Whaaah finaly New Zealand!!!:) - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Whaaah finaly New Zealand!!!:) - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Whaaah finaly New Zealand!!!:)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Blanche

14 April 2006 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Dag lieve luitjes!!!:)

Hier dan een berichie vanuit het nu al zo prachtige Nieuw Zeeland! Er staat ons weer een nieuw avontuur te wachten, waar ik ontzettend veel zin in heb...het gaat als volgt!:)

Maandag 10-04-06:
Vandaag was de laatste dag in Australie, dus hebben we lekker relaxt door de stad gelopen!:) Zo heb ik een kaart opgehaald bij het TCP, was van mijn mijn ouders met een leuke pasfoto van mijn moeder....thanx ma!:D Ook hebben we uiteraard weer gewinkeld. Ik heb nog een souvenier gekocht en nog 2 colletjes voor Nieuw Zeeland, heerlijk warm!:)
Verder heb ik al Vienthi's verhalen nog eens terug gelezen....toch leuk om dat weer te lezen!:) Kreeg gewoon weer de kriebels, terwijl ik nog aan het reizen ben....:)
Heb oma Peters nog gebeld en Oma Helsloot geprobeerd...moest mijn minuten opmaken dus heb ik maar 40 min. met Wijnandje gebeld...was gezellie!:)
's Avonds hebben we afscheid genomen van onze lieve vriend Stefan, dat viel zwaar...echt jammer dat we uit elkaar gaan!:( Tas nog ff een beetje ingepakt en lekker slapen want morgen vliegen!!!!:D

Dinsdag 11-04-06:
5.45 werd ik wakker...om 6 uur ging de bus. Verslapen....:( Dus om 6 uur Jen wakker gemaakt, die had snel haar koffer ingepakt...ik moest mijn backpack nog volstampen! Dus bus gemist...gelukkig kon de baas van het hostel nog wel wat regelen!:) Dus met onze slaaphoofd het busje in en op naar het vliegveld!
Eenmaal daar, ingecheckt, ff wat gegeten, tanden gepoetst en richting gate 22. Nog veranderd van gate, want 2 vluchten werden omgedraaid...maar alles is goed gegaan!:)
In het vliegtuig heb ik echt in coma gelegen! Het duurde maar 2,5 uur. Mooi uitzicht over Christchurch joh!:) Echt relaxt...
YEAH aangekomen in Nieuw Zeeland!:D Lekker zonnetje, niet te koud, niet te warm....lekker hor!;) We hebben trouwens wel 5x ons paspoort moeten laten zien hiero in Nieuw Zeeland! Echt jeetje...alsof we criminelen zijn ofzo...maar opzich wel goed!:)
Meteen ff gekeken waar we wilden verblijven en toen een shuttle busje naar het hostel genomen. We kwamen aan bij het hostel around the world. Zag er wel leuk uit. We zijn meteen de stad ingegaan en meteen een 2e-handsshop wezen checken! Helaas was daar niks leuks te vinden... Daarna een telefoonkaart gekocht, mijn nummer is:
0064-2102761820......dus kom maar op met die telefoontjes!;)
Ook zijn we naar de supermarkt geweest, goedkoop alles hiero joh! Echt super! Wij betalen namelijk ong. 0,50 eurocent voor $1,- dollar.
We besloten om onszelf te verwennen na zo'n vliegreis en zijn bij een Thais restaurant wezen eten voor $5,- dollar, oftewel 2,50 euro!:D Beter of niet dan? En lekker!!!;) Daarna nog een kopje Chinese thee gedronken voor maar 0,50 eurocent. En dan kregen we echt een kan thee met z'n tweeen joh!:)
Bij het hostel aangekomen heb ik nog ff Triviant gespeeld met 2 Engelse meisjes en een Ierse jongen. Was echt gezellie, maar zooo moeilijk, het was namelijk in het Engels!

Woensdag 12-04-06:
Lekker uitgeslapen! Daarna naar Cathedral Square, daar was een leuk marktje. Ook zijn we meteen naar het informatie bureau gegaan om alle reizen eens te bekijken. Zo zijn er 3 verschillende organisaties. Magic, Kiwi Experience en Stray. Kiwi Experience sprak ons het meeste aan. Verder hebben we voor Jenny geshopt in the Warehouse.
Bij de supermarkt hebben we Timtammies gehaald, want ze hebben hier een nieuwe smaak, namelijk Chocolate Fudge! Dus die moeten we uiteraard ff proeven!;)
Bij het hostel met 2 Nederlanders gekletst die de ALO in Groningen hebben gedaan, echt leuk!:) Schijnt niet zo'n moeilijke opleiding te zijn en een erg gezellige stad!:D Veel sporten en verslagen maken...klinkt prima!:) Mijn vader had die jongen (genaamd Hendrik Venema) trouwens nog lesgegeven in waterpolo. Zo'n toeval!:)
's Avonds lekker biefstuk met broccoli gegeten en nog ff gewassen. Ohjah de Timtammies waren ook weer overheerlijk!:D
Verder heb ik Martin gebeld, dat is een oud collega van mijn moeder die hier in Christchurch woont. Hij vroeg meteen wanneer ik op de koffie kwam...dus afgesproken voor morgen!:D

Donderdag 13-04-06:
Lekker vroeg op, namelijk 7.30. Lekker gedoucht en free bread geprobeerd...was vers! Goed te doen moet ik zeggen!:) Hadden wij nou net een heel brood gekocht...:( Hebben wij ook altijd he...die pech!;) Nog ff snel naar een travelagency, een film van Kiwi bekeken...zag er leuk uit! Daarna weer naar het hostel en we werden meteen opgehaald door Martin en Joke. Wat een leuke mensen zeg!
Ze hebben ons meegenomen naar hun huis, prachtig!!! Wat een uitzicht hebben zij zeg! Als ze op het balkon zitten kijken ze uit over de bergen waar op het moment ook sneeuw op ligt en als ze in de woonkamer staan dan kijken ze uit over de rivier en de zee! Echt super mooi....:) Ook hun tuin is super netjes en kleurrijk!:) JALOERS....;) Ik bedoel 45 minuten rijden van de pistes, 10 minuten rijden van het strand en 5 minuten rijden van een windsurfspot!!! AAAH wat wil je nog meer???
Maar goed we hebben heerlijk zitten kletsen met die mensen....en ook heel erg veel gelachen!:D Het was echt heel erg gezellig! Meteen een overheerlijke hot chocolate gemaakt door Joke en een zelfgemaakte muffin van Martin, welke ook erg goed te eten was! :D Na nog een hele poos doorgekletst te hebben en foto's bekeken te hebben kregen we 2 overheerlijke broodjes....eentje met zalm en brie en eentje met pork en tomaat!:D Mjam mjam!!!;) Wat worden wij toch verwend zeg...:D
Goed ze wilden ons ook nog even het Nederlandse winkeltje laten zien, dus we gingen via het plaatsje Sumber (waar we in een lavagrot gelopen hebben die op het strand stond) en via de vulkaan/krater waar zij aan woonden naar bestemming Holland in het klein!;) Echt wat een uitzicht zeg opweg daar naartoe! Super!:D De vulkaan was trouwens 12 miljoen jaar oud....dus echt gevaarlijk was ie niet meer gelukkig!:)
In het winkeltje aangekomen hadden ze echt zo veel Nederlandse dingen! Boeken, patat met, bitterballen, kroketten, frikandellen, uitsmijter, drop (wat van gekocht), stroopwafels, negerzoenen etc. Je kon het zo gek niet bedenken of ze hadden het!:) Daar gezellig even gezeten en toen hebben ze ons afgezet bij de supermarkt.
Ff een tour geboekt, namelijk de Kiwi Experience. Echt wat een partij geld zeg, maar ik bedoel ik ben hier maar 1x en wil het goed zien ook dus....:) Jen en ik gaan trouwens uit elkaar....NEE we hebben geen ruzie, we willen het alleen reizen gewoon ff ervaren! Dus we doen beiden dezelfde reis, maar zij vertrekt morgen en ik die dag erna. Leuk he!:) Echt spannend...;)

Vrijdag 14-04-06:
Vandaag heb ik Jenny uitgezwaaid om 7.30, het was een treurig moment!;) Lig ik nog geen uur in bed weer of ik krijg al een smsje van d'r haha!:)
Om 11 uur werd ik opgehaald door Joke. Ze nam me mee naar een vriendin van haar die in een klein plaatsje naast Christchurch woont. Ook weer een super mooi huis! Marjan heette Joke haar vriendin, leuk mens ook!:D Lekker zitten kletsen met hen en Peter de man van Marjan. Was echt heel gezellie!:) Toen kregen we een lekkere lunch, salade, Joke's zelfgemaakte lasagne en warme bolletjes!:D Lekker hor...werd wel verwend! En als klap op de vuurpijl kreeg ik ook nog een Thai Latte, kende het niet, maar het is toppie!:D Nog een tijdje zitten kletsen, wat foto's geschoten en toen weer opweg naar het hostel, bedankt Joke voor weer zo'n leuke dag!:)
Bij het hostel aangekomen heb ik even met een meisje gekletst die hier ook in het hostel zit en toen heb ik de rest van mijn Kiwi Experience tour betaald. Ik doe dus het hele rondje (eerst het noorder eiland en dan het zuider eiland) via een bus, de tour duurt zo'n 38 dagen en je kan op en afstappen wanneer je maar wilt!
Bij het hostel aangekomen lekker met Fabienne en Hendrik uit Groningen zitten kletsen en ook met hen gegeten. Rijst met een berhoorlijke groene (super veel groente) topping!;)

En morgen ga ik dan aan het echte avontuur beginnen, in mijn eentje...aaah spannend!:D Dus vroeg op en there we go!:)

Jullie horen snel weer van me!
Keep in touch....:)

Hele dikke smakkert,
Blanche

  • 14 April 2006 - 09:18

    Eef:

    Haai!
    Weer een nieuw avontuur om in je eentje te gaan!Lijkt me een hele leuke ervaring. En ik geloof dat jij daar niet zo veel moeite mee hebt..Heel veel plezier!kus eef

  • 15 April 2006 - 09:18

    Laura:

    Hey Blanche.

    Top om te horen dat alles nog goed met je gaat! Hele wereld reis dat je weer hebt gemaakt! Nog bedankt voor je lieve kaart, was weer helemaal verrast! Net terug uit Den Haag, Dronten maar weer is bezoeken! Net klaar met basis training bij menzies (afhandelaar waar ik ga werken) en diploma van de training in me pocket! Volgende week beginnen met computerprog. waar mee gewerkt wordt! Erg spannend allemaal! Ik hou je op de hoogte..Have fun nog.. en tot snel alweer...Dikke kuss

  • 15 April 2006 - 20:44

    Mams:

    Hoi meissie, heb net gelezen dat je walvissen en dolfijnen van heel dichtbij hebt gezien. Te gek! Alleen maar wel goed voor je. Fijn dat je nog veel contact met Jenny hebt - houden zo! Groetjes van Oma h. Op naar het volgende mooie avontuur. Zal ik even over komen vliegen? Zou heel graag willen! Nu schat tot morgen - dan probeer ik je weer te bellen.
    xxxmams

  • 16 April 2006 - 11:33

    Wijnand Jr:

    poepoe!!! wat een verhaal weer, maar wat je nu mee gaat maken met die busreis lijkt mij heel mooi, ga je ook nog een keer surfen ? zal wel vet zijn. ik lees je volgende verhaal weer. lekker genieten!!!! kuskus. bro

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Blanche
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 100350

Voorgaande reizen:

24 Maart 2016 - 03 April 2016

Colombia 2016 van Medellin tot Cali! :-)

28 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Ecuador & Galapagos Islands!!!:-D

17 December 2014 - 04 Januari 2015

New York & Miami met Femke! :-D

03 Oktober 2014 - 12 Oktober 2014

Sint-Maarten & Saba

01 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

NEDERLAND 6 weken zomervakantie

11 April 2014 - 27 April 2014

Suriname!!!

16 December 2013 - 02 Januari 2014

COLOMBIA!!!

04 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

BOGOTA, Colombia

27 Maart 2013 - 07 April 2013

CUBA!!!

21 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Panama & Costa Rica

09 Mei 2012 - 12 Mei 2012

Bonaire

03 Oktober 2011 - 09 Oktober 2011

Jamaica & Curacao

05 September 2010 - 30 Juni 2011

Werken op een cruiseschip

08 Juni 2011 - 30 November -0001

ARUBA!!!

Landen bezocht: