New York baby!!!:-) - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Blanche Peters - WaarBenJij.nu New York baby!!!:-) - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

New York baby!!!:-)

Blijf op de hoogte en volg Blanche

17 December 2014 | Verenigde Staten, New York

17 december was het eindelijk zover, Fem en ik gingen opweg naar USA!:-) Helemaal zin in uiteraard! Wij aan het wachten tot de mensen in gingen checken bij onze gate. Op een gegeven moment worden we dus gewoon omgeroepen…HUHHH Bleek dat ze van gate waren veranderd, maar wij hebben dat helemaal niet doorgehad joh hahaha. Als een malle daar naartoe en ondertussen grappen maken over onze stoelnrs. Want er stond 3f, dus wij zo nou dan zitten we eerste klas hoe lachen zou dat zijn blablabla. Komen we in het vliegtuig….zitten we inderdaad businessclass…whaaaaaa hoe gruwelijk!!!:-D Wij optimaal genieten en zwaar aan de rode wijn en een mega menu, onwijs veel beenruimte, dekentje, kussentje heerlijk! In Charlotte moesten we helaas overstappen, maar dat kon de pret niet drukken haha. In NewYork aangekomen hebben we een taxi gepakt naar Brooklyn, beetje moeilijk te vinden, maar toch gelukt!:-) Gelukkig kwam iemand zijn bed uit om ons een beetje te helpen, want we wisten niet in welke kamer we moesten etc. En we waren gelijk plat, we are in NEW YORK BABY!:-D

Vandaag begon het echt allemaal. Met Wes (degene die de Airbnb beheerde van het huis) konden we met met de subway opweg naar Times Square. Damn…wat is iedereen hier aan het racen, niet normaal! En iedereen is somber zwart gekleed, ff wennen voor ons. ;-) Times Square was natuurlijk boem, ook al was het mijn tweede keer, het blijft zo gruwelijk! Na een Starbucks gehaald te hebben zijn we naar Bryantpark gewandeld, de schaatsbaan gecheckt en toen naar Rockefeller centre waar de big christmas tree staat. Ook nog even de christmas windows gecheckt en een mall in geweest. Tussendoor walnuts gegeten van zo’n kraampje…niet echt een succes haha en toen naar 230 on fifth avenue, daar schijnt een gave bar te zitten met uitzicht over heel de stad. Helaas hadden ze een private party, dus we gingen verder. Ons werd Eataly aangeraden. Een soort indoor markt waar je alles kan kopen. Worst, vis, kaas, chocolade, brood, pizza, noem het maar op, mega leuk, want je kan er ook even gaan zitten om te eten of te borrelen! Alleen wij hadden meer te doen haha. Bij Balthazar hebben we toen uiteindelijk een rood wijntje gedronken, echt zo bizar hoe snel alles gaat hier in NewYork. Het voelde niet echt als lekker tafelen aan. Inmiddels hadden we behoorlijk honger gekregen na al dat wandelen, dus opzoek naar sushi. Onderweg nog een Fitnesscentre ingeweest, zag er gaaf uit, mega groot en alles erop en eraan!!! Maar goed allyoucaneat sushi was niet te vinden in deze stad, dus uiteindelijk zijn we bij Tomoe beland. We moesten door een plastic gordijn naar binnen, er hingen allemaal papiertjes aan de muur, er stonden allemaal poppen met pruiken her en der en de serveersters waren mega ranzig. Denk aan okselhaar en zwarte tanden. Dit alles drong echter pas tot ons door toen we al aan het eten waren…We kregen hierdoor een mega lachkick, maar konden onze laatste stukjes sushi niet meer wegkrijgen (ondanks dat het best lekker was), aangezien we toen op de hygiene gingen letten van deze tent….:-s Wij weg, hebben ondanks alles nog wel wat fooi gegeven, maar van harte niet haha. Weer door de gordijnen, werden we terug geroepen! We hebben namelijk te weinig betaald, ging dus om de fooi…nou wij zijn gewend aan 15% inderdaad op Aruba, maar als de service slecht is, echt niet dat we dan fooi geven. Maar uiteindelijk heel gedoe, wij nog wat dollars gegeven en dachten toen, nu is het genoeg hahaha. Poeh he…nu waren we absoluut toe aan bier! ;-) Bij 1846 hebben we tapbiertjes gedronken in de happy hour. Brooklynbrew en nog een donker biertje, terwijl we als een malle aan het tinderen waren, zooo grappig. Na lekker tot rust te zijn gekomen in de rode zetels gingen we op naar de volgende tent. We hebben een beetje rondgelopen, maar kwamen vooral veel comedies tegen (leek mij wel gaaf), maar uiteindelijk zijn we beland in een bar waar ze goedkoop pitchers verkochten en waar ze beerpong speelden. Aangezien het een behoorlijke dag was, zagen we ons bed al helemaal voor ons! Helaas heeft de terugreis nog 2 uur geduurd en KOUD!!! Wooooooow niet normaal! Thuis nog even aan de borrelnoten gezeten en toen lekker onder de warme dekens. What a day!

Na een beetje uitgeslapen en op internet het een en ander opgezocht te hebben zijn we rond 12 uur op pad gegaan. We zijn de Brooklyn Bridge overgelopen, super om te doen! Hele foto shoots gedaan haha, zelfs met de NYPD police department op de foto geweest! Maar my gosh die kou, we kunnen het gewoon niet aan hahaha, ondanks het zonnetje kwamen we helemaal verkleumd aan, aan de overkant. Gelijk naar een Starbucks…was het daarbinnen ook gewoon koud…nou zeg…;-) Toen we een beetje herstelt waren zijn we gaan kijken bij de nine eleven memorials. Maar daarvoor hebben we iets ontdekt in New York wat super is. Je kan een bak volscheppen met eten wat je wilt en dan wegen ze het aan het einde. Wij noemde het de KILOKNALLER hahhaaha. Ground Zero had nu op de plek waar eerst de Towers stonden twee mega grote soort fonteinen geplaatst, maar dan wel zonder fontein. Beetje moeilijk uit te leggen. Een gat in de vloer waar vanaf de zijkant als een soort zachte waterval water instroomt en verdwijnt in een vierkant op de bodem. Aan de zijkant staan alle namen gegraveerd van de overledenen, erg mooi. Onderweg nog een beetje gek lopen doen, langs ramen rennen voor eventuele warmte etc. Haha je had erbij moeten zijn. ;-) Op Times Square hebben we toen bij TKST kaartjes gehaald voor de Broadway show Chicago. Nog de M&Mstore en Hershey store bezocht na gezocht te hebben naar een eet tentje…niet te vinden en toen naar de musical. Een of andere crackhoer wees ons naar onze plek…my gosh wat zag die vrouw eruit, vreselijk! We waren best wel teleurgesteld, het was een beetje onprofessioneel en niet zo chique, dus dachten dat het helemaal niks ging worden. Maar wauw wat een show! Konden ook nog op betere plekken gaan zitten, omdat het zo rustig was, prima! ;-) Na de show nog even een koffie en een croissant gegeten bij Benne Cafe, echt een aanrader!  En toen naar 230th on fifth voor de rooftopbar. Wat een gave tent! Super uitzicht over Rockerfeller centre en New York daar omheen. Wel voelden we ons mega underdressed met onze spijkerbroek, Uggs en mijn rugzak hahaah. Helemaal boven hing allemaal kerstverlichting aan de tafels, bomen en bankjes. Echt romantisch haha. Je kon ook een rode badjas aandoen tegen de kou, gaaf bedacht!:-) Vervolgens met de subway naar het meatpacking district. We probeerden daar de Catch in te komen, maar door onze schoenen kwamen we niet binnen. Wel was de manager helemaal onder de indruk van Femke (haha echt ideaal Femke!) en we konden morgen gratis naar binnen en zouden dan op zijn rekening drinken hahaha. Vervolgens zijn we in een tent ernaast beland, wel leuk, lekker gedanst en heb Fem nog een beetje moeten helpen van de mannen af te komen!;-) Uiteindelijk waren we 5.30 thuis weer helemaal verkleumd haha.

Nog twee dagen New York, check the next story!;-)

Hugs & kisses,

Blanche