Dagje sightseeing! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Dagje sightseeing! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Dagje sightseeing!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Blanche

14 September 2005 | Australië, Sydney

Lieve mensen!

Er is weer een dagje voorbij, dus uiteraard zet ik dan een verhaaltje neer over onze belevenissen...:)

Gisteren stonden we vroeg op, jaja 7 uur 's ochtends!:S Even snel gedoucht en ontbeten en vervolgens opweg naar het centrum. De wandelschoenen komen goed van pas pa en ma!;)

Eenmaal aangekomen op de hoofdstraat (George Street) zijn we snel doorgelopen naar het TCP. Daar hebben we even op internet gezeten, wat mailtjes gestuurd etc. Was wel even fijn wat naar het thuisfront te kunnen sturen in alle rust!:)

Eenmaal klaar met internetten liepen we richting het Medicentre. Daar moesten we een Medicard halen. Sinds een paar maanden had je niet alleen je paspoort, maar ook een bewijs nodig van je verzekering in Nederland. Gelukkig had ik mijn pasje bij me, maar Jenny niet. Mijn kaart was geregeld, die middag zouden we terug komen en bellen naar haar verzekering. Dat kon niet op dat moment, omdat het pas 5 uur in de ochtend was in Nederland. Erg vervelend voor Jenny!:(

Nadat mijn pasje geregeld was gingen we naar de Harbourbridge. Voordat we daar kwamen hebben we nog een broodje bij de McDonalds gehaald (ja een broodje;))! Deze hebben we opgesmikkeld op een bankje met uitzicht op The Opera House. Toppie was dat! Daarna zijn we door The Rocks (het oudste gedeelte van Sydney) gelopen richting de brug. Die zijn we ook over geweest. Vanaf daar had je zo'n mooi uitzicht! Op de terug weg over de brug trakteerde we ons op een Magnum, we hadden namelijk geen eten mee!

Weer bij het Medicentre aangekomen belde Jenny naar haar verzekering. Na een aantal keer heen en weer gebeld te hebben werd het toch allemaal geregeld. Goed service vonden we dat!:D Het vrouwtje dat ons hielp was ook zoo aardig! Ze zei de hele tijd, allright love...of thanx love! :)

Na wat boodschapjes gedaan te hebben gingen we terug naar het hostel. We waren echt kapot! Vanaf kwart voor 9 tot 6 uur hebben we gelopen, dus dat mag ook wel!;) Snel een wasje gedraaid en nog even met mijn moeder gebeld en daarna lekker naar bedje toe.

Ik ga nu even douchen, want dat hebben we nog niet gedaan vanochtend.

Liefs,
Blanche

• 14 September 2005 - 07:56

Paps:

hoi, meisje....mooie foto, echt australie...volgens mij gaat het goed met jullie. naar de blue mountains? maak daar ook maar een aantal pictures...schijnt echt prachtig te zijn. wij zijn gewoon weer aan het werk, geld verdienen weet je wel en jullie?? al zicht op een baantje??

• 14 September 2005 - 15:28

Laura:

Hai hai blans..
    leuk om alles bij te houden..! Jullie hebben in een paar dagen al héél wat geregeld en gedaan! die foto is ook erg leuk! Hoe is het weer daar eigenlijk?? want je hebt wel een spijkerbroek aan, maar dacht altijd dat het zo super warm was!(of is dat het ook ;) )
    XxX

• 14 September 2005 - 17:56

Cynthia:

Hey Blanchie,

echt super leuk al die verhalen van je. Je verteld het ook zo leuk. Ik kijk elke dag en zo kunnen wij ook een beetje mee genieten met jullie. Heel veel plezier verder.
    doei kussie Cynthia

• 14 September 2005 - 21:29

Mel:

Hey Blacnhe, geweldig een berichtje van je te lezen. Ik zal je blijven volgen. Ik ben net sinds afgelopen maandag weer terug uit OZ en weer aan het werk. Heb je al enige plannen gemaakt vwb je planning? Hey Blanchie, hou je taai en enjoy my love!!

• 15 September 2005 - 16:12

Saskia:

Jullie maken me jaloers zeg! met die leuke verhalen en foto's!! misschien moet ik maar es serieus overwegen ook es te gaan ;)
    groetjes, Saskia