Colombia backpack vakantie deel 1!!! - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Colombia backpack vakantie deel 1!!! - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Colombia backpack vakantie deel 1!!!

Door: Blanche Peters

Blijf op de hoogte en volg Blanche

26 Maart 2014 | Colombia, Bogota

Yes yes yes, nadat ik in Bogota was geweest voor de Spaanse cursus was ik verslaafd aan Colombia en uiteraard weer een ticket geboekt!  Deze keer met m’n beste makker Manoah.

Het begon allemaal op 16 dec 2014. Bijna mochten we niet op het vliegtuig, aangezien ze overboekt waren….WHHHAAATTT!!! Ze boden ons een overnachting aan op Aruba ter waarde van $140,-, maar we wilden naar Colombia halloooohooo! Haha Dus ik heb op mn strepen gestaan en we waren opweg! ;-) Eenmaal in Bogota aangekomen hebben we gelijk gekeken of we een binnenlandse ticket konden vinden naar Santa Marta, maar we vonden ze bij het bureau LAN toch iets te prijzig en Avianca was dicht. Wij met de taxi naar ’t hostel, 2 biertjes gedaan en besloten verstandig op bed te gaan! Haha ;-) WE ARE IN COLOMBIAAAAAHAHA!

Next day vroeg op, want we wilden onze ticket regelen. Heel gedoe, lukte niet via internet, naar office geweest, veelste duur, dus in de McDonalds via de mobiel van Mano met mn creditcard 2 tickets geboekt. Best spannend! ;-) Na al de stress hebben we bij een lokaal tentje Aijaco en een arepa con queso gegeten, lekkah!!! En daarna was het tijd voor sightseeing! De Montserrate (berg in Bogota) op met de teleferico (gondel).  Eenmaal bovenaan hadden we een adembenemend mooi uitzicht over Bogota en we hadden super lekker weer, dus konden alles zien! Bovenaan is een kerk en zijn er wat kraampjes. We hebben thee van cocaine blaadjes gedronken, mega lekker en een beetje rondgelopen. Rond 14.00 werd het bewolkt en zijn we weer naar beneden gegaan. Op naar Plaza Bolivar en La Candelaria. Beetje rondgelopen koffietje gedronken bij Juan Valdez en wat boodschapjes gedaan. Vanaf Plaza Bolivar zijn we helemaal naar huis gelopen, oftewel naar de andere kant van de stad ongeveer. Maar onderweg kwamen we langs een park met allemaal eettentjes, daar hebben we even gechillt en later nog wat biertjes gedaan in een barretje wat we tegenkwamen. :-D Eenmaal in ’t hostel even geslapen en na wat drankjes in het hostel opweg naar La Villa (de internationale bar van Bogota). Leuke avond, super gezellig! 

BAM 4.45 de wekker!!!  Jep, opweg naar Taganga! Taxi met meisje van het hostel gedeeld naar the airport, bleek dat wij bij een andere terminal moesten zijn,aaaaah! Wij rap de backpack inwikkelen met folie, allebei mega kater en dus onwijs chagerijnig. Maar daardoor kregen we wel een lachkick, hilarisch! :-D De half ingerolde backpack gierend ingecheckt en daarna super melig een koffietje gedaan. Aangekomen op de airport in Santa Marta een taxi genomen naar de stad zelf. WOOOOW mega druk! Overal langs de weg staan kraampjes en lopen er mensen. Wij een beetje heen en weer gelopen en in een zijstraat een local tentje gevonden om te eten, menu del dia (soep, kip, rijst, bonen, salade en juice) voor maar 6000COP, is 6 florin. Toppie!  In Santa Marta was ’t trouwens lekker warm, net Aruba. Bomvol hebben we daarna een busje gepakt naar Taganga. Mooie rit door de bergen en dan zie je ineens een baaitje, prachtig!:-) Hostel Casa del Felipe was groot, ruim en super relaxed. Ze hadden een dakterras vol hangmatten, met uitzicht over heel het stadje en de baai, fantastisch! Na een douche hebben we daar een beetje gechillt en zijn daarna het stadje gaan verkennen. Uiteraard onder het genot van BIER! ;-) Over de boulevard gelopen, vissers hun net gevangen vis zien verkopen uit hun bootjes en een hele poos bij een surfbarretje onder het genot van een smoothie over het leven gekletst haha! Op weg terug liepen we door een donker steegje, hoorden we ineens muziek en mensen, dus wij uiteraard kijken. Bleek het een mega leuk schoon restaurantje te zijn. Lounge muziek, mediterraanse hippie stijl en dus een beetje verscholen, echt gaaf! Daar nog bruschettas en kaftas gegeten en toen op bed. Heerlijk dagje! 

Next story will be about the trip to Ciudad Perdida!!! :-D

HOPI LEUK!!!