3.....2.....1.....JUMP!!!!:D - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Blanche Peters - WaarBenJij.nu 3.....2.....1.....JUMP!!!!:D - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

3.....2.....1.....JUMP!!!!:D

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Blanche

22 Mei 2006 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Jooooh people!

Here a new story of moi!:) A lot to tell, so keep on reading....;)

Zondag 14-05-06/ Maandag 15-05-06:
Nog steeds aan het chillen in Wanaka! Deze twee dagen hebben we niet veel boeiends gedaan. We hebben voornamelijk gechilld!:) Dat houdt dus is veel films gekeken, lekker gegeten, veel uitgeslapen en van het uitzicht genoten bij Lake Wanaka!:D

Dinsdag 16-05-06:
Helemaal uitgerust en weer op krachten gekomen zaten we weer in de bus, opweg naar Queenstown. We stopten eerst nog bij Puzzle World. Voor 8 dollar konden we ons vermaken in een doolhof (maze). Nou we hebben flink wat rondjes gelopen voordat we de 4 torens gevonden hadden en het lastigste de uitgang!;) De wc's daar waren ook erg apart en er waren allemaal kamers waar verschillende vormen van optisch bedrog werden uitgevoerd. Het is echt iets wat je zelf moet zien en meemaken, erg grappig!:)

De 2e stop was bij het Bungy Jump centre. We kregen te zien hoe het bungyjumpen ontstaan is en waar de touwen van gemaakt zijn etc. Best interessant! Daarna hebben we uiteraard mensen zien springen, echt kicke om te zien!:) Ook hebben wij zelf een bungy geboekt, namelijk de Nevis. Dat is de 2e hoogste bungy jump van de wereld, namelijk 134 meter hoog. Echt zooo gaaf, de zenuwen komen er al aan!!;)

In Queenstown aangekomen stonden we echt verbaasd! Ik dacht dat het een stad was, maar het is zo klein en gezellig!:) Een soort ski dorpje is het! En er is van alles te doen! Zo staat de Fergburger (een hamburgertent) bekend om zijn heerlijke hamburgers. Nou wij dat natuurlijk uitproberen!;) Nou je krijgt me toch een burger, niet normaal zo groot en tenminste met veel sla en tomaat etc. Echt heerlijk!!!:)

's Avonds zijn we nog even uit geweest, er was free vodka punch bij de Altitude bar en daarna zijn we beland bij de Worldbar. Echt gezellie was het!:) Lekker gedanst met Helen en Ruth en daarna zitten kletsen met kerels van de tour!:)

Woensdag 17-05-06:
Om 12 uur stonden we (nog een btje brak van gisteravond) klaar om opgehaald te worden voor de BUNGY!!!:D Na ons leven weggesigned te hebben zaten we in het busje op naar de Nevis! De rit duurde 40 min. We kwamen daar aan en we werden in een soort harnas gehezen. In tegenstelling tot Jenny was ik totaal niet zenuwachtig! Ik had er gewoon zo veel zin in en had me er de afgelopen weken mentaal al op voorbereid!:D Aangezien ik niet zo heel erg zwaar ben moest ik als een van de laatste....hmmm minder! Dus wij in een soort gondola naar DE GONDOLA. Ja je springt niet van een brug, maar vanuit een kabine die aan metalen draden hangt. We komen daar aan, allemaal mensen die al gesprongen hadden waren nog in shock toestand, er was ondertussen iemand aan het springen, vet harde rockmuziek en een glazen bodem!!! Aaah nu begint de adreline al!:D Want je kan dus naar beneden kijken en we hingen hoog, echt waar!:) Spannend!
Goed Jen ging voor mij. Helemaal zenuwachtig, maar ze bracht het er goed vanaf!:) Een paar mensen later ging ik. Eerst wordt je in een stoel geplant, daar wordt een touw aan je benen bevestigd en vervolgens loop je naar het kleine duikplankje...:) Ik was de hele tijd zo brave en ik stond daar, nou mijn maag maakte een salto...Oh mijn god, oh mijn god, oh mijn god dit is eng!!! Jezus wat is dit hoog zeg....
3......2......1.....(ooh nee nu al?? das wel heel snel, wacht ff!).......BUNGY
WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH OOOOOOEEEEEEEH YEEEEAAAAH oh mijn god oh mijn god oh mijn god!!! Whoeeh....doing doing doing ooooh oooh oooh oooh, nou mensen ik heb nog nooit zo veel gekreund! ;) Het was eng! Maar zooo gaaf, wat een kick zeg! Je hart maakt een sprongetje, je maag draaid zich om, je ogen puilen er bijna uit en je scheeuwt alleen maar!:D Wat was dat leuk zeg....en eenmaal boven was ik nog aan het na genieten. Ik stond helemaal te glunderen en te trillen!:D

Goed we hebben een video ervan en foto's en kregen ook nog een T-Shirt. Zo leuk joh! Om het te vieren heb ik even een patatje gehaald. Helaas had ik onwijs last van mijn keel, want anders waren we nog wel uitgeweest. En nee het kwam niet van het gillen, ik had het daarvoor al! Dus het was vroeg naar bed. Maar wat een dag, wat een dag!:D:D:D

Donderdag 18-05-06:
Vandaag gingen we met de bottom bus mee. Ik had zo vreselijk geslapen, ik was benauwd en had onwijs last van mijn keel helaas, maar we proberen er het best van de maken!
Na wat stops (een lekker ijsje, 3 vet grote bollen voor maar 1 euro), kwamen we aan in Dunedin. Daar zagen we de steilste weg van de wereld. Helaas kon ik die niet beklimmen want ik was te benauwd, maar grappig om te zien.
Na ingecheckt te hebben gaf de buschauffeur ons een lift naar het centrum. Het is een leuke stad, lijkt een btje op Utrecht. We hadden een afspraak bij de Chocolate factory. We kregen een tour. Echt grappig om te zien hoe het allemaal in z'n werk gaat en uiteraard kregen we ook allemaal free chocolate! Echt veel...Mjahmie:D
Daarna zijn we terug gelopen naar het hostel, naja een poging gedaan. Want na elke 50 meter moest ik stoppen om op adem te komen en flink te hoesten. Het ging echt niet goed met me, dit had ik nog nooit meegemaakt. Ik voelde me net een onfit oud omaatje...:( Maar we hebben het gered, ik dacht, zal wel door het weer komen ofzo.

Na een filmpie gekeken te hebben ging ik naar bed. Ik lag nog geen minuut of ik kon geen lucht meer krijgen. Dus ik rechtop in bed gaan zitten helemaal benauwd. Zo heb ik een hele tijd gezeten en ondertussen mijn moeder gesmst. Ze belde en Jen nam de telefoon over, want ik had niet genoeg lucht om te praten. We moesten naar een dokter....neeeee ik wil niet, het gaat vast zo over! Ik voelde me al iets beter namelijk! Maar mijn moeder stond erop en Jenny ook, dus vooruit. Wij naar de dokter.:( De kerel van het hostel had ons gebracht en ik was al snel aan de beurt. Bleek dat ik een onstekking aan de onderkant van mijn rug/ribben had. Dit zorgde ervoor dat mijn astma verergerd werd. Ik kreeg 2 antibiotica pillen en 2 pretnison pillen. Ook kreeg ik nieuwe medicijnen voor ventolin en moest ik nog wat medicijnen ophalen voor mijn astma. Man man wat was ik blij dat ik naar de dokter was gegaan, anders had ik nog veel langer om de 50 meter moeten stoppen om op adem te komen!:)
Dus alles kwam goed!:)

Vrijdag 19-05-06:
Ik voelde me stukken beter! Ongeloofelijk wat medicijnen kunnen doen....:) En vandaag gingen we net redelijk wat wandelen, dus gelukkig!:)
De eerste wandeling was naar een vuurtoren, vanaf daar zagen we zeehonden.
De tweede was over het strand naar zeeleeuwen. Echt gaaf, we konden super dichtbij komen!:) 5 meter afstand ong.
Wandeling nr 3 was naar een waterval.
Nr 4 naar een meer waar ze teatree bomen hadden groeien.
Eenmaal in Curio Bay hebben we ingecheckt en begonnen we aan de laatste wandeling. Deze was met een vrouw die vanalles vertelde over de geschiedenis, planten, dieren en schelpen. Echt heel interessant en mooie omgeving (strand, zee). En als klap op de vuurpijl zagen we ook nog leuke yellow eyed/head pinquins. Wat een grappige beesten zeg, ze waggelen en kunnen tot wel 4 meter hoog springen!:)
's Avonds hebben we lekker tijdschriften gelezen en een weddenschap afgesloten. Wie het eerste snoept moet $20,- dollar aan de ander betalen! Anders houden we het namelijk niet vol!;)

Zaterdag 20-05-06:
Vroeg op en wat een mooie zonsopgang zeg!:D Rood, oranje, paars, blauw, geel echt super! En weer zaten we in de bus opweg naar Tiana.
Vandaag hebben we veel dingen gedaan. We zijn naar een Paua schelp winkeltje geweest. Daar mochten we gratis een ketting uitzoeken! Yeaah...leuk leuk!:)
Verder zijn we naar een schapenscheerders museum geweest en naar een farm. Daar zagen we hoe een hond een kudde begeleid en hebben we weer gezien hoe je schapen scheert!:)
Verder hebben we uiteraard genoten van het uitzicht en hebben we bomen gezien die helemaal 90 graden stonden vanwege de wind. Echt apart!

Eenmaal bij het hostel aangekomen hebben we even rondgelopen en zijn toen filmpjes gaan kijken!:) Chill...;)

Zondag 21-05-06:
Neee het regende! En vandaag gingen we juist naar Milford Sound, een van de mooiste natuur parken van Nieuw Zeeland.:( Naja niks aan te doen....
De bus chauffeur vertelde wat er allemaal te zien was als er geen mist hing....want dan konden we het een btje inbeelden!:( Wat wel heel mooi was, was dat er allemaal watervalletje van de bergen afkwamen en nee niet een paar, maar echt duizenden. Overal waar je keek zag je watervallen, dat was echt indrukwekkend!:) We hebben ook nog een wandeling gemaakt naar een gat in de grond waar ook een waterval doorheen stroomt.
Om 12.15 zaten we op de boot die ons door het nationale park zou touren. Het water was echt super mooi groen en weer zagen we allemaal watervallen! De boot is zelfs nog twee keer een waterval ingevaren. Echt vet!:) Ook hebben we nog wat zeehonden gezien en zijn we naar the underwater observatory geweest. Was wel grappig om te zien. Ze hebben hier black coral, wat heel bijzonder schijnt te zijn. Al snel waren de 2.5 uur voorbij en zaten we weer op de bus naar Queenstown.

Eenmaal aangekomen bij ons hostel the Alpine Lodge kwamen we meteen in contact met 2 Canadese jongens. Echt lache kerels! We zijn met hen naar een goedkope slijterij gegaan en hebben een toffee liqueur gekocht. Na wat gegeten te hebben en een goede douche genomen te hebben gingen we opweg naar het uitgaans gebeuren. Bij Willies zijn we beland. Lekker zitten kletsen, Billy had nog een kaars opgegeten (gekke kerels hor;)) en rond 3 uur waren we dan thuis. Daar hebben we nog 1 uur op Mark, Billy, Chris en Bruno hun kamer gezeten. Gezellie...:)

Jah mensen dat was het dan alweer! Er is weer vanalles gebeurd en het is alweer bijna voorbij mijn tijd hiero in New Zealand....snik snik! Nog maar 1 weekje en dan zijn we alweer in Sydney, over ong. 1 maand ben ik alweer thuis! Het gaat echt hard! :( Maar ik moet zeggen, ik kijk er ook wel weer naar uit om al jullie lieve mensen weer te kunnen zien en lekker lang te knuffelen!:D

Dus ik zou zeggen doe rustig aan en tot snel!

Toedels,
Blanche

  • 22 Mei 2006 - 08:17

    Mams:

    Gelukkig!!! het gaat weer goed met je. Meid meid, jij wordt nog een natuurmens! Leuke verhalen en ben blij dat je het nog steeds naar je zin hebt.

    Even een berichtje voor iedereen die dit leest. Blanche komt aan op schiphol dinsdag 20 juni tijd rond 09:30 uur. Als je zin hebt haar te verwelkomen op schiphol of 's middags of 's avonds in Dronten, neem dan even contact met mij op via de mail wmbw4@yahoo.com of tel. 0649794888.

    Okay Blanche, sms even als ik je kan bellen.
    kusjes mams

  • 22 Mei 2006 - 10:51

    Nils:

    Nils is weer van de partij :D. Bungy jumpen.... (respect) dat wil ik ook nog eens gaan doen.. net als skydiven :).wel rot dat je zo benauwd was ... maar gelukkig is het goed gekomen en heb je het nog steeds mega naar je zin. je hebt gelijk er zullen genoeg mensen zijn die weer heel blij zijn om je te zien :). Hoor wel weer van je -x- Nils

  • 23 Mei 2006 - 17:51

    J.versteegen35@chello.nl:

    Lieve Blanche leuk dat ik je nu persoonlijk kan bereiken (oma peters) wat maak jij een boel mee zeg! heel fijn en leuk voor jou, maar ik zal toch blij zijn als je weer veilig thuis bent. We hebben je gemist bij het etentje t.g.v. opas verjaardag, maar als ik het goed gelezen heb was 21 Mei voor jou heel waat spannender dan voor ons. Geniet nog maar lekker de laatste maand van je verblijf daar en kom gezond weer thuis. een hele dikke kus van oma.

  • 29 Mei 2006 - 13:59

    Angela:

    jeetje als ik over bungyjumpen lees krijg ik helemaal gek gevoel in me maag.nog iets langer dan een maand en dan ben je alweer terug,wat gaat een jaar snel he.ik wet nog dat we vorig jaar in de bus naar noorwegen zaten.zo doe je in een korte tijd een hoop leuke dingen:)maar er nog een mooie tijd van en laat je vooral verwennen in thailand;).
    tot snel,

    kus angela

  • 29 Mei 2006 - 14:53

    Annie De Jong:

    Dag Blanche,

    Hierbij een vraagje voor als je weer terug komt in nederland. Heb je zin om op het voormalige Veer, nu PRO almere een workshop Streetdance te geven tijdens een projectweek? De datum is donderdag 6 juli in de middag of in de ochtend.
    Zoja, wil je dat dan doorgeven aan je vader?

    Vr Gr Annie

    Vell succes met je reis verder.............

  • 29 Mei 2006 - 16:22

    Femke:

    Gelukkig dat je weer bent opgeknapt!!! Toch maar goed dat je naar de dokter bent gegaan!!

    Wow bungyjumpen!!! Wat een beleving! Wat zou jij je moeten aanpassen als je weer in Nederland bent! Hier wordt het maar geen zomer. Saaie boel!:( alleen maar bewolkt en koud en regenachtig!

    Dus nog een maand en dan ben je terug!! Die maand zal wel veel te snel voorbij gaan! DUS Blijf zulke leuke avonturen beleven, want ik wil nog veel meer van je lezen!!!

    Liefs en een dikke knuffel van mij!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Blanche
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 100405

Voorgaande reizen:

24 Maart 2016 - 03 April 2016

Colombia 2016 van Medellin tot Cali! :-)

28 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Ecuador & Galapagos Islands!!!:-D

17 December 2014 - 04 Januari 2015

New York & Miami met Femke! :-D

03 Oktober 2014 - 12 Oktober 2014

Sint-Maarten & Saba

01 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

NEDERLAND 6 weken zomervakantie

11 April 2014 - 27 April 2014

Suriname!!!

16 December 2013 - 02 Januari 2014

COLOMBIA!!!

04 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

BOGOTA, Colombia

27 Maart 2013 - 07 April 2013

CUBA!!!

21 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Panama & Costa Rica

09 Mei 2012 - 12 Mei 2012

Bonaire

03 Oktober 2011 - 09 Oktober 2011

Jamaica & Curacao

05 September 2010 - 30 Juni 2011

Werken op een cruiseschip

08 Juni 2011 - 30 November -0001

ARUBA!!!

Landen bezocht: