Whoehoe wat een tour zeg! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Whoehoe wat een tour zeg! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Whoehoe wat een tour zeg!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Blanche

10 Januari 2006 | Australië, Alice Springs

Dag mensen!

Ja na 3 dagen in de outback getraveled te hebben hier dan een verslagje!:) Het was echt toppie oppie! We hebben veel gelachen en super veel gezien! Maar ik zal beginnen bij het begin.:)

Zaterdag 07-01-06:
Om 5 uur op en we stonden rond 6 uur bij Captain Cook, waar we opgehaald werden met een grote bus voor het begin van de tour!:D Op het begin leek de groep een beetje duf, maar uiteindelijk viel dat super mee! We moesten overstappen op de echte Desert Adventurer en hebben nog even een broodje gehaald.
De eerste stop was bij de Millstream Falls. Dat was echt gorgeous!:D Na een kleine wandeling kom je aan bij een super mooie grote waterval! Weer in de bus moest iedereen naar voren komen om zich voor te stellen! Heb er een hele show van gemaakt!;) Werd niet eens rood...aaah misschien begin ik over mijn angst voor presentaties heen te komen!:D
Goed we reden dus door de Savanna en het was wel 43 graden! We zagen vanuit de bus veel termietbulden.
Bij een benzinestation hebben we geluncht. Heet dat het was!!! Jeetje echt niet om uit te houden! Maar de lunch was echt formidabel! Ham, tonijn, beef, kaas, sla, tomaat, ananas, rode bier, komkommer, noem het maar op en het lag er. Dus de sandwiches die we maakten waren behoorlijk dik! Mjam!:D
De 3e stop was bij Porcupine Gorge. Na een flinke wandeling (zulk zweten en puffen) kwamen we dan aan bij de Gorge..daar ff wat foto's gemaakt!:) Lijkt een beetje op kleine Grand Canyon.

Goed de laatste stop van de dag was in Hughinden. Klein plaatsje, waar we 's nachts gingen overnachten. Onze airco deed het niet, dus kregen we een nieuwe kamer!!!:D Veel beter dan de backpackerkamers, want wij kregen een motelkamer!:-p Relaxed...:) Goed ff buiten gezeten op het teras en zitten kletsen met Sara, een Engelse vrouw van 40 jaar oud! Nou ik heb me helemaal kapot gelachen, wat was zij grappig zeg!:D
Het avondeten was een lopend buffet, dus heb het er weer flink van genomen, was heerlijk!:) Viel in 1x de stroom uit in heel het dorpje, nou waren er ook flinke stormen aan de gang! Dus overal bliksem, was echt vet mooi om te zien!:)
Na het eten weer ouwehoeren met Sara en Jenny en nog 2 meisjes. Op een gegeven moment mochten we liedjes uitzoeken op de jukebox. Nou was ook weer super grappig, WMCA hadden Jen en ik uitgekozen en we stonden nog bij de jukebox toen het nummer kwam, dus sprongen tegelijk om en begonnen die WMCA dans te doen...nou je had de mensen moeten zien!:D Super, helaas deed niemand mee, maar wij hadden de grootste lol...:D

Zondag 08-01-06:
5.15 op, ontbijten en weer in de bus! Elke ochtend begint Dave onze tourguide met een liedje dat gaat als volgt: G'day G'day, How ya going en dan nog wat...maar het bracht de stemming er zekers in!:)Je had er bij moeten zijn zeg ik dan maar...;) We reden weer door de desert, poepie heet natuurlijk, weer in de 40 graden. We zijn weer een aantal keer gestopt, foto gemaakt van een dode kangaroe die op de weg lag...echt zielig!

De 1ste stop was in het plaatsje Winton, stonden we daar een aantal foto's te maken, komt er een vent langsrijden. Hij vroeg of we meer van het dorpje wilden zien, nou toe maar...das altijd leuk natuurlijk! Dus we hebben echt het hele dorpje van binnen en buiten gezien...duurde zo lang! Die kerel bleef maar ouwehoeren over waar wie woonde en wat ze hadden blablabla...Maar uiteindelijk hebben we meer gezien dan wie dan ook!;)

De 2e stop was bij een sheep/kettle farm, super mooi uitzicht echt wauw!!!:D

De 3e stop was bij Python Gorge. Daar hebben we een wandeling gemaakt naar rotsen waar aboart op geschilderd was aan de hand van stenen. Echt heel apart om te zien...best interessant eigenlijk!:) Nog un dode kangaroe gezien en ook veel levende van dichtbij...super vet!:D Goed na die wandeling kregen we lunch, was een BBQ lekker hor! Dus weer goed gegeten, alleen er waren zoveel vliegen, dat houd je niet voormogelijk! Dus op een gegeven moment was ik aan het lachen...zat er een vlieg op m'n tand, nou Sara kwam niet meer bij! Moet een stom gezicht zijn geweest!:D

Eenmaal weer in de bus hebben we een aantal films gekeken, waaronder The Rabbit Fence.

De 4e stop was bij een plaatsje genaamd Middleton, daar wonen 5 mensen, haha! Echt zo vreemd dat ze dat een dorpje noemen, want het is zeg maar 1 huis.:) Daar heb ik nog geprobeerd met een zweep te slaan, echt gaaf!;)

's Avonds kwamen we aan bij een boerderij, daar hebben we de zonsondergang gekeken vanaf een heuvel, echt super mooi! Al helemaal in die lege uitgestrekte omgeving!:D Op de boerderij gingen we overnachten...ze hadden er allemaal verschillende dieren. 4 honden, 2 kangaroes (1 kleintje, zooo lief:)), lammetje (ook super!:)), een koe (ben helemaal ondergelikt door dat beest!:)) en ganzen etc. We kregen daar een typisch boerenpot! Beefstuw, met aardappelpuree en boontjes! Was echt best wel lekker!:) Goed nog even buiten gezeten met Ben, Ash en Sara en nog even met de beestjes gespeeld en toen m'n bedje in!:D Was een super dag!:)

Maandag 09-01-06:
Rond 5 uur op en weer ontbijten. De koe, de honden, het schaapje en de kangaroes hebben ons goed gedag gezegd...was best moeilijk afscheid nemen hor...je hecht je snel aan die beestjes, vooral aan een beest die je helemaal onderlikt!;) Onderweg hebben we echt super veel kangaroes gezien vanuit de bus...en grote!:)

1ste stop was bij Tobermory, daar hebben we even een ijsje gegeten. Weer in de bus Kangaroe Jack gekeken en Skippy the bush kangaroe.

De 2e stop was bij een termietennest en die dingen zijn groot! Echt niet normaal...Dus weer wat foto's gemaakt ook met de vlag van Aussie in onze hand. Daar in de buurt zagen we ook heel veel zandtornado's echt gaaf!:)

De 3e stop was bij de Marshall River, daar hebben we geluncht. Het was hetzelfde als de 1ste dag, niet verkeerd dus!;)

De 4e stop was dan in Alice Springs. Wij zaten in het hostel Malenka's, laat dat nou net een party hostel zijn!;) Haha... 's Avonds kregen we ook daar eten. Gratis pizza of upgraden. Nou wij hebben geupgrade naar Kangaroe. Het vlees ziet er niet lekker uit, maar het smaakt een beetje naar biefstuk. Ietsje aparter... Goed na het eten hebben Jen en ik meegedaan met spelletjes die gedaan werden in de bar. Lache joh! Sara deed ook mee en we moesten een citroen doorgeven zonder onze handen te gebruiken. De citroen werd geplaatst tussen je kin en nek. Nou Sara pakte me helemaal vast, waardoor ik alleen maar kon lachen en toen Jen die van mij over moest nemen zat ik zowat met mijn tiet in haar mond! Haha nou zo komisch! Maar we waren tweede, dus kregen een kan bier! Yeehaa!:D Daarna was er nog een spel waarbij mensen een liedje moesten raden en Jen had er 1 goed. Dus moest ze met nog een aantal mensen die liedjes goed hadden geraden ook on stage. Moest ze een kangaroe dans doen en daarna iemand het podium opnemen (was ik uiteraard weer...). Deze keer moesten we een doos met onze mond van de grond oppakken zonder op de grond te komen met de rest van ons lichaam. En elke ronde werd de doos kleiner. Nou ik ben best ver gekomen, maar niet vergenoeg! Heb me wel kostelijk vermaakt!:D Daarna hebben we lekker gedanst.:) Was weer een topavond!:D

Nou mensen dat was dus mijn tour, het klinkt waarschijnlijk minder dan als je het zelf meemaakt, maar ik heb echt een super tijd gehad gedurende die 3 dagen!:D

Vandaag Dinsdag 10-01-06:
Hebben we niet zo heel erg veel gedaan, we hebben onze foto's op cd gezet en zijn het dorpje ff ingeweest! Was niet zo heel erg boeiend. Wasje gedraaid en bij het zwembad gelegen. Daar heb ik lekker een boekie gelezen en een balletje overgegooid met een aantal mensen in het zwembad. Vanavond vroeg naar bed, want morgen worden we weer om 6.15 opgehaald voor de nieuwe tour!:D Aaaah heb er zin in!:) Tot snel!

Hele dikke smakkert,
Blanche

• 10 Januari 2006 - 15:34

Hey Blanche,:

Klinkt allemaal top! op naar de volgende tour.
    talk to you soon and enjoy!!

Luv mel

• 10 Januari 2006 - 18:33

Nils:

Klinkt echt vet die tour... in gedachte bij je... en zie andere verhalen wel verschijnen :).Dikke kus nils

• 10 Januari 2006 - 22:40

Mitch:

Ik geloof best dat het leuk is geweest! Tenminste het klinkt allemaal super! Heel veel plezier verder :) En ik hoop snel weer iets van je te horen! ;) Kus Mitch

• 11 Januari 2006 - 01:21

Joanne:

vet he kangaroe! ik vind het een combi van biefstuk en kip.

ik ga weer verder met de banenjacht!

latersss