Rainbow Beach!!! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Rainbow Beach!!! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Rainbow Beach!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Blanche

04 November 2005 | Australië, Rainbow Beach

Dag lieve mensen!

Zozo it's been a while, sorry about that! Maar hier komt mijn verhaal, het wordt wel een lange, dus be prepared!;)

Waar was ik gebleven, ohjah:

Dinsdag 25-10-05:
Vandaag gingen we op internet en heb ik een zwaar gesprek gehad met Mitch via msn...Ja verder konden we geen contact hebben, omdat zijn tel kapot is en ik heb geen bereik hier! Misschien vertel ik jullie teveel van wat er allemaal gaande is, maar ik vertel nou eenmaal wat er allemaal gebeurd is!:) We hebben nu afgesproken dat we een soort van open relatie hebben (haha, ik ben pas 18 en heb het al over een open relatie :D), we kunnen dus doen en laten wat we willen, maar vertellen het elkaar wel! Als ik terug ben in Nederland zien we wel verder, naja ik weet bijna wel zeker dat we dan weer bij elkaar komen, dus mensen niet getreurd!;) Je snapt natuurlijk wel dat ik zo heb zitten janken achter die computer, maar ja dat hoort erbij! Daarna hebben Jen en ik een bak ijs gehaald (caramel ijs) en helemaal opsmikkeld, heerlijk! Terug in het hostel heb ik even een filmpie gekeken (About a boy) en we hebben, mais met worstjes en aardappel gegeten. Hup weer met de bus naar het centrum, snoep halen en naar de bios (Into the Blue), echt super leuke film! En dat snoepen en alles had ik verdiend, lekker die chocolade!;) Na de film zijn Marieke, Jen en ik liftend terug naar het hostel gegaan. Echt zoo grappig! Na nog geen 3 minuten hadden we een lift van een stelletje die uit Australie kwam. 's Avonds zijn we nog even naar het strand gegaan om sterren te kijken, werd toen best wel emotioneel! Miste Mitch gewoon zo erg...

Woensdag 26-10-05:
Vandaag hebben we uitgecheckt en onze spullen bij Peter Pan neergezet. Daarna zijn we naar de supermarkt gegaan om super veel fruit en groenten te halen. We wilden die dag daarna namelijk beginnen aan onze detoxdag. Die dag zelf hadden we namelijk erg slecht gegeten. Ontbeten met Wonka chocolade, geluncht met Dorito's en avondeten was een Pie en een Sausage Roll. Erg ongezond dus. Heb even mijn cd met foto's opgestuurd naar huis en daarna wachten op de bus! Eenmaal in de bus hadden we vette vertraging, er was namelijk een ongeluk gebeurd, dus we moesten omrijden, maar ach we kwamen er wel!;) Stapte ik uit de bus stond Mark daar, wat een verassing!:D Meteen een dikke knuffel en John gedag zeggen (een jongen die we in Byron Bay ontmoet hadden). Ze werkten hier voor accomodatie. Super leuk hostel!:)

Donderdag 27-10-05:
Onze eerste detoxdag!!!Aaaaah
Vandaag stonden we vroeg op om oefeningen te doen op het strand! Eerst een ontbijtje, denk aan appel en 2 nectarines. Stonden we daar hoor een klein beetje aan de zijkant, want tsja tis toch niet zo charming in bikini squaten...;) Goed, vanalles gedaan, lunges, squats, buikspieroefeningen, opdrukken, triceps en nog even gehoovert! Echt leuk!:D Eindelijk weer een beetje sporten! Na de workout nog even gezond en daarna bij het zwembad gelegen van het hostel. Om 5 uur gingen we met een busje naar het lookout point van Rainbow Beach. Weer een zandvlakte midden in een soort van regenwoud. De zonsondergang die we wilde bekijken viel heel erg tegen, want er waren zooo veel wolken, dus helaas. Op de terugweg lekker gekletst met een de andere meiden die mee waren en daarna gegeten (bloemkool, komkommer en tomaat). 's Avonds nog even gerummicupt met Jen en nog even gelezen, ze hebben hier namelijk een soort veranda, met hele lekkere stoelen en banken...chilll!:D

Vrijdag 28-10-05:
Saai dagje, bij het het zwembad gelegen, nog even boomerang gegooid met Marieke en de handstand geoefend, jaja pa ik houdt me aan de afspraken!:-p
Avondeten was komkommer met tomaat en avocado. Toetje sinaasappel en kiwi. Best lekker, maar niet als je niks anders mag. Detoxdag 2 ging iets moeilijker, maar het is me zeker soepeltjes afgegaan!:D:D:D Zijn jullie niet trots!?

Zaterdag 29-10-05:
Detoxdagen waren voorbij, yeeeehaaaa!:) Meteen 's ochtends aan de free pancakes!:) Erg lekker was het, want ik had me er zo op verheugd! Goed verder heb ik even wat dingetjes gehaald die op waren, zoals tandpasta, after-sun, schuifjes voor in mijn haar (ja ik steek mijn haar nu weleens op!:) en deo. Bij Peter Pan hebben we weer een extra tour geboekt, namelijk 3dagen/2nachten naar Cape Tribulation. Dat schijnt erg mooi te zijn, we gaan dan ook crocodiles voeren etc. Ik ben benieuwd! Verder hebben we bij het zwembad gelegen en 's avonds hebben we met Johanna (een meisje/vrouw die we hier ontmoet hebben, super tof wijffie!:)) zitten kletsen, erg gezellie!:D

Zondag 30-10-05:
Om half 5 op om de zonsopgang te gaan bekijken, was erg mooi, alleen was mijn batterij van mijn camera leeg...aargh!:( Met Johanne, Jen en Marieke hebben we even koffie gedronken bij een zaakje, we hebben daar wel dik 2 uur gezeten, zoveel zitten kletsen namelijk, echt leuk!:D Ik voelde me net als die meiden van Sex in the city (voor de iets oudere mensen onder ons, dat is een programma, don't worry:)). 's Avonds heb ik mamsie even gebeld, dat was echt een hele tijd geleden (week;)), dus we hadden elkaar heel wat te vertellen!:) Deed me goed! 's Avonds hebben we samen met Johanne een pasta gemaakt voor 2 dagen, erg lekker!:)

Maandag 31-10-05:
En ja hoor weer koffie geleut met Johanna en Jen, weer zaten we er ongeveer een uurtje! We raken gewoon niet uitgekletst!:) Daarna zijn we naar het postkantoor gegaan om onze post op te halen. We hadden een brief van medicare ontvangen, met daarbij het pasje (soort ziekenfonds pasje, zodat we niet alles voor hoeven te schieten als er iets ernstigs gebeurd). Ook hadden we een pakketje...en zoooo leuk, namelijk van Annemarie en Evelien (2 vriendinnetjes van school). En jullie zullen wel willen weten wat er inzat of niet!? Nou pepernoten, chocoladeletters, speculaas en een leuke kaart! Echt toppieoppie!:D Dan hoeven we sinterklaas niet te missen (want sinterklaas is al dat lekkers;)). Echt nog heel erg bedankt meiden!:)
's Avonds was er een thema in de bar, als je je laken als een toga om je heen wikkelde en dan naar de bar ging kreeg je een gratis drankje!!! Nou wij Hollanders doen dat uiteraard...GRATIS;). Dus Johanna en ik hadden er een super mooie creatie van gemaakt, het stond serieus super mooi! Had er een strapless jurk van gemaakt en dan een riem om mijn middel. Echt te grappig!:) Om 4 uur hadden we trouwens een meeting voor de trip naar Fraser...wat je allemaal moet doen en wat niet etc. John had 's avonds nog een meisje mee naar zijn kamer genomen, dus Jen, Johanna en ik uiteraard een beetje spioneren! Haha echt zoo kinderachtig, maar zooo grappig!:D Stel je voor ik achter een auto kruipen en dan heel sneaky door de ramen van een auto heen turen om een glimp op te vangen van het stelletje...en als ik dan wat hoorde heel snel terug rennen naar onze thuisbasis (echte schuilplaats;)), haha echt lachen! Was weer een geslaagde avond!

Dinsdag 01-11-05:
Vandaag eerste dag FRASER!!! Spannend!:) We hadden zo'n leuke groep! Er waren 3 Zweedse jongens, waarvan 1 zoooo onwijs knap! Echt ongelovelijk! Kon zo een fotomodel zijn!:) Dus onze trip kon niet meer stuk...;) Goed we moesten de auto inladen en kregen nog een hele voorlichting en daarna konden we dan eindelijk gaan! Met 11 mensen in een 4wheeldrive! Hutje mutje, maar dan leer je elkaar wel kennen! Er waren nog 3 andere meiden, echt hele leuke meiden! We hebben zoo gelachen. Met een pondje gingen we naar Fraser en eenmaal daar wordt je helemaal door elkaar geschud. Al die hobbels op het strand en het zachte zand, best creepy! Bij een meer genaamd Lake Wabby zijn we gestopt om even een frisse duik te nemen, erg verfrissend!:) Bij Eli Creek (een soort stroompje die naar beneden gaat hebben we even geluncht en zijn uiteraard het stroompje afgedreven. Erg koud, maar toppie! Daarna hebben we iets verder ons kamp opgezet en zijn daarna naar Indian Heads gegaan, dat is een rots waar je op kan staan en van daaruit heb je een super uitzicht over de stranden en je zou er ook haaien, dolfijnen, walvissen etc kunnen zien...en raad eens wat wij hebben gezien!? Een turtle, that's it! Hebben wij weer hoor! Ik had me zo verheugd op het feit haaien te kunnen zien daar, maar helaas!:( Goed vervolgens zijn we weer terug gegaan naar ons kamp en hebben gekookt. Rijst met groenten. Was wel oke, maar we konden de zout en peper niet vinden, dus aan de hand van chilli saus en ketchup heb ik mijn maaltijd ietsje smeuiger gemaakt! Jaa je wordt erg creabea als je hier zit!;) Na het eten hebben we drank spelletjes gedaan, naja wij niet want we hadden geen drank (echt zoo dom van ons maarja:(). We hebben wel gelachen om de dronken mensen om ons heen! Heb nog even met Johnny gekletst (die super knappe kerel), erg aardige jongen, maar zoooo dom echt erg! Dat is dan weer meteen een afknapper, maarja leuk om naar te kijken toch!;) Goed verder was onze band van de auto in 1x lek... erg vervelend, want daar moeten wij voor betalen maarja...niks aan te doen!

Woensdag 02-11-05:
Met mijn brakke hoofd uit de tent gestoken heb ik de zonsopgang bekeken. Was erg apart zo vanuit je tentje met uitzicht op het strand en de zee! Mooie foto's heb ik er trouwens van! Om 7 uur er dan echt uit om te ontbijten, spaghetti met bonen en geklutst ei op brood! Best lekker...heb heel wat weggesmikkeld!:D Ik ben en blijf een goede eter! Van wie zal ik dat toch hebben (die papsie);). Goed alles opgeruimd en opweg naar Lake McKenzy. Was het nog High Tie (weet niet hoe je het schrijft). Dus moesten we een uur wachten bij een soort van afgrondje gevormd door het water. Goed bij een scheepswrak onderweg zijn we gestopt om heel wat foto's te maken. Het is een echt wrak dat gewoon midden op het strand ligt! Leuk om te zien!:) Jenny ging verder rijden, spannend! Ze ging super goed, alleen toen we richting Lake McKenzy gingen waren er zoveel hobbels en zacht zand en dan ook nog omhoog, dus dat was wel moeilijk. Maar ze deed het voortreffelijk, ik was helemaal trots...:) Eenmaal bij het meer aangekomen hebben we even geluncht, wraps met soort rosbief, kaas, sla en majo. Erg lekker. Ook hebben we een dingo gezien, wat een lelijke beesten! Het meer was echt super mooi! Ongelofelijk! Super wit strand en dan het water, zooo helder! Het begint met licht blauw en wordt dan donkerblauw. In dit meer zit geen zuurstof, dus er leven ook geen beesten in, het voelt gewoon fris en schoon, heerlijk! Daar zijn we zeg maar 2 uur gebleven (nog even gezond) en daarna zijn we verder gereden naar een campingplaats. Alles opgezet en gekookt. Soort barbeque. Steak (super taai en vet) dus niet zo geslaagd en salades die wel erg lekker waren. Jen en ik hadden nog honger dus hadden nog even 2 broodjes pindakaas gegeten. Daarna hebben we nog wat spelletjes gedaan, zoals who is the murderer en I've never. Te grappig... Was weer een leuke dag!:D Ohjah plassen etc. deden we overal en nergens dus dan wordt je 's ochtends wakker en dan zie je overal wc papier liggen, stel je voor...wat een uitzicht!;)

Donderdag 03-11-05:
Weer de zonsopgang geprobeerd te bekijken, hij was deze keer niet zo heel erg mooi, dus ben maar weer gaan slapen! Rond 8 uur gingen we ontbijten en daarna alles opruimen. Opweg naar Rainbow Gorge. Daar kan je super veel verschillende kleuren zand zien. Was wel oke, maar ik vond het niet zo heel erg indrukwekkend. Daarna zijn we weer naar Eli Creek geweest, daar even geluncht en het riviertje afgedreven. Daarna moesten we best wel opschieten om optijd bij de ferry te zijn terug naar het vaste land. We waren echt precies op tijd. Eenmaal terug bij het hostel moesten we alles schoonmaken. We moesten ieder nog 12,50 betalen voor het ijs dat we gekocht hadden, de lekke band en de benzine. Alles klaar en meteen op internet om te kijken of we een mailtje van Jason terug hadden (dat is een jongen uit Bundaberg waar we kunnen werken, ik weet van zijn bestaan aan de hand van de tip van mijn lieve nichie Vienthi!:)). En ja hoor we kunnen er werken!!!:D Dus we gaan vandaag opweg naar Hervey en daarna naar Bundaberg of meteen naar Bundaberg. We kunnen bij hem in huis (wel voor een vergoeding uiteraard) en dan moeten we aardappels packen. Weet niet precies wat het inhoudt, maar werk is werk!!!:D 's Avonds met de Zweeds jongens die we in Fraser hadden ontmoet zitten kletsen, echt leuk! Daarna hebben we nog even een stukje film gekeken bij Mark en John op de kamer. Mark werd een beetje moe dus ging buiten op de veranda liggen. Toen Jen en ik naar onze kamer gingen lag hij er nog steeds, dus wij hem treiteren, echt zo grappig. Goed weer een geslaagde avond!:D

Vandaag (Vrijdag 04-11-05) hebben we niet zo veel boeiends gedaan. We hadden al onze was buiten gehangen was het gaan regenen vanacht! Dus alles zeik en dan ook echt zeiknat. Dan maar in de droger. Ohjah en we gaan vandaag Dolphin Kajaken!:D Ben benieuwd. We dachten dat het ergens anders was, bleek het hier in Rainbow Beach te zijn...oooh stelletje dombo's zijn wij ook!:( Gelukkig konden we nog de volgende dag, dus vandaag, anders zouden we nog 5 dagen moeten wachten...

Goed mensen dat was het wel weer voor nu, ik hoop snel weer wat berichies te kunnen lezen en hoop zeer binnenkort nieuwe foto's te kunnen plaatsen! Hou van jullie allemaal!

Dikke kus,
Blansie

  • 04 November 2005 - 02:06

    Je Vriendje:

    Hey lieffie, ik ben net terug uit Breda, ben lekker uit geweest! Miste je alleen wel heel erg! Ik moest heel de tijd denken aan de keer dat jij mee was met Sietske en Marcel, het was toen zo gezellig! Hoop echt dat ik dat snel weer mag meemaken, tenminste niet met Sietske dan, want dat is over tussen hun! Jammer dat je geen bereik hebt, ik heb je volgens mij al 4 smsjes gestuurd! Eindelijk mijn tel. weer terug en dan kan jij niet sms'en! Nogmaals ik mis je echt heel erg! Je bent en blijft mijn lieffie, wil echt niemand anders! Heb misschien toch wel een beetje spijt van wat we hebben afgesproken, maarja...! Jij zal het wel beter vinden zo! Kusjes van mij

  • 04 November 2005 - 09:04

    Annke:

    hoi blanche goh was wel weer even wachten! ik kijk elke dag wel even om jou verhalen te kunnen lezen en ik geniet ervan verborgen talenten misschien??? haahaa pas goed op je zelf? en let je een beetje op wat je eet? als ik lees wat jij eet had ik nu moddervet geweest!

  • 04 November 2005 - 09:15

    Hey Blanche:

    How's life? Good choice about you and your bloke. Just relax and see what will happen. It's just an awesome experience being a backpacker down under, you can't have to much shit!! Whooo watch your stomach sheila!! Well done with the sports, don't forget to do some bodypump,it will keep you in shape while you are eating all this grape!! Hey have fun, reall summer is coming! enjoy hug Mel

  • 04 November 2005 - 12:18

    Nils:

    Hey die blanche... ik zie dat ik duidelijk ook nog een keer naar australie moet komen. Het is maar goed dat je het leuk hebt daar, want het is hier namelijk heel saai opschool enzo. Ik kan inet wachten tot ik weer lekker op salagou zit en (jouw)en nog meer andere zien. -xxx- Nils

  • 04 November 2005 - 16:23

    Mams:

    Hoi schat,
    wat heb je weer een gezellig verhaal geschreven. Geniet er echt van. Heb alle berichtjes vanaf 1 oktober uitgeprint en neem die morgen mee naar Oma H. Die heeft dan weer wat te lezen. Heb Viënthi vanmiddag gesproken en verteld dat je naar Jason gaat in Bundaberg. Heb gisteren lang geslapen en voel me vandaag stuk beter. Lekker weekend na een drukke week op school. Zondag gaan we met een collega van pa de laatste keer zeilen en volgende week gaat de zeilboot weer op het droge bij Gicom. Zondag is oma peters jarig en gaan we gezellig met de hele familie wokken in dronten. Jammer dat je er nie bij kan zijn. Schrijf je in je volgende berichtje het tel.nr. van Jason dan kan ik je daar bellen. Nu schat ik ga weer.hoop dat je met dolfijnen gekajakd hebt.
    xxx

  • 04 November 2005 - 20:27

    Vienthi:

    Hey Blanche

    Je bent niet de enige die geen haaien heeft gezien op Fraser.........ik namelijk ook niet:(. En waarschijnlijk heb je dezelfde schildpad als mij gezien;). Doe de groetjes aan Jason en bereid je maar voor op zwaar werk!!!! Picking sweet potatoes is echt niet leuk.........maar verdient lekker:).

    Groetjes Vienthi

  • 05 November 2005 - 10:43

    Hedwich:

    Heej Blanche.. Ik (hedwich) heb dit even met Jildert gelezen, en wij zitten nu midden in de tentamesn achter de geraniums.. Dus jij hebt het daar super in Austria!! We zijn jaloers, maar Jildert zit zich nu helemaal in het zweet te werken op de hometrainer.. Verder gaat alles goed met ons :)
    Greats, Hedwich en Jildert

  • 05 November 2005 - 13:50

    Mams:

    Hoi lieverd,
    We hebben je CD met foto's ontvangen maar HELAAS het zijn NIET JOU FOTO'S ze zijn van iemand anders. B A L E N dus. Hoop dat je zelf een CD hebt waar wel jou foto's opstaan dus nog even checken. En altijd voordat je een cd gaat branden een foto maken van je adres gegevens. Als die dan in handen komt van iemand anders kan die de cd altijd nog naar je opsturen. liefs,xx

  • 10 November 2005 - 15:47

    Margreet:

    He blanche,
    Leuk dat je het daar zo naar je zin hebt.Ik zou bijna jaloers op je worden.Hier is het weer helaas niet zo mooi als bij jou.Je maakt veel mee zo te lezen het is dus toch wel meegevallen.En leuk ook die tongpiercing vind het eigelijk niets voor jou.Laat gauw weer iets van me horen,als je even niet zo snel weet wie ik ben de zus van annelies ha ha dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Blanche
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 100343

Voorgaande reizen:

24 Maart 2016 - 03 April 2016

Colombia 2016 van Medellin tot Cali! :-)

28 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Ecuador & Galapagos Islands!!!:-D

17 December 2014 - 04 Januari 2015

New York & Miami met Femke! :-D

03 Oktober 2014 - 12 Oktober 2014

Sint-Maarten & Saba

01 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

NEDERLAND 6 weken zomervakantie

11 April 2014 - 27 April 2014

Suriname!!!

16 December 2013 - 02 Januari 2014

COLOMBIA!!!

04 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

BOGOTA, Colombia

27 Maart 2013 - 07 April 2013

CUBA!!!

21 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Panama & Costa Rica

09 Mei 2012 - 12 Mei 2012

Bonaire

03 Oktober 2011 - 09 Oktober 2011

Jamaica & Curacao

05 September 2010 - 30 Juni 2011

Werken op een cruiseschip

08 Juni 2011 - 30 November -0001

ARUBA!!!

Landen bezocht: