NEW YORK in rep en roer!!! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Blanche Peters - WaarBenJij.nu NEW YORK in rep en roer!!! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

NEW YORK in rep en roer!!!

Door: Blanche Peters

Blijf op de hoogte en volg Blanche

20 December 2014 | Verenigde Staten, New York

Heerlijk uitgeslapen worden we wakker door heel wat commotie buiten. Allemaal helikopters, sirenes, politie etc. Niet wetende wat er aan de hand was gingen wij opweg naar het metrostation om naar Central Park te gaan en daar een paar rondjes te schaatsen…Alles afgezet…huh??? Overal NYPD. Bleek dat een man 2 agenten had dood geschoten (als wraak op de donkere jongens die kort daarvoor door de politie om het leven waren gebracht) en vervolgens zichzelf in de subway een kogel door zijn hoofd geboord. BIZAR! Als we dus niet uitgeslapen hadden was het heel goed mogelijk dat we er gewoon tussen hadden gestaan toen dit alles gebeurde!:-s Dus ik zei zo tegen wat mensen voor ons: “It’s not like we’re in the ghetto right…!?” Zij een beetje lachen, “Ofcourse, where did you think you were, hahaha….” Fem en ik keken elkaar aan en dachten allebei my gosh echt??? Aangezien het best wel koud was ging Fem een koffietje halen en ik installeerde me op een trappetje, zodat ik alles wat beter kon zien. En nog geen 3 minuten later zie ik dat het ambulancepersoneel het lichaam van de man vanuit de subway in de ziekenwagen tilt. Echt 5 meter afstand. Ze waren hem nog aan het reanimeren. Gelukkig had ik mijn mobieltje bij me en heb ik het gefilmd. Om me heen stonden allemaal joden met gekke hoedjes, echt een aparte situatie. Zo gek en ook wel bijzonder dat wij dit mee konden maken! My gosh. Anyways we konden nu nergens meer heen met de subway, dus hebben een heel stuk gewandeld en toen kwamen we uit bij downtown Brooklyn. Het zag er zo gezellig uit, dat we besloten hier een beetje rond te kijken. Na alle heisa hadden we behoorlijk honger, dus hoppa een bbq kiloknaller erin haha. Allemaal soorten kip en crab. Wat is crab lastig eten zeg… De kok heeft nog met een tang de crab van Fem geprobeerd te openen aan tafel…zat ze helemaal onder, hahahaha, ze kreeg wel een grote nieuwe, geopend, dat dan weer wel! ;-)

Opweg terug naar ons appartement was er nog een man die zei tegen Fem are you married, waarop Fem zei Merry Christmas…ik ging helemaal STUK!!! Ze had het zelf niet eens in de gaten, maar we hebben echt zo gelachen hierom! Hahaha :-D Met een flesje wijn en een chippie hebben we lkkr thuis gehangen en gekeken waar we morgen allemaal naartoe zouden gaan. We konden tenslotte toch de subway niet pakken.

Oef deze zondag 5.30 opgestaan, want ik had Zumba basic one training op Staten Island. Blij dat ik niet uitgegaan was, want ik had een behoorlijk reis voor de boeg. Onderweg bleek dat er uiteraard 1 lijn niet meer ging. Gelukkig was iedereen super hulpvaardig. De ferry heb ik vervolgens net, net gehaald. En op Staten Island na de subway gepakt te hebben heb ik nog mega lang rondgelopen in de kou, kon de plek totaal niet vinden en er waren bijna geen mensen op straat. Maar uiteraard komt altijd alles goed haha. Super leuke cursus, Marcie was goed! 40 jaar, 2 kids en getrouwd met de dj van Beto. Cursus afgerond en toen met Liz meegereden terug. Wat een uitzicht hadden we over de stad, wauw! Thuis aangekomen gedoucht en met de metro opweg naar Fem. Schaatsen in Central Park was het idee. Helaas bleek die al dicht te zijn, waarop we vervolgens naar Bryantpark gingen….zijn we gewoon de verkeerde richting opgestuurd…:-S Toen zijn we behoorlijk teleurgesteld maar bij Hell’s kitchen Thais gaan eten. Mega leuk al die eettentjes, jammer dat we dat nu pas ontdekte. ;-) Na het eten gingen we opweg naar the Goldbar. Weer 80x verkeerd gelopen haha. Mn voeten deden pijn! Damn. Maar gelukt!:-) Eerst omgekleed in een bar, want de Goldbar is een bar waar je niet zomaar inkomt. Maar gelukkig wij kwamen gewoon binnen hahaha dankzij Femke, our tall Dutch beauty! :-D Wat een tent is dat zeg! Overal doodskopjes van ECHT goud! Kleine tent, maar wel super gaaf! Deze bar wordt ook gebruikt in verscheidene movies. De ruimte is opgevuld met allemaal tafels, welke je kan huren voor een behoorlijk bedrag! En dan spreken we niet over honderden dollars, maar duizenden!  Er liepen echt alleen maar models en drugsdealers…Kwamen nog aan de praat met 2 gasten, welke wilden dat we meegingen naar een afterparty in Rockerfeller centre, maar die sloegen we even over haha. Na veel gewacht te hebben op de subways en mega veel gelopen te hebben hadden we thuis nog 1.40 uur over om te slapen damn, maar ach….Morgen MIAMI!!!

Can’t wait, until the next story peepz!

Kus,

Blanche