Extreme sports ROCK!!!:) - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Extreme sports ROCK!!!:) - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Extreme sports ROCK!!!:)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Blanche

07 Mei 2006 | Nieuw Zeeland, Nelson

Dag iedereen!

Man man wat heb ik weer veel meegemaakt zeg! Ik kan er nog steeds niet bij hoe snel het allemaal gaat en hoeveel we kunnen doen op een dag! Ik zou zeggen lees mee...:)

Woensdag 03-05-06:
Jaaah mensen uiteraard ging het skydiven vanmiddag ook niet door, dus Jen en ik zijn lekker bij de McDonalds een koppie koffie gaan drinken. :) Was erg gezellig, we hebben het voornamelijk over thuis gehad. We merken dat we echt de kleine dingetjes missen, zoals naakt je tanden poetsen, gewoon op de wc gaan zitten zonder de toiletbril vol met wcpapier te leggen, met de deur open piesen ;), lekker op de bank zitten met de rest van de familie, in de zomer in de tuin bbquen, met mijn lieve moedertje boodschapjes doen etc etc etc! Echt raar...
In Nederland zou ik bijvoorbeeld al een week van te voren voorpret hebben zou ik gaan skydiven of raften of wat dan ook, hier is alles zo normaal...Misschien vreemd om dit zo te horen, maar zo is het echt! Begrijp me niet verkeerd, het is nog steeds helemaal TE GEK allemaal!:D

Donderdag 04-05-06:
Jaaaaah we konden skydiven vanochtend!!! Dus om 8 uur werden we opgehaald. Bij het skydive centre kregen we van die overalls aan (rood) en de hele zooi eromheen!:) Whoeeeh het begint nou wel een beetje te kriebelen in mijn buik hoor!:D En daar gingen we hoor, met tig mensen het kleine vliegtuigje in. Ongelooflijk hoeveel mensen je in een vliegtuig kan stauwen...;) Goed al vanuit het vliegtuigje een toppie uitzicht en geloof het of niet, ik moest natuurlijk als eerste.....waaaat??? Oeh oeh oeh....puf puf puf!!! En daar ging ik...aaaaaaaaaaaaaaah whaaaaaaah whoehoe YEAH!!!!!:D:D:D:D Ik heb lopen gillen joh! De vrije val was opzich niet zo heel erg lang, maar wel super leuk! Daarna hebben we nog een flinke tijd in de lucht gehangen met de parachute boven ons....het uitzicht was adembenemend en het was totaal niet eng!:) Ik heb alles laten filmen, dus ik kan het nog terug kijken...;)

Als of mijn dag nog niet compleet was gingen we ook nog even een 2 uur durende wandeling maken naar de Taranaki Falls. Adembenemende omgeving, bergen met sneeuw op de achtergrond, je kent het wel van national geographic channel (of hoe je het ook schrijft!;))!:)
De 2e wandeling was naar nog een waterval, namelijk de Tauhai Falls. Hier is een deel van Lord of the Rings opgenomen.

Daarna zijn we doorgereden naar River Valley, we kwamen aan bij een hostel in the middle of know where. Rivier en bos, dat is alles wat je zag...:) 's Avonds heb ik lekker gelezen en toen naar mijn bed gegaan wat ik deelde met nog 10 anderen ofzo...haha. Het was namelijk een dorm met 2 hele grote bedden. Iedereen sliep naast elkaar, apart dacht ik zo!;)

Was een lekker daggie!:D

Vrijdag 05-05-06:
En vanochtend lekker RAFTEN!!! Daar had ik zo'n zin in! We doen hier echt allemaal leuke extreme sports!:D The more extreme, the better!;)
Dus eerst uiteraard weer in een wetsuit, helm etc. En daarna met een busje naar de rivier. Na een korte uitleg gekregen te hebben over het raften gingen we dan eindelijk het water op. Wij zaten bij Paulie in de raft. Leuke kerel, hij heeft Maxima ook in zijn raft gehad. Ze waren daar namelijk met huwelijksreis. Hij zei dat Willem en zij echt super verliefd waren, ze konden namelijk niet van elkaar afblijven!:D Holland is oke ole ole!!!;)
Goed na forward, backward (peddelen), hold on, sit down en left en right geoefend te hebben gingen we dan van de eerste waterval af! KICKUH!!!!:D Zo hebben we 2 uur geraft, tussendoor zijn we nog van een rots afgesprongen (2x), KOUD!!!! Jeetje, het water was echt zoooo fris, maar dat kan de pret niet drukken uiteraard!;) Echt een super leuke trip gehad!:)

Na de foto's ect bekeken te hebben gingen we opweg naar Wellington.

Om 6 uur kwamen we aan, snel inchecken, omkleden en op naar het stadium. Jaaah we gingen naar een echte rugbymatch! The Hurricanes tegen Reds. Wij waren voor The Hurricanes, want die waren van NZ. De Reds waren van Australie. Nou wat een gekke sport is het eigenlijk ook he...beetje op elkaar springen etc...:) Maar was echt gaaf om mee te maken, het is zoveel leuker om het in real live te zien! Je hebt de cheerleaders en de fans etc. Ook draaiden ze steeds muziek als er gescoort werd of wat dan ook, dus dan stonden we allemaal op en gingen we dansen!:D Echt een leuke sfeer!

Om de dag helemaal compleet te maken gingen we na de wedstrijd nog even stappen. Eerst naar de bar onder het hostel, vervolgens het Sports cafe en als afsluiter Shooters. Ontzettend lekker gedanst! Was gezellie!:D
De hele avond hing de buschauffeur al om ons heen, ik dacht, nou het zal wel. Hele aardige kerel, ontzettend mee gelachen en leuke mee gekletst. Om 2.30 uur slaat hij een arm om me heen en zegt dat ie gaat, want hij moet vroeg op etc. Ik zeg, nou he Barbar (zo heette ie) ik vond het heel erg leuk je ontmoet te hebben, je bent de beste buschauffeur tot nu toe!:D Zegt ie: "I can't leave without asking you with your beautiful blue eyes if you want to come and have a cup of tea with me....." Wat??? Nee niet weer he....wat hebben oude kerels toch met mij (hij was 29 en nee totaal niet mijn type, het type bierbuik:(), ik wil jonge kerels...wel boven de 19 natuurlijk!;) Maar goed na ff flink gelachen te hebben (jah sorry, maar dan kan ik me niet inhouden hoor) heb ik gezegt dat ik liever bij Jen bleef. :)
Zo rond 3 uur zijn Jen en ik naar bedje gegaan, was weer een interesting full day!:D

Zaterdag 06-05-06:
Hup 9 uur op en naar Te Papa het museum van Wellington. Ik was echt super brak, maar ik moest wel wat zien natuurlijk! Ben ik daar om 9.20 gaat het museum pas om 10 uur open. Oooh....dus ik heb even eentjes gevoerd en rondgelopen, broodje pindakaas gesmeerd, the usual!;)
Het museum was erg interessant en er was veel te doen! Er waren allemaal opgezette beesten, veel geschiedenis en wetenschappelijke dingen te bekijken. Maar in mijn eentje ben ik er snel doorheen. Dus na 1 uur en 30 min. was ik klaar. Heb even een meegedaan aan een enquete (kreeg ik een gratis kaart voor een een gratis drankje, altijd leuk ;)) en ben toen met Jen naar YHA gegaan, want daar werden we opgehaald door ome Cor (de oom van Jen haar moeder).

Met hem zijn we naar zijn zoon gegaan Martin, gezellig gekletst, nog een muts gekregen en toen naar Dorothy die ons opwachtte met overheerlijke zelfgemaakte soep!:D Het was erg leuk hen weer te zien. We hebben gezellig zitten kletsen en voor we het wisten stond het avondeten alweer op tafel! Dorothy had zich flink uitgesloofd, want er was zo veel eten! Ze had een roast gemaakt, aardappels, pumpkin, 2 soorten groenten, gravy, appelmoes, alles was er! En als toetje ook nog een stuk taart met perzikken en slagroom! Jeetje ik knapte zowat uit elkaar, wat had ik lekker gegeten zeg!:D
We hebben nog even gekeken naar Dorothy haar dochter op video en zijn toen terug gegaan naar Wellington. Cor nam ons nog even mee naar een Lookout over Wellington bij nacht. Was erg mooi, vooral met al die lampjes!:D En toen zijn we lekker naar bed gegaan!

Zondag 07-05-06:
Vandaag hebben we het noordereiland verlaten en zijn we aangekomen op het zuidereiland. Na de ferry en een korte rit met de bus hebben we nog een wandeling gemaakt langs een prachtige rivier en zijn toen verder gereden naar Nelson waar ik nu achter de computer zit!

Mensen dat was het weer voor nu, ik houd jullie op de hoogte! Geniet van het lekkere weer daaro in Nederland, maar wordt niet te bruin!;)

Veel liefs,
Blanche

  • 07 Mei 2006 - 08:15

    Nils:

    Ha ha... ik ben je mams weer voor ;). Die extreme sports zijn wel kicken hoor ..... moet ik ook nog een keer gedaan hebben :). Ik ga trouwens pas 20 juli naar salagou en blijf dan een week of 3/4, ik ga namelijk zelf rijden. lang leven mijn rijbewijs. Nou nog veel plezier in NZ en ik hoor snel van je (K) ;).

  • 07 Mei 2006 - 09:23

    PAPS:

    Hallo dochter, hier ben ik ook even. Ik hoor natuurlijk alles van ma en ik lees je berichten trouw.De laatste weken lijken mij heel interressant. Dat is mooi. Dat blijft het langste hangen.Maak je wel mooie fotos?Hopelijk komt de video met les nog binnen. Voor de ALO weet je wel.Wij zijn weer met surfen begonnen en het is prachtig weer hier.Nog 6 weken te gaan voot jouw. Kom je wel heel terug???!!Nou, meisje, nog veel plezier de laatste weken. Kus, pap.

  • 08 Mei 2006 - 03:07

    Yoka En Martin:

    Hoi kleindochter want klein dochter zal het wel niet meer zijn zo als jij ..eet! Heelhuids terug gekomen van dat 'gevaarlijke' noord eiland? Wanneer komen jullie nu in chch aan?

    knuf van de juf en van die meneer ook natuurlijk!

  • 08 Mei 2006 - 07:33

    Femke Vos:

    Hey meis! Weer een heel avontuur! Ik leef helemaal met je mee. :D Erg leuk dat skydiven!Zal graag de video willen zien! :D Heb je straks wel zin om terug te gaan naar Nederland? Het lijkt me een land waar je wil blijven! Hier in Nederland begint het eindelijk een beetje mooi weer te worden.Maar bruin ben ik nog niet helaas ;)
    Pas goed op jezelf! En maak veel lol :P
    Dikke zoenen

  • 08 Mei 2006 - 14:46

    Angela:

    wat doe je weer super coole dingen.echt leuk om te lezen,als of ik er zelf weer ben.(alleen dan met mooi weer!!;) met koninginnendag was t ook niet echt geweldig weer.op 5 mei dan weer wel.was mooi naar haarlem geweest voor bevrijdingspop.ff wat wijn mee naar binnen gesmokkeld(tja dat scrale backpacken zit er nog steeds in hoor)mooi in t zonnetje genieten.voor de rest gaat in nederland alles ze gangtje. de terrasjes zitten lekker vol. take care.

    liefs angela

  • 09 Mei 2006 - 20:33

    Mams:

    Hoi meissie, Wij hebben mooi warm weer en jij gaat naar steeds kouder weer zie ik op weather online. Volgens mij zit je nu bij Lake Maka... en daar is het maar 7 graden brrrrr. en ook nog regen. Ik hoop dat het droog is voor jullie en dat ondanks de temperatuur het toch nog mooi en prettig is. Volgens mij wordt het landschap nu erg ruig. Ben je nog gaan bungie jumpen? Nu mooie kiwi - blijf genieten en tot over 6 weken!!!! (eindelijk) Kus mams

  • 09 Mei 2006 - 21:11

    Laura:

    Blanche.....SKY-DIVEN...geweldig..!! PFF dat je het durfde..te vet gewoon! Je maakt echt heel wat mee daar! Ik mis je nog steeds hoor. Hier nog alles oke..werken op schiphol is erg leuk! Ben blij als je weer terug bent..ik probeer het om je op te halen op schiphol...:D.. maar geniet eerst nog van je laatste paar weken! Dikke kus..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Blanche
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 100444

Voorgaande reizen:

24 Maart 2016 - 03 April 2016

Colombia 2016 van Medellin tot Cali! :-)

28 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Ecuador & Galapagos Islands!!!:-D

17 December 2014 - 04 Januari 2015

New York & Miami met Femke! :-D

03 Oktober 2014 - 12 Oktober 2014

Sint-Maarten & Saba

01 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

NEDERLAND 6 weken zomervakantie

11 April 2014 - 27 April 2014

Suriname!!!

16 December 2013 - 02 Januari 2014

COLOMBIA!!!

04 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

BOGOTA, Colombia

27 Maart 2013 - 07 April 2013

CUBA!!!

21 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Panama & Costa Rica

09 Mei 2012 - 12 Mei 2012

Bonaire

03 Oktober 2011 - 09 Oktober 2011

Jamaica & Curacao

05 September 2010 - 30 Juni 2011

Werken op een cruiseschip

08 Juni 2011 - 30 November -0001

ARUBA!!!

Landen bezocht: