Volop keuzes! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Volop keuzes! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Volop keuzes!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Blanche

13 September 2005 | Australië, Sydney

Jaa mensen!

Hier ben ik weer! Gisteren zijn we naar de ANZ bank gegaan om daar een bankrekening te openen. Op weg daarheen zijn we nog wat winkeltjes ingeweest, alles is best goedkoop, maar we hebben niks gekocht! Het past gewoon niet in onze backpack!:(;)

Bij de bank aangekomen moesten we een formulier invullen en daarna heel lang in de rij gaan staan. Er stond een jongen achter ons die Nederlands bleek te zijn. Hij was daar met een kamergenootje (Canadees). Daar hebben we een tijdje mee staan kletsen, ja als je in de rij staat heb je toch niks anders te doen!:) Hij vroeg of we die avond langs wilde komen voor een kopje thee, dat leek ons wel gezellie, dus nummers uitgewisseld.

Bij de bank was alles snel geregeld, hoewel we toch 1 uur in de rij moesten staan! Ach we hebben weer mensen leren kennen.

Daarna gingen we naar het TCP, daar hebben we op internet gezeten op zoek naar baantjes. We hebben 2 mailtjes gestuurd naar bedrijven.

Bij ons hostel aangekomen hebben we even gepraat met een Duits meisje die al 12 maanden in Australië was geweest. Zij heeft ons vanalles uitgelegd en veel tips gegeven over werk etc. Erg handy!:D Weer noodles gegeten en daarna opweg naar Bart en Mark (die 2 jongens waar ik net over vertelde).

Was best gezellie daar en Bart (Ndl) heeft een auto gekocht en gaat de Eastcoast af. Hij vroeg of we niet met hem en Mark mee wilde reizen. Eerst gaat ie nog naar The Blue Mountains. Dat willen wij ook heel graag zien. Ook bleek dat onze planning wel goed is alleen op het moment dat wij langs de Eastcoast wilden gaan er heel veel kwallen zijn en we dus niet kunnen zwemmen of surfen. Dat is best vervelend, want ik wil natuurlijk wel surfen leren!:) Dus nu wijzigen we onze route misschien. Als we met die jongens meegaan kan ik alleen veel minder op internet. Maar het is natuurlijk wel gezellie, je ziet meer en het is goedkoper!:D Jullie horen het wel wat het wordt!

Op Bondi Beach hebben we trouwens een Pie gegeten dat is typisch Australisch namelijk. Was wel oke, maar het zal niet mijn lievelingskostje zijn.:P Het kan niet op tegen oma's gehaktballen!;)

Dat was het weer voor vandaag, vanavond vertel ik wat we vandaag gedaan hebben!:)

Toi toi,
Blanche

Ps: Foto's lukken nu nog niet, misschien vanavond!

• 13 September 2005 - 09:18

Angela:

he blanche,
    zo te lezen vermaak je je daar wel! niet dat het moeilijk is of zo. ik word wel weer jaloers als ik de verhalen lees.de lift klinkt leuk en goedkoop uiteraad.byron bay is the place to be voor surfers!! have fun. kus angela

• 13 September 2005 - 09:20

Ikke Weer:

oja als je je nou verveelt vanavond dat is nu zeker ongeveer. ga naar o melly s!! dat is echt een topper op dinsdag. bye

• 13 September 2005 - 13:55

Mams:

Hoi meisie, leuke en mooie foto's. Leuk die onverwachte contacten. Zo zie je maar het blijft op deze manier spannend. Heb je vanochtend nog gesproken. Gezellig zo bellen voor maar 4 cent per minuut. Niet alleen noodles eten hoor - variatie is heel belangrijk en 2 stuk fruit per dag niet vergeten. Het is hier vandaag lekker mooi en warm weer hoop dat het nog even zo blijft. Ga vanavond denk ik met pa skeeleren. slaap lekker kus m.

• 13 September 2005 - 18:14

Henk Hassink:

Hallo Blansie!
    Hartstikke leuk al die verslagen. Erg leuk zoals je al je belevenissen op papier zet! Als je geen baantje kunt vinden in Australie kun je het altijd nog als "ghostwriter" proberen! Blijf schrijven, en blijf goed op jezelf, en op je vriendin, passen. Niet teveel komkommer ;-) en niet zoveel noodles (daar krijg je spleetogen van). Een oude chinese wijsgeer zei altijd "Dame moet veel bluin blood, en fluit toe" Heel veel liefs van ons...en tot horens.

• 13 September 2005 - 19:21

Lisa:

Ey Meis,
    Wat leuk allemaal!! Zo zit je samen in het examenjaar van de havo en dan zit ik in Londen en jij in Australie! Als je weer terug bent gaan we snel afspreken! Heel veel plezier.. Kusss

• 13 September 2005 - 22:00

Nils:

Ik zou het ook wel doen... lekker goedkoop en zo kom je ook waar je moet zijn :P. wel jammer inderdaad dat je niet kan surfen of zwemmen... dat surfen lijkt mij ook wel een must :). Nou veel plezier en we zien wel wat het wordt -xXx-