Oeeeh spannend....:D - Reisverslag uit Broome, Australië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Oeeeh spannend....:D - Reisverslag uit Broome, Australië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Oeeeh spannend....:D

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Blanche

27 Januari 2006 | Australië, Broome

Whoooehoooe!

Ja eindelijk weer een berichie! Ik moet echt heel wat vertellen!:D

Zondag 22-01-06:
Jah jullie zullen wel benieuwd zijn voor wie we nou uiteindelijk gekozen hebben, nou we hebben gekozen voor de 2 Duitse jongens! Die leken ons wat gezelliger en wat verzorgder! Dus we hadden die Fransen afgebeld...we zeiden dat we liever niet zo snel weg wilden en nog een paar dagen in Darwin wilde blijven!;)
Om 3 uur werden we opgehaald door de Duitsers...al onze spullen paste bijna niet in de auto!:) Tsja wat wil je, we zijn meiden!;)
Goed ik zal de jongens even voorstellen, Philip en Berhus, allebei 21 jaar! Aardige kerels.:) We gingen met hen nog naar Litchfield, want zij hadden dat nog niet gezien. Eenmaal daar aangekomen konden we niet kamperen, omdat het te nat was, dus wij flink afdingen bij een hostel! En jah hor het wat gelukt!:D Super leuke tent, btje in hippiestijl!:) Voelde me helemaal thuis! Goed we aten rijst met Steak and onions uit blik...en jah het was nog best te eten.:) Na het eten heb ik gezellie zitten kletsen met de kerels, terwijl Jen een boekie aan t lezen was. Later zijn we ook nog bij de eigenaar gaan zitten, vet grappige kerel, had een doek om, met niks eronder...haha! Ook kregen we gratis drank van hem, eigen gemaakt bier, best wel lekker!:D Het was echt gezellie...:) Ohjah er zat een kikker in de wc, aaah je zou maar lekker zitten en in 1x hoppa een kikker kust je kont, nou ik durfde niet meer zo goed!:) Nieuwe ervaring zullen we maar zeggen!;)

Maandag 23-01-06:
7.45 op lekker gedoucht en ontbeten. Al snel waren we bij de Florence Falls waar Jen en ik al waren geweest met de tour...daar ff lekker gezwommen met de kerels en daarna nog ff naar een andere waterval genaamd Tolmer Falls geweest! Mooi..:D
Weer in de auto lekker gelezen en geslapen. Bij Pinecreek hebben we geluncht, worstjes op brood en crackers.
In Katherine hebben we wat boodschapjes gedaan en daarna naar Coco's Didge backpackers gegaan. Daar zitten klesten met Franse kerels die Didgeridoo's maakten.
Als avondeten hadden we weer eens lekker mais, gepofte aardappel en steak! Hmmm heerlijk!:)

Dinsdag 24-01-06:
Weer on the road, mooie omgeving, lijkt allemaal op de Grand Canyon. We moesten ook onze uien en aardappels weg doen, omdat we de grens overgingen naar West Australia! En gelukkig hadden we het optijd gedaan, want we werden gecheckt! Je kon een boete van 5000 dollar krijgen.
Op de weg reed op een gegeven moment een auto voor ons en Jen dacht die te herkennen. Dus wij er langs rijden...waren het die Franse kerels die we afgewezen hadden, nou ik had het niet meer! Ik wist niet hoe snel ik moest duiken, zover dat kan in een auto en Jen een kussen voor haar hoofd! Haha hebben wij weer hoor!:D Ook bij de douane stonden ze achter ons, we waren blij dat we niet uit hoefden te stappen...can you imagine...wat hadden we moeten zeggen...:(:) Maar we hadden wel weer iets meegemaakt haah!:D
In Kununurra weer boodschapjes gedaan en camping opgezocht! We gingen kamperen en jah hoor, gaat het regenen, nadat we net betaald hadden! Dus hup tent opgezet in de regen en we stonden al klaar buiten bij de pitjes om te gaan koken, terwijl het stormde als een gek, toen de baas kwam! Vette kerel joh (lettelijk en figuurlijk!;)) voor 10 dollar mochten we in een huisje! Nou dat hoef je geen 2x te zeggen! Dus tent laten staan en het huisje in! Airco, tv, bed, koelkast, keuken en eigen badkamer!!!:D Wat wil je nog meer...:)
De jongens hadden spaghetti gemaakt, zonder groenten, maar was wel lekker! Na het eten hadden we zin om te kaarten, we hadden alleen geen kaarten. Dus wij eerst een fles vodka gehaald en soda (om te mixen) en kaarten! We hebben een aantal kaartspelletjes gespeeld en dat ging al snel over in een drankspelletje met een muntje! Na 1 uur hadden we de fles vodka leeg en gingen we zwemmen!:D Lache joh...Pikke donker, regen en dan zwemmmen met je dronke hoofd! Echt hele open gesprekken gehad met de jongens, ik heb me echt kapot gelachen!:D

Woensdag 25-01-06:
7 uur op alles geregeld en nog ff hamburgers gebakken voor die middag (hadden gehakt over!). De jongens waren ondertussen de tent aan het opruimen, wat bleek, de tent stond vol met water! Mooi dat wij in het huisje hadden geslapen...anders was het een lange nacht geworden!
Goed naar het politiebureau om te vragen hoe het met de wegen ervoor stond. Ze zeiden dat we beter niet konden gaan, omdat er veel stukken onder water stonden en als we wel gingen moesten we genoeg eten en drinken meenemen, voor het geval dat we vast kwamen te zitten!:( Nou hop adventure op en top, dus wij een grote kan water gehaald en opweg! We hebben 6 overstromingen moeten overbruggen, 2 kleintjes en 4 grote. Bij Telegraph Creek was er echt een hele grote overstroming, er stond een hele reeks auto's en er kwamen er steeds meer bij! Dus wij met z'n allen kletsen, we hadden opzich best wel lol. Ook moesten we plassen, dus de bossies in, hang ik daar, springt er een sprinkhaan tegen me kont, dus ik stond op, had ik beter niet kunnen doen, want als iedereen onze kant op had gekeken...nou...foute boel!;)Haha...
Na anderhalf uur wachten konden we er dan eindelijk doorheen, maar wij moesten lopen, het water kwam tot m'n knien! Hop en nog geen 10 minuten later lag de volgende uitdaging, daar hebben we 3 uur gewacht! Wat een types stonden er ook zeg...van die soort cowboys die alleen maar aan het drinken waren etc. Best apart...:)
Goed eenmaal in HallsCreek aangekomen naar slaapplaats gezocht. Overal liepen abo's best eng! De jongens wilden in de auto slapen, dus wij konden dan wel bij een motel een kamer boeken! Voor 20 dollar per persoon (jen en mij) en vette motel kamer die eigenlijk 50 p.p. kost. En er stond een double bed en een single bed in. Dus de jongens hebben gewoon bij ons illegaal op de kamer geslapen!:D

Donderdag 26-01-06:
Opweg naar Broome moesten we weer een aantal stromingen over, maar we waren nu ervaren, dus no worries mate!;)
Eenmaal in Broome drank gehaald en hostel gezocht. Als avondeten lekker McDonalds, Quarterpounder menu op aanraden van Philip en Behrus. Aangezien het Australian Day was, was er vuurwerk. Echt mooi, dus buiten de McDonalds op een stoepje gezeten in een walm van antimuggenspul. How romantic!:D
In de auto hebben we muziek opgezet, maar het was echt 2 minuten rijden, dus Philip echt 20 rondjes rond de rotonde om het liedje langer te kunnen horen, echt zo grappig!:D Was echt duizelig...
We gingen die avond eerst naar een pub, daar waren echt super veel abo's, een kerel was me aan het versieren. Welliswaar een blanke, maar hij vroeg meteen naar mijn nummer en of ik mee ging naar zijn huis, want daar was het feestje! Nou dach 't nie he!:) Na de pub gingen we naar de one and only club in Broome! Vet rustig op het begin en de drank was vet duur, dus de jongens gingen nog ff naar de slijterij en zouden zo terug zijn. Nou uur later waren ze er nog niet, dus wij hen zoeken, want een meisje was mij aan het versieren, dus wilde opzich wel weg! Ik bedoel als het nou een lekker wijf was, maar nee!;) Wij bij het hostel wachten, na 45 minuten terug naar de club, jah hoor waren ze daar! Nou goed, we zijn maar snel een feessie gaan bouwen! Philip had een vet lelijke vrouw van 26 achter zich aan en HP...Harry Potter a.k.a Behrus had een oogje op een halve abo...tsja achteraf bleek dat alles wat zwart lang haar heeft in zijn categorie valt!:) En om 't ff uit te leggen Behrus lijkt vrij veel op Harry! Dus wij noemen hem onze HP!:) In elk geval wij dansen als een malle en de kerels maar sjansen...wij kregen ook heel wat aandacht, maar als je ziet waarvan dan schrik je je kapot! Mensen zonder tanden, stinkies, mannen van 80 je weet de mensen van de hoge maatschappij!;)
Rond 3 uur was Philip in 1x pleitte met dat wijffie van 26 en Behrus was ook flink op dreef. Rond half 4 wilde Behrus de sleutel...jaja...haha je gaat toch niet met HAAR naar de kamer? Maar jah, dat was ie wel van plan. Wij wilden ook naar bed, dus achter hem aangelopen en de sleutel weer terug gevraagd! Uiteindelijk kwam ie een condoompje halen (had het hem er flink ingewroven dat ie het wel veilig moest doen, je weet maar nooit met die abo's)en was pleitte! Hoop dat ie haar niet botbreuken heeft bezorgd, want ze was zo dun, dat als je blies ze met de wind meewaaide!:D

Vrijdag 27-01-06:
Tsja btje brak opgestaan, ff bakkie oude cornflakes gegeten, die geschonken werd door het hostel en gewacht tot 1 van de jongens terug kwam. Philip kwam rond half 11 aanzetten, bleek dat ie in de auto heeft geslapen, omdat ie de kamer niet inkwam...uuuuhh hoe dronken was je!? We hadden de deur op een kiertje laten staan haha!:) Verder had hij een btje spijt van zijn daad gister, want ze was toch wel heel erg lelijk! Hahhahahahahaha lekker voor juh...moet je maar nie je lulleke achterna lopen!;) En nu zit ik hier en ben ik weer klaar met mijn avonturen, maar er zullen nog vele volgen!:) Kijk er echt naar uit...:D

Mensen laat ff weten hoe het met jullie gaat en tot LATERZZZ!:)

Big kiss
Blanche

• 27 Januari 2006 - 10:43

Angela:

hey blanche,

ik moet echt lachen om je avonturen.altijd het zelfde met die jongens!!gelukkig heb jeen leuke lift.ga je ook nog naat het kakadu park? zekers een aanrader,echt super mooi daar.geniet er van.

knuffel angela

• 29 Januari 2006 - 12:04

Paps:

Hoi, meisje, je maakt wat mee zeg, ik ben er best jaloers op. Ik ben benieuwd of je ook nog naar Nieuw Zeeland gaat.Goed plannen, hoor.Sla de fotos op een schijfje op. Zonde wanneer de helft weg is.Wijnand gaat naar N.K.Maakt goede kans op medaille. Nou,liefs en hou je haaks. paps

• 29 Januari 2006 - 17:03

Broer:

haihai blanske.!
    echt lache wat je allemaal mee maakt. dat van die fransen ghehe.. ik had gisteren district kampioenschappen
    ging goed!! ben 1e geworden. volgende week NK ik hoop dat het goed gaat spannend;) jammer dat je er niet bij kan zijn. komt nog wel een keertje op school gaat het z'n gangetje ik moet nog 1 stageplek zoeken,maar dat gaat goed komen. jij veel plezier verder
    en ik lees het volgende berichtje van je... ben benieuwd.. kuskus IKKU

• 03 Februari 2006 - 20:15

Corne:

is het leuk in australie
    we misse je. je moeder is nu bij ons aan het oppassen en wijnand was hier net ook even hij gaat nu naar bed want hij moet morgen NK judoen. zijn er leuke jongens in ausstralie? ik heb nog geen meisje. simba is wel lief maar ze heeft jordi gekrapt in hems gezicht. hier is het koud bij jou is het zeker lekker warm. nou ik ga weer tot de volgende keer doei!!! je buurjongetje corne.