Baby Power!!! - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Baby Power!!! - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Baby Power!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Blanche

13 Mei 2006 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Yoehoe partypeople!!!

Hier weer een verhaaltje van mij! Er zijn weer een aantal leuke dingen gebeurd en die wil ik graag met jullie delen...

Maandag 08-05-06:
Vandaag hebben we weer 2 wandelingen gedaan van each 30 minuten. We hebben geluncht bij een prachtig meer met uitzicht over besneeuwde bergen!!!:D Wat kan het leven toch mooi zijn....;) Het meer was echt super helder, dus terwijl wij op de steiger zaten te knabbelen op een worteltje hebben we een eel gezien...en groot dat ie was!!! Echt gaaf!:) Ook hebben we de eendtjes gevoerd.

In Westport aangekomen hebben we een filmpie gekeken, namelijk Monster, hele aparte film.
Na een kant en klaar pasta gegeten te hebben zijn we naar het strand gegaan met de hele groep. Het was ondertussen al donker, dus de mannen gingen aan de slag met het kampvuur! Terwijl wij aan het genieten waren van onze drankjes...;) Zo hebben we daar tot 11 uur gezeten, was erg gezellig! We hebben lekker zitten kletsen met verschillende mensen en hebben 2 jongens ontmoet die elkaar gedachten konden lezen! Echt zo weird was dat! Zo zei ik tegen 1 van die jongens Wijnand (die ander had het echt niet kunnen horen) en daar gingen ze hoor! Na 2 minuten had hij het woord en ik bedoel dat is geen bekende naam hiero of in Engeland. Echt zo apart en zo deden ze het met nog meer namen of woorden...we stonden echt versteld!:) Super interessant!:D
Goed eenmaal weer in het hostel heb ik lekker gebakken aardappeltjes gemaakt en naar Pirates of the Caribbean gekeken. Er waren zo veel mensen dronken echt niet normaal gewoon, zooo irritant! Een jongen had zelfs voor onze kamer staan piezen, zo ranzig! En gedurende de nacht is ie ook nog even 3 keer onze kamer ingelopen. Vreselijk!!!:(

Dinsdag 09-05-06:
Vandaag weer 2 wandelingen gemaakt. 1 uur en 30 minuten langs de kust met uitzicht op bergen aan de ene kant en de zee aan de andere kant. Super!:) Aan het einde van de wandeling zagen we een hele groep zeehonden lui op de rosten liggen, leuke beesten zijn het toch!:) En uiteraard hadden we wel een lekker ijsje verdiend!:P

Er was ook een stop in Greymouth, daar moesten we een kostuum bij elkaar zoeken, aangezien die avond dress-up party was! Nou wij hadden een super leuk idee, we zouden als babies gaan!:D Dus we hebben wat spulletjes ingeslagen, namelijk ik een blauw schattig shirtje, Jen dezelfde in het roze, beide een speen, ik blauwe sokken, Jen roze sokken en nog wat dingetjes om het kostuum compleet te maken.

In Mahinapua aangekomen werden we verwelkomd door Liz een man van 80 die het hostel runt. Met Helen en Ruth zaten we op de kamer, hele aardige meiden, waar we onwijs mee gelachen hebben!:D Ze vertelde ons dat Azie echt super goedkoop is en we hebben even in hun Lonely Planet gekeken en kwamen tot de conclusie dat een hele maaltijd gewoon 2 euro kost!!! Aaaah daar kijk ik echt naar uit!;) Maar wees niet bang, ze zeiden ook dat ze heel erg veel afgevallen waren daar, ondanks dat ze zoveel aten! YES!:D

Goed na pasta te hebben gegeten zijn we begonnen aan het maken van de pampers. Nou dat was toch ff lachen joh! Ik had mijn stof laken nog, dus die hebben we met speldjes zo vastgemaakt dat het net een luier was! Het zag er zo leuk uit! En dan met die sproetjes, het blauwe schattige shirtje, de 2 staartjes, het speentje en de blauwe sokjes was het beeld compleet! Haha missie voltooid!:D
Nou daar gingen we hoor, naar de bar! Bijna iedereen was verkleed, maar ze vonden ons wel erg leuk!:D Wat hebben wij gelachen zeg...!:) Er zijn heel wat foto's gemaakt en er zijn weer heel wat mensen dronken geworden! We gingen namelijk naar het meer rond 2 uur 's nachts, want er waren glowwormes te zien. Nou die hebben we gezien, maar bij het meer aangekomen zijn een aantal mensen half naakt het water ingesprongen vanaf de steiger. Geweldig, zo dronken waren de mensen dat er kleren kwijt waren, mensen met hun borsten uit de bh het water uit kwamen etc! Nou het was me de avond wel weer!:D

Woensdag 10-05-06:
En daar gingen we weer, er waren mensen die nog steeds dronken waren van gisteravond. De eerste stop was bij een museum, Jen en ik zijn niet gegaan en achteraf maar goed ook, want iedereen vond het slecht!:D Bij de 2e stop gingen we een wandeling maken die ons naar een look out point zou brengen met een super uitzicht over Franz Joseph glacier, maar het uitzicht viel een beetje tegen helaas. En dat na een vet steile wandeling omhoog...pfff!;)

Bij Franz Joseph (het plaatsje) aangekomen hebben we ons ingecheckt bij the Rainforest Retreat. We konden morgen niet meer de Heli hike (met een helicopter op de Franz Joseph gletsjer afgezet worden, 2 uur wandelen en weer naar beneden gebracht worden met de helicopter) doen,want het werd slecht weer. Dus we hebben gekozen voor de Full day hike ( 8 uur wandelen op de gletsjer). Goed na even wat boodschapjes gedaan te hebben en even op internet te zijn geweest ben ik lekker gaan pitten. Na 4 uur werd ik wakker, heb ik even wat gegeten, gedoucht en ben ik weer gaan pitten, want we moeten natuurlijk wel fit zijn voor de wandeling morgen!:)

Donderdag 11-05-06:
Vandaag stonden we om 9.15 bij het bureau. We kregen een regenbroek, een regenjas, sokken, schoenen, een muts, handschoenen en spikes voor onder de schoenen. Nou helemaal bepakt en bezakt gingen we met de bus naar het begin van de wandeling.

Na een stuk gelopen te hebben kregen we wat uitleg over de gletsjer en werden we een groepen verdeeld. Je had groep 1 t/m5. 1 was super zwaar en 5 was super licht. Wij zijn in groep 3 gegaan. Na weer een stuk gelopen te hebben (ladders op, over rotsen heen etc.) kwamen we aan bij het begin van de gletsjer. Daar moesten we onze spikes aandoen. Dat zijn van die punten die je aan de schoenen zet, waardoor je meer grip hebt op het ijs.
Nou daar gingen we hoor! Jeetje, steile trap treden in het ijs joh! We moesten ons met een touw in evenwicht houden. Goed na een poosje gelopen te hebben gingen we lunchen. We hadden uitzicht op een waterval, een rivier, bergen en verder allemaal ijs om ons heen! Nou geweldig, dat kan ik je vertellen!:D Dit maak ik nooit meer mee!:)
Na de lunch gingen we opweg naar het schonere ijs. Dit keer gingen we door hele smalle spleetjes, daar moest je, je echt doorheen wurmen! Echt super gaaf!:) Ook gingen we door kleine grotten heen en langs afgronden, voetje voor voetje! Zo spannend en leuk joh!:)
Op de tocht naar beneden begon het te regenen...hmm minder, want we moesten ook veel wachten tot het ijs uitgehakt was. Dus het was best wel koud! Ook had Jen zin om een paar baantje te trekken, dus ging ze even in een plas liggen, haha!;) Oftewel ze viel, dat moet haar ook altijd weer overkomen he...! Oh oh oh!:) Maar we hebben het gered!
Dat was me het daggie wel weer...pff na 8 uur wandelen heb je natuurlijk zin in iets warms. Jaaaaaaaaah sauna!!!:D Dus lekker de sauna in, uiteraard met een flesje drank in de hand. Heerlijk! Toch was ik er alweer snel uit, die hitte pfff!:D
Na nog even wat gegeten te hebben, heb ik lekker zitten kletsen met 3 jongens en ben ik nog even naar de bar gegaan.

Vrijdag 12-05-06:
Helaas werd ik 's ochtends wakker en kwam ik tot de ontdekking dat bijna alles nog nat was....Maar niks aan te doen, we moeten verder! Hup en daar zaten we weer in het bussie!
De eerste stop was bij Lake Matheson. Daar hebben we een korte wandeling gemaakt. Als het water kalm is (wat het niet was bij ons) kan je Mt Tasman en Mt Cook in het water zien weerspiegelen. Echt een mooi uitzicht joh!
De 2e stop was een foto van de Fox Glacier. Jaja we zien heel wat bergen hiero, echt adembenemend!
De 3e stop was bij het einde van de coastline.
De 4e stop was bij een korte wandeling naar een mooie waterval.
De 5e stop was bij een wandeling naar de Blue Pools, het helderste water van Nieuw Zeeland. Weer een mooi gezicht allemaal...je moet het zien, want het is zo moeilijk te omschrijven!
De 6e stop was bij een Lookout Point over Lake Wanaka en natuurlijk weer allemaal bergen met sneeuw eromheen.:)

Eenmaal bij het hotel aangekomen in Wanaka kon ons geluk niet meer op! We hadden een kamer met tv, eigen badkamer (met bad), een balkon met uitzicht op, jah je raadt het al bergen met sneeuw en een eigen koelkast. Heerlijk, want we blijven hier 4 nachten om eventjes bij te komen!:D

Na een lekker badje genomen te hebben, hebben we lekker tv gekeken, heb ik nog even met mamsie gebeld en zijn we uit gegaan. Opzich viel dat een beetje tegen, want het was zo rustig! We hebben afscheid genomen van iedereen en zijn toen weer terug gegaan naar ons geliefde kamertje!:)

Zaterdag 13-05-06:
Oooooooh wat ben ik uitgerust zeg! Voor het eerst eens echt goed uitgeslapen hiero in NZ. 2 uur kwamen we ons bed uit! En nu zit ik hier! Vanavond lekker ff een filmpie kijken ofzo en morgen een wandeling maken!

Mensen jullie snappen dat ik me wel ga vermaken hiero, ff alle indrukken laten verwerken en chilluh!!!:D

Genieten jullie maar lekker van het mooie weer en tot snel!

Heel veel liefs,
Blanche (Dutchie #1)

  • 13 Mei 2006 - 16:17

    Mams:

    Hee KIWI,

    How are your? Ben jalours!!! geweldig joh wat je allemaal doet - daar kun je zo meteen in Nederland wel even op teren!. We hebben 2 dvd van het skidiven en van je raften ontvangen.xxx ga eten nu tot zo...

  • 13 Mei 2006 - 17:43

    Vienthi:

    Hey blanche!!

    Super leuk wat je daar allemaal meemaakt zeg:) Ben echt jaloers zou ook heel graag weer willen, maarja vermaak me in nederland toch ook wel:d! School begint nu best moeilijk te worden dus moet er best hard aan trekken en verder gaat het eigenlijk best goed. Alleen m'n moeder heeft nu een gescheurde ribspier dus die moet het effe rustig aandoen:(. M'n vader heeft een nieuwe kite gekocht dus hij en anine zijn nu best vaak aan het vliegeren.....is errug leuk echt kicke als je de lucht in wordt getrokken;). Nou ik ga lekker van m'n weekend genieten en ik wens jou nog heel veel plezier daar!!!!

    xxxVienthi

  • 15 Mei 2006 - 10:07

    OPA JACQUES:

    We hebben sinds zaterdag weer internet, webben je verslag op internet gelezen. We vinden het een
    hardstikke leuk verhaal.
    Ik heb mijn e-mail adres
    aan jou gemaild. voor de zekerheid volgt het nogmaals. j.versteegen35@chello.nl
    Groetjes van Oma en mij.

  • 15 Mei 2006 - 13:32

    Wijni:

    eehj zussie!! gisteren was moederdag. ik heb haar 2 mooie planten gegeven:)
    het gaat wel goed met mij. met jou ook he. lekker lange wandelingen. maar dat is de moeite waart denk ik ofnie.. ghjeh. veel plezier nog... we moeten binnenkort weer eens een keer bellen met elkaar... spreek je!! kuskus. wijni

  • 16 Mei 2006 - 20:48

    Mams:

    Mooie foto's!! Ik heb vandaag cd7 cd8 cd11 cd12 en cd13 ontvangen. Klopt dit? Leuk al je foto's te zien. Ik heb ze al op je laptop gezet. Moet ik nog kopien maken voor Jenny?
    liefs en kusjes
    Mams

  • 17 Mei 2006 - 17:34

    Anneke:

    he blanche erg leuk jouw verhalen!! en super leuke foto,s!!! anneke ,janneke , marleen

  • 20 Mei 2006 - 11:23

    Anine:

    Heyy Blanch

    Ik word ook al zo jarlours zit ook te denken om een keer naar australie te gaan hahah.
    Al die leuke verhalen die schrijft.
    M'n moeder had laats nog marlies aan de telefoon dus toen hadden we even het nummer gekregen van jou dus eerdaags gaan we je even bellen nou heel veel liefs en kusjes anine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Blanche
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 100734

Voorgaande reizen:

24 Maart 2016 - 03 April 2016

Colombia 2016 van Medellin tot Cali! :-)

28 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Ecuador & Galapagos Islands!!!:-D

17 December 2014 - 04 Januari 2015

New York & Miami met Femke! :-D

03 Oktober 2014 - 12 Oktober 2014

Sint-Maarten & Saba

01 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

NEDERLAND 6 weken zomervakantie

11 April 2014 - 27 April 2014

Suriname!!!

16 December 2013 - 02 Januari 2014

COLOMBIA!!!

04 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

BOGOTA, Colombia

27 Maart 2013 - 07 April 2013

CUBA!!!

21 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Panama & Costa Rica

09 Mei 2012 - 12 Mei 2012

Bonaire

03 Oktober 2011 - 09 Oktober 2011

Jamaica & Curacao

05 September 2010 - 30 Juni 2011

Werken op een cruiseschip

08 Juni 2011 - 30 November -0001

ARUBA!!!

Landen bezocht: