Whoehoe Darwin!!! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Whoehoe Darwin!!! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Whoehoe Darwin!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Blanche

17 Januari 2006 | Australië, Darwin

Lieve mensen!

Gisteren ben ik aangekomen in Darwin! En het was toch een gezellige trip!:) Heb weer een verhaaltje te vertellen hor!;) Komt ie dan:

Vrijdag 13-01-06:
Ja ik had jullie nog niet over de avond verteld, maar hier komt ie dan! Heb me kostelijk vermaakt! Uiteraard werd ik door mijn tourguide uitgekozen om met een spelletje mee te doen op het podium. Nou goed vooruit!;) Weer het spelletje met die citroen doorgeven en hoppa 2 kannen bier gewonnen! Tsja ondanks dat ik Dave (de tourguide) wel iets langer vast had willen houden, heb ik ervoor gekozen om ervoor te zorgen dat we wonnen!:D Goed daarna was er nog een spelletje dat je aan de hand van een liedje moest raden bij welk programma het hoorde. En jah hoor had ik weer gewonnen...dus ik kreeg een bandje om waarmee ik goedkoop drank kon halen!:-p Ook moest ik weer op stage. We moesten rond hupsen als een kangaroe...nou belachelijk zag het eruit kan ik je vertellen! Maar was wel super grappig!:) We moesten een mannelijk geslacht kiezen die je niet kende. Ik had een knappe Fransman gekozen...moesten we een spelletje doen, nou je gaat het niet geloven!:D Er waren 3 standjes die we uit moesten voeren, namelijk Sydney Harbour Bridge (hij ligt onder en ik hang erboven op handen en voeten), two Dingo's Humping (ik zat op handen en knien en hij stond erachter en sloeg op me kont) en Uluru mijn favo (hij op handen en knien en ik stond erachter en mocht op zijn kontje slaan!:D). Dus elke keer werd er omgeroepen wat je moest doen en dat moest je dan ook echt snel doen! Er werden ook dingen doorheen gegooid, zoals missionairy en 69, nou ik heb nog nooit zoveel leiding genomen!;) Haha hij snapte er niet zoveel van, dus ik heb hem meegetrokken met alles en zei wat ie steeds moest doen haha! Heb me kostelijk vermaakt dat snap je!;) Met ons uithoudingsvermogen hebben we ook gewonnen!:D Haha...we kregen een aantal spulletjes, ik heb de pet gehouden! Een echte pet van Alice Springs!:)Goed mensen dat was er dus die avond gebeurd...uiteraard heb ik nog even gedanst met Tamara (meisje uit Zwitserland) en Dave en ben toen om kwart over 2 mijn bed ingegaan...oeps btje te laat!:D

Zaterdag 14-01-06:
Oooh neeee hadden we ons verslapen! Dat had niet mogen gebeuren, want we moesten met een nieuwe tour mee!!! Dus op een gegeven moment werd er op onze deur geklopt, het was Tamara, dat we snel moesten komen, want de bus was er al!!!:( Dus vet snel alles gepakt en gelukkig waren we nog wel op tijd!

De 1ste stop was bij een beeld, die aangaf dat je van de desert in de tropen kwam.
2e stop was bij een Art Gallery, daar hebben we even gezeten en de abo kunst bekeken!:) Uiteraard deed onze airco het weer niet, dus moest daar nog even aan gesleuteld worden...

De 3e stop was bij Devils Marbels, echt vet ook. Het zijn allemaal reusachtige stenen die op elkaar liggen en hoe...Het lijkt net alsof ze zo om kunnen vallen! En het zijn er veel!!! De stenen zijn ontstaan doordat er scheurtjes in de aardkorst kwamen, water kwam in de scheurtjes en aan de hand van erosie kwamen de stenen aan de oppervlakte. Door het water zijn de stenen zeg maar gevormd. Jaja Blanchje let nog wel een beetje op van hoe het allemaal in elkaar steekt!;) Goed daar hebben we nog even geluncht, weer sandwiches...lekker!:)

Goed we hebben even met een andere groep gewisseld van busje, eindelijk goede airco!:) Eenmaal bij ons kamp Banka Banka aangekomen hebben we snel gedoucht en gegeten. Patatobake, kippenkluifjes, koolslasalade en pastasalade. Was weer smikkelen en smullen!;) Na het eten heb ik zitten kletsen Tamara, 2 Duitse meisjes en Steffie (ook Duits). We hebben het over zware onderwerpen gehad, zoals god en het geloof en later ook jongens!:) Toen we naar bed gingen (wat buiten was) stond er een emu (struisvogel) boven ons bed! Aaaah hahaha Jen heeft hem weggelokt en toen hebben wij het hek dichtgedaan...echt lache!:D Lig je lekker te slapen (eindelijk) begint het te regenen...dus wij snel naar binnen. Nou echt een goede nachtrust was dat niet...haha:)

Zondag 15-01-06:
6.05 op, ontbijten, de emu en kalkoenen gedag gezegd en weer in het busje! Dit was een spannend ritje! De weg was overstroomd, dus moesten we over een super smal bruggetje! Aaaah, was echt spannend, maar we hebben het gered!;) We zijn gestopt bij een cafe, dat Daily Waters heet. Echt super apart cafe! Er hangt van alles en nog wat! Veel mensen laten daar dan ook wat van zichzelf daar achter...en jah ook ik heb mijn stempel daar gedrukt!:D Mijn Almere College schoolkaart heb ik daar neergehangen! Dus als er nog eens iemand naar Aussie gaat en toevallig langs de Dialy Waters pub komt, ik zou zeggen zoek en gij zult vinden!;) We hebben nog ff geluncht (hamburgers :D) en ook heb ik gezwommen met Tamara (wij waren de enige). Er hing een volleybal net, dus we hebben nog ff geexercised!;)

De 2e stop was bij Thermal Pools Mataranka. Was echt super mooi! Het is zeg maar een zwembad midden in het regenwoud. Maar het water is ontstaan vanuit een waterbron, dus vanuit de grond! Echt heerlijk, lekker warm en al die mooie bomen om ons heen!:D In die bomen zaten trouwens ook allemaal vleermuizen, lache die beestjes!:) Een man die daar ook aan het zwemmen was heeft ons kennis laten maken met de bush passionfruit, best lekker!:) Ook was er een rivier waar allemaal krokodillen in zwemmen en uiteraard moesten wij even in een boom gaan hangen die boven die rivier hing. Nou ik was er bijna ingevallen...pff, wat we al wel niet over hebben voor de foto!:)

s' Avonds kwamen we aan bij Katharine, daar hebben we beefstroganoff met rijst gegeten. Na het eten heeft Kani onze tourguide nog even op een Didgeridoo gespeelt, een heel verhaal joh! Toppie!:) Hij was op jacht en kwam tegen een Dingo (grom geluid), emu (soort tok tok), een kaka nog iets (een vogel die het geluid maakt, zoals zijn naam luidt, alleen ben ik die ff kwijt :() en een kangaroe (pojng, pojng, pojng)!:D Echt leuk!:) Daarna hebben Tamara, Jen, Steffie, Eron (Canadees meisje) en ik nog zitten kletsen, uiteindelijk bleven Tamara en ik over. Rond 2.15 gingen wij nog een keer naar bed...btje laat, maar we zaten zo lekker te klesse besse!:D

Maandag 16-01-06:
7 uur op, eten en weer in de bus. Vandaag met een cruise boot de Katharine Gorge afgevaren. Was wel mooi, kleine crocs gezien, die op de stenen lagen en uiteraard hele mooi natuur. We zijn nog even aan land gegaan en hebben abo art bewonderd en als klap op de vuurpijl zijn we naar een waterval gegaan!!! Nou dat was zooooo mooi! Heerlijk, daar lekker gezwommen, onder de waterval, achter de waterval, voor de waterval, naast de waterval! Echt kon daar wel wonen!:D Ook ben ik op een uitstekende rots recht naast de waterval geklommen en daar heb ik even gezeten!:) Soms komt dat jongetjes gevoel een btje naar boven!;) Maar het was echt super super super!!!

De 2e stop was bij de Adelaide pub, daar hebben we Buffalo van Crocodile Dundee gezien, wat een beest zeg!:)

Eenmaal in Darwin aangekomen zijn Tamara, Eron, Steffie, Jen en ik op een kamer gegaan. Gezellie! Echt super leuke meiden namelijk!:D 's Avonds mochten we gratis eten bij het Vic Hotel, ik heb een lam curry gegeten, was wel lekker! En na het eten konden we weer meedoen met spelletjes!!! Heb op een stofzuiger moeten blazen, waar het geluid van een Didgeridoo uit kwam. Naja uit hoort te komen, uiteraard lukte het mij niet haha!:) Gelukkig hebben Tamara en Steffie ook meegedaan met spelletjes en die hebben wel gewonnen! Dus de hele avond hebben we gratis gedronken! De bar mensen vonden ons wel tof, dus we kregen ook zelfs champagne!!!:D Nou ik heb het geweten...wat was ik gaar zeg! Heb trouwens de hele zaal meegekregen om te squaten op het nummer Call on me! Lachen joh, je had het moeten zien, de hele zaal aan het squaten! Haha, het was echt een toppie avond!:D

En nu zit ik hier met mijn brakke hoofd mijn verhaal op internet te zetten, voor de tweede keer, want hij was weggevallen!:( Vanavond gaan we een lekkere girlie night doen! Gaan naar de bios en daarna lekker op onze kamer marshmallows maken met chocolade, koekjes, chips etc. En terwijl we dat doen gaan we lekker ouwehoeren over boys, boys boys!!!:D Jullie horen hoe het geweest is!;) Oohjah en morgen gaan we ook weer beginnen aan een nieuwe tour, namelijk naar Kakadu en Litchfield, dat zijn nationale parken, schijnt super mooi te zijn! Jullie horen snel van me!:)

Mensen tot schrijfse!!!

Toi toi,
Blanche

Ps: Ada ik vond het echt heel leuk dat je een stukkie op mijn site had gezet!:)

  • 18 Januari 2006 - 05:46

    Joanne:

    Haha....blansjuh gaat lekker daaro!

    Ik ga ook lekker hiero, heb net een trial gedaan voor flyeren by wicked travel en zit te wachten op hoe nu verder.....dus later meer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Blanche
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 100381

Voorgaande reizen:

24 Maart 2016 - 03 April 2016

Colombia 2016 van Medellin tot Cali! :-)

28 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Ecuador & Galapagos Islands!!!:-D

17 December 2014 - 04 Januari 2015

New York & Miami met Femke! :-D

03 Oktober 2014 - 12 Oktober 2014

Sint-Maarten & Saba

01 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

NEDERLAND 6 weken zomervakantie

11 April 2014 - 27 April 2014

Suriname!!!

16 December 2013 - 02 Januari 2014

COLOMBIA!!!

04 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

BOGOTA, Colombia

27 Maart 2013 - 07 April 2013

CUBA!!!

21 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Panama & Costa Rica

09 Mei 2012 - 12 Mei 2012

Bonaire

03 Oktober 2011 - 09 Oktober 2011

Jamaica & Curacao

05 September 2010 - 30 Juni 2011

Werken op een cruiseschip

08 Juni 2011 - 30 November -0001

ARUBA!!!

Landen bezocht: