Toet toet!!!:) - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Toet toet!!!:) - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Toet toet!!!:)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Blanche

20 Maart 2006 | Australië, Adelaide

G'day mates!!!

Jaah daar zit ik dan alweer in Adelaide! Het gaat allemaal zo hard de tijd! Ik wil nog niet naar huis!!!! Heb het hier echt super naar mijn zin namelijk...:) We hebben ook weer heel wat meegemaakt...komt ie!

Dinsdag 14-03-06:
8 uur waren we de deur uit! Op naar het station. Gelukkig mochten we van de bus chauffeur gratis mee!:) Wat zijn de mensen hier toch vriendelijk!:D
Eerst moesten we met de trein naar Perth, daar zijn we overgestapt op een andere trein richting Bunburry. Daar hebben we lekker 2.30 uur geslapen. Vanaf Bunburry moesten we nog met de bus naar Margret River.
Goed eenmaal daar bleek dat we nergens heen konden als we geen auto hadden, want er reden ook geen bussen....pffff neeee dat meen je niet!!!:( $60.- dollar voor noppes???:(
Maar goed we proberen er het beste van te maken. We zijn het dorpje (straatje;)) gaan bekijken, dat was wel oke! Bij een fudgewinkeltje hebben we wat fudge geproeft en verder hebben we een hele goedkope maaltijd bij elkaar gezocht. Namelijk 8 garlic worstjes voor $1.75 en broccoli voor $1.00. En daar konden we met z'n 2en twee dagen van eten!!!:D Haha zo doe je dat...:P
Verder hebben we 2 films gehuurd, waarvan we er 1 gekeken hebben. Ik had ook een Ier ontmoet die Nederlands kon. Echt zo grappig...in 1x zei hij. Ik hou van jou trut en wat ben je lelijk van dichtbij...allemaal van dat soort onzin! Echt zo funny!:D
Ook hebben Jen en ik een wijntour geboekt voor morgen, aangezien we verder niet zo veel kunnen doen hiero...

Woensdag 15-03-06:
Vandaag deden we onze wijntour! Hij begon om 12 uur. We werden opgehaald met een busje, best een leuke groep!:)
De eerste stop was bij een grote wijnfabriek, daar leerden we wat over hoe de wijn gemaakt wordt, best interessant!:) Ook hebben we daar een aantal wijnen geproefd. Helaas houdt ik niet zo van wijn...maar toch grappig om te doen!
De tweede stop was bij een iets kleinere wijnmakerij. Daar mochten we zelf wijn mixen. Dus Merlot en Cabarnet. En uiteraard mocht je het ook weer opdrinken. En je raadt het vast al wel...daar mochten we weer allemaal wijnen proeven. pfff:)
Blijheid op en top zeg ik maar...;) Goed we kregen eindelijk de lunch, tussen de wijngaarden, op picknickkleedjes! Echt super gezellig!:) Verschillende soorten kaasjes, pesto, worst en nog wat smeersels voor op brood. En uiteraard wijn!:)
Na het eten hebben we even een spelletje honkbal gespeeld, leuk leuk!:D
De derde en vierde stop waren weer bij wijnerijen en weer proeven! Het werd me een beetje te veel allemaal hor! Heb ze dan ook niet opgedronken, maar weg getipt.
Toen was alles klaar en bracht de tourleider ons naar de pub. Daar hebben we lekker zitten kletsen en hadden we iemand geregeld om ons mee te nemen naar de chocolade fabriek!:)
Rond etenstijd gingen we ff naar het hostel, gegeten en daarna nog ff druiven geproeft, die 2 jongens mee hadden genomen van de wijngaarden waar ze werkten.
En weer opweg naar de pub, Settlers pub genaamd. Daar kwamen we weer een aantal mensen tegen van de wijntour. Gezellig zitten kletsen en zo aan de praat gekomen met een meisje van het hostel. Carolyn, Engels en 18 jaartjes. Echt wat heb ik gelachen met haar zeg!:) Super leuke griet! Jen ging naar huis en ik bleef. Toen de tent bijna leeg was gingen wij mee met een aantal jongens voor een after party. Was ook weer gezellie...op een gegeven moment gingen er 2 jongens naakt. Haha...nou je snapt natuurlijk wel dat ik mijn camera klaar had!;)

Donderdag 16-03-06:
10 uur moesten we uitchecken, uiteraard hebben we die Engelse jongen gebeld, die ons mee zou nemen naar de chocolade fabriek, maar hij nam niet op...:S Dus shit...dat gaat niet door.
Maar we hebben een lift geregeld naar het strand, namelijk van de baas van het hostel. We hadden geen bikini aan, maar gingen gewoon in onze kleren. Hij zette ons af bij een cafeetje. Daar hebben we lekker een icechocolate gedronken met uitzicht op de zee! Heerlijk!:D Ik besefte me daar dat ik heel graag met Wijnand naar Australie wil later, autotje huren en surfboards kopen en dan surfend door Australie!:D
Om terug te komen bij het hostel moesten we liften. Na een aantal auto's stopte er 2 Australische jongens. Ze gingen eerst nog ff naar het strand om een duik te nemen. Prima...gezellie!:) Dus wij mee. Super aardige kerels. Na het strand zijn we ff gestopt bij Jo zijn ouders huis. Kreeg meteen een biertje...:) Ze vroegen of we nog ff mee gingen poolen. Nou vooruit 1 potje dan!:D Was het bij Jo zijn eigen huis. Gezellie!:) Jo en ik hebben gewonnen!
Ze brachten ons naar Coles de supermarkt, want we moesten nu echt opschieten, aangezien de bus over 40 minuten ging!!! Dus snel broodje gehaald en ham.
Toen we eenmaal onze backpack ophadden en het hostel uitliepen reden net die kerels weer langs...of we niet een lift wilden!!! Beter...:D Tuurlijk!:)
Goed eenmaal in de bus, lekker geslapen. Nog ff van East Perth naar Perth met de trein en gelopen naar het Grande Hostel. We zaten op de bovenste etage...jezus...m'n rug!:(
Ff opgefrist en hoppa uit! We zijn eerst beland bij Base, het was Ladies night, dus gratis Smirnoff en hapjes!:) Daarna zijn we een kijkje gaan nemen bij The Deen en nog een tent, maar uiteindelijk weer beland in Base.
Echt een leuke tent, allemaal hiphop en R&B muziek. Dus veel zwarte mensen. Die zijn altijd zo gezellig!:) Dus lekker gedanst en nog wat mensen leren kennen!:)

Vrijdag 17-03-06:
We moesten vroeg op, want we moesten uitchecken. We zijn de stad ff ingeweest. Gewindowshopt en boodschapjes gedaan.
's Avonds hebben we Satay Beef gemaakt met boontjes, gehakt en rijst. Was echt super lekker!
Mijn omaatjes heeft me ook nog gebeld, was gezellie haar even gesproken te hebben!:D
Rond 7.30 hebben we de trein gepakt naar Welshpool. Daar werden we opgehaald door Plugger, de kerel die ons een lift zou geven naar Adelaide in een roadtrain. Ff naar zijn vriend z'n huis, kregen we meteen een joint aangeboden...hmmm! Waar zijn wij beland!?;) We hebben even een hele lading dvd's uitgekozen, want jaha ze hebben gewoon een dvd speler in de roadtrain!:)
Nou en hij was vet! Bordeaux rood leer van binnen en wij konden lekker liggen.:) Dus ff een filmpie gekeken en toen gaan ronken!:D

Zaterdag 18-03-06:
Jaah vandaag werden we uiteraard wakker in de truck. En meteen weer filmpies kijken uiteraard!;) 's Avonds zijn we gestopt bij een Lookout point over de zee! Echt mooi!:)
Als avondeten heb ik een overgebleven prakkie opgewarmd en daarna zijn we weer gaan slapen. Maar deze keer moesten wij voorin zitten, vet koud!!! Echt klote...Maar goed, de buschauffeur moet ook een xjte slapen natuurlijk! Vandaag hebben we trouwens de langste rechte weg van de wereld gereden, namelijk 146 km.

Zondag 19-03-06:
Als ontbijt hadden we een Latte met Timtam koekjes en we zijn geswitcht van roadtrain. Namelijk met A.J. en Mark. En weer hebben we veel geslapen! Toen we bijna in Adelaide waren heb ik ff zitten kletsen met ze over eten en drinken!:) Haha mijn favo onderwerp!;)
Eenmaal daar bleek dat het 2.30 uur tijdsverschil was. Pff het was dus niet 8 uur, maar half 11! Ook waren er 2 vrienden van A.J. die ons naar het hostel gingen brengen. Echt super! Ze wilde ons ook nog wel meenemen naar het strand!:)
Ingecheckt en al...douche!!!!! Jeetje dat was wel nodig zeg!:) Daarna nog ff achter de comp gezeten en ma nog gesproken!:) En toen naar m'n 12 beddorm om te gaan slapen!

Nou mensen dat was het weer tot nu toe...we blijven hier waarschijnlijk iets van 2 dagen en gaan dan opweg naar een vriend van de moeder van Jen. Ben benieuwd...
Tot snel luitjes!:D

Big hug,
Blanche

Ps: Hoe gaat het met jullie daaro???

  • 20 Maart 2006 - 08:27

    Nils:

    Zo te zien heb jij het nog ontzettend naar je zin en je hebt zelfs even honkbal gespeeld :D. heb ik ook gedaan afgelopen zondag en we hebben gewonnnen. Ver gaat het helemaal goed hier en spreek ik je snel weer. Dikke KUS -xXx-

  • 20 Maart 2006 - 12:09

    Angela:

    wat een actie weer allemaal.wel super gaaf om met zo roadtrain mee te liften. je gaat wel snel joh. ik begin vandaag met een nieuwe baan.achter de bar in een cafe.dus super zin in. veel plezier.

    kus angela

  • 21 Maart 2006 - 08:29

    Joanne:

    Adelaide dat is de enige plek van australie die ik dit jaar nog ga ontdekken! Paul is daar geboren en zegt dat electric circus en planet leuke plekken zijn om uit te gaan. Dat zit allemaal op Randall Street

    Veel plezier

  • 21 Maart 2006 - 08:33

    Joanne:

    vergeet te zeggen dat ik me aangemeld heb bij een les mills gym en vanochtend mn eerste les bodypump gedaan..pfoehee ik zit onder de blauwe plekken want die pasjes gingen veel te snel voor mijn trage brain! En 100% zeker dat jij het met meer enthousiasme zou doen. liefs joanne

  • 25 Maart 2006 - 11:54

    Wijnand:

    haai zus! hoeist? met mij gaat het goed.. ik ga zometeen naar Bremen voor judo, wens me succes;) sorry dat ik nie zoveel schrijf, ik denk wel veel aan je horr. we bellen binnekort wel..kuskuskus je broertje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Blanche
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 100352

Voorgaande reizen:

24 Maart 2016 - 03 April 2016

Colombia 2016 van Medellin tot Cali! :-)

28 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Ecuador & Galapagos Islands!!!:-D

17 December 2014 - 04 Januari 2015

New York & Miami met Femke! :-D

03 Oktober 2014 - 12 Oktober 2014

Sint-Maarten & Saba

01 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

NEDERLAND 6 weken zomervakantie

11 April 2014 - 27 April 2014

Suriname!!!

16 December 2013 - 02 Januari 2014

COLOMBIA!!!

04 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

BOGOTA, Colombia

27 Maart 2013 - 07 April 2013

CUBA!!!

21 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Panama & Costa Rica

09 Mei 2012 - 12 Mei 2012

Bonaire

03 Oktober 2011 - 09 Oktober 2011

Jamaica & Curacao

05 September 2010 - 30 Juni 2011

Werken op een cruiseschip

08 Juni 2011 - 30 November -0001

ARUBA!!!

Landen bezocht: