Road trip....!:D - Reisverslag uit Sydney, Australië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Road trip....!:D - Reisverslag uit Sydney, Australië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Road trip....!:D

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Blanche

10 April 2006 | Australië, Sydney

Dag lieve mensen!:)

Jaah het is bijna zover! Nieuw Zeeland.....:D Morgen zitten we al in het vliegtuig, zo vreemd! Weer een heel nieuw avontuur te gemoet!:) Maar eerst even het vervolg van mijn vorige verhaal!;)

Nog steeds in Melbourne!

Maandag 03-04-06:
Vandaag zijn we met Stefan met de tram naar Bridgeroad gegaan. Dat is een straat met outletshops. Was echt super gezellie, maar de winkels vielen een btje tegen...:( Maaaar ik heb wel hele leuke onderbroeken gekocht, namelijk van die grote met leuke prints en teksten. Dus zebra, tijger en stippenprint!:D Nou ik was helemaal blij met mijn aankoop!;) Ook hebben we Stefan allemaal kleren proberen aan te slepen. Hij heeft 1 trui gekocht, echt leuk! Ze vonden dat ik een btje een rare smaak had qua kleding...:) Haha, jep that's me!:p
's Avonds hebben we pizza hawaii gegeten en garlic bread...was echt niet te vreten, maar ach!:) Na het eten hebben we met NieuwZeelanders gekletst en gekeken naar hun poker spel! Ook hebben we op Stefan zijn kamer Hans Teeuwen geluisterd.

Dinsdag 04-04-06:
Vandaag naar het Medical Centre geweest om een afspraak te maken met de dokter voor de vaccunaties (schrijf je dat zo?). Verder hebben we gewinkeld. Heb echt veel gekocht!:) Trui met super col, vest, straplesstop, 2 spaghetti hempjes en een heel leuk shirt voor mijn moeder!:D Als ze die nou toch niet zo vind, vind ik hem toch helemaal te gek!;)
Als lunch hebben we 2 aparte broodjes gegeten en een lekker ijsje, want het zonnetje scheen een btje, dus dan mag het!;)
's Avonds hebben we met Stefan in het foodcourt een bak thais gehaald, echt super lekker!:) Heb alles met stokjes gegeten, mijn vork geen 1x gebruikt!:D Ik was helemaal trots op mezelf!;) Als toetje hebben we TimTammies met koffie gegeten. Tsja ik bedoel Stefan had dat nog niet geprobeerd...dat moet je geen 2x zeggen natuurlijk!:)
Na het eten zijn Jen en ik naar de bios gegaan, daar hebben we Aeon Flux gekeken, was best een goede film!

Woensdag 05-04-06:
Vandaag moest ik om 10.10 bij de dokter zijn...jaja ik moest mijn prikkies halen...aaaaah!:( Kom ik daar, krijg ik dus Hep A en pillen voor Typhus. Geen DTP, maar misschien moet ik die dus nog halen...we zullen zien! Mijn arm voelde best wel zwaar, jeetje, maar ik laat me niet kennen natuurlijk!:D
Goed we zijn die middag naar St Kilda gegaan. Dat is een suburb van Melbourne. Er is een strand en een leuke winkelstraat. Wij dachten te gaan zwartrijden...en uiteraard komen er mannen in burgerkleding in 1x vragen naar ons kaartje!:( "Huh...this is not the free tram??? We thought that every tram was free here in Melbourne!";) "No, there is a free tram, bla bla bla!" Maar we hadden ons er in elk geval uitgeluld, helaas moesten we wel nog een kaartje halen! $6.10 retourtje....NO WAY, weet je hoelang wij daar van kunnen eten!? 6 dagen....;) Maar goed...
Wij komen aan in St Kilda en gaan lekker over de pier lopen. Het was guur weer, we werden bijna van de pier afgeblazen...Ff een koppie thee gedaan op de pier en weer terug gelopen. Het begon al een btje te miezeren...dus we gingen sneller lopen. Op een gegeven moment zag ik de bui al hangen,...ja je hoort het goed, letterlijk en figuurlijk!!!:( Dus de wc in gevlucht...daar een half uur gezeten en we waren net op tijd, want het begon me toch te hozen!!!
Toen de storm een btje was gaan liggen zijn we naar de straat gegaan in St Kilda. Best leuk al die lekkere taartjes in de ramen. Echt zo lekker allemaal...Maar niks genomen...:p Goed nog een btje geshopt, 2 shirtjes gekocht, tis hier allemaal zo goedkoop!:D
's Avonds heb ik rond de 400gram tonijn gegeten....nou genoeg vis gehad voor de rest van de week dacht ik zo! Blegh...na 150 gram heb je het wel gehad hor...:) Goed na het eten een filmpie gekeken, namelijk there is something about Mary. Nog ff naar beneden geweest en lekker gezeten met z'n allen. Dikke orgie aan de gang met een aantal Nederlanders waar wij ook mee om gingen...ik hield mee een beetje afzijdig met Stefan. Weer zo gelachen met die kerel!:D
Later nog ff naar de bar gegaan en zitten kletsen met Maarten en Gin. Was gezellie!:D

Donderdag 06-04-06:
Vandaag gezocht naar een huurauto. We willen namelijk met Stefan naar Sydney rijden. De goedkoopste is zo'n $65,- p.p.
Had mijn typhus pil ingenomen, had ik hem net doorgeslikt bedacht ik me dat ik eigenlijk om de dag die pillen in moest nemen! Oooh echt ik was zo bang dat het mis zou gaan, maar heb de dokter gebeld en die zei dat er niks aan te doen was....Hmm dat stelde me niet helemaal gerust maar goed...
Naar de markt geweest, allemaal leuke dingetjes gekocht die ik naar huis ga sturen!:)
Na de markt zijn we met Stefan naar Chapel Street gegaan om weer te winkelen. Heb niks gekocht, maar was wel gezellie!:)
's Avonds zijn we gaan eten bij een Thaise tent. Lekker curry...hmmm!:D En heet dat het was, had echt zo een liter water weg gedronken! Nog ff een ijsje bij de Hungry Jacks en opweg naar Brunswick street.
In de tram stonden een aantal jongeren, dus ik vragen waar we eruit moesten. Ze zeiden dat we maar met hen mee moesten, want ze wisten een leuke tent, waar biertjes $1,50 waren en spirits $3,-, nou dan zijn wij van de partij!:) Dus daar een hele tijd gezeten. Had ondertussen met Kelly afgesproken, een meisje uit Engeland die ik in Cairns heb ontmoet. Dus die kwam met een groep van 5 aan. Waarvan ik nog 2 anderen kende echt leuk! We zijn samen naar een andere tent gegaan en daar nog lekker gedanst. Was leuk!:)

Vrijdag 07-04-06:
Vandaag hebben we alles geregeld voor morgen, want dan gaan we richting Sydney. Dus autootje gehuurd. Ook meteen een afspraak gemaakt met de dokter, voor de DTP prik, want die heb ik toch nog nodig!:(Blegh ik haat prikken....
Jen had ondertussen 2 winterjassen gehaald voor ons, voor $30,- dollar in plaats van $35,-.
Daarna hebben we onze doos op de post gedaan. Ik bedoel als we straks in NZ zijn moeten we natuurlijk wel ruimte hebben voor die truien, panty's etc. in verband met het koude weer!;)
's Avonds deden we weer super verwend, want we gingen weer naar het foodcourt! Tsja je raakt er aan gewend he!;) Dus lekker thais gegeten voor maar $6,- dollartjes!:)
Eenmaal terug bij het hostel hebben we nog lekker zitten kletsen met Bas, Gijs en Cian. Nog ff 2 breezers gehaald, Scary Movie gekeken en naar bedje toe!:)

Zaterdag 08-04-06:
Jaaah om 9 uur wilden we eigenlijk de auto ophalen en vertrekken, maar uiteraard werd het 10.30! Goed rond 11.15 zaten we dan eindelijk in de auto!:) Lekker Hans Teeuwen geluisterd en geslapen!
Waren we bij Canberra (de hoofdstad van Australie) aangekomen zijn we zooo verdwaald! Wat een stelletje ongeorienteerde sukkels zijn wij toch eigenlijk ook!;) Maar goed na wat zoeken hadden we eindelijk een hostel gevonden. Nog ff afgedingd...:) Bleek dat er geen keuken was... en we wilden echt gaan koken!:( Naja dan maar weer de stad in om een tentje te vinden...we vinden het ook zo erg!;) Het werd weer Thais, heerlijk...lekker soepie met garnalen, beef en chicken erin!:D
Na het eten hebben we nog ff rondgelopen, was gezellie, want het was super druk en er waren heel veel tenten open!:D We zijn dan ook nog een tentje ingeweest, maar we konden niet helemaal los, aangezien we morgen vroeg op moesten!:)

Zondag 09-04-06:
8 uur op, ff snel een broodje gehaald en op naar het War Memorial!:) Daar hebben we de auto aan de kant van de weg gezet (mocht helemaal niet) en zijn wat fotootjes gaan schieten!:D Leuke fotootjes zijn het geworden!:) We draaiden ons om en daar zagen we de 2 parlements gebouwen! Nou leuk leuk...:)
We zijn nog ff bij het water gaan zitten, want het was zulk lekker weer, het zonnetje scheen en er was een koud briesje! Heerlijk!:D Ff wat lompe foto's gemaakt op de zelfontspanner, die stond echter best ver weg, dus moest steeds een sprintje trekken joh!:)
Vlak bij Sydney zijn we nog een wandeling gaan maken door een klein oud dorpje, was wel leuk!:)
En eenmaal echt dicht bij Sydney was de benzine op....oooh nee toch! Dus we moesten in plaats van 2x tol te betalen, 3x tol betalen! Wat een afzetters zeg!:(
Maar goed een goedkoop hostel, die ik me nog kon herinneren van vorige keer, hebben we opgezocht en geboekt! Ik bedoel $15,- dollar per nacht met free breakfast en free internet is niet duur natuurlijk!;) Het enige was dat ik een laken kreeg die zooo ranzig was! Er zaten nog al rare vlekken op, naar onze mening kon een mannetje zich niet inhouden ofzo...ik moest de lakens gewoon van elkaar lostrekken...IELGH!!!:( Dus mijn slaapzak maar op bed gelegd!:)
Goed meteen de auto maar terug gebracht, wel 2 dagen eerder, maar anders zitten we met parkeren etc. Daarna naar het centrum, want Jennypenny had haar interview voor de hotelschool. Stefan en ik zijn ff rond gaan lopen. Was Jen eindelijk klaar...;)...zijn we gaan eten bij Hungry Jacks. Echt slecht zijn wij, ik weet het, maar het was wel lekker!:) Daarna nog ff op internet bij het hostel en toen nog ff uit!:)
We zijn een striptent ingeweest, wat was dat lache zeg!:D Die mannetjes...haha zo blij dat ze waren!:) Moet zeggen dat het best boeiend was om naar te kijken!:)
Daarna zijn we nog ff naar The Empire gegaan en zijn Jen en ik ff flink uit ons dak gegaan!:) YIHAA!:D

Goed dat was Australie al bijna, vandaag is ons laatste daggie! SNIK SNIK...:( Morgen worden we opgehaald door een busje om 6.10 en dan vliegen we om 8.50 naar NZ...een nieuw avontuur te gemoet!:D

Mensen tot snel vanuit Nieuw Zeeland!:D

Dikke smakkert,
Blanche

  • 10 April 2006 - 10:11

    Kiaora Blanche,:

    Kom je nog terug naar NZ? En waar moet de post heen? Eerst Auckland or Christchurch? In het noorder eiland is het nu nog warmer, laatste beetje genieten van het mooie water/ stranden bij hotwater beach. Ik mail je nog. Laterss liefs mel

  • 10 April 2006 - 10:54

    Blanche:

    Ff berichie voor MELINDA!!!:D

    De post kan nu nog naar Sydney gestuurd worden, maar dat haal ik dan over 6 weken op!:) En we vliegen op Christchurch...als je nog tips hebt heel graag!;) Verder komen we nog wel ff trug in OZ, maar voor 3 dagen in Sydney, dus niet zo lang!

    Meid ik spreek je snel!

    Kus
    Blanche

  • 10 April 2006 - 22:38

    Blanche:

    Jaaah mensen ff een berichie vanaf the airport! Ik ga nu inchecken, dus tot vanuit New Zealand!!!

    Dikke kus
    Blanche

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Blanche
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 100473

Voorgaande reizen:

24 Maart 2016 - 03 April 2016

Colombia 2016 van Medellin tot Cali! :-)

28 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Ecuador & Galapagos Islands!!!:-D

17 December 2014 - 04 Januari 2015

New York & Miami met Femke! :-D

03 Oktober 2014 - 12 Oktober 2014

Sint-Maarten & Saba

01 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

NEDERLAND 6 weken zomervakantie

11 April 2014 - 27 April 2014

Suriname!!!

16 December 2013 - 02 Januari 2014

COLOMBIA!!!

04 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

BOGOTA, Colombia

27 Maart 2013 - 07 April 2013

CUBA!!!

21 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Panama & Costa Rica

09 Mei 2012 - 12 Mei 2012

Bonaire

03 Oktober 2011 - 09 Oktober 2011

Jamaica & Curacao

05 September 2010 - 30 Juni 2011

Werken op een cruiseschip

08 Juni 2011 - 30 November -0001

ARUBA!!!

Landen bezocht: