Op een onbewoond eiheheiland, nanananana!:D - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Op een onbewoond eiheheiland, nanananana!:D - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Op een onbewoond eiheheiland, nanananana!:D

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Blanche

11 Juni 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

Apa ka ba?:D (Hoe gaat het?)

Jaaaah whoehoe weer eens een berichie, het is zoooo lang geleden alweer....
Ik heb dan ook heel erg veel te vertellen! So listen up people!;)

Donderdag 01-06-06:
Daar zaten we dan in het vliegtuig op naar Kuala Lumpur en jah hoor, wie komen we tegen...Gijs, een oude scharrel van Jenny!:D Zo toevallig! Maar goed we kwamen 's avonds 12 uur aan. Meteen 20 mannen op je af, om te vragen of je een taxi nodig hebt...man man ik werd er helemaal zenuwachtig van! :(
Goed we gingen naar de Green Lodge, daar moesten we onze schoenen uitdoen...apart!:) En al snel lagen we lekker te ronken!

Vrijdag 02-06-06:
Vandaag gingen we een klein deel van de stad verkennen, je begrijpt, een Mall!;) We hebben lekker geshopt in BBplaza. Dat een een goedkoop shoppingcentre. Ik heb niet zo heel erg veel gehaald, een kort legerbroekje, slippers en nog wat andere benodigdheden. Het enige vervelende is, dat de mensen in de shops de hele tijd nog geen 30 cm van je vandaan staan. Je moet geen rokje vastpakken of er staat iemand aan je zijde voor de rest van je trip door de winkel! Zoveel service heb ik niet nodig hor!;)
De mensen hier zijn echt heel vriendelijk, maar ze kunnen ECHT geen Engels! Ook proberen ze je van alles aan te smeren! Echt irritant!!! Ook zijn de wc's hier een tikkeltje anders, ha, het is zo'n hangwc. Je weet wel, je pist dan in een gat in de grond en dan moet je ook nog eens betalen!!! WAAAT...:) Wc papier moet je ook kopen, want het hangt nergens, anders wordt het namelijk gejat! Je begrijpt, Kuala Lumpur is helemaal onze stad...;)
Wat wel erg leuk is, is dat al het eten zo onwijs goedkoop is! We gaan lekker elke dag uit eten, 's ochtends, 's middags en 's avonds. Je hebt namelijk een hele rij kraampjes en overal verkopen ze eten op straat, verder biedt iedereen je een massage aan en zien de straten er niet echt fris uit, veelste druk!

Maar goed 's avonds even op internet om mijn lieve moedertje te vertellen dat ik heelhuids aangekomen ben! En jah hoor, de ambassade was al gebeld!:D Gekke mamsie!:) Haha:D

Zaterdag 03-06-06:
Vandaag gingen we bekijken waar we heen wilden in Maleisie! Dus uiteraard naar een mooi eilandje zoeken, ha!:D Na wel 4 uur op internet gezeten te hebben, waren we er nog niet uit, dus dan maar shoppuh!;) We waren namelijk op zoek naar een bikini, ja die dingen slijten hier onwijs!:) En je geloofd het niet, maar we konden niks vinden! Wel was het eten te vinden! We hebben lekker rijst met beef gegeten en een cocosnoot leeggedronken! Klinkt dat tropisch of niet!;) Het is hier ook heel erg heet! Niet te geloven!
's Avonds waren we met een aantal jongens aan het kletsen en die vertelden ons dat we naar Perhentian Island moesten gaan, dus alles genoteerd! Wie weet...:)

Zondag 04-06-06:
GAAP!!! Hoe laat is het? 9 uur, huh??? We hadden onze wekkers toch om 7 uur gezet!? Jah...Waar is onze telefoon dan? Nergens te vinden...naja wat raar!
OOOOH NEEEEEEE mijn tas is weg, aldus Jenny! Wij snel naar beneden, want onze paspoorten zaten er in, haar portomonnee en haar camera.
Jen meteen haar creditcard blokkeren, zit ze aan de telefoon, komt de kerel van de receptie met haar tas aanzeten! HUH??? Ja die was om 4 uur 's ochtends in de wc gevonden. Mijn god, meteen kijken en waarempel onze paspoorten zaten er nog in en Jen haar portomonnee ook! De RM40,- die ze er in had zitten was wel weg, maar haar creditcard zat er nog in...hmmm dan ga je toch denken ben je dan dom of ben je dan dom!? Maar goed uiteindelijk waren dus beide onze telefoons gestolen en Jen haar camera. KUT!!!:( Maar gelukkig hebben we onze paspoorts nog!

Eenmaal in de kamer, nog steeds helemaal in shock zat ik te denken...Want ik was 's nachts wakker geworden van geluid en keek toen opzij en zag een figuur staan, maar dacht dat het Jenny was die naar de wc moest ofzo...Dus uhm Jen? Ben jij vanacht naar de wc geweest? Nee wat dan...?
OOOH MIJN GOD....ik heb het gewoon gezien en ik heb niks gedaan!:( Best een eng idee...en al helemaal omdat onze telefoons naast en onder onze kussens lag!:( IELG...

Dus je begrijpt wij in plaats van naar de Twin Towers naar het bureautje ernaast, namelijk het politiebureau. Na weer zo'n 50 mensen gevraagd te hebben naar de weg kwamen we er dan eindelijk! Eerst moesten we heel ons verhaal doen en daarna een report schrijven! En aangezien de mensen hier niet zo heel goed in Engels zijn, duurde het HEEEL lang allemaal! We hebben er wel 2 uur gezeten!

We moesten met hen in een politiebusje naar het hostel, want ze wilden foto's maken en vragen stellen aan de mensen van het hostel. Nou echt waar, ongeloofelijk, ze maakten overal foto's van! Zelfs van de deurknop en het kamernr. Dat was zo apart!

Maar goed, we werden in elk geval goed geholpen! Ze brachten ons later terug naar de Twin Towers, waar we weer verder gingen op bikini jacht!;)

Die nacht hebben we een stoel voor de deur gezet met daarop een prullebak, zodat als de deur open zou gaan de prullebak zou vallen en wij wakker zouden worden van het geluid! Haha tsja niks of niemand is meer te vertrouwen!

Maandag 05-06-06:
Vandaag hadden we weer een nieuwe missie, namelijk het boeken van een bus naar de andere kant van het land. We hadden besloten om naar Perhentian Island te gaan waar die jongens ons over verteld hadden. Het was een heel gedoe, we moesten namenlijk met de trein. Dus echt wel 4x overstappen, maar we waren er! Na weer een aantal keer verkeerd gelopen te zijn hebben we een ticket weten te bemachtigen. In de Mall daar in de buurt hebben we lekker Roti gegeten en zijn toen weer naar een andere Mall gegaan om onze bikini tour voort te zetten!;) In Mid Valley (mega mall)aangekomen hebben we de hele dag lopen struinen en uiteindelijk beiden dezelfde bikini gekocht.:)

Nog maar 2 en een half uur te gaan en dan moeten we weer bij het busstation zijn! Dus snel weer met de trein, naja laat dat snel maar weg, want jeetje we hebben wel 2 uur de treinen verkend! Vreselijk! Dus rennen! Maar we waren op tijd. Met de taxi zijn we naar het busstation gegaan en namen we plaats. Best eng, want er waren zo veel mensen en dan loop je daar met je rugzak, je backpack en nog wat dingetjes...

Op naar Kotha Bahru, alles ging goed, totdat de bus een klapband kreeg. Dus een tijdje wachten en weer verder.

Dinsdag 06-06-06:
Om 6 uur 's ochtends kwamen we aan! Het was nog steeds donker en we namen een taxi richting Kuala Besut, want vanaf daar vertrokken we naar het eiland. Goed wij in een taxi bij een man die geen Engels kon. Tsja je kan kiezen, maar ze zijn allemaal lelijk, eng en kunnen geen Engels, dan moet je toch iets.
Zitten we in die taxi, het is nog donker, we rijden door donkere straatjes en dan stopt ie in een keer en doet ie een hek open bij een fabriek...aaaaaaaaah paniek! Dus wij allebei met onze nagevijl in de aanslag, rijdt ie gewoon verder. Pffff gelukkig!:D
Toen we in Kuala Besut aankwamen konden we eigenlijk meteen met de boottaxi mee op naar Long Beach op Perhentian Island. Heerlijk! Eindelijk gaan we echt vakantie vieren, naja laat ik het zo zeggen we gaan opweg naar een eiland, het is prachtig weer en je zit op een bootje. Alle stress van de afgelopen dagen viel van ons af!
En daar kwam het eilandje in zicht! WOOOOW vet wit strand! Leuke strandtentjes en kijk het water blauw zijn!:D
Maar eerst moesten we nog onze 20 kilo zware spullen nog naar boven sjouwen. Toen dat eenmaal achter de rug was begonnen we echt te genieten! Meteen ontbijten in het restaurant. Een pannekoek met banaan, dat hadden we wel verdiend dacht ik zo!;)
Weer terug naar onze kamer die uitzicht heeft op het strand, de palmbomen en de prachtige zee!:D
Na een dutje gedaan te hebben gingen we uiteraard bakken!:D Oooh dit is het leven he!:)
's Avonds lekker uit eten en daarna naar een strandtent. Daar hebben we een btje zitten kletsen met wat mensen.

Woensdag 07-06-06:
We begonnen de dag met een heerlijke fruitsalade, denk aan mango, banaan, sinaasappel, appel, watermeloen en ananas!:) De rest van de dag hebben we uiteraard op het strand gelegen. Ook heb ik nog wat baantjes getrokken met mijn nieuwe zwembrilletje!:D Zulk zweten joh, het is zoo warm hier en het water is ook redelijk warm.:)
's Avonds weer gegeten in het Blue Roof restaurant en na Harry Potter gekeken te hebben lekker naar bed!:)

Donderdag 08-06-06:
Vandaag gingen we snorkelen!:D Jeeeeh dat vind ik altijd 1 groot feest!:) Ik houd van het water en dan vooral de zee!
We begonnen bij een plek waar wel 100 vissen rondzwommen om de boot. Ik sprong in het water en ik voelde de vissen. Onze rug wat een klein btje verbrand dus hadden we een T-shirt aan, maar die moesten we goed vasthouden, want anders dan konden we vis eten 's avonds. We hebben hele grote Napoleon vissen gezien, een haai, gezwommen met een schilpad (dat was gaaf!:D) en kleine schildpadjes die net geboren waren vastgehouden!:D Nou mijn dag kon niet meer stuk!;)
Met de mensen die we op de snorkeltrip ontmoet hadden spraken we af om 's avonds te eten. Ik was zo actief! Kwam zeker omdat ik eindelijk weer eens wat soort van sport gedaan had!:)
's Avonds zijn we weer naar Palm Tree cafe gegaan en daar hebben we nog 2 jongens ontmoet (een super lekker Mexicaan genaamd David (Davii) en een een Ierse John). We hebben heerlijk gedanst en aan het eind van de avond nog wat drankspelletjes gedaan, lachuh!:)

Vrijdag 09-06-06:
Vandaag hebben we weer hetzelfde gedaan als de voorgaande dagen, jaja we beginnen al een aardig kleurtje te krijgen!:P Maar we hebben onszelf ook verwend, we hebben namelijk ieder 3 nieuwe bikini's gekocht!:) Echt super leuk! Je snapt voordat je zoiets koopt wil je ze even aanpassen, nou dat hebben we gedaan. Sta je daar in een kamer waar net iemand uitgeschopt is je om te kleden in het donker. Geen spiegel, dus Jen was mijn spiegel en ik de haare. Nou dat was toch een ervaring joh haha!:)
We waren nog al melig en hebben in het water de tango gedanst en ook heb ik Jen leren naaktzwemmen!;)
's Avonds zijn we met David, Alex (meisje) en John uiteten geweest. Daarna op naar de bar. De Monkey Juice (whiskey die smaakt naar amaretto) ging er aardig in! Aan het eind van de avond ging David naakt zwemmen, dus uiteraard fotootjes gemaakt!:)
Jen ging iets eerder naar huis, ik bleef nog even zitten, want ik vond het wel mooi de nacht!:) John ging ook in 1x weg en daar zat ik dan met Megico....;)

Zaterdag 10-06-06:
En weer een daggie zonnen! 's Avonds weer uit en gezellie zitten kletsen met iedereen. Nog wat nieuwe mensen leren kennen, waaronder een Nederlandse meid en 3 Nieuw Zeelandse. Rond 6.30 was ik thuis, het was weer een gezellige avond!:)

Zondag 11-06-06:
Vandaag zit ik hier, we zijn met de boot terug gegaan naar het vaste land, want ons geld was nogal op. We gaan niet meer naar Redang (wat het plan was), maar blijven op Long Beach. Het bevalt ons gewoon onwijs goed dit paradijsje!:D

Dus mensen ik zou zeggen doe rustig aan, wij partieen nog ff verder en dan zie ik jullie over een aantal daagjes....oeeeh!:)

Lots of love,
Blanche

Ps: Ik heb een nieuwe verslaving, ze hebben hier namelijk shakes en die zien er zooo mooi uit en zijn uiteraard ook heerlijk!:)

  • 11 Juni 2006 - 09:05

    Mams:

    He meid, wat een avonturen en nu lekker met je kont in de zon op een tropisch eiland. Woh, lijkt het een beetje op Sint Maarten? Wat heerlijk zo'n afsluiting van 9 maanden aussie en new zealand. Lekker relaxen. Nu meid bruin lekker door en over 9 nachtjes kan ik je heerlijk in mijn armen sluiten.
    Dikke kus, Mams

  • 11 Juni 2006 - 10:27

    Omie En Opie Nuzilland:

    Jeetje, wat een nare ervaring met die tassen, zeg! Gelukkig liep het allemaal nog redelijk goed af. Maar m'n hart zat wel in mijn keel toen ik het las en toen je daarna ook nog over die enge taximan begon durfde ik bijna niet verder te lezen. Maarja, hij zag waarschijnlijk jullie nagelvijlen. hahaha! Hoop een foto te zien te krijgen van die mooie Davii! Ole! Of zeggen ze dat niet in Mexico? He meisies, nog even verplicht genieten, he!
    Knuffel van je NZ familie

  • 11 Juni 2006 - 19:16

    Wijnand:

    eejh blanske.... lekker snorkelen..! en feeste.... met mij gaat het wel oke... ben gisteren naar de buitenwacht gegaan.. kwam marjolein ook.:S wat een trut zeg... alsof ik niet besta... maar dat hoor je nog wel van me.. verder was het lache daaro.. met michael, danny en rick... heb er zin in dat je weer thuis komt.. . maar veel plezier de laatste dagen van je TRIP.. kuskus wijn

  • 12 Juni 2006 - 10:21

    Nils:

    Hey schoonheid, zeker weer een tijdje geleden dat je een verhaal had opgestuurd :). Leuk om te horen dat het zo goed gaat en dat je het zo reuze naar je zin hebt. wel vervelend dat die spullen gestolen zijn :(. Inderdaad nog een weekje en dan zie ik je weer in nederland. Looking forward to it ;). Kus Nils

  • 12 Juni 2006 - 14:57

    Annelies:

    Hey Blanche,

    Klinkt zowat nog leuker dan Australie. We hebben hier nu ook erg lekker weer het is nu zo'n 28 graden. Vorige week een nare week gehad heel plotseling is oma van Enk overleden. Ik wou het je toch even vertellen omdat je haar natuurlijk ook kende.

    Verder wil ik je nog heel veel plezier wensen en kijk ik uit naar je terug komst.

    Liefs Anne

  • 12 Juni 2006 - 19:22

    Clinton:

    je avontuurtje is nu echt bijna ten einde (jammer), maar ik kan me ergens ook voorstellen dat je wel weer naar huis wil. hier is alles 'rustig'. ik wil zo snel mogelijk naar huis, want ik heb het hier na 5 weken wel een beetje gehad! ik ben wel blij dat ik je na bijna een jaar weer ga zien! als ik weer een beetje op de been ben gaan we lekker leuke dingen doen! ik spreek je hopelijk snel weer!!!

    xxx clinton

  • 14 Juni 2006 - 17:54

    Anine:

    hey blanche en Jen nou zo te lezen hebben jullie het weer leuk gehad maar ook
    niet zo leuk van die tas en die man die in jullie kamer stond. Maar gelukkig is er niets met jullie gebeurt. wel jammer van de spullen.
    En blanch je was toch niet in het water toen je die haai zag heh??

    m"n vader en moeder gaan 17 juni een weekje weg naar sicilie en vienthi en ikke mogen niet mee hhah
    maja we moeten ook nog naar school dus en is ook wel een keertje lekker om alleen thuis te zijn.
    het afegelopen weekend tot met 14 juni lekker weer echt lekker op strand gelegen ben ook lekker bruin al geworden.
    alvast een beginnetje maken voor dat ik naar Lloret de Mar ga dus hhah maja ik ga stoppen want m'n verhaal word beetje erg lang dus heel veel groetjes en xxjes anine


  • 17 Juni 2006 - 09:15

    Oma Helsloot:

    van je moeder hoorde ik dat je weer in kuala lumper bent en datje naar de pedicure en masseur gaat dus we zullen je op en top ontvangen. Ga boven op je tas zitten zodat je niets kwijtraakt. Goede reis en doe nog even een schoonheidsslaapje in het vliegtuig en tot dinsdag.
    liefs en veel kusjes Oma.

  • 17 Juni 2006 - 11:05

    Het Kleffe Stel Van Perhentian!:

    Ha lekkertje!
    Wat was 't gezellig he?? Op het moment zitten jullie in het vliegtuig he? Zit het er helaas alweer op he? Wij hebben nog 3 weekjes he? Daarna gaan we zeker Thais voor jullie koken he, in Noordwijk! En lekker dansen he? Tot snel he!
    Ray en Lee ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Blanche
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 100409

Voorgaande reizen:

24 Maart 2016 - 03 April 2016

Colombia 2016 van Medellin tot Cali! :-)

28 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Ecuador & Galapagos Islands!!!:-D

17 December 2014 - 04 Januari 2015

New York & Miami met Femke! :-D

03 Oktober 2014 - 12 Oktober 2014

Sint-Maarten & Saba

01 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

NEDERLAND 6 weken zomervakantie

11 April 2014 - 27 April 2014

Suriname!!!

16 December 2013 - 02 Januari 2014

COLOMBIA!!!

04 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

BOGOTA, Colombia

27 Maart 2013 - 07 April 2013

CUBA!!!

21 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Panama & Costa Rica

09 Mei 2012 - 12 Mei 2012

Bonaire

03 Oktober 2011 - 09 Oktober 2011

Jamaica & Curacao

05 September 2010 - 30 Juni 2011

Werken op een cruiseschip

08 Juni 2011 - 30 November -0001

ARUBA!!!

Landen bezocht: