Costa Rica last part 6! - Reisverslag uit Puerto Jiménez, Costa Rica van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Costa Rica last part 6! - Reisverslag uit Puerto Jiménez, Costa Rica van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Costa Rica last part 6!

Door: Blanche

Blijf op de hoogte en volg Blanche

13 Augustus 2013 | Costa Rica, Puerto Jiménez

Walk, climb, nature, wild animals, movie scenaries, blisters followed by cold BEER!!! :-D


4 uur zouden we opstaan en 4.30 zouden we beginnen aan de 10 uur durende wandeltocht terug naar Peurto Jimenez. Helaas regende het super hard, dus zijn we pas om 5.15 opgestaan. Een pannekoekje naar binnen gewerkt, tent opgeruimd, tas ingepakt en go! Het werd dus 10 uur lopen met alle spullen…pakt en bezakt gingen we opweg.

De eerste rivier moest gecrossed worden. Bam….Jolien onderuit, ik in mijn onderbroekje net gehaald, haha wel gelachen! Gelukkig was mijn tas nog droog. We liepen stukken over het strand met tussendoor stukken door de jungle. Ineens zagen we een miereneter in de boom, fantastisch! Wat een leuke beesten zijn dat! Een stukje verder zagen we er weer één, wauw! Deze keer konden we mega dichtbij komen. Ook zagen we daar een neusbeertje. Een stuk verder hadden we een korte break, bij een plek wat door National Geographic veel gebruikt wordt. Super mooi. Goed daarop volgend moesten we een stijl stuk omhoog en daarna weer stijl omlaag. Weer een break, deze keer wat langer om lekker te zwemmen in zee en echt even te chillen. Er was daar ook een stroompje/watervalletje waar een neusbeertje rustig doorheen wandelde en waar wij later het zoute water van ons afspoelden. Alles ging weer aan behalve de schoenen, want we gingen over het strand verder. Waren we nog geen minuut weer aan t wandelen, zeg ik tegen Jolien, “Wooow, dat is wel een hele grote golf, oei!” 2 seconden later wij allebei zeiknat! Hahahaha wat een sukkels zijn wij ook….Alleen toen wisten we nog niet hoelang we nog moesten wandelen….:-s Het was pittig, veel rotspartijen waar we overheen moesten klauteren. 1x verstapte ik me op een rots, deze lag namelijk los, flikkert dat hele ding bijna op mijn teen……aaaaaah!!!! Maar we must continue! ;-) Ook nu moesten er weer wat kleine riviertjes gecrossed worden, bij eentje nog even een duik genomen. Daarna heb ik blarenpleisters opgedaan, want we moesten de jungle in, dus blote voeten kon niet meer. Na 1 uur werd er weer een rivier gecrossed, weer gezwommen en toen moesten we snel gaan lopen, aangezien Felix zich in de tijd had vergist. Toen de Rangerstation Sierpe in zicht was waren we zo blij! Haha moesten we nog 40 minuten over het strand naar Karate. We hadden er 9 uur op zitten, ik was er zoooo klaar mee! Naast het feit dat ik 3 mega blaren had, waarvan 1 inmiddels open, had ik ook schuurplekken tussen mijn benen, waardoor ik een groot stuk in mijn bikini broekje heb gehiked, geen porem haha. Het laatste stuk was ook nog eens zacht zand, ik was mezelf aan het pushen, damn…wist niet dat je op een punt kan komen dat je niet meer weet hoe je, je voeten moet afrollen haha. Maar eenmaal aangekomen geeft het zoooooo’n voldoening! Wat waren wij euforisch en helemaal toen we dat koude biertje in onze handen hadden! WAUW what a trip! Ooohjah wat ik nog niet verteld had was dat die Spanjaarden stonken!!! Wat een vieze zweetlucht! Jolien trok het echt totaal niet, wel gelachen hoor! :-D Ook gingen ze overal weer naakt zwemmen….strange…. Goed wij dachten heerlijk het zit erop, top! Moesten we nog 3/4 uur in een bus, naja public transport, want je bouncede alle kanten op, aangezien er bijna geen vering in de bus zat en we door rivieren en dikke vette plassen moesten. Wel hebben we mooie vogels en vuurvliegjes gezien! :-D Felix probeerde ons weer af te zetten met het betalen voor die bus…hij was echt sneaky, ik was helemaal klaar met hem! Eenmaal aangekomen betaalden we hem voor de tour etc. We hadden voor het park 14 dollar teveel betaald, dus ik verrekende dat met het totaal bedrag. Was ie boos. Wilde ons niet eens meer aankijken. Wat een sjap zeg. Echt blegh jammer dat ie niet zo eerlijk was. Nou je snapt wij sliepen als een roosje!

Volgende ochtend vroeg op om de bus te pakken naar San José. Na bijna een hele dag in de bus gezeten te hebben kwamen we aan en hebben weer een andere bus gepakt naar een plaatsje of wijk naast de grote stad. Jolien moest nog een nacht blijven, ik vertrok 4 uur ’s ochtends ofzo. Nadat we heerlijk uiteten zijn geweest ben ik om 1 uur ’s nachts met de taxi naar het vliegveld gebracht en heb ik daar geslapen op de grond en kon ik 4 uur inchecken….haha hoe primitief! ;-)

Ik kan zeggen deze trip was GEWELDIG! Costa Rica en Panama zijn landen waar je extreme sports kan doen, wildlife, stappen, chillen in hippie dorpjes, onderwaterwerelden bewonderen, vulkanen beklimmen, noem het maar op! We hebben zoveel gezien, gedaan, meegemaakt, zoveel gelachen, maar ook onszelf moeten pushen, Jolien en ik hebben elkaar zooooveel beter leren kennen! En bij deze dus ook Jolientje bedankt voor deze fantastisch reis, I know I have a true travelbuddy and friend, it is YOU! :-D

Tot de volgende reis! ;-)

Dikke kus,

Blanche

  • 16 Augustus 2013 - 00:57

    Mama:

    Hoi Blanche,

    Heb al je verslagen gelezen. Wat kun jij schrijven zeg!! Heerlijke reisverslagen. Wat heb je veel gezien en meegemaakt. Vooral die 10 uur wandelen over rotsen, zand, jungle etc. Knap hoor, en fijn dat alles zo goed en veilig is verlopen. Nog een paar weekjes en dan Suriname! Veel plezier met de voorbereidingen en blijf maar lekker reizen!

    XX
    je Mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Puerto Jiménez

Panama & Costa Rica

Check de reisverhalen! ;-)

Recente Reisverslagen:

13 Augustus 2013

Costa Rica last part 6!

06 Augustus 2013

Cost Rica part 5!

04 Augustus 2013

Costa Rica part 4!

27 Juni 2013

Costa Rica part 3!!!

25 Juni 2013

Costa Ricahahaha!
Blanche
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 100340

Voorgaande reizen:

24 Maart 2016 - 03 April 2016

Colombia 2016 van Medellin tot Cali! :-)

28 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Ecuador & Galapagos Islands!!!:-D

17 December 2014 - 04 Januari 2015

New York & Miami met Femke! :-D

03 Oktober 2014 - 12 Oktober 2014

Sint-Maarten & Saba

01 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

NEDERLAND 6 weken zomervakantie

11 April 2014 - 27 April 2014

Suriname!!!

16 December 2013 - 02 Januari 2014

COLOMBIA!!!

04 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

BOGOTA, Colombia

27 Maart 2013 - 07 April 2013

CUBA!!!

21 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Panama & Costa Rica

09 Mei 2012 - 12 Mei 2012

Bonaire

03 Oktober 2011 - 09 Oktober 2011

Jamaica & Curacao

05 September 2010 - 30 Juni 2011

Werken op een cruiseschip

08 Juni 2011 - 30 November -0001

ARUBA!!!

Landen bezocht: