Freedom again!!!:D - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Freedom again!!!:D - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Freedom again!!!:D

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Blanche

13 Maart 2006 | Australië, Fremantle

Dag iedereen!

Jah het is alweer 4 dagen geleden dat ik mijn verhaal op internet heb gezet, dus here it comes!:D

Vrijdag 10-03-06:
Mijn laatste dagje Wonganhills...best saai moet ik eerlijk zeggen! Heb gewerkt aan m'n portfolio, heb wedges met sour cream en chilli saus gegeten en een potje pool gespeeld met Jen.
Rond 5 uur kwam Dale ons ophalen om naar Perth te gaan...dus wij van iedereen afscheid nemen! Het viel zwaar...:( Haha nee hor, echt to easy!:)
Eenmaal in Perth aangekomen zijn we naar een bottleshopt gegaan om wat drank te halen, we gingen tenslotte uit.;) Dus wij mudshakes gehaald, dat zijn net milkshakes, maar dan met alcohol, echt super lekker!:D En vervolgens gingen we op zoek naar het Billabong hostel. Na 3x fout gereden te zijn kwamen we dan toch op locatie aan!:) Jen en ik hadden de grootste lol op onze kamer, want we gingen allemaal foto's maken. Ik had een leuk rokje aan en een strapless top, allemaal geleend van Dale, maar het zag er echt leuk uit! Komen we aan bij The Shed (een tent in Perth). Uiteraard kom ik er weer niet in omdat ik slippers aan had! Mensen doe niet zo sneu!!! Maar goed wij weer terug...uit leuk rokje en spijkerbroek aan.:( Dus weer naar The Shed, dit keer kwamen we er wel in! Gelukkig maar...alleen viel de band heel erg tegen. Dus al snel wilden we verkassen naar de tent er tegenover, namelijk The Deen. Kwam Jen er niet in met haar Nederlandse rijbewijs! Echt ik weet niet wat onze aura uitstraalde, maar het was zeker niet goed genoeg ofzo...:( Maar ja de rest van de avond hebben we dus in de Shed gedanst/ gezeten/ gestaan. Was wel oke, maar kan nou niet zeggen dat de sfeer er lekker in zat...Echt jammer!

Zaterdag 11-03-06:
Vroeg uitchecken, ff gebruik gemaakt van het gratis ontbijt...jaja eindelijk weer een broodje pindakaas! En het smaakte me gewoon weer!:)
We hebben even een hostel geboekt en zijn toen met het hostelbusje naar een treinstation in.....gebracht. Dus ik met m'n zware backpack op m'n rug over de treinbrug. Eindelijk op het perron aangekomen blijkt dat de treinen niet meer rijden, we moeten met de bus, die pas over 39 minuten vertrekt! Ooooh.....alsof m'n nek niet genoeg te voorduren had gehad moest ik ook nog naar de bushalte lopen. Maar goed....
Eenmaal daar, komt er een man aan lopen en ik dacht aan zijn Engelse accent te horen dat hij Nederlands was. Bleek dat ie Fries was en hij kende Gjelt (een man die ook altijd met zijn gezin naar Salagou gaat). Echt zo toevallig! Goed wij een btje ouwehoeren met die kerel. Kwam de bus...wij met al onze zooi (jah en dat is nogal wat!;)) in die bus. Nou echt vreselijk! Mensen keken ons aan zo van jeetje dit meen je niet! Maar goed in elk geval die Nederlander had betaald, we stonden erop dat we het terug betaalde, maar nee hor!:) Oke thanx meneer!:D
Eenmaal in Fremantle aangekomen heeft meneertje ons ook nog op een milkshake getrakteerd en heeft hij ons een goed hostel aangeraden. Toppie oppie!:)
's Avonds zijn Jen en ik opzoek gegaan naar een foodcourt. Zo zijn we langs twee geweest en vonden we een goedkope tent met Thais eten. Voor maar $6.50 hadden we een large meal en mochten we zelf opscheppen!:D Yoehoe...echt helemaal mijn ding!:) En het was lekker!:)
Weer bij het hostel aangekomen hebben we in de tvzaal Triple X gekeken en daarna zijn we op stap gegaan. Eerst naar Little Creatures, das een brouwerij. Daar heb ik een donker biertje geproeft, nou niet voor mij weggelegd, dat weet ik wel!:) En daarna zijn we naar Harbourside gegaan. Dat is een club met 5 zalen, echt super groot. Een van de zalen heeft uitkijk op de haven...echt gaaf!:) Het was een leuke avond!:D

Zondag 12-03-06:
Vandaag zijn we naar de Fremantle Markets gegaan. En het was leuk! Super veel kraampjes en een hele fruitmarkt!:) Dus Jen en ik hebben dropjes gekocht en een lading fruit.
Daarna gingen we opweg naar het treinstation. Het was zo druk op straat, dus ik dacht dat er wel iets gaande moest zijn. Bleek dat het St. Patricksday was. Iedereen verkleed in groen en er was een parade. Echt leuk, allemaal mannen in schotse rokken die de doedelzak bespeelde. Meisjes met pruiken die leuke dansjes deden etc. Was erg gezellig!:)
Bij het station aangekomen hebben we geinformeerd over de reis naar Margaret River. Er was niemand die ons echt kon helpen, maar we kregen wel een folder. Dus ik naar dat nr bellen, maar na 2 min in de wacht dacht ik...laat maar weer!
Toen zijn we maar naar de E-Shed Markets geweest (dat zijn weer andere markten). Daar hebben we ook rondgestruind, een Milkshake gehaald en op het terrasje gezeten met uitzicht op de band.
's Avonds hebben we kangaroe burgers gegeten met bloemkool en gepofte aardappel. Hmmm tsja het backpacker leven begint weer! Van de kaart bestellen is er niet meer bij!;)
Na het eten zijn Jen en ik op een terrasje gaan zitten op de cappuchinostreet. Echt gezellie! Daar hebben we een flinke tijd zitten kletsen!:D
Eenmaal weer bij het hostel hebben we nog 2 films gekeken! Leuk dagje dacht ik zo!:)

Maandag 13-03-06:
Vandaag stonden we vroeg op om naar het treinstation te gaan. We moesten namelijk weten of we uit moesten checken in verband met vertrek naar Margaret River. Het bleek $60,- dollar ongeveer te kosten p.p. retourtje. Nou dat gaat dan nog wel. Verder hebben we alle tijden opgevraagd.
Daarna hebben we het busje gepakt naar het strand. Heerlijk!:) De lekkerste stranddag ooit! Omdat het vroeg was, was het niet te warm en het water was heerlijk koel!:) Rond 2 uur hebben we de bus terug gepakt.
Dus wij terug lopen naar ons hostel, zien we in 1x Sarah en haar zusje. Twee meiden die we op Fraser Island hadden ontmoet! Super toevallig, want zij gingen precies de andere kant op als ons. Dus we hebben gezellig even zitten kletsen en gelachen!:) Leuke meiden!:D Ze hebben ons nog wat tips gegeven over Nieuw Zeeland.
Daarna hebben we lekker gedoucht en zijn wezen shoppen, naja dat heeft ook maar 10 minuten geduurd en uiteraard niks gekocht.;)
Ohjah en het is onze detox dag vandaag, dus alleen groenten en fruit. Poeh...zo rond etenstijd is het best lastig moet ik eerlijk zeggen! Maar de dag is bijna voorbij!:)

Mensen ik zou zeggen tot de volgende keer, dan heb ik mijn verhaal over Margaret River.:)

Toedels,
Blanche

  • 13 Maart 2006 - 12:21

    Nils:

    Weer heelijk genoten van de verhalen. Eet jij kangaroo burgers... appart :D. Bijna naar nieuw zeeland he.... famillie van mijn zus haar vriend woont daar. Jammer dat je niet reageerde op msn. we mailen nog wel ;)

  • 17 Maart 2006 - 07:37

    Mams:

    Lekker weer vakantiegevoel zo te lezen. Werken was ook nodig voor de centjes natuurlijk maar dit is pas het echte leven toch! Ben jaloers. Hier nog steeds koud en hard werken. Geniet lekker door en tot belse.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Blanche
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 100476

Voorgaande reizen:

24 Maart 2016 - 03 April 2016

Colombia 2016 van Medellin tot Cali! :-)

28 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Ecuador & Galapagos Islands!!!:-D

17 December 2014 - 04 Januari 2015

New York & Miami met Femke! :-D

03 Oktober 2014 - 12 Oktober 2014

Sint-Maarten & Saba

01 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

NEDERLAND 6 weken zomervakantie

11 April 2014 - 27 April 2014

Suriname!!!

16 December 2013 - 02 Januari 2014

COLOMBIA!!!

04 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

BOGOTA, Colombia

27 Maart 2013 - 07 April 2013

CUBA!!!

21 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Panama & Costa Rica

09 Mei 2012 - 12 Mei 2012

Bonaire

03 Oktober 2011 - 09 Oktober 2011

Jamaica & Curacao

05 September 2010 - 30 Juni 2011

Werken op een cruiseschip

08 Juni 2011 - 30 November -0001

ARUBA!!!

Landen bezocht: