Last days...FIESTA!!!:-) - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Last days...FIESTA!!!:-) - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Last days...FIESTA!!!:-)

Door: Blanche Peters

Blijf op de hoogte en volg Blanche

11 Oktober 2013 | Colombia, Bogota

Colombia, BOGOTA!!

Laatste paar daagjes…snik snik!!!!:-(

11 october, vandaag weer vroeg op, ff wat huiswerk gemaakt tijdens het ontbijt en brak naar school haha. Weer een goeie les, de kunst is om mijn vocabulaire nu uit te breiden! In de pauze heb ik even een empenada papas y carne gegeten, mega lekker en na de lessen zijn we gaan lunchen bij Sopa’s en nog iets. Weer ajiaco gegeten, deze keer kregen we er banaan bij, gek, maar lekker! Na de dansles zijn we met een groepje naar de American Sportsbar gegaan. Want vandaag speelde Colombia tegen Chile, voetbal!!! Overal mensen op straat met voetbalshirtjes, druk! Eenmaal daar heb ik Red’s gedronken, soort sneeuwwitje (bier met sprite). Super spannende wedstrijd! Het werd 3-3, iedereen helemaal los en blij! Colombia ging nu namelijk door en moest dan tegen Brasil!!! :-D Na de game zijn we met een groepje gaan eten bij een veredelde McDonalds/KFC. Halve kip met arepa en banaan met kaas en guavasiroop gedeeld. Was wel oke. ;-)

’s Avonds had ik een bday party van 1 van de leraressen van La Lengua. Met Rita, Norman en een Duitse jongen die we over hadden gehaald zijn we opzoek gegaan naar La Guardia…niet te vinden, bleek niet meer te bestaan…(Achteraf hadden ze het verkeerde adres doorgegeven). Anyways wij zijn gewoon gaan stappen. Overal waren feestjes aan de gang en overal moet je 20 gulden entree betalen, dus bij Marona naar binnen gegaan en daar gebleven. Met z’n 4en hebben we een fles Aguardiente gekocht….my gosh haha shot, na shot, na shot…wat een spul is dat he! :-D Gelachen! Toen de club dicht ging wilden Rita, Norman en ik nog door…de Duitser helemaal in paniek…Wij proberen taxi te regelen, die vroeg veelste veel geld, dus ik een gewone automobilist aangesproken en Rita nam het over, dus bam een lift geregeld! :-D Terwijl we die Duitser afzette zaten Norman en ik achterin en toen we naar voren keken waren de meneer en Rita aan het zoenen als een malle voorin. Ik ging helemaal kapot van het lachen! Hahaha #STUK. Die Brazilianen zijn gek joh! ;-) Goed ons bij BAUM afgezet, techno discotheek. Erg leuke tent. Wel veel mensen aan de drugs, maar jah sfeer was goed. Toen het licht werd en de tent dichtging zijn we eruit gezet. Nou ik heb een lachkick gekregen samen met Norman…Iedereen om ons heen zat aan de drugs en op de één of andere manier moest ik zoooo onwijs lachen hierom, die mensen zagen er niet meer uit joh! Al lachend zijn we met de taxi naar het hostel gebracht, half 9 een keer in bed…poeh he…Wat een top avond.

Next day zouden Norman en ik de Montseratte op. Eindelijk ready to go, dikke regenbui. DAMN…balen! Maar ik laat dat niet mijn dag verpesten, dus wij btje gaan wandelen door Chapinero. Koffietje gedronken bij Juan Valdez (de Starbucks van Colombia) en later nog een hot chocolate con queso (kaas) heel bizar was dat. Niet echt super lekker ofzo, maar dat is iets lokaals. Eenmaal terug nog even een dutje gedaan. Daarna een burger gegeten en toen klaar gaan maken voor de grootste gaybar van de wereld, Theatron. Voor 30 gulden hadden we open bar en entrance. FANTASTISCH! Ik heb nog nooit zoveel gays bij elkaar gezien (nou ja op gay parade A’dam na dan). 9 zalen, overal andere muziek. Een grote open binnenplaats met eettentjes en het hele bovengedeelte alleen voor mannen…Mannen in rode jassen en boxhandschoenen die aan het dansen waren in soort kooitjes, geweldig! Toen het 2 uur was en de openbar klaar was zijn we weer naar Baum gegaan. Maar eenmaal binnen was ik zo kapot dat ze me op een taxi naar huis hebben gezet. Weer een mooie avond! 

Next day, m’n laatste dag. Norman en ik zouden vroeg opstaan om de Montseratte te doen, maar meneer was helemaal niet terug. Hij was gaan afteren en ik had de kracht er niet voor alleen die berg op te gaan…Rond 11uur klopte meneer op m’n deur, nog ff gekletst, afscheid genomen en toen was het tijd om het vliegtuig terug te nemen. Wat een reis, zoveel leuke mensen ontmoet, lekker gegeten, spaans geleerd, veel gefeest en Colombia heeft mijn hart zeker gestolen! Topland, I will be back! ;-)

Besos,

Blanche

• 28 November 2013 - 23:32

Marlies Peters:

Colombia is dus een feestland. In december ga je vast ook wat van de mooie natuur ontdekken, toch?
    Veel plezier meis, op naar de volgende vakantie in Colombia.
    XX
    Mams