Sunny Perth!!! - Reisverslag uit Broome, Australië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Sunny Perth!!! - Reisverslag uit Broome, Australië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Sunny Perth!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Blanche

04 Februari 2006 | Australië, Broome

Guten Tag iedereen!!!

Tsja ik ben dan nu eindelijk in Perth, nou jah eindelijk is het niet, want we hebben het echt heel snel gedaan de westcoast! Maar we hebben heel wat beleefd, dus mijn verhalen komen nu!:D
Trouwens tot nu toe vind ik Perth echt een leuke stad! Het is mooi weer hier, niet te warm en 's avonds is het wat koeler. Veel groen en echt super laidback!:)

Vrijdag 27-01-06:
Nou na mijn vorige verhaal op internet gezet te hebben, ben ik naar huis gegaan en wie trof ik daar aan!? Behrus (HP) met wel 5 zuigzoenen in zijn nek!!! En niet zulke kleintjes ook....:) Nou ik heb hem even flink aan de tand gevoelt, dat begrijp je!:D Echt lache, ze was super wild zei ie! Haha...nou ik heb nog nooit zo'n happy Behrus gezien!:) 's Avonds hebben Behrus en ik nog een wandeling gemaakt door Broome, we wilden er ff uit! Echt gezellie, over van alles en nog wat gekletst, maar voornamelijk over zijn ex-vriendinnetje. Hij wilt haar echt vet graag terug en heeft me vanalles en nog wat over haar verteld! Ook heb ik mijn verhaal gedaan over Mitchell!:) We hebben elkaar echt beter leren kennen...:D Ohjah Broome by night was nie zo heel erg boeiend!;)

Zaterdag 28-02-06:
Vroeg op, de auto inpakken (duurde echt super lang, maar dat kwam omdat de achterklep niet meer open ging...:() en nog even wat boodschapjes gedaan. Bij Cable Beach zijn we ook nog even gestopt, daar hebben we even een aantal fotootjes geschoten... het waaide echt vet hard, dus echt op het strand liggen zat er niet in helaas.
Na een interessante reis (koeien en dooie kangaroes op de weg) kwamen we bij Port Hedland aan, daar hebben we gezocht naar een goedkoop hostel, want we konden niet kamperen, omdat het regende! De hostels waren allemaal redelijk prijzig, dus besloten we om in de auto te pitten! Bij een picknickplek hebben we even rijst met Irish Stew gemaakt. Het gas was op, dus we hebben rijst met koude Stew gegeten! Ging wel... Na het eten hebben we even een ijsje gehaald en zijn daarna naar een hotel gegaan, waar een bar onder was. Hebben daar best een tijd gezeten, ook nog ff gedanst.:) Rond 12.45 hebben we een plekje gezocht met de auto, deden we onze oogjes toe...:)

Zondag 29-01-06:
Wat had ik kut geslapen zeg!!!:( Om 5 uur was ik al wakker en ben ik buiten gaan zitten en heb ik een poging gedaan tot het lezen van een boekie, maar daar waren de vliegen....ooooh!!! Dus weer in de auto, daar een boekje gelezen en uiteindelijk toch nog un half uurtje geslapen. En in dat half uurtje had ik een droom over Mitchell...Onze eerste zoen, eenmaal weer in Nederland! Echt machtig mooi was dat!:D
Al snel waren we weer back on the road! Het laatste stukje naar Exmouth was best boeiend, want zooo veel kangaroes aan de rand van de weg!:) Op een camping hebben we de tent opgezet en pasta met Steak en Onion saus gemaakt. Even een beetje over voetbal gekletst (niks voor mij, maar ging nog aardig!:D) en ons bed weer in!

Maandag 30-01-06:
6.15 al op, want we wilden zonder te betalen weg gaan, helaas had iemand dat al snel door! Dus toch maar betaald!
Vandaag gingen we naar een aantal stranden in een national park! Het eerste strand was Oyster stacks. Heerlijk, daar ff gesnorkeld, met mijn EIGEN snorkel...haha!:D Hele mooie lange dunne vissen gezien! Ook op de stenen waren beste krabben te spotten! Ik had het idee in de groep gegooid ze te vangen en dan te eten! Nou de jongens waren helemaal enthousiast...meteen een stok gepakt en daar met een zakmes een speer van gemaakt. Toen Behrus een poging deed een krab te vangen raakte hij die bij zijn pootjes, echt zielig... Dus Philip en ik wachten tot ie weer te voorschijn kwam. Nou in 1x kwam dat beest eruit met een murrene (schrijf je dat zo?) achter zich aan! Echt zooo vet...:D Goed nog een beetje gekloot met vangen van krabben en opweg naar het volgende strand. Ooh er was trouwens nog een jongen waar ik mee stond te kletsen voordat we de auto instapten...kreeg ie een stijve (hij had het niet door, maar het was luid en duidelijk!:D). Nou dan kan ik niet normaal meer met iemand kletsen hoor...haha ik lag helemaal in een scheur en gelukkig had ik een zonnebril op anders had ie mij zien staren!:D Wist later niet meer waar we het over hadden gehad...
Maar goed de jongens en Jen gingen toch maar een snorkel huren bij het Visitor Centre. Bij Turquoise Bay heb ik weer gesnorkeld, viel beetje tegen, omdat er veel stroming stond en het water nogal troebel was. Ook toen ik op de kant stond heb ik een schildpad gezien!:) Bij het volgende strand, genaamd Lake Side was de stroming zoo sterk dat het een snelle snorkel trip was...:( En de wind blies allemaal zand tegen ons aan...echt een natural scrub zeg maar!:D
Eenmaal weer bij de camping hebben we even gezwommen en gedoucht. Jen en ik gingen aan de alcohol en de jongens gingen de tent opzetten...Wat heb ik weer gelachen zeg!:) Nog met een papagaai gepraat..:S en wat leuke foto's gemaakt. Snel naar de vuurtoren en daar de zonsondergang bekeken. Was echt mooi! Na het eten zijn Jen en ik alleen in slaap gevallen op de bank in de tv kamer, dus op een gegeven moment werden we eruit geschopt, omdat hij ging sluiten! Tsja zo'n daggie strand maakt je moe hor!:D

Dinsdag 31-01-06:
Vroeg op en naar Bondegi Beach. Daar kon helaas niet gesnorkeld worden, maar ik heb voor het eerst in deze hele reis een moment voor mezelf genomen en in m'n eentje op de steiger gezeten en een wandeling gemaakt over het strand! Was best lekker moet ik zeggen!:) Ook heel wat schelpjes gevonden.
Na een lunch in Exmouth (broodjes hamburger) weer opweg. In Coral Bay aangekomen was ik helemaal happy! Wat een strand!!!:D Het was net Sint-Maarten..:) Daar hebben we een camping gezocht, gewassen, gegeten en slapen. Was trouwens een hele oefening de was ophangen, want het waaide als een gek en we bleven er dus bij staan zodat als er iets afviel we het weer op konden rapen. Nou het was dus echt laag en op en laag en op en laag en op!:D

Woensdag 01-02-06:
Vroeg op en naar het strand terwijl de jongens de tent opruimden! Zo goed voor mekaar of niet dan!;) Heb lekker gesnorkeld, manta ray gezien, wat roggen en het koraal was ook mooi! Aan het eind van de middag waren er nog 2 windsurfers en een kitesurfer, echt vet! Even staan kijken tot ze stopten...het ging weer helemaal bij me kriebelen!:) Ben trouwens echt vet bruin geworden die dag...jippie!:D Al snel zaten we trouwens weer in de auto!
Bij Chicken Treat een halve kip met patat gegeten, want de supermarkt was dicht. Ook zijn we even naar een openbaar toilet geweest! Dat was ook zooo grappig! Je moest op een knopje drukken om de deur te openen en ook weer om te sluiten! Je hebt 10 minuten de tijd, voordat de deur weer open gaat! Dus echt relaxt zit je niet op de wc, maaar daar hebben we een oplossing voor...namelijk een rustgevend muziekie! Soort mozart...echt chill als je op de wc zit hoor!:) Oohjah en denk je op te moeten schieten, voordat je wcpapier hebt moet je ook een tijd op een knopje drukken...Ooooh haha wat een gestress...;) Goed verder als je je handen ging wassen (censor) trok de wc door en als je de deur opendeed! Aangezien ik mijn vlesje moest vullen, heeft het toilet wel 6 keer doorgespoeld! Ik ben nog nooit zo melig van een wc gestapt!:D
Goed 's nachts zijn de jongens doorgereden, maar het duurde super lang, aangezien er zoveel kangaroes waren! Dus je begrijpt we hebben weer in de car geslapen!:)

Donderdag 02-02-06:
Rond 8 uur stapten we uit de auto en waren we in het Monkey Mia Resort! Daar konden we dolfijnen voeren. Helaas werden er steeds maar een aantal mensen uitgekozen en wij duidelijk niet! Maar het was wel leuk om te zien!:D Toch blijft het het leukste om ze in het wild tegen te komen en niet op zo'n gemaakte manier! Toch leuk om zoiets gratis te kunnen zien, terwijl iedereen eigenlijk 6 dollar had moeten betalen!;) Tsja wij stonden er al met de auto...:-p
In Denham hebben we even wat gegeten en rond gelopen. Daarna gingen we naar Eagle Bluff, das een look-out point. Echt super super mooi! We stonden op een rots en konden haaien voorbij zien zwemmen en een schilpad. Gelukkig had ik mijn verrekijker mee, dus ik kon het goed van dichtbij bewonderen!:D
Vervolgens gingen we naar Shell Beach, das een strand van 12 km bestaande uit alleen maar schelpjes! Echt apart!:)
's Avonds kwamen we aan bij Jeraldton, daar hebben we even eten gehaald en bij een openbare bbq en toiletten gekookt op een gaspitje! Het waaide zo onwijs hard, dus we zaten echt achter de bbq met z'n allen eromheen! Ook was het best frisjes! Maar niet getreurd het was een beste maaltijd (biefstuk met rijst, champignons, paprika en saus).:) 's Avonds zijn de jongens weer verder gereden en hebben dus weer in de auto geslapen!

Vrijdag 03-02-06:
Rond 8 uur wakker, we wilden eigenlijk de zonsopgang bij de Pinnacles bekijken, maar die hadden we gemist. Toch waren de Pinnacles echt super mooi! Overal waar je keek zag je stenen, lijkt een beetje op een graveyard, maar dan peacefull!;) Na de pinnacles zijn we naar Lake Tethis geweest, daar waren fossielen te zien, helaas heb ik die niet gezien!
De volgende stop was alweer in Perth! Meteen een goede indruk maakte het op mij, niet te druk, niet te rustig en veel groen en mooi weer! Eindelijk weer gedoucht en 's avonds weer aan de drank! Echt te erg eigenlijk, maar wel lache zeg! Nog ff mailtjes gecheckt en opweg naar North Bridge, het uitgaansgedeelte. Naar 2 tenten geweest, R&B tent en trance tent. Was wel oke! Het was best een stukkie lopen, dus ik was echt zooo blij dat ik in mijn bedje lag 's avonds!:)

Nou vandaag heb ik niet zoveel gedaan, maar wat ik nog wel kwijt wil is dat ik gewoon 63 weeg! Ik ben dus sinds Nederland 8 kilo aangekomen!!! Ga nu echt heel erg oppassen!:( Want dis ni gezond...

We gaan hier een baantje zoeken en dan horen jullie snel weer van mij!!!

Mensen tot laturzzz!;)

Dikke kus
Blanche

Ps: Wijnand heeeeel erg veel succes op de Nederlandse Kampioenschappen Judo!!! Je kan het TSJAKKA!!!:D Love ya little brother...:)

  • 04 Februari 2006 - 07:51

    Jeremy:

    Heb het berichtje van Jenny ontvangen dus was even een kijkje komen nemen op je site.

    Groet,
    Jeremy

  • 04 Februari 2006 - 09:15

    Corne:

    ik heb heel lekker geslapen jij ook groetjes corne dikke kus

  • 05 Februari 2006 - 14:47

    Nils:

    Hey schoonheid, heerlijke verhalen weer :). Maak je nou maar niet zo druk over het aankomen :D Don't worry be happy. Dikke kus Nils
    Ps: Inderdaad wijnand... succes met de nederlandse kampioenschappen, Greetz Nils

  • 07 Februari 2006 - 17:04

    Jeremy:

    Heeeyyy Blanche, mail me anders maar eens. Mailadres te verkrijgen bij Jenny.
    Groet,
    Jeremy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Blanche
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 100376

Voorgaande reizen:

24 Maart 2016 - 03 April 2016

Colombia 2016 van Medellin tot Cali! :-)

28 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Ecuador & Galapagos Islands!!!:-D

17 December 2014 - 04 Januari 2015

New York & Miami met Femke! :-D

03 Oktober 2014 - 12 Oktober 2014

Sint-Maarten & Saba

01 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

NEDERLAND 6 weken zomervakantie

11 April 2014 - 27 April 2014

Suriname!!!

16 December 2013 - 02 Januari 2014

COLOMBIA!!!

04 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

BOGOTA, Colombia

27 Maart 2013 - 07 April 2013

CUBA!!!

21 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Panama & Costa Rica

09 Mei 2012 - 12 Mei 2012

Bonaire

03 Oktober 2011 - 09 Oktober 2011

Jamaica & Curacao

05 September 2010 - 30 Juni 2011

Werken op een cruiseschip

08 Juni 2011 - 30 November -0001

ARUBA!!!

Landen bezocht: