Eerste echt dag! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Eerste echt dag! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Eerste echt dag!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Blanche

09 September 2005 | Australië, Sydney

Zoo daar ben ik weer!

Ik zal beginnen bij het begin! Vanochtend lekker ontbeten...jaja gratis is niet altijd slecht!;) Een kommetje cornflakes en een geroosterd broodje met pindakaas..hmmm!:)Daarna zijn we nog even op het internet geweest, maar uiteraard was er niemand online. Het tijdsverschil is toch best vervelend!

Vanochtend trouwens lekker gedoucht, heerlijk warm en eindelijk schoon!:D Vervolgens zijn we naar het centrum gelopen, oftewel de hoofdstraat genaamd George Street! Echt mensen die me kennen weten wel dat ik niet goed in kaart lezen ben, maar Jenny is nog veeeeel erger! Haha, dus natuurlijk zijn we meteen verkeerd gelopen, maar gelukkig kon ik uiteindelijk wel vinden op de kaart waar we waren. Als eerste zijn we even een riem gaan kopen voor mij, want die had ik nog niet. Voor 4 dollar heb ik nu een zwarte leren riem, niet duur, yes!:) Daarna gingen we wat boodschapjes doen, eigenlijk alleen voor het middageten. (1 appel, 1 yoghurtje en 1 broodje) Daarna liepen we weer verkeerd, maar daar kwamen we deze keer snel achter!

Eindelijk bij het Travellers Contact Point aangekomen hebben we een postadres geregeld, een telefoon gekocht, een VIP backpackers card gekocht en dat was het eigenlijk. Daar hebben we zo'n 3 uur over gedaan, echt te erg!

Bij het TCP hebben we ook meteen gekeken naar baantjes op een bord, zo kunnen we straks als we weer in Sydney zijn bijv. gaan werken in de fruitteelt, of werken als oppas. Oppas betaald echt niet goed, maar je hebt in principe wel slaapplaats en er wordt voor je eten gezorgd. Dus dat gaan we misschien doen! Maar zover is het nog niet, eerst naar Melbourne.

Jenny kent een jongen die op dit moment in Sydney woont, dus daar gaan we contact mee zoeken, misschien kunnen we daar gratis verblijven, wie weet!:)

Verder moeten we morgen nog een Australische bankrekening regelen en moeten we nog een Medicare pasje halen. Als dat geregeld is kunnen we lekker gaan genieten!

Ik zal even mijn gegevens noteren:
Postadres:
Blanche Peters TCP 8215 AUS
Travellers Contact Point
Level 7, Dymocks Building
428 George Street
SYDNEY NSW 2000

Mobiele nummer:
0404728019
(Dit nummer kunnen jullie bellen, het kost mij dan niks, er moeten wel nog een aantal cijfers voor, maar ik weet niet welke!)

Jenny gaat nu achter internet, dus ik moet er vandoor. Ik wil nog wel even kwijt dat ik echt super slecht geslapen heb, aangezien we precies naast de woonkamer slapen en daar staat de hele nacht de tv aan. Om half 4 heb ik pas mijn oordopjes ingedaan en toen kon ik gelukkig wel even slapen!:) Vanavond in elk geval vroeg naar bed!

Mensen ik mis jullie nog steeds en blijf aan jullie denken!

Big hug,
Blanche

  • 09 September 2005 - 13:52

    Mams:

    Fijn dat ik je nu kan bellen. Voor info voor de andere lezers: je kunt blanche mobiel bellen voor €0,20 per minuut door eerst 0900-1525 en dan hoor je dat je het mobielnr. kunt intoetsen dus 0061404728019#
    Je kunt naar een vast nummer bellen voor €0,4 cent per minuut door eerst 0900-1521 te bellen en dan hoor je hoeveel het kost en dan 0061293269678# in te toetsen (dit vaste nummer is van het Hostel waar ze nu is) Het schijnt dat je gratis via internet gratis naar een vast nummer kunt bellen. Ik zoek dit nog even uit en laat het jullie weten.

  • 09 September 2005 - 13:54

    Mams:

    Zoals je ziet werkt het Euro teken niet het is dus mobiel voor 20 eurocent p.m. en vast nummer voor 4 eurocent per minuut.
    Blanche het was goed je stem te horen - we hebben lekker even bijgekletst. tot morgen. xx. slaap lekker

  • 09 September 2005 - 14:17

    Evelien:

    Hej daar!
    het klinkt zo leuk wat jullie allemaal doen!Ik zit nu op mijn werk :( das heel wat anders. Het is saai en daarom had ik mooi even tijd om snel jouw site te bezoeken. heel leuk om zo over je belevenissen te lezen. Veel plezier!
    gr eef

  • 09 September 2005 - 20:06

    Steefy:

    Blanchiee!!
    kga elke dag,(probeer ik) kijken op deze site, kheb je verhaal gelezen, en t lijkt alsof we zo dicht bij elkaar zitten!:)terwijl je aan de andere kant van de wereld bent!! Wat goed dat jullie wel een goeie slaapplaats hebben! morgen (zaterdag) moet ik weer werken egt geen zin in!! ik denk aan je!!
    Dikke kus & Liefs Stephanie

  • 10 September 2005 - 02:39

    Mitch:

    Ik mis je!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Blanche
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 100494

Voorgaande reizen:

24 Maart 2016 - 03 April 2016

Colombia 2016 van Medellin tot Cali! :-)

28 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Ecuador & Galapagos Islands!!!:-D

17 December 2014 - 04 Januari 2015

New York & Miami met Femke! :-D

03 Oktober 2014 - 12 Oktober 2014

Sint-Maarten & Saba

01 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

NEDERLAND 6 weken zomervakantie

11 April 2014 - 27 April 2014

Suriname!!!

16 December 2013 - 02 Januari 2014

COLOMBIA!!!

04 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

BOGOTA, Colombia

27 Maart 2013 - 07 April 2013

CUBA!!!

21 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Panama & Costa Rica

09 Mei 2012 - 12 Mei 2012

Bonaire

03 Oktober 2011 - 09 Oktober 2011

Jamaica & Curacao

05 September 2010 - 30 Juni 2011

Werken op een cruiseschip

08 Juni 2011 - 30 November -0001

ARUBA!!!

Landen bezocht: