Santa Marta & Cartagena, Colombia deel 3!!! - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Santa Marta & Cartagena, Colombia deel 3!!! - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Santa Marta & Cartagena, Colombia deel 3!!!

Door: Blanche Peters

Blijf op de hoogte en volg Blanche

08 April 2014 | Colombia, Cartagena

Na de heftige trip was het tijd voor some partying!  Robyn heeft dr schoenen opgehaald, wat een toffe chick is dat, nu moet ik wel naar South Africa! :-p Ff onbeten en toen hebben Mano en ik de bus gepakt richting Santa Marta. Wat een drukte daar! Damn. Wij met onze backpacks door die drukke straatjes….poeh he! Wel wat souvenirs gescoord en lekker geluncht. Daarna probeerden we weer een busje te pakken naar de busterminal…nou impossible!!! Ze wilden geen mensen aannemen met zulke grote backpacks grrr discriminatie!  Een politie man hielp ons en toen hebben we maar een taxi gepakt, bleek er een levende kip gewoon in de achterbak te liggen…bizar joh!;-) Goed, de bus reis naar Cartagena duurde ipv 3/4 uur, 6 uur!!! Er zat een jongetje naast mij van 12 ofzo, die was al helemaal into vrouwen haha, te schattig!  Tijdens de bustrip werden er autobanden ingeladen, werd de bus helemaal volgepropt met mensen en werd er overal gestopt…niks directe rit. Maar wel een ervaring rijker! In Cartagena aangekomen moesten we nog 1 bus pakken naar de stad zelf…zoooo wij waren echt bus moe!!! We zijn direct naar hostel La Viena gelopen (vies!!!, maar geen puf meer om door te zoeken). In dit hostel zaten veel drugsgebruikers leek het wel. 1 gast stond mojito’s te verkopen voor de deur op straat om wat bij te verdienen.
Na een powernap gingen Mano en ik om half 12 de deur uit. Helaas was er niks te beleven…2 discotheken ingeweest, geen kip te bekennen. Dus toen zijn we op plein Trinidad gaan zitten, waar iedereen een beetje zit te drinken en ook een groep soort van hippies aan het jongleren was. Verder liepen er allemaal gekke zwervers. We hebben een patacon gegeten (huge!) en toen zijn we op bed gegaan. Eerste indruk…aparte stad.

1e kerstdag Cartagena
Na de was afgegeven te hebben zijn we richting het oude gedeelte van Cartagena gelopen. Leuke, mooie straatjes met hier en daar wat artistieke beelden. Bij een heel gezellig tentje El Bistra hebben we toen geluncht en een koffie gedronken om vervolgens weer door te struinen! ;-) Op den duur dachten we het is kerst en er is niet zoveel te doen, dus aan de bier! :p Winkeltjes in, winkeltjes uit, hier en daar wat foto’s gemaakt en toen weer beland op het Trinidad plein. Inmiddels hadden we 1L flessen bier gevonden, haha. ’s Avonds hadden we kerstdiner in het hostel. Het was wel oke. Ham met rijst aardappelsalade en een soort kaasballen. Als toetje caramelflan. Nog even met de mensen in het hostel gekletst en toen een powernap. Om 23.30 werden we wakker en kostte het moeite om eruit te gaan, maar we dachten dat wordt feest vanavond. Nou dat viel vies tegen haha, wel leuk om alle families buiten te zien zitten in hun versierde straten.  Ook kwam ik Romy nog tegen van de cursus Spaans in Bogota, zij sprak nu vloeiend, fantastisch! Na even op straat gezeten te hebben kwamen we Mark tegen, de Aussie die met Tina het NLse meisje ging op de lost city trail. Met hem op het Trinidad plein een burger gegeten en vervolgens bij hen naar boven bij het hostel, jaja want daar hadden ze ook een bar. Super gezellig op het dakterras! Hadden we dat maar eerder geweten! ;-) Uiteindelijk was het toch nog wel een leuke avond. Ps: we hebben nog een ticket geboekt naar Medellin om 00.45 haha.

2e kerstdag Cartagena
Op naar volkaan Totuma. Dat is een klein bergje waar een modderbad in zit, echt bizar. Het bad is 2000 m diep en in de modder zitten rond de 56 verschillende stoffen die goed zijn voor de huid. Fosfor, ijzer, sulfaat, magnesium etc. Het leuke is dat je in het bad blijft drijven.  Wel wat crowded. Je kan je laten masseren, maar dat deed ik liever zelf haha. Na afloop spoel je, jezelf af in de zee. Een vrouwtje komt je dan helpen. Nou geen schaamte want ze trekt gewoon alles aan de kant haha. Wel moest je overal nog extra voor betalen, foto’s laten nemen, wassen, dragen van je slippers etc. Zo, soort van schoon weer in de bus en op naar het strand La Boquilla. Daar kregen we een dikke lunch. Hele vis met cocosrijst, salade, banaan en soep! Lekker vol heb ik toen nog in de hangmat gelegen, want de stranden in Aruba zijn honderd keer mooier dus daar hoef ik niet perse op te liggen! Wat ben ik toch verwend eigenlijk. :p
Bij het hostel aangekomen hebben we gedoucht, huidje zag er een stuk beter uit.;) En weer opweg naar de airport met de locale bus. Op het vliegveld kreeg ik weer de slappe lach, want Mano was in de rij een vrouwtje aan het versieren, ik hield het niet meer hahaha. Later struikelde ie bijna over een gespannen touw en in het vliegtuig zelf was ik dus onwijs melig! :D

In Medellin aangekomen hebben we een taxi gedeeld met 2 anderen en zijn we naar Black Sheep hostel gegaan. Na het inchecken hebben we een biertje gedaan en zijn we naar het park gegaan waar alles gebeurd. Helaas was het mega rustig en na 1 drankje gingen we terug, weer een drukke dag achter de rug! ;-) We zijn benieuwd wat Medellin ons gaat brengen! :-D

So next story is all about….Medellin! :-D

Liefs,

Blanche

• 08 April 2014 - 17:50

Marlies Peters (mamsie):

Dat modderbad lijkt mij wel wat! Hebben ze zoiets ook in Aruba?