Dagje twee, twee, twee!;) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Dagje twee, twee, twee!;) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Dagje twee, twee, twee!;)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Blanche

10 September 2005 | Australië, Sydney

Howdy people!

Nou dagje twee was erg rustig. Jenny en ik wilde vandaag dan onze bankrekening openen en onze Medicard ophalen, maar uiteraard waren allebei in het weekend dicht...:( Voor Jantje lulletje helemaal naar het centrum gelopen, alhoewel het is wel gezond!:) We gingen toen maar naar Chinatown gelegen in Sydney. We waren toch in de buurt. Dit viel een beetje tegen... We zijn 1 chinese supermarkt ingegaan, dat was wel erg indrukwekkend, aangezien we totaal niks herkende van wat ze daar verkochten. De gekste dingen verkochten ze, erg leuk om te zien!:) Bij een bakkertje hebben we een typisch broodje gehaald, Jenny had een heel groot broodje met kokos en ik had een iets kleiner broodje met een soort slagroomboter erin. De eerste paar happen waren erg lekker, maar het vulde zo ontzettend dat we het al gauw niet meer op konden. Toch leuk weer eens iets anders geprobeerd te hebben!

Daarna zijn we naar de library gelopen, omdat we gehoord hadden dat ze daar gratis internet hadden. Na een stukje omgelopen te zijn (ja het kan ook niet anders met ons;) kwamen we dan eindelijk aan. Mijn tas moest in een kluisje en dan konden we gewoon naar binnen. Alles was erg goed geregeld! Daar hebben we gezocht naar goedkope hostels en goedkope vliegtickets naar Nieuw Zeeland. Uiteindelijk hebben we niet zo heel erg veel gevonden, maar in de straat waar we nu zitten zijn we verschillende hostels ingegaan om te vragen naar de prijzen. Vanaf morgen zitten we in een ander hostel, genaamd The Funk House. Het zag er erg gezellig uit en was niet te duur.

Vanavond zijn we van plan uit te gaan, we weten nog niet waar, maar ik heb er zoooo veel zin in! Lekker los hier in Sydney, ben benieuwd. Jullie horen het wel!;)

Jenny en ik zijn trouwens op een soort Nederlandse tour. In de zin van geld uitgeven. We proberen echt overal dingen gratis of goedkoper te krijgen. Ook gaan we deze week proberen op Noodles te leven, deze zijn namelijk maar 15 cent!:D Maar mama we blijven gezond eten hoor, we hebben ook een sinaasappel (weet ff niet of ik dat goed geschreven heb) en een komkommer gekocht.:P

Nou verder sprak een Australische jongen ons vandaag aan. Hij wilde namelijk iets aan ons verkopen. Tenminste een soort contract voor het goede doel. Dit bleek niet te kunnen, aangezien we uit Nederland kwamen en geen 12 maanden bleven. We hebben nog een half uur met hem staan kletsen, hij bleek 17 te zijn. Jammer, veelste jong voor Jenny!;) Dus ik meteen vragen of we misschien gratis bij hem konden pitten, hij woont waarschijnlijk nog bij zijn ouders. Maar dat ging niet lukken zei hij! Verder vroegen we of hij met ons mee uit wilde vanavond, maar dat kon ook niet, maar hij gaf wel zijn nummer. Dan konden we hem bellen en dan zou hij een paar vrienden met ons op pad sturen. Ik ben benieuwd. Maar Mitchell niks aan het handje, want ik had hem al meteen verteld dat Jenny degene is die vrij is en ik niet! Wil alleen maar jou!:D

Goed meer heb ik niet te vertellen over vandaag, ga zo even mijn noodles eten!

Big hug,
Blansjuh

Ps: Ik vind het fijn om nu eindelijk met Mitchell te kunnen smsen en ik heb gelukkig mijn moeder ook al gesproken via de telefoon, echt het doet me zoo goed!:D

  • 10 September 2005 - 09:21

    Nils:

    Je loopt wel heel wat af daar he..... stelletje nederlanders die van alles gratis willen hebben :P. Geen slecht idee hoor, zo bespaar je iniedergeval wat poen. Daar kun je dan weer andere leuke dingen van doen. Nou ik zie het volgende verhaal wel weer verschijnen .... -xXx- Nils

  • 10 September 2005 - 12:05

    Mitch:

    Je hebt al weer behoorlijk wat meegemaakt schat! Echt leuk, misschien moet ik volgend jaar maar gaan ;) haha Ik hoop snel weer iets van je te horen! Kus van mij

  • 10 September 2005 - 12:20

    Lex:

    hoi blanche zo te zien heb je al veel plezier geniet er lekker van het zal nog wel veel leuker worden groetjes lex helsloot

  • 10 September 2005 - 15:36

    Saskia:

    Hey blanche!
    echt leuk om al jullie verhalen te lezen! zal nog es vaker hier koekeloeren. heel veel plezier in ieder geval en we houden contact!
    kus, sas.

  • 10 September 2005 - 21:30

    Mams En Paps:

    goed te lezen dat alles goed gaat. Heb je al vis gegeten? Het is onverwacht toch mooi weer geworden heer in Dronten dus dachten we we gaan barbecuen en stan en jolanda kwamen ook. Wijnand, marjolien en m ichael waren ook van de partij. Het was erg gezellig. Alleen een mispuntje is dat wijnand al zijn haar eraf heeft. Pappa kreeg van hem opdracht het te doen. Marjolein vind het niet leuk en ikj ook niet. Zonde van zijn krullen. Nu maar hopen dat zijn haar snel groeit. Ik maak maar geen foto want je schrikt je dood. Hij zelf vind het wel mooi. Morgen moet ik echt achter de pc want volgende week moet alles klaar zijn voor de stage van mijn 4e klas leerlingen. Wat gezellig was het dat ik vanochtend een kwartiertje met je aan de telefoon heb gezeten. Voor maar 2 cent per minuut via 0900-1521. Dat gaan we natuurlijk bijna elke dag doen. De groetjes moet je hebben van tINA, Henk, Stan,Jolanda, Laura, Oma H, Oma P, De buren, Marjolein, Wijannd en michael.
    hoop dat het uitgaan gezellig was.
    xxx. mams en paps.

  • 11 September 2005 - 11:42

    Laura:

    Heeeey lieve Blanche...
    Ben zo blij dat je het naar je zin hebt.!!Maar het lijkt me zeker vermoeiend al dat wandelen. Was het uitgaan nog leuk? En wat vond je van je boekje?? Ik lees het binnekort allemaal wel.!

    Dikke kus Laura

  • 11 September 2005 - 20:24

    Paps:

    Hoi Blanche, ik heb je bevindingen tot nu toe gelezen. Ik had gedacht dat je in het noorden van Australie zou zitten maar je zit dus aan de oostkust zag ik op de kaart. Van de week was je erg moe, maar dat is logisch na zo'n reis en alle verre indrukken die je opdoet. Zorg ervoor dat je goed uitrust dan kun beter van alles genieten. Ik ben blij dat je met iemand samen bent en ik hoop dat dat goed blijft gaan. Zo kun je elkaar steunen als het wat moeilijker wordt, en twee weten meer dan een. Genier ervan en tot horens. xxx. paps

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Blanche
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 100362

Voorgaande reizen:

24 Maart 2016 - 03 April 2016

Colombia 2016 van Medellin tot Cali! :-)

28 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Ecuador & Galapagos Islands!!!:-D

17 December 2014 - 04 Januari 2015

New York & Miami met Femke! :-D

03 Oktober 2014 - 12 Oktober 2014

Sint-Maarten & Saba

01 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

NEDERLAND 6 weken zomervakantie

11 April 2014 - 27 April 2014

Suriname!!!

16 December 2013 - 02 Januari 2014

COLOMBIA!!!

04 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

BOGOTA, Colombia

27 Maart 2013 - 07 April 2013

CUBA!!!

21 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Panama & Costa Rica

09 Mei 2012 - 12 Mei 2012

Bonaire

03 Oktober 2011 - 09 Oktober 2011

Jamaica & Curacao

05 September 2010 - 30 Juni 2011

Werken op een cruiseschip

08 Juni 2011 - 30 November -0001

ARUBA!!!

Landen bezocht: