Buon giorno und wilcomme zu die Samsara Spa! - Reisverslag uit Izmir, Turkije van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Buon giorno und wilcomme zu die Samsara Spa! - Reisverslag uit Izmir, Turkije van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Buon giorno und wilcomme zu die Samsara Spa!

Door: Blanche

Blijf op de hoogte en volg Blanche

27 Oktober 2010 | Turkije, Izmir

Oftewel goededag en welkom in de Samsara Spa!:-D Het is weer een tijd geleden dat ik wat geplaatst heb en mensen er is echt heeel veel passiert! Zoals je misschien al een beetje leest ben ik in zo’n beetje alle talen aan het reden. Maar vooral Duits, Engels en Nederlands. Soms wat Frans, je parle franchais un Petit, Petit, Petit, Petit peau. En dan vooral blijven lachen!;-) Het is veel handen en voeten werk.

Anyways, mijn eerste week zit erop. En zit nu al halverwege mijn tweede week. Ik kwam op 10 oktober aan op de Costa Serena. Vol verwachting klopte mijn hart!!!! Aaaaah daar ging ik dan echt…….Ik kwam aan bij het schip, zag er behoorlijk groot uit en vanaf het eerste moment dat ik binnen stapte dacht ik mijn god wat heb ik gedaan? Er moest onwijs veel geregeld worden en de mensen spreken hier Italiaans Engels. Je begrijpt er zit een behoorlijk dialect in. Dus ik dacht oh jeetje, ik ga nu Italiaans Engels spreken, niet helemaal de bedoeling. En het was behoorlijk druk en chaotisch, aangezien het Embarkation day was. (Dan gaat de ene groep weg en komt de andere groep mensen aan boord)

Goed werd naar mijn kamer gestuurd en bleek dat ik op dezelfde kamer zat als een Nederlands meisje, genaamd Mirthe. Hele toffe chick, we zijn echt de beste maatjes. Lachen onwijs veel af en echt als ik haar hier niet had.....poeh dan was het wel wat pittiger geweest!:-)

Dus tas uitgepakt en gelijk naar boven, an die arbeit! Moest mensen charteren voor de free seminars, lessen en proberen mensen the charteren voor een BCA test(Body Composition Analyses). Ben als een malle die fitnessvloer opgegaan en heb behoorlijk wat mensen in kunnen schrijven voor de lessen en de free seminar. Wel kunnen Italianen geen Engels, dus dat was handen en voeten gebruik in de uiterste vorm. :)

Het team bestaat uit onwijs veel nationaliteiten. Ik werk veel samen met Aurel (Roemenië 31 jaar) en Angelo (Braziliaan 24). Angelo is een hele aardige gast, maar Aurel en ik hebben al in de clinch gelegen en blijkt dat hij mij niet mag….Echt heel apart. Maar goed. In de eerste week heb ik al ongeveer €2578,- euro omgezet, maar let wel voor het bedrijf! Heb zelf €117,- verdiend. En ik kan je vertellen het is rete hard werken! De lessen yoga, pilates en spinning gaan hartstikke lekker! Mensen zijn heel enthousiast.:-D De manager was heel blij met mijn inzet en iedereen zei dat het echt onwijs knap is dat ik nu al zoveel heb omgezet. Dus ik was ook behoorlijk content! Inmiddels heeft de manager ook aangegeven dat ze mij wel als een manager ziet. En zodra ik er aan toe ben moest ik het aangeven, whaaa misschien zit er toch wat management talent in mij.;-)

Deze week heb ik pas €74,- euro omgezet aan services, dus niks verkocht. Mijn target is €650,- per dag. Hmmm ik denk niet dat ik dat deze week ga halen…Wel balen, want deze week hebben we 2200 Italianen en ongeveer 600 mensen die Duits, Frans of Engels of Nederlands spreken. Dus de mannen kunnen verkopen aan zo’n 3000 mensen, maar aangezien ik geen Italiaans kan is mijn bereik 600. Wel jammer….We zullen zien of ik dit nog op kan krikken! Het leven hier draait dus vooral om verkopen, verkopen, verkopen. Moet eerlijk zeggen dat, dat voor mij nog een moeilijk puntje is, maar ik kom er wel! Heb al wat veranderingen doorgevoerd, want ze zijn in sommige dingen nog niet heel professioneel. Jaja, dan merk je dat een jaar als manager en/of coördinator je veel bijgebracht heeft!;-)

Daarnaast ben ik 3x per week een halve dag vrij. Heb helaas nog niet echt een stad gezien. Was in Dubrovnik en we wilden de stad in, maar we kwamen er wat te laat achter dat het een 45 min. wandeling was. We hadden niet goed gekeken en toen zijn we maar op internet gegaan. Internet op het schip is onwijs duur, dus dat doe ik meestal als ik vrij ben. Dat betekend wel dat ik niet veel van de stad zie waar we zijn. Dus keuzes keuzes. Verder zijn Mirthe en ik naar de Bazaar in Istanbul geweest en even snel wat baklava geproefd. Ook hebben we een show bezocht, ja we zitten niet stil! En man oh man wat hebben wij een lol samen! Echt dan liggen we in the gym op een mat en dan kijken we elkaar aan en gieren het uit! Fantastisch!

Verder is er hier een crewbar en daar kan je ’s avonds heen om een lekker drankje te nuttigen. Ze hebben bingo avonden, karaoke avonden, en discoavonden. Erg leuk die discoavond, want we hebben veel Brazilianen op de boot en die kunnen dansen!!! Geniaal. Helemaal los gaan die. Er zit er ook één achter mij aan…vreselijk. Wat een griezel!;-) Ze winden er geen doekjes om…Maar gelukkig kan ik mezelf goed verdedigen!;-) Ze snappen alleen niet dat ik gewoon liever vriendschappelijk om wil gaan met jongens.

Het eten op het schip is VEEEEEL!!! Elke dag wel zo’n beetje hetzelfde, maar eten is zo’n beetje het hoogtepuntje van mijn dag (3x;-)). Maar let wel, ik geef ook ongeveer om de dag 1 uurtje les aan het personeel (voor wie wil). Dus ik blijf redelijk op gewicht. Daarnaast heb ik al 1 gezichtsbehandeling gehad en een wrap massage. Heerlijk! Ook zit ik nu met verf in het haar!:-) Mirthe heeft mijn nagels een french manicure gegeven en ik ben al een avond in de sauna geweest…wat een leven! Haha:-D

Nu zit ik bij Starbucks in Izmir. Met een lekkere Chai Latte even alles bijwerken. Moet zo wel weer terug, 2 uur weer beginnen met werken. Vrijdag hebben we een Halloween party, dus ga morgen in Istanbul even flink shoppen, ga als playboy bunny haha lachuh!

Nou mensen houdt me op de hoogte met wat er bij jullie allemaal aan het handje is en stem even op Wijnand via deze link: http://www.menshealth.nl/Fitness/Covermodel-2010.htm

Bacio Blanche

  • 27 Oktober 2010 - 10:47

    Anke:

    Schat, wat een heerlijk verhaal!! Wat fijn voor je dat je Mirthe ontmoet hebt en als kamergenootje! Het is dus wel heel hard werken, had ik al wel gedacht.. Weet nog goed dat we je van de zomer in het plantsoen tegen kwamen met alle boekjes over alle producten die je 'aan moet smeren' aan de mensen daar.. Maar zoals je zelf ook al zei; dat komt vast wel goed.. En je wordt ook nog een talenwonder zo, lekker hoor :P Geniet van je party vrijdag en nu nog even van je Chai Latte!
    Ohh enne hier zie ik momenteel vooral reeeeeeeegen, niks aan! Verder is iedereen druk met afstuderen, tentamens, werken of andere dingen.. Alles gaat z'n gangetje.. Ik ben nog steeds aan het sparen voor mijn reis, gaat langzaam maar zeker de goede kant op! Nou meis hou ons op de hoogte dan doen wij dat ook met jou! Kus!

  • 27 Oktober 2010 - 15:39

    Aniek:

    BLANCHIEEEE!!

    Wat leuk om weer wat van je horen en dat het goed met je gaat, helemaal leuk! En wat een indrukken allemaal, helemaal leuk. Je zait daar wel op je plek dus. Dat verkopen komt vanzelf joh, je moet er ook eerst even inkomen natuurlijk!
    Hier in Grun gaat alles ze gangetje, beetje scriptie, beetje werken, beetje chillen, nice. Alleen jammer dat het herfst is en nu al erg koud aan het worden.

    Laiverd, geniet ervan en ben benieuwd naar je verhalen.

    Liefs!

  • 27 Oktober 2010 - 16:50

    Ellen Van Gils:

    In december weer party, party in Antwerpen. fitnessfirstfeest. Thema Bal Masque, Italiaans Carnaval. Heb er zin in. Over 1 week eindelijk weer eens met Hans op vakantie. Helemaal leuk. Costa de la Luz.
    Een dag niet gelacheen is een dag niet geleefd. Have fun! xxxx Ellen

  • 28 Oktober 2010 - 09:35

    Blanche:

    Heeej Blanche!

    Super dat je het zo goed kan vinden met die ene chick! Klinkt allemaal heel erg spannend hoor! Wat een uitdagingen allemaal. En jeetje dat italiaans lijkt me wel een moeilijke taal hoor, maar straks ben je net zoals anke zegt echt een talenwonder!!!

    xxxx Judith

  • 28 Oktober 2010 - 21:07

    Fardau:

    WAUW Blanche!!Geweldig!En super tof voor je dat je zo'n leuke chick hebt ontmoet! ben nu al benieuwd wie het is!En super tof dat je de tijd hebt genomen om dit verhaal te vertellen!!Love u xx

  • 30 Oktober 2010 - 23:21

    Jolien:

    Wow Blanchie!
    Top dat je zo'n leuke roommate hebt! Heel belangrijk en zeker fijn om veel lol samen te hebben! Leuk dat je mogelijkheden hebt om wat om je heen te zien!
    Geniet lekker! Ik vlieg trouwens a.s. dinsdag naar Vietnam! Spannend! :)

  • 01 November 2010 - 12:15

    Lyanne Visser:

    Heej bunny babe ik wil foto's zien :) xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Blanche
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 100308

Voorgaande reizen:

24 Maart 2016 - 03 April 2016

Colombia 2016 van Medellin tot Cali! :-)

28 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Ecuador & Galapagos Islands!!!:-D

17 December 2014 - 04 Januari 2015

New York & Miami met Femke! :-D

03 Oktober 2014 - 12 Oktober 2014

Sint-Maarten & Saba

01 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

NEDERLAND 6 weken zomervakantie

11 April 2014 - 27 April 2014

Suriname!!!

16 December 2013 - 02 Januari 2014

COLOMBIA!!!

04 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

BOGOTA, Colombia

27 Maart 2013 - 07 April 2013

CUBA!!!

21 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Panama & Costa Rica

09 Mei 2012 - 12 Mei 2012

Bonaire

03 Oktober 2011 - 09 Oktober 2011

Jamaica & Curacao

05 September 2010 - 30 Juni 2011

Werken op een cruiseschip

08 Juni 2011 - 30 November -0001

ARUBA!!!

Landen bezocht: