Adventure Capital of the world!!!:D - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Adventure Capital of the world!!!:D - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Adventure Capital of the world!!!:D

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Blanche

03 Mei 2006 | Nieuw Zeeland, Taupo

Dag lieve mensen!

Er zitten weer een paar volle dagen op en heb dan ook weer heel wat te vertellen! Mijn geld gaat hier ook erg hard, maar het is het zoooo waard!:D Hier mijn experiences!:)

Vrijdag 28-04-06:
Vandaag gingen we opweg naar Mercury Bay. Eerst nog even een stop op Mt Eden, waarvan we een onwijs mooi uitzicht hadden op Auckland.
In de bus kregen we meteen goed nieuws, maar niet heus, we konden namelijk niet naar Hot water Beach, omdat the tides niet goed waren.
Onderweg hebben we ook nog eens 3 uur moeten wachten, aangezien de weg was overstroomd. Tsja we hebben hier heeel erg veel regen...tis net Holland!;) Gelukkig hebben we een andere route genomen, welke erg mooi was, omdat die langs het water liep. De zonsondergang was ook prachtig!:D
's Avonds eenmaal in het hostel nog even The Forgotten gekeken en toen naar bed.

Zaterdag 29-04-06:
Vandaag moesten we vroeg op en jah hoor het regende weer. De buschauffeur was echt een eikel, want hij reed gewoon weg, terwijl er nog mensen stonden, ook had ik nog niet uitgecheckt. Gelukkig is ie wel terug gereden, maar wat een sukkel zeg!:(
Goed opweg naar Rotorua zijn we nog ff gestopt bij de Karangahake Tunnel walk. Was een korte wandeling die over grote bruggen ging en aan de rand van een rivier. Ook moesten we een heel stuk door een donkere tunnel lopen...aaah creepy!;)
De 2e stop was in Hobbiton, daar is een deel van Lord of the Rings gefilmd.
In Rotorua ingecheckt bij Hot Rocks en meteen in het zwembad, welke verwarmd was! Heet!!!! Maar wel super lekker!:)

's Avonds werden we opgehaald voor de Hangi. We gingen met een hele groep naar het hoofdgebouw, daar moesten we betalen en kregen we nog 2 diavoorstellingen te zien. Vervolgens gingen we opweg naar de Tamaki Heritage, oftewel the Village (een nagemaakt Maori stadje). In de bus werd er een chief uitgekozen. Deze moest de Maori's challengen en moest ons motiveren om te roeien, zo grappig!:D
Eenmaal bij het dorp aangekomen werden we verwelkomd door de Maori's, maar dat gaat niet zoals je het verwacht, want het is een soort vrede/oorlogs dans. Je mag dan ook niet lachen! Ze lopen met speren, doen rare pasjes, flikkeren hun tong naar je en maken hun ogen heel erg groot. Echt super gaaf om te zien!:)
Nadat we toegelaten waren gingen we het nagemaakte dorp in. Helaas regende het, dus we gingen er snel doorheen. We werden naar de ontmoetingsruimte geleid, waar we een show kregen. De maori's gingen optreden. Was ook ontzettend leuk om te zien! Ze lieten alle wapens zien en hoe ze die gebruikten, ook deden ze een aantal dansjes. Heb wat stukjes gefilmd, want het is onwijs moeilijk om te omschrijven!:)

Na de show hup naar het beste gedeelte van de avond!;) Het eten!!! Er was een buffet van Hangi voedsel. Dat is dus eten wat ze in de grond stoppen om te laten garen. Ze hadden lamsvless, kip, grote mosselen, vis, aardappels en allemaal verschillende salades. Was erg lekker!:D Uiteraard was er ook nog een toetje. Nou en dat was toch ff lekker!:D Ben gewoon 3x gegaan...oeeh foei! Ze hadden pudding, custard, fruit en het allerlekkerste toetje ooit Pavlova!!!:D Echt toppie oppie!:D

Na afloop deden ze weer een dansje en zongen ze een lied en toen was deze geweldige avond alweer voorbij...:)
Maar in het hostel gingen we nog ff door!:D De Lavabar was namelijk naast de deur. Helaas had ik zo'n buikpijn dat ik helemaal niks kon drinken, ik had echt te veel gegeten!;) Maar het was gezellie!:)

Zondag 30-04-06:
Om 11.10 werden we opgehaald met een busje die ons naar de plek bracht waar we gingen Zorben!!!:D Jah nu zullen jullie denken, what the f*ck is dat, nou dat zal ik jullie vertellen! Je gaat in een grote dubbele bal, daar wordt water ingedaan en dan rol je van de berg. Echt zooo gaaaf!:D Jen, Tina en ik gingen samen in 1 bal en wat hebben wij gelachen zeg! We rolden helemaal op, naast, tegen, boven elkaar! Echt zo leuk!:) Nou helemaal zeik nat en door elkaar gehusseld kom je na 30 sec. beneden. Nog een keer? JAAAAAH!!!:D Dus toen gingen we in ons eentje de zigzagberg doen. Nou die was nog ruiger, ik snap dat je die niet met meerdere mensen mag doen. Jeetje!:) Ik was echt helemaal door elkaar gehusseld, maar wat een lol zeg!:)

Eenmaal weer bij het hostel zijn we even wat boodschapjes gaan doen, ik heb nog 3 vet goedkope tongpiercings gekocht. Een smilie, een knalblauwe en een groen met blauwe!:) Het was maar $10,- bij elkaar!:)
Ook had ik heel erg slecht nieuws gekregen over Clinton.:( Heeeeel erg veel sterkte jongen, you're the best!

Na het winkelen zijn we naar de gijzers gegaan die voor ons hostel lagen. We hebben er even naar gekeken, maar wat een meur zeg!!!:( Blegh...echt rotte eieren hor! Zo ranzig, maar ik moet eerlijk toegeven, je wendt eraan.;)

's Avonds nog even met Chris bij het zwembad zitten kletsen en vroeg naar bed.:)

Maandag 01-05-06:
Vandaag gingen we weer verder, opweg naar Waitomo. Eerst stopten we bij Te Puia. Dat is een park waar je een van de grootste gijzers kunt bewonderen. We kregen eerst te zien hoe Maori rokjes gemaakt worden, namelijk van bladeren. We zijn door een nagemaakt oud dorpje gelopen en toen kwamen we uit bij de gijzer! Wat een ding zeg, echt gaaf! Alleen die lucht was wat minder...:( Ook hebben we een van de grootste mudpools gezien!:) Als afsluiter hebben we het Kiwi beestje in een kooi gezien, echt een grappig dier!:)

Eenmaal in Waitomo aangekomen hebben we ons ingecheckt en zijn toen weer op de bus gestapt. We hebben een aantal wandelingen gemaakt naar een natuurlijke brug, een waterval en een zwart strand. Als afsluiter gingen we nog even naar een pub.

Als avondeten aten we avocado met tomaat, honeysoy rijst en gevonden zalm!:D Heerlijk!:)

Dinsdag 02-05-06:
8.45 werden we opgehaald om te gaan Blackwater Raften. Naja het was niet echt raften maar je zat op een band. Eerst moesten we ons in een super dik wetsuit hijsen. Jeetje, half uur later....hehe! Maar we waren nog niet klaar....we kregen nog een kort broekje eroverheen, soort sokken, schoenen en een helm. Nou als ik nu niet als een man liep dan weet ik het niet meer...!;)

Goed we gingen de grotten in, je moest je vast houden aan de muur en ondertussen door de grot lopen. Er stond een flinke laag water in en je moest ook je band vasthouden...dus dat was al best spannend!:) Maar toen kwam de waterval...whoehoe daar moesten we vanaf springen.:D Lache joh!:) Echt zo gaaf, vergeet niet dat het helemaal donker is in die grot en dat je een lampje op je hoofd hebt! Goed na nog een waterval moesten we in een treintje (terwijl je op die band zit). Nou uiteraard begonnen we meteen van voor naar achter van links naar rechts te zingen. De mensen wisten niet wat ze hadden...haha!:D Goed toen alle lampjes uit moesten zagen we allemaal glowwormes! Echt een mooi gezicht! Het zijn eigenlijk maden en het puntje van hun staart geeft licht. Zo apart!:)
Het water was best wel koud, dus toen we uit de grot kwamen konden we onze handen niet meer bewegen en lopen ging ook niet helemaal optimaal!;)
Na een douche kregen we lekker soep met een bagel! Hmm heerlijke afsluiter van de rit!:)

Op weg naar Taupo hebben we nog wat wandelingetjes gemaakt, nog een waterval gezien die hard ging!!! Pfff

Helaas ging het skydiven niet door en de Tongorra crossing (de mooiste wandeling van Nieuw Zeeland) ook niet. Het weer zat weer eens niet mee...:(

's Avonds zijn we naar Mulligans gegaan, want er was quiznight. Echt lache joh!:) Helaas niks gewonnen, maar er was duidelijk sprake van teambuilding!:) Daarna zijn we nog even naar Mad Cow gegaan en hebben daar even gedanst. Was een leuk daggie!:D

Woensdag 03-05-06:
Vandaag gaan we hopelijk skydiven, maar wie weet...vanochtend ging het niet door, dus misschien vanmiddag!

In elk geval wish me luck en tot de volgende knoop!:D;)

Liefs,
Blanche

ps: Hoe was koninginnedag??? Tell me tell me tell me!:D

• 03 Mei 2006 - 19:45

Mams:

Ik hoop dat je kon skydiven want het zou wel pech zijn nu de 4e keer weer niet zou kunnen! He Nils - ik ben je voor. Vind het altijd erg leuk dat je altijd schrijft naar Blanche. Tot ziens in Salagou - wanneer ga jij? Een met de natuur ben je onderhand. Leuke foto's op jenny haar site van het blackwater raften en in de bal de berg af - zou ik nooit durfen. Vandaag was het heerlijk 26 graden eindelijk zomer. Op naar je volgende ervaring? XXX mams

• 05 Mei 2006 - 00:38

Yoka En Martin:

Hoi Kleindochtertje,

Zie wel dat je je best amuseert ook al is het weer niet jevanhet. We kregen allemaal telefoontjes/emails uit Nederland omdat men gehoord had dat we een tsunami zouden hebben. Haha, dat was even lachen.
    Kijk al weer uit naar jullie bezoek in chch. Groetjes en knuffel ook voor Jenny

• 05 Mei 2006 - 18:40

Annelies:

Hey Blanche,

het lukte niet helemaal met de comp. dus ik liep al 2 weken achter, maar ik heb de schade weer ingehaald. Je hebt natuurlijk al zoveel gewerkt dat je extra geld hebt voor leuke dingen...;)
    In de week dat je thuis komt heb ik mn weekend vrijgehouden voor het geval dat... Nog heel veel plezier en geniet van de laatste weken.
    Liefs en een kus anne

• 07 Mei 2006 - 08:08

Nils:

Skydiven... dat wil ik ook nog een keer gaan doen :D. Ik ga waarschijnlijk pas 20 juli :(. Ik ga met een aantal jongens uit mijn honkbal team zelf rijden. Kan niet w8ten. Ik kom natuurlijk ook eff op het vliegveld als blanche terug komt uit aussie :). kus kus