Whale watching!!!:D - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Whale watching!!!:D - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Whale watching!!!:D

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Blanche

18 April 2006 | Nieuw Zeeland, Taupo

Jaaah daar ben ik weer luitjes!:)

Het avontuur is dan begonnen hiero in Nieuw Zeeland...het is als volgt gegaan!:)

Zaterdag 15-04-06:
Vandaag moest ik vroeg op omdat ik de Kiwi Experience
bus moest halen! Dus hop om half 7 mijn bedje uit. Was
bijna de verkeerde bus ingestapt....haha er waren 2
verschillende Kiwi bussen! Heb ik weer hor...;)
Goed ik zat met 18 mensen in de bus, iedereen was een
beetje op zichzelf...heb niet echt contact met iemand
gehad. De groep was ook niet zo groot. Vanuit de bus
hadden we prachtig uitzicht!:) Echt steeds allemaal
mooie bergen, tsja dat moet je gewoon zien!:-p
De buschauffeur vertelde vanalles over het boeken van
accomodatie en tours etc. Je kon kiezen uit het
zwemmen met dolfijnen, zwemmen met seals,
whalewatching of dolphinwatching! Nou ik wist het
wel...whalewatching heb ik voor gekozen!:) Ondertussen
zat ik de hele tijd met Jen te smse, want het is
gratis in het weekend, echt leuk!:D
In Kaikoura aangekomen zijn we even naar de supermarkt
geweest met de bus en daarna zijn we naar het hostel
Topspot gegaan.
Daarna ging ik met nog 2 anderen naar het centrum waar
we opgepikt werden voor het whalewatchen. Eerst ff een
interessante video gekeken over walvissen en daarna
met de bus naar de haven, waar we overstapten op een
boot.
Na 20 minuten gevaren te hebben mochten we op het dek.
En jah hoor na nog geen 10 minuten kwam de eerste
spermwhale boven!!!:D WOOOOW...echt zoo mooi!:D:D:D
Het mooiste is als ze naar beneden gaan, want dan kan
je hun staart zien! Zo hebben we er nog 2 gespot, we
kwamen echt super dichtbij...ongelooflijk!:) We hebben
er zelfs een gezien, genaamd Tatia of Takia. Deze
walvis heeft de andere sperma walvissen ;) gered van
de orka's die hen aanvielen!:)
Vervolgens hebben we nog een seal gezien, echt wat een
grappig beest zeg...
En uiteraard dolfijnen!!! Zoooo leuk....! Ze zwommen
met de boot mee, waren aan het springen in het rond,
backflips, frontflips, het kon niet gekker!:D Werd er
helemaal vrolijk van! En dat met allemaal mooie bergen
op de achtergrond...ik bedoel wat wil je nog meer!?;)
Eenmaal terug ben ik naar het hostel gegaan. Eerst nog een verkeerde tuin ingelopen, hmmm...btje gedesorienteerd...!;)
Even wat de eten gemaakt en na het eten een wandeling in mijn eentje gemaakt. Tsja ik moet toch ff de stad verkennen in het donker!:) Was wel ff lekker...
Daarna nog Grease 2 gekeken en naar bed. Een jongen vroeg nog of ik mee ging iets drinken maar ik was best wel moe van de hele dag dus tsja...lekker mijn oogjes toe gedaan!:)

Zondag 16-04-06:
Hop weer in de bus 's ochtends, bijna mijn telefoon en oplader vergeten...oh oh oh!
Weer onwijs mooi uitzicht vanuit de bus, ik kan gewoon niet gaan slapen, want ik moet kijken!:)
We zijn even gestopt bij een cafe, even genoten van het de ambiance!;)
Bij Picton op de ferry met 2 Engelse meisjes en 2 Engelse jongens. Geslapen op een bankje en weer onwijs mooi uitzicht vanaf de ferry!:)
Eenmaal in Wellington ingecheckt en meteen naar YHA, want daar zat Jenny. We hebben even een filmpie gekeken, namelijk Hot Chick en zijn toen de stad ingegaan. Jen had een jongen ontmoet die wel gratis kaartjes kon regelen voor de bios...nou lekker!!! Doe mij er ook eentje!;) Dus wij met z'n drieen naar de bios...en niet zomaar een bios, maar een soort all-in bios. Je kon zoveel popcorn en zoveel drinken pakken als je wilde! Ook hadden we VIP plekken, echt van die heerlijk stoelen die je uit kan klappen, echt top! Ook de film, een Nieuw Zeelandse film, was erg leuk! Nou ik voelde me helemaal VIP!:D Jen en ik hebben ook flink gebruik gemaakt van de faciliteiten! Zo hebben we iets van 4x popcorn gehaald...haha tsja gratis!!!:D
Daarna zijn we nog ff naar de bar gegaan onder mijn hostel (Base), maar daar was weinig aan.

Maandag 17-04-06:
Vandaag stond ik om half 7 op, want om 10 uur werden we opgehaald door Jenny haar oom. Die woont namelijk vlak bij Wellington. Ik moest mijn foto's nog op cd zetten, dus denk nou hup vroeg op! Was er nog niks open om 7 uur.:( Dus wachten en om 9 uur dan eindelijk...en jah hoor, een filmpje kon niet op cd gezet worden...heb ik weer!:(
Goed om 10 uur werden we opgehaald door Cor en gingen we opweg naar zijn huis. Op de weg ernaartoe zijn we bij 2 Malls gestopt, daar ff rondgelopen en weer verder! We gingen eerst naar zijn vriendin Dorothy haar huis en daarna naar zijn huis. Daar hebben we lekker geluncht met brood en soep!:) Vervolgens zijn we naar 2 lookout point gegaan en naar een park. Daar hebben Jenny en ik ons lekker uitgeleefd op de schommels en de kabelbaan!!!:D
En uiteraard weer een probleem met mijn camera...ineens had hij al mijn foto's weer gewist, net als de vorige keer! Dus filmpje die ik wilde bewaren weg en 2 foto's die ik net genomen had! Ik hoop dat dit niet veel vaker gaat voorkomen, want dat zou ik echt heel erg vinden!:(
Goed 's avonds zijn we naar The Club gegaan, dat is een plek waar zij elk weekend heengaan. Je hebt daar een bar, een eetgedeelte etc. We hebben daar lekker gegeten!:) Was gezellie!:)
Eenmaal bij Cor thuis (we bleven daar slapen) kreeg ik vette last van mijn stof allergie! Ik was constant aan het niezen...er lag namelijk allemaal tapijt! :(

Dinsdag 18-04-06:
Wat heb ik kut geslapen zeg!!!! Ik was ZO benauwd!!! Vreselijk...:( Jen moest zelfs haar oordopjes indoen, omdat ik zo zwaar ademde!:( Ben blij dat we vandaag uit het huis gingen...want het was echt slecht voor me!
Goed Cor heeft ons afgezet bij YHA (hostel) waar we opgehaald werden door de Kiwi bus. Het regende en het uitzicht was minder dan eerst, dus ik heb lekker geslapen. Ook hebben we bij een stop lekker een bakkie koffie gehaald.:) Vanwege het weer konden we niet skydiven vandaag, dus we gaan als het weer goed is morgenochtend om 6.45!:D Heb er zoooo'n zin in!:) Oohjah we zitten nu dus in Taupo!:)

We gaan morgen trouwens ook naar het oosten...dan zijn we waarschijnlijk zo'n 5 dagen weg zonder enig internet of bereik! Dus jullie horen weer van me over 5 dagen!:D

Mensen straal wat energie naar me uit, want dat kan ik nu wel gebruiken, ik hoop dat ik snel geen last meer heb van mijn astma!:)

Hele dikke dikke dikke kus,
Blanche

  • 18 April 2006 - 14:03

    Mams:

    Toch maar weer met zijn 2e reizen. Wie weet ga je zo weer alleen verder. Lekker frisse lucht snuifen, geen hostels uitkiezen waar tapijt ligt en veel bewegen. Dit moet je weer opknappen! Skydiven - spannend - hoop dat het morgen goed weer is en dat het dus doorgaat. Voordat je 5 dagen onderweg gaat naar het oosten moet je me nog even sms-en dat het beter met je gaat want anders maak ik mij ontzettende zorgen om je. Veel plezier en tot over 5 dagen schat! xxx mamsie

  • 19 April 2006 - 07:36

    Nils:

    Ik hoop ook dat je zeker geen last meer krijgt van je astma.... dat is zo rot he :(. Ik hoop ook zeker dat het skydiven goed is gegaan :). dikke kus en ik spreek je snel weer

  • 20 April 2006 - 09:19

    Joanne:

    positieve energie....straal straal. En een knuffel van mij.

    Haha als het maar gratis is ey?
    Net zoals ons gratis snorkeltrip in mission beach met gratis lunch!

    Wijffie veel plezier en hoop dat de astma snel weggaat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Blanche
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 100380

Voorgaande reizen:

24 Maart 2016 - 03 April 2016

Colombia 2016 van Medellin tot Cali! :-)

28 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Ecuador & Galapagos Islands!!!:-D

17 December 2014 - 04 Januari 2015

New York & Miami met Femke! :-D

03 Oktober 2014 - 12 Oktober 2014

Sint-Maarten & Saba

01 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

NEDERLAND 6 weken zomervakantie

11 April 2014 - 27 April 2014

Suriname!!!

16 December 2013 - 02 Januari 2014

COLOMBIA!!!

04 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

BOGOTA, Colombia

27 Maart 2013 - 07 April 2013

CUBA!!!

21 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Panama & Costa Rica

09 Mei 2012 - 12 Mei 2012

Bonaire

03 Oktober 2011 - 09 Oktober 2011

Jamaica & Curacao

05 September 2010 - 30 Juni 2011

Werken op een cruiseschip

08 Juni 2011 - 30 November -0001

ARUBA!!!

Landen bezocht: