Hmmm Paradise!!!:D - Reisverslag uit Darwin, Australië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Hmmm Paradise!!!:D - Reisverslag uit Darwin, Australië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Hmmm Paradise!!!:D

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Blanche

21 Januari 2006 | Australië, Darwin

Weer terug na een geweldige trip!!!

En ik heb me weer kostelijk vermaakt, veel gezien, geleerd en vooral veel gevoeld (dat wil zeggen de MUGGEN!!!:(). Ohjah en heel weinig geslapen...

Dinsdag 17-01-06:
Deze avond zou onze meidenavond worden, nou die is het ook geworden, maar ietsje anders!!!:) Haha... We zijn naar de bios gegaan en we hadden ieder een megabak popcorn.:D Heerlijk...hadden we ook wel nodig, want we gingen naar de film Wolfcreek! Die gaat over backpackers die de westcoast afreizen met een auto en die op gruwelijke wijze vermoord worden! Nou...niet zo geschikt, aangezien Jen en ik dat gaan doen in een paar dagen!;) Maar goed, het was een goede film en ook nog gebasseerd op een true story! Gebasseerd is natuurlijk heel breed...hoop ik maar!:(;) Na de film hebben we nog even zitten kletsen, maar uiteindelijk zijn we toch in slaap gevallen!

Woensdag 18-01-06:
5.30 op en om 6.30 opgehaald door een grote 4-wheeldrive! Het eerste wat Lea (onze tourguide) ons liet zien was een Frillnecklizard, echt super mooi beest! De eerste stop was bij de Florence Falls. Echt zo mooi, het waren 3 watervallen in 1!:) Gedurende onze wandeling naar beneden zagen we super veel wallibies, en vet grote spin en bloedzuigers...:( Ook liet ze een mier zien die je kon eten, hij smaakte naar lemon...echt apart!:) Goed bij de waterval gezwommen, sterke stroming joh! Maar wat was dat mooi zeg! Was naar het midden gezwommen, daar kwamen 2 watervallen bijeen. Nou ik heb het geweten! Werd een paar x naar beneden getrokken door de stroming! Was klein beetje in paniek, maar ik liet me niet kennen!;) Ook regende het vet hard, dus alles was zeik en zeik nat!

De 2e stop was bij Buley Rock Hole. Daar was ook een waterval, maar we mochten er niet zwemmen, in verband met de stroming (teveel regenval!). Dus echt check check dubbel check voor bloedzuigers. Op een gegeven moment voel ik iets over mijn voet, dus ik kijk, een bloedzuiger had zich volgezogen en zat tussen mijn tenen! AAAAH!!!:( Nou ik heb hem meteen dood getrapt...heel de stenen onder het bloed! Man man wat zat er veel in dat beest! Echt het was zo van SPLASH!!! Goed heb nog een hele tijd gebloed, werd helemaal duizelig, zoveel bloed was ik verloren!;) Nee hor, maar het was wel ranzig!

De 3e stop was bij een grote Thermite mound. We hebben twee verschillende soorten gezien, namelijk Kathedral (hoog en dik en op droog land) en Magnetic (klein en super dun, op nat land). Veel over geleerd over die beestjes...:)

Als lunch hadden we hotdogs...best lekker, had eigenlijk nog nooit een echte hotdog op, dus ben weer een ervaring rijker!;)

De 4e stop was bij de Adelaide River, daar gingen we op een krokodillenvoer tour! Maar eerst mochten we nog met de slangen spelen!:D Echt vet...best leuke beesten...misschien wel als huisdier!:-p Nee hor, dat zou te gek worden! Maar echt mooie beesten zijn het! Goed eenmaal op de krokodillentour hebben we heel wat gezien! Iets van 10 crocs hebben we gevoerd, naja hebben we gevoerd zien worden. Was echt spectaculair! En groot dat die beesten zijn...! Heb wat filmpjes gemaakt, dan is pas echt goed te zien wat er gebeurd...:) Ook werden er nog wat roofvogels gevoerd.:)

Eenmaal bij het kamp aangekomen werden we begroet door wel 30 wallibies (kleine kangaroes). Super lief en ze waren echt overal, net als de muggen, want jezus! Ik was nog geen 2 sec uit de bus of mijn hele voeten zaten al onder de muggenbulden! En ik overdrijf niet...:( Dus je snapt dat we ontzettend lekker roken de rest van de avond, jawel naar insectrepelant! Blegh :)

Als avondeten kregen we lambskoteletjes, worstjes en nog 3 soorten salades! Was opzich wel lekker! Na het eten hebben Remo, Steffie, Tamara en ik een soort klaverjassen gespeeld. Naja het waren speciale kaarten en toch was het nog best wel anders...Maar ik ging als een speer!:) Ze stonden allemaal versteld, want Remo die deed het wel vaker, maar hij had echt zoiets van huh...hoe kan je zo goed spelen!? Tsja dacht ik...veel op wintersport gaan met je ouders...;) In elk geval het was erg gezellie!

Die avond kon ik echt niet slapen! Het was vet vochtig, warm, voelde me vies en al die muggen!!! Dus ff naar de wc...nou ik heb het geweten... Hele groep muggen op me af, dus allemaal dood, volgende lading, nou en zo ging het maar door! Ik ben volgens mij nog nooit zo agressief geweest in mijn leven!:( Dus ik had misschien 1 uurtje geslapen...

Donderdag 19-01-06:
5 uur ben ik maar uit mijn bed gekomen, naja slaapzak en ben even gaan douchen en heb een boekje gelezen. Goed de eerste stop was bij de Anbangbang Gallery. Daar waren allemaal abopaintings op de rotsen geschilderd. Er zat steeds een heel verhaal achter, best interessant!:) Ook zijn we nog een stukje verder omhoog gelopen om van het uitzicht te genieten...aaah lekker hor!:)
Alsof we nog niet genoeg abopaint etc hadden gezien gingen we nog naar een Aboriginal Cultural Centre. Nou ik was zo moe dat ik bij de film op de banken ben gaan liggen en in slaap ben gevallen...helaas had het niet het effect van een power nap!:( Werd alleen maar moeier daardoor...

Door de lunch van sandwiches ben ik wel flink opgeknapt! Had ik ook wel nodig, want we gingen naar de Gubara Falls. Hoppa 45 minuten heen en 45 minuten terug lopen...en ik was zooooo brak! Eenmaal daar (we moesten door rivieren heen lopen zowat...) gingen we zwemmen bij een waterval genaamd Garden of Eden. Echt toppie!:D Op de terugweg heb ik met Tamara in het Duits zitten ouwehoeren...het gaat nog best wel goed, maar blijft lastig!:)

Bij het kamp waar we die avond gingen overnachten was een zwembad en een jaquizi (weet echt niet hoe je dat schrijft!). Dus ik ben met een Amerikaan daarheen gegaan, want veel van de meiden wilde niet mee, omdat het regende...boeie!!! Echt heerlijk was het...en groot!:) Na het zwemmen lekker douchen en eten, kip Parmazanna, heerlijk!:D Na het eten heb ik met Tamara gekaart en hebben we elkaar even gemasseerd!:) Altijd lekker...:D We gingen vroeg naar bed, namelijk rond 10 uur.

Vrijdag 20-01-06:
Tamara Jarig!!! Ik had TimTammetjes gekocht en daar had ik allemaal sterretjes ingestopt. Dus dat was onze verjaardagstaart!:) Vond ze echt leuk! Gezongen met z'n allen en Timtammies opgegeten en daarna zaten we al snel in de bus! De 1ste stop was bij een waterval, we moesten er eerst heen lopen (weer 45 min.) maar het was het zeker waard! Vet grote waterval! Dus daar weer lekker zwemmen, begon het te regenen! Heerlijk...:) Alleen wat minder voor mijn Hikingboots!:( Maar goed niks aan het handje, gewoon met natte sokken erin...:)

De 2e stop was weer bij een waterval, 500 meter lopen, over smalle griezelige bruggetjes etc! Echt leuk... En de waterval was weer super mooi! Ben met 2 jongens naar boven geklommen, best gevaarlijk, maar echt vet! Hebben achter de waterval gezeten en alles...jeetje wat heb ik daar van genoten zeg!:D Eenmaal terug hebben we geluncht (wraps).

Terug in Darwin gingen Tamara, Steffie en ik nog even wat drinken voordat we gingen douchen, omdat de drankjes maar 2 dollar waren! Nou hop meteen een rum cola en een snakebite. We gingen bij het zwembad zitten en al gauw kwamen Remo, Julian, Warren, Ben en nog wat jongens bij ons zitten. Aangezien we niet zo veel gegeten hadden steeg de alcohol vet snel naar ons hoofd...We hebben dan ook alle jongens in het water gesodemieterd, met kleren en al!:D Nou dat was leuk! Super...:D

's Avonds gingen we eten bij de Vic Hotel. Aangezien Tamara jarig was en er ballonnen overal hingen heb ik een ballon aan haar broek vastgemaakt! Ook vroeg ik of de DJ niet iets kon regelen. En jah hor...ze moest op het podium komen. En iedereen moest voor haar zingen!!!:D Ook vroeg hij na afloop wat ze dronk, ze zei een jug of beer! Haha nou ze kreeg van de DJ een kan bier en er werden nog 3 balonnen aan haar vastgemaakt! Een kwartier later komt een kerel nog een jug brengen! Haha zo gaat ie lekker...:D Goed je snapt dat het weer gezellie was!:)

Zaterdag 21-01-06:
Ja vandaag zit ik hier...heb net mijn post opgehaald, bedankt Eef, Annemarie en Melinda voor jullie lieve kerstkaartjes!:D

Ooohjah nog meer nieuws...we zijn gebeld door 2 kerels of we met ze mee willen rijden naar Perth en gisternacht werd ik weer gebeld door 2 andere kerels die vroegen of we misschien met hen mee wilde, dus we kunnen kiezen!!!:D We gaan vandaag afspreken met ze, dus ik ben benieuwd...jullie horen het wel!:)

Mensen hoop snel weer van jullie te horen!

Heel veel liefs,
Blanche

  • 21 Januari 2006 - 09:33

    Nils:

    Jeey... ik ben de eerste die je hele verhaal heeft gelezen. Ik ben anders ook niet echt een fan van muggen... waren het er echt zoveel...zijn je foto's nog steeds helemaal verdwenen? ik hoop het niet, want ik zou ze graag willen zien. Nog veel reis plezier en zie je volgende verhaal wel weer verschijnen :). Kuzz Nils

  • 21 Januari 2006 - 16:40

    Hey Blanche,:

    hartstikke top wat je allemaal weer gedaan hebt. Heerlijk chille zien en doen!. EN dan zo naar the west coast, vreselijk mooi, maar veel minder actie dan oost. Zijn het een beetje leuke kerels met wie jullie mee kunnen reizen? Het zal anders reizen zijn dan de oost. Veel plaatsten zijn alleen met auto te doen, want bussen komen er niet elke dag langs. Maar ik weet dat je je wel zou redden hoor!! Hou ons maar goed op de hoogte van waar je allemaal zit. Hier in NL gaat het wel aardig, ik kan niet wachten om weer in het heerlijke austarlie te zijn. As donderdag begin ik een cursus voor the IELTS test (test die iedereen moet doen als die wil emigreren naar OZ, NZ of Canada). Ik ben beniwued maar heb er wel zin in! He Blanche, hou je taai en geniet (maar dat doe je gelukkig ook). Tot snel aan the west, liefs knuf mel

  • 22 Januari 2006 - 13:39

    Mams:

    Heerlijk weer je verhaal te lezen. Als ik aan het lezen ben schiet ik geregeld in de lach - je schrijft ook zo leuk en maakt ook weer gekke dingen mee. Die muggen - moest meteen aan Sint Maarten denken waar je ook altijd onder de muggebulten zat. Nu je het over Duits praten hebt bij deze de groetjes van je Duits lerares van de HAVO en Van Dongen Geschiedenis die vragen geregeld naar hoe je het hebt. Wat grappig dat je je Almere schoolpas daar in dat café hebt opgehangen. Ben benieuwd of er ooit nog iemand komt die het herkent. Heb nu spierpijn van het squashen en heb vandaag toch even geskeelerd. Oma H. is nu hier en is nu al je berichtjes vanaf december aan het lezen. Je hoort haar af en toe lachen maar ook zo van: ik vind het maar niks dat ze zomaar bij een paar kerels in de auto gaat! Deze week gaat het hier weer vriezen 6 onder nul. ben benieuwd of het nog schaatsen wordt op natuurijs. Nu lieverd ik heb je geprobeerd te bellen 2x maar het lukt niet dus heb ik maar een smsje gestuurd. Liefs van ons allen en veel xxxx.

  • 22 Januari 2006 - 16:01

    Oma Helsloot:

    Nou Blanche ik heb genoten van je verhalen. Wel een beetje kalmer aan doen met drinken en eten!! Je ziet geweldig veel, werkt goed aan je talen en leert veel over dieren en planten ... en jongens? Kom je nog steeds uit met je centen? Het zal wel want jij krijgt bijna alles gratis!! Geniet verder ervan doe niet van die gevaarlijke standjes in de bomen en met zwemmen. Veel kussen en blijf gezond, tot schrijfs of aan de telefoon (wat steeds niet lukt). XXXX Oma

  • 26 Januari 2006 - 19:12

    Mams:

    Hoi Meissie

    Wil je zo graag spreken maar krijg je niet te pakken. Ik heb al je foto's van je site en die van jenny haar site gekopiteerd op je laptop ingeval je je 200 foto's kwijt bent. Er zitten leuke grappige foto's bij. Laat snel weer wat van je horen. Hier is het koud oosten wind en vorst. Jij lekker in de warmte. Kijk uit voor de enge beesten!. xxx Mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Blanche
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 100493

Voorgaande reizen:

24 Maart 2016 - 03 April 2016

Colombia 2016 van Medellin tot Cali! :-)

28 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Ecuador & Galapagos Islands!!!:-D

17 December 2014 - 04 Januari 2015

New York & Miami met Femke! :-D

03 Oktober 2014 - 12 Oktober 2014

Sint-Maarten & Saba

01 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

NEDERLAND 6 weken zomervakantie

11 April 2014 - 27 April 2014

Suriname!!!

16 December 2013 - 02 Januari 2014

COLOMBIA!!!

04 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

BOGOTA, Colombia

27 Maart 2013 - 07 April 2013

CUBA!!!

21 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Panama & Costa Rica

09 Mei 2012 - 12 Mei 2012

Bonaire

03 Oktober 2011 - 09 Oktober 2011

Jamaica & Curacao

05 September 2010 - 30 Juni 2011

Werken op een cruiseschip

08 Juni 2011 - 30 November -0001

ARUBA!!!

Landen bezocht: