Geen wereldreis, maar wel een nieuw avontuur!!! - Reisverslag uit Blanes, Spanje van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Geen wereldreis, maar wel een nieuw avontuur!!! - Reisverslag uit Blanes, Spanje van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Geen wereldreis, maar wel een nieuw avontuur!!!

Door: Blanche

Blijf op de hoogte en volg Blanche

05 Juni 2008 | Spanje, Blanes

Nog maar 3 weekjes!

Goeiedag allemaal, dat is een hele tijd geleden! Maar oooh wat voelt het goed om weer een stukje te kunnen typen in mijn reisdagboek!:D

Deze keer is mijn trip niet zo lang, maar het is wel weer een spannende (voor mij dan tenminste).;) Voor 6 weken ga ik als reisleidster in Spanje werken voor de organisatie Beaches via Escalade. En ik kan je vertellen ik heb er mega veel zin in! Zelf heb ik nog nooit als reisleidster gewerkt, maar wel altijd over gefantaseerd. Zo waren we een tijd terug met de 3 generaties (oma, mama en ik ) naar Barcelona en toen hebben we zo'n bustour gedaan. Het moment dat ik de stem hoorde van de reisgids wist ik dat ik dat ook ooit nog eens zou doen. En je raadt het nooit, één van mijn taken wordt tourguide zijn op zo'n rode dubbeldekker en de jongeren wat vertellen over de stad. Hoe vet is dat!!!!:D

Anyways voordat ik hele lappen tekst ga zitten typen is het misschien beter om mijn functie nog iets duidelijker te omschrijven.

De doelgroep wordt jongeren tussen de 16-21 jaar en daarnaast ook gezinnen (echt een beetje krom, zou er als gezin niet aan moeten denken in een bus te zitten vol pubers, maar goed). Deze zal ik dan moeten vermaken gedurende de 10 dagen dat ze op de camping La Masia zijn. Dit doe ik natuurlijk niet alleen. Joost(29) en Joost (25) zullen mij daarin vergezellen. Zij doen dit al 3 jaar op deze plek, dus zij gaan mij ook inwijden. Mijn sollicitatie ging onder het genot van een biertje, dus je raadt het al, te relaxte gasten en ware party animals. Je begrijpt, ik kon het gelijk goed vinden met deze mannen!(Y) Ze vroegen mij of ik wel van dansen hield en of ik er problemen mee had op de bar te dansen....hahaha you know me, absolutely no problem!:D Hahahaha jah sorry ik moest even denken aan de bardance contest in Australië (Cairns), wat een mooie tijd!;)

Tsja ik denk begin maar even met een nieuwe alinea, de vorige werd wel erg groot.

Andere taken die ik krijg zijn, de groepen begeleiden bij tripjes naar Lloret, Barcelona, catamaran varen, kroegentocht, bbq en nog wat van dat soort ongein!:D Nee, is dat een droombaan of niet!:D Natuurlijk zal het niet alleen maar feesten zijn, samen met de Joosten ben ik wel aansprakelijk voor de groep en zullen de mensen met hun problemen regelrecht naar mij toe komen. Ik ben dus altijd bereikbaar en dus eigenlijk altijd aan het werk, dat hoort erbij!:) Enkele nadelen aan deze 6 weken zijn:

- Gratis drinken => weegschaal not happy.
- Niet sporten => Afkick verschijnselen.
- Laat naar bed, maar altijd vroeg op en lachen => Ritme stoornis, voor zo ver ik die had.;)

Voordelen:

- Ontzettend leuke en lache tijd!
- Veel ervaring opdoen in het begeleiden van grote groepen.
- Presentatie skills en organisatie skills verbeteren.
- Het backpack gevoel weer terug, slaap namelijk in een tent en heb altijd een shirt van Beaches aan (dus no big closet)!;)
- Hopelijk poepie bruin!
- Maybe een petit spaans leren...ben benieuwd, want iedereen spreekt daar zowat Nederlands haha.:)
- En natuurlijk een mooi zinnetje voor op je CV => Reisleidster geweest in Spanje!!!
- Ohjah niet te vergeten, even alle zorgen vergeten welke er mochten zijn in Nederland!;)
- En een boel nieuwe contacten opdoen!

Je snapt er zijn nog zo veel meer voordelen aan verbonden, ik kan nog wel even doorgaan zo! Maar dat hoeft niet, want ik denk dat jullie die ook wel voor je zien op dit moment!:)

In elk geval, ik denk ik moet dit enthousiasme echt even met jullie delen, vandaar dit bericht!:D

Vanuit Spanje en misschien nog wel een berichtje vanuit Nederland hoop ik jullie op de hoogte te kunnen houden van mijn adventures in Spain!:D

Voor nu tabbeé (schrijf je dat zo?) en een dikke tut!

Blanche

  • 05 Juni 2008 - 17:51

    Vienthi:

    Super gaaf!!!!!

  • 05 Juni 2008 - 21:23

    Nils Buil:

    Hey blachy :),
    Dat is al weer een tijd terug inderdaad... brings back good memories. Veel succes daar en laat zeker even wat van je horen. Een kleine hoe en wat er allemaal gaande is daar in spanje..... zie je verhalen wel weer te gemoet ;). (K) Nils

  • 05 Juni 2008 - 21:23

    Nils Buil:

    Whoops.... Blanchy :P

  • 07 Juni 2008 - 09:26

    Mel:

    Hey Meissie,

    Wat een heerlijk verhaal weer. En weer even terug naar het reisgebeuren, maar dit keer a la Spain!

    Super! dat je het zo naar je zin hebt en dat er een fantasie is uitgekomen, dat al jouw fantasien maar uit mogen komen, hahaha..

    Succes daar ennuh... als u naar links kijkt, ziet u rechts niets! Hahahaa..

    Mazzolss Ozzie hug Mel

  • 08 Juni 2008 - 20:05

    Mamsie:

    Hallo meisie,

    Leuk dat je weer op internet te volgen bent. Ben benieuwd hoe het daar zal gaan in Blanes! Volgens mij is dit echt iets voor jou wat je al lang hebt gewild. Veel plezier en we denken aan je.
    Liefs en kusjes, Mams

  • 13 Juni 2008 - 13:19

    Marije:

    Haha, die weegschaal! ;) Ga je missen meis! Helemaal wat voor jou dit :) Je kunt het! (K)

  • 25 Juni 2008 - 09:21

    Mireille:

    Was gezellie gister!! Echt als vanouds!
    Ik hou je in de gaten via hier hoor :)
    Superveel succes blansieeee:)
    Dikke kus

  • 28 Juni 2008 - 23:04

    Jojo:

    de barcontest in Cairns, ja die was lachen ey!ik moest er ook meteen aan denken. Komt het overeen?
    En wat vervelend voor je al die nadelen!

    Dikke Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Blanche
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 100324

Voorgaande reizen:

24 Maart 2016 - 03 April 2016

Colombia 2016 van Medellin tot Cali! :-)

28 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Ecuador & Galapagos Islands!!!:-D

17 December 2014 - 04 Januari 2015

New York & Miami met Femke! :-D

03 Oktober 2014 - 12 Oktober 2014

Sint-Maarten & Saba

01 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

NEDERLAND 6 weken zomervakantie

11 April 2014 - 27 April 2014

Suriname!!!

16 December 2013 - 02 Januari 2014

COLOMBIA!!!

04 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

BOGOTA, Colombia

27 Maart 2013 - 07 April 2013

CUBA!!!

21 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Panama & Costa Rica

09 Mei 2012 - 12 Mei 2012

Bonaire

03 Oktober 2011 - 09 Oktober 2011

Jamaica & Curacao

05 September 2010 - 30 Juni 2011

Werken op een cruiseschip

08 Juni 2011 - 30 November -0001

ARUBA!!!

Landen bezocht: