MIAMI part 2!!! - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Blanche Peters - WaarBenJij.nu MIAMI part 2!!! - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

MIAMI part 2!!!

Door: Blanche Peters

Blijf op de hoogte en volg Blanche

30 December 2014 | Verenigde Staten, Miami

Zo, na die geweldige nacht moesten we unfortunatelly uitchecken. Eerst nog gezeur over een bordje dat aan je bed hangt, welke van Femke in 1x weg was…waarschijnlijk meegenomen door 1 van de andere meiden. Echt niet dat wij daar borg voor gingen inleveren…dus even stampij staan maken haha lekker begin van de dag zo met een kater! ;-) Na op Lincoln Street een beetje geshopt te hebben zijn we naar ons nieuwe hostel gegaan. Nou ga er maar even voor zitten, want my gosh…ik bedoel…MY GOSH!!! Vreselijk! 12 bedden gepropt in een kamertje wat voor de helft nog bedekt is met oud tapijt, bedden nog niet verschoond, bedden doorgezakt, mega koud in de kamer, een vieze badkamer (nog erger dan Thailand, aldus Femke), het internet deed het boven niet en als klapper op de vuurpijl sliep er een man onder Femke die een enkelband omhad(oftewel hij was een crimineel…met toezicht weleens waar maar toch, whaaaaaaat!???)!!! Wel 2 voordelen, we hebben een hete douche en we zitten dichter bij het strand, haha. Goed van de schrik bekomen is Fem een dutje gaan doen en ik ben naar 9th Ocean gegaan om Swiss te meeten, die was daar aan het trainen, ze noemen het THE STAGE. Echt super gaaf om te zien hoe allemaal behoorlijk gespierde mannen en vrouwen daar aan het trainen zijn on the beach. Calisthenics is wat ze doen, flags, push-ups, pull-ups, handstands alles!:-) Samen met Swiss nog koppel pull-ups gedaan, echt lachen. Wel moest hij het helemaal aankondigen…”People, thank you all for coming, what you are about to see here blablablabla…”Aaaaaah. Sta ik daar tussen al die muscles…hoi…hahaha.

Die avond zouden we met Andres naar LIV, maar hij was 1 uur later dan afgesproken nog niet aanwezig, dus zelf met Maria op stap. Eerst naar Dreams, daar kreeg Femke 3 tickets in haar handen gedrukt!  Ook bij VIP kwamen we gewoon binnen! Daar kwamen we de Franse meiden tegen uit onze vorige kamer, super lachen. Een vrouw probeerde daar nog haar zoon aan Fem te koppelen…zo bizar helemaal dronken, mond vol met kortslip…echt zo vaag! Helaas was het daar niet zoveel aan, dus met z’n 6en in een taxi gepropt en naar Story. Ook hier mochten we gratis naar binnen, alleen had Fem geen paspoort mee, dus kon het niet…Gelukkig heeft ze de manager kunnen overtuigen met haar charmes! ;-) Mooie tent! Goeie muziek ook! DJ Marco Cortes uit Italie. Fem raakte aan de praat met een Italiaan en wat bleek dat was een hele goeie vriend van de DJ. Dus voor we het wisten kregen we allemaal Don Perion in onze handen gedrukt haha. Was het glas nog niet leeg, dan stond er alweer een volgende, echt waar, hoe dronken wilden ze ons hebben haha!? Gelukkig kosten die flessen maar $1125,- dollar per stuk!;-) Die man was helemaal into Femke, Femke alleen niet into hem. Hoe mooi en leuk die tent ook was, ik kon niet meer…mijn voeten deden zo’n zeer, dus besloten we terug te gaan. Eenmaal in het hostel bleek die Italiaan Fem al gesmst, gebeld en op facebook toegevoegd te hebben. Hahaha die Fem!:-p

Oehlala lekker uitgeslapen in ons 4-sterrenhostel….NOT hahaaha. Na een ontbijtje bij de bakker zijn we met de koffie in de hand naar het strand gegaan. Daar bereikten we tot onze schrik een overvol (hutjemutje), bruin, zeewierachtig strand met mega flats langs de kant. Na even zoeken konden we ons toch nog ergens tussen wurmen met ons handdoekje. Even lekker gechillt en toen weer naar THE STAGE, want daar waren Fem en Maria nog niet geweest. Uiteraard werd ik weer betrokken in het hele gebeuren en moest ik met Swiss op mijn rug tegen een ander koppel racen en vervolgens moesten de vrouwen 10x optrekken….whaaaat dat kan ik helemaal niet haha. Na 3x moest Swiss mij helpen! Tsja…beter ga ik hierop trainen for next time!;-) Ook de koppeltraining werd nog een keer uitgevoerd. ’s Avonds werden Fem en ik allebei rond 19.00 uur opgehaald. Ik ging met Swiss mee, achter op zijn scooter, super leuk! En Fem werd opgehaald door Pierre. Met Swiss en Danny zijn we naar een kiprestaurant gegaan. Daarna zijn we bij Danny op zijn dakterras lekker gaan zwemmen en hebben we in de jacuzzi gezeten, heerlijk! En dat terwijl er allemaal vliegtuigen over vlogen…wauw what a life! ;-)

Aangezien we niet uit waren gegaan zijn we de volgende dag gaan shoppen. T.J.Mex werd het weer. Tot 6 uur in die winkel rondgelopen heerlijk. Even tussendoor een kiloknaller gehaald bij de supermarkt eronder en weer door. ;-) Allebei mega veel gekocht! Jurkjes, shirts, bh’s etc. ’s Avonds gingen we na een powernap met Ahron(promoter) mee naar Mookai Monday. Staan we daar in de rij zien we in 1x Sylvie Meis uit de auto stappen…huh!? En guess what, ze was samen met een groepje mensen, waar ook die Italiaan van Femke bij stond. Je voelt je dan op de een of andere manier toch verbonden aan zo iemand hahaha. Rond 2 uur zijn Fem en ik naar club LIV gegaan, want daar draaide Tiesto!!! Dat konden we uiteraard niet missen. Komen we daar aan is het $100,- dollar voor een ticket…hell no! Als ’t goed is stonden we op de gastenlijst, we hadden namelijk die middag een gast ontmoet die dat zou regelen… Nope…Op den duur mocht er 1 persoon gratis en de ander dan wel $100,- betalen…maar wij dachten dit moet ons lukken haha. En ja hoor geen 10sec later mochten we gewoon naar binnen. WAUW wat een tent! Mega groot en onwijs druk! Na een beetje heen en weer gelopen te hebben zorgden de uitsmijters dat we bij een VIP tafel kwamen te staan. Daar probeerden na 10 min. gasten ons al te zoenen…nou zeker niet, donder op zeg! Femke blijft alleen altijd zo vriendelijk en toen zij meegesleurd werd buiten de VIP en ik na een tijdje net wilde gaan ingrijpen, kwam ze terug. We wisten niet hoe snel we bij de gasten weg moesten… Tiesto draaide echt heerlijk, maar ik kon weer niet meer op mijn voeten staan door die hakken , dus weer een taxi gepakt naar huis. Maar hey…we hebben Tiesto gezien van heeeeeeeel dichtbij haha hoe leuk! ;-)

Vandaag weer naar het strand. En ‘s avonds zijn we naar de Espanola straat gegaan om in dat gezellige straatje bij een restaurantje een stoofpotje en een fles rode wijn te nuttigen! Dat hadden we wel verdiend dachten we zo haha. Daarna zijn we beland bij SET. Hele kleine tent, viel ietwat tegen. Het kan niet elke avond feest zijn. ;-)

The next day (oudjaarsdag) hebben we onze kater weg gegeten met een slice pizza, echt waar, zoooooo verrukkelijk, met een lading parmazaanse kaas en chilli pepers. En daarna zijn we weer gaan shoppen, dit keer een broek gekocht bij Guess en bij Victoria Secret allemaal bikini’s. Vervolgens weer honger, dus bij een leuk tentje gaan eten op Lincoln Road. Twee spaghetti’s besteld en gedeeld. Was heerlijk. Ondertussen nog voicenotes met NL uitgewisseld, want daar was het al Nieuwjaar!  Echt zo raar was het deze keer! :-s Goed, na onze was opgehaald te hebben bij het oude hostel en onze nagels gelakt te hebben voor de big night zijn we met een flesje champagne naar de strip (beach) gelopen. Super druk op straat. Vuurwerk gezien, wat naar ons idee wat karig was  en toen opweg terug naar het hostel om gratis naar Nikki beach te gaan. Alleen die man was al weg…dus wij proberen een taxi te fixen…nou das dus niet te doen, het stond helemaal vast! Wij maar lopen en lopen, begon het keihard te regenen, maar echt hard!!! Dus schuilen. Stonden we naast een donkere jongen, welke ineens zei:”Weed weed??” Hhahaha wij lachen, gewoon ‘en publique’ boodt hij dit aan, gekkigheid! Er brak trouwens ineens een gevecht uit tussen vrouwen in de bar waar we naast stonden. Stoelen door de lucht alles, echt joh. Fem stond al aan de andere kant van de straat, maar ik als sensatiezoeker stond uiteraard op veilige afstand nog te kijken. We besloten om maar naar huis te gaan en zijn met een zak M&M’s op bed gegaan haha. Meest saaie oud&nieuw ever…en dat in MIAMI…whoeps. Maar morgen weer een dag! ;-)

Uiteraard toch weer lekker uitgeslapen en toen een beetje geslenterd over de strip, winkeltje in, winkeltje uit, koffietje gedronken en een kiloknaller gedaan bij de eco supermarkt. Ik wilde mega graag een zumbales volgen ergens, maar ik kon niemand bereiken, dus zou ik het morgen weer proberen. ’s Avonds zijn we met Ahrem naar SLS gegaan. Je moet dan een hotel door en achterin is dan een club met zwembad. Gaaf om te zien, rode verlichting, overal bomen en boeken in de bar. Een andere promotor deed alsof hij jarig was, wij geloofden er vrij weinig van eerlijk gezegd. En al die vrouwen helemaal into die mannen, dus wij hadden het al snel gezien. ;-) Op naar Story, Pierre was daar, wel gezellig. En als klapper dachten we naar DonDiablo te gaan in South Hotel, maar toen we aankwamen was het feestje net een beetje gedaan…jammer! En guess what, kwamen we weer die Italiaan tegen, helemaal ladderzat, hilarisch.

Na al dat stappen was het tijd om ook een keertje wat sightseeing te doen dachten we! ;-) Dus vandaag met de bus richting Downtown, Artdistrict. We kwamen uit bij de Designersdistrict, echt typisch weer iets voor ons om verkeerd uit te komen haahah. Maar wel leuk om daar even rondgelopen te hebben. Bij target nog mascara gekocht en bij een Mexicaans tentje een taco gegeten met tortilla chips en guacamole. Daarna waren we klaar voor de pittige wandeling richting the Artdistrict. Op den duur kwamen we steeds meer grafitti tegen op de muren, straat, winkels etc. En GROOT!!! Prachtig, ik wist niet waar ik allemaal moest kijken, de ene was nog mooier dan de andere! Zo gaaf al die kleuren en verschillende designs. Uiteindelijk waren we bij Wynwood aangekomen. Dat is een soort parkje wat helemaal vol hangt met wallart. Echt, we fleurden helemaal op, heerlijk zoveel creativiteit en kleur! Daarna was het tijd voor een biertje. Bij de Woodtavern was het happy hour, dikke prima!:-) Ik dacht, laten we eens gek doen en de Wynwood bier bestellen 7.2%, nou niet te drinken…Maar de tent was echt super gezellig. Overal lampjes, alles was van hout, overal graffiti op de muren en een houten tribune met een mega gele fan ernaast, waar mensen dan op zaten. In het midden waren ze aan het stapelen met blokken, je kent t wel omstebeurt een blok plaatsen en dan hopen dat ie niet omvalt. Zo leuk om naar te kijken. En het publiek was wat alternatiever, goeie sfeer en totaal anders dan Miami zelf, waar iedereen overdressed is etc. Vervolgens zijn we naar de Butchershop gegaan, alleen die viel wat tegen. Dus weer terug naar de Woodtavern en niet al te laat weer met het busje naar huis.

Aangezien we redelijk vroeg op bed lagen hebben we de next day benut om nog 1x keihard te shoppen. 9.30 stonden we in de startblokken om nogmaals TJmaxx door te spitten. 14.00 waren we er helemaal klaar mee. Ik was ondertussen nog naar een Zumba les gegaan met een taxi, bleek dat die van het rooster afgehaald was…AAARGGHHH ik had er zoooooo veel zin in! Maar goed toen dus verder geshopt haha. Ook nog een koffer gekocht voor Fem en mij samen om alle extra spullen in te vervoeren, want t paste duidelijk niet meer bij ons erin!;-) De koffers hebben we ingeladen vol ongeloof van onze kamergenoten, want my gosh het leek wel of er een bom was ontploft in de kamer haha. Nog even lekker espresso gedronken en toen nog een pizzapunt bij Groovy’s gehaald, heerlijk!:-D Aangezien het onze laatste avond was hebben we flink te tijd genomen om ons op te tutten. Mansion it was met Ahmed. Het duurde binnen zo lang totdat we een VIP tafel kregen, dat we door andere mannen ook gevraagd werden om aan hun VIPtafel te staan. Maar loyaal als wij zijn hebben we die afgeslagen haha. Later zijn we naar SET gegaan, omdat Pierre daar was en van daaruit naar Camio. Laatste avond toch nog 3 discotheken gehad haha.

Aaaaaah de wekker ging, we moesten gaan….boehoe!!! Op the airport aangekomen gingen we rustig in de rij staan, we waren tenslotte ruim op tijd. Nou het ging wel erg traag allemaal, dus ik ben gaan vragen of we in de verkeerde rij stonden of iets dergelijks. Gelukkig sprak ik met de juiste persoon en die zei dat we niks mochten zeggen tegen anderen, want hij sluisde ons naar voren, zodat we wel op tijd waren. Haha, sometimes it’s good to be a woman! ;-) Maar helaas waren we toch 9min. te laat met onze koffers, en konden we niet meer mee…we zouden op standby komen bij de volgende vlucht om 5.40pm. Dit ging gelukkig door, het zou te makkelijk zijn om zonder poespas Miami te verlaten haha. ;-)

Het was een heerlijke vakantie! Voornamelijk shoppen en heeeel heeel heeel veel stappen! Normaal gesproken ben ik meer van het backpacken, maar dit was toch ook wel erg leuk! Thanx Fem voor de geweldige tijd! :-D

Liefs,

Blanche

Ps: We hebben nu een gezamenlijk spaarpotje voor de volgende trip naar Miami! Hahaha 