Zie ik daar een...een...een...grote rode rots!? - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Zie ik daar een...een...een...grote rode rots!? - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Zie ik daar een...een...een...grote rode rots!?

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Blanche

13 Januari 2006 | Australië, Alice Springs

Ja mensen het is Ayers Rock, oftewel Uluru!!!

Tsja de 2e tour zit er weer op en het was weer toppie oppie! Heb me kostelijk vermaakt, hier de details!;)

Woensdag 11-01-06:
Dus 5.10 op, en jah hoor half 6 zaten we al aan 't gratis ontbijt! We werden ingedeeld bij Dave, 24 jaar, half Hollands, maar kan er niks van verstaan, want geboren in Aussie, hij was onze tourguide, voor de rest van de 3 dagen. Hele leuke spontane kerel!:)

Goed de 1ste stop was bij een Camelfarm. Echt vet gaaf, we konden voor 5 dollar een ritje maken op een kameel, wel voor 5 minuten, maar het was vet! Echt leuk, Jen en ik samen op een kameel, zie je het al voor je!;) Even later zijn we gestopt om hout te zoeken voor het kampvuur van die avond, alsof het niet al warm genoeg is hiero...pff!:) De airco in ons busje was ook niet helemaal dat je zegt je van hetje. Dus zweten joh!:( We moesten ons ook weer voorstellen, leuk is dat toch!:)

Goed de 4e stop was bij Kings Canyon Resort. Daar gingen we lunchen. Weer lekker veel sla etc en vlees.:) Daarna gingen we naar de Kings Canyon zelf, das zeg maar Grand Canyon maar dan in het klein. Ff een kleine wandeling gemaakt, was echt mooi!:) Goed we hadden het natuurlijk allemaal heel erg heet, dus gingen we weer naar het Resort en hebben even gezwommen...aaah wat was dat refreshing!:D Nog ff op een terrasje gezeten met Jen, Tamara en Julian (2 mensen van Zwitserland), gezellig zitten kletsen.

Eenmaal bij het kamp aangekomen hadden ze allemaal tentjes voor 2 pers. daar stonden dan ook 2 bedden in. Meteen werd er een kampvuur gemaakt en hebben we even geholpen met het maken van het eten. De pannen gingen in het kampvuur, primitief he!;) Voor de Sunset hebben we nog even de berg/rotsen achter ons beklommen. Was echt mooi! Het eten was weer overheerlijk! Twee soorten kip, aardappels en groenten. Na het eten had ik natuurlijk weer het kutbaantje, de pannen schoonmaken en die zijn groot en smerig!!! Maar ach...:) Na het eten hebben we het spelletje met die doos gedaan. Nou ik heb het geweten...heb een spiertje verrekt in mijn bovenbeen!:( 's Avonds sliepen we in een Swag, das een matrasje in een leren hoes, die je dan op de grond buiten legt. Dus we hebben lekker onder de sterren gesnurkt!:D

Donderdag 12-01-06:
5.15 weer op, snel ontbijten en rond 6.30 zaten we weer in de bus! De 1ste stop was weer bij Kings Canyon, daar hebben we een wandeling naar boven gemaakt, zodat we vanaf boven zicht hadden. Was best pittig, vooral omdat ik last had van mijn been, maar het was het zekers waard! Wat een uitzicht!:D

Goed eenmaal weer in de bus na een plasstop zegt Dave dat de benzine wel heel erg snel ging, dus moest de airco uit...waaaat!? Het was al niet om uit te houden. Uiteindelijk is ie terug gereden en heeft zijn tank gevuld.:) Daar hebben we ook meteen geluncht. Was een bbq, chickenburgers echt lekker!:D

Daarna zijn we naar een lookout point gegaan voor Ayers Rock en daarna naar een Lookout point van Kata Tjuta, das net zoiets als Ayers Rock, maar bestaat uit 36 gescheiden stenen. Lijkt een beetje op Hommer Simpson van een afstand!:) Erg mooi om te zien! We maakten een kleine wandeling tussen de rotsen, het is een heilige rots voor de abo's. Daarna hebben we de zonsondergang bij Uluru (Ayers Rock) bekeken! Met toastjes en champagne!:D Was een btje aangeschoten, echt gezellie!:) De zonsondergang was niet zo heel erg speciaal, maar wel mooi om te zien opzich!

Eenmaal bij het kamp aangekomen snel douchen en daarna eten, om half 10. Was weer een bbq, maar dit keer met beter vlees! Na het eten nog even zitten kletsen met Warran en Tamara. En weer geslapen in een Swag!:)

Vrijdag 13-01-06:
4 uur op en ontbijten. 5 uur zaten we weer in het bussie opweg naar Uluru. Daar hebben we de zonsopgang gezien. Was zeker mooi, maar er gebeurde iets heel raars...Al mijn foto's waren in 1x weg! Dus ik hoop dat ze misschien ergens anders op mijn kaart staan, want anders baal ik onwijs!:(

Maar goed daarna mochten we kiezen of we de rots gingen beklimmen of eromheen gingen lopen! Ha...nou dan is de keus snel gemaakt natuurlijk...klimmuh!!!:D Er zijn 30 mensen overleden door het beklimmen van de rots, hij is namelijk onwijs stijl en het zijn geen trappetjes. Vette uitdaging uiteraard!!!:D Helaas vinden de abo's (in verband met hun cultuur) het eigenlijk niet goed dat mensen de rots beklimmen. De rots is namelijk heilig...BOEIE!!! Nee ik heb respect, maar zo'n kans krijg je maar 1x of niet dan!;) Dus hoppa daar ging ik hoor...best creepy moet ik zeggen! STEIL...Heb me goed vastgehouden aan de ketting! Het was een pittige wandeling, maar als je eenmaal boven bent is het uitzicht prachtig! Je ziet zeg maar een grote kale vlakte, met hier en daar een Sahara boompje en ook kan je Kata Tjuta zien in de verte!:)Heb trouwens zo'n belachelijk vliegennetje gekocht, want echt die beesten zitten overal! Dus zie er belachelijk uit met dat ding op, maar het helpt wel!:) Boven op de rots waaide het zoo onwijs hard, echt lekker trouwens, maar moest mijn petje en netje goed vasthouden!
De tocht naar beneden ging me super makkie af, bijna zonder handen, haha!:) Eenmaal beneden hebben we nog even gestretcht en zaten we al snel weer in de bus! De wandeling duurde 2.30 uur!:) Eindelijk weer een btje excercise!;)

Terug bij het kamp hebben we geluncht, alle left overs hebben we gegeten, lekker hoor!:) Opweg naar Alice Springs zijn we nog gestopt bij een Salt Lake en een Lookout point voor Rocky Mountain, lijkt btje op Uluru!

Verder heb ik nog in het wild moeten plassen, tsja moet ook weleens gebeuren he!;)En nu zit ik hier mijn verhaaltje af te maken! Vanavond gaan we eten bij Malenka's en daarna nog ff dansen op de tafels, maar het kan niet te laat worden, want morgen worden we weer om 5.45 opgehaald voor onze nieuwe tour! Ben benieuwd, jullie horen van me! Wish me luck...:D

Heel veel liefs,
Blanche

  • 13 Januari 2006 - 12:00

    Hey Blanche,:

    Toppie, die bezienswaardigheden heb je ook weer in the pocket. Gaaf hoor! Ik wil je wel succes wensen met je nieuwe tour, maar ik weet niet waar je naar toe gaat.
    Naar beneden richting Adelaide,Cooper Pedy?
    Blanchie,have fun en genietse,maar dat doe je zeker! See Yah hug mel

  • 13 Januari 2006 - 13:40

    Nils:

    klink allemaal zo gaaf... ik wou dat ik daar was.. maar ik moet me bezig houden met het opknappen van mijn huisje in amsterdam... als je terug bent dan kunnen we wel een keer uit gaan :). Kus nils

  • 13 Januari 2006 - 18:35

    Ada Moeder Jenny:

    He kind wat ontzettend leuk al die avonturen die jullie beleven, echt ongelooflijk dat jullie dit mee mogen maken.
    Ik denk als je hier later op terug kijkt dat het de allemooiste periode uit je leven wordt, dit doe je denk ik een keer.
    Echt ik geniet enorm met al jullie verhalen mee, en vind het fijn dat jullie het samen zo goed kunnen vinden.
    Hoop dat je het leuk vind dat ik een berichtje op je site plaats.
    Nou geniet maar volop, je bent maar eenmaal jong en ik geniet des te meer met jullie mee.
    Pas goed op elkaar en nog een hele fijne tijd.

    Kus Ada

  • 14 Januari 2006 - 18:48

    Mams:

    Hoi meissie, wat heerlijk dat je het naar je zin hebt en zo veel leuke dingen meemaakt enziet. Ben echt wel jaloers, zou zo naar je toe willen en mee reizen. Wat goed van jullie dat je geklommen hebt, eindelijk weer een conditietest. Ga zo door!! Op naar Darwin. Wish you luck!!.
    Tot gauw schat. Dikke kus mams

  • 16 Januari 2006 - 02:23

    Joanne:

    hee die swags zijn gaaf he! en je hebt ook een primitief pottie gegeten, super hoor.
    Veel plezier daar, ik neem nog een duik in de zee op jullie (oh sarcastisch weer).

  • 16 Januari 2006 - 17:46

    Wijnand:

    hay blanche! zozo
    je hebt weer leuke dingen megemaakt. Met mij gaat het goed. Ik heb 2 trainings kampen gedaan. 1 in Groningen en 1 in Oostenrijk. groningen goed goed. maar oostenrijk was zwaar. de beste van europa waren er. bijna alle landen. elke dag 3a4 uur trainen. maar het was wel een mooi hotel. met groot zwembad. elke dag 2 keer warm eten(lopend buffet) er was heelveel eten. en ook toetjes;' nou ben ik weer begonnen met school. maar daniel´s auto is kapot gegaan. dus moeten we met het openbaar vervoer naar school. ik denk wel aan je. je typed leuke verhalen van wat je allemaal mee maakt. ik ben benieuwd wat je wolgende week weer meegemaakt hebt . Kusjes je broertje

  • 17 Januari 2006 - 21:05

    Marjolein:

    heey blanche,
    het is al lang geleden dat ik wat heb geschreven! zo te zien heb je het heel erg naar je zin! mij lijkt het ook wel gaaf als ik dat zo allemaal lees.:) kusjes marjolein en nog de groetjes van mijn ouders!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Blanche
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 100374

Voorgaande reizen:

24 Maart 2016 - 03 April 2016

Colombia 2016 van Medellin tot Cali! :-)

28 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Ecuador & Galapagos Islands!!!:-D

17 December 2014 - 04 Januari 2015

New York & Miami met Femke! :-D

03 Oktober 2014 - 12 Oktober 2014

Sint-Maarten & Saba

01 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

NEDERLAND 6 weken zomervakantie

11 April 2014 - 27 April 2014

Suriname!!!

16 December 2013 - 02 Januari 2014

COLOMBIA!!!

04 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

BOGOTA, Colombia

27 Maart 2013 - 07 April 2013

CUBA!!!

21 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Panama & Costa Rica

09 Mei 2012 - 12 Mei 2012

Bonaire

03 Oktober 2011 - 09 Oktober 2011

Jamaica & Curacao

05 September 2010 - 30 Juni 2011

Werken op een cruiseschip

08 Juni 2011 - 30 November -0001

ARUBA!!!

Landen bezocht: