Vanuit Noosa! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Vanuit Noosa! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Vanuit Noosa!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Blanche

24 Oktober 2005 | Australië, Noosa Heads

Hehe weer eens een berichie!

Nou ik heb heel veel meegemaakt sinds de laatste keer dat ik een verhaaltje neergezet heb! Ik begin bij het begin!

Zondag 16-10-05:
Vandaag stonden we weer vroeg op, namelijk 7.30 en jaaah eindelijk voor de laatste keer schoonmaken!!!:D Jen en ik hebben na het schoonmaken nog wat gegeten in het cafe met onze foodfouchers (toast met ei en een worst en een bananasmoothie) en daarna zijn we naar Peter Pan gegaan, das een reisorganisatie, voor de mensen die dat nog niet wisten!;)Het regende als een malle, dus wij in onze poncho(very charming:-p) over straat! 's Avonds zijn we naar de bios gegaan (In her shoes) met een bak popcorn, echt genieten was dat! En super leuke film by the way!:D Daarna nog even een smoothie gehaald bij de Mc, goed voor mijn tong!;)En als afsluiting van de avond zijn we nog even naar de Down Under bar geweest! We hebben nog even met Paul en Constantine gepoolt, erg gezellie! Daarna hebben we afscheid genomen van iedereen!

Maandag 17-10-05:
12 uur op. Eigenlijk iets te laat, omdat we nog alles moesten regelen met de bus etc. Dus hup tas inpakken en snel naar Peter Pan!Daar hebben we de tour geboekt waar ik het over had, richting Cairns. 12 nachten, canoen in Noosa (Everglades), kayaken met dolfijnen, Fraser Island en Whitsundays en dat alles voor 560 dollar! Best veel geld, maar dat is het waard!:) Goed na dat gedaan te hebben zijn we naar de Piercing Shop gegaan, waar ik mijn tongpiercing heb laten zetten. Daar heb ik mijn gratis check-up gekregen! De vrouw die me hielp was zooo aardig! Ik kreeg een nieuwe barbell die 17mm was inplaats van 19mm en hij was nog van betere kwaliteit ook! Verder kreeg ik nog 2 nieuwe barbells met roze balletjes en met aubergine kleurige balletjes en nog een extra blauw balletje! Alles GRATIS! Die vrouw vond me echt aardig!:D Goed die nieuwe barbell zat stukken beter en ik kon veel beter eten!
Om 5 uur ging onze bus, dus we moesten zooo opschieten, aangezien we nog naar het Transit Centre moesten en nog een kaartje moesten kopen voor de bus. Dus wij haasten joh! Nou alles goed gered gelukkig! Eenmaal in de bus naar Noosa belde Paul dat hij er al was...huh? Hij had geslapen op het Transit Centre, wachtend op de bus naar Noosa! Echt apart. Goed eenmaal in Noosa hebben we in de regen gelopen naar het Koala hostel. En dat met al onze spullen...aah! Echt afzien, maar het ging allemaal!:)Nog even naar de Koala bar geweest en vroeg gaan slapen!

Dinsdag 18-10-05:
Rond 11 uur stonden we op en zijn naar Peter Pan gegaan om te internetten en daarna zijn we met de bus van het hostel naar Main Beach gegaan. Daar in de hoofdstraat gelopen, met alle winkels. Even een Kerrie Pie gegeten, super lekker!:D Over het strand gelopen richting het National Park. Opweg erheen zagen we dolfijnen zwemmen in het water...ze kwamen zo dicht bij de kant! Mensen konden gewoon met ze zwemmen! Helaas had ik mijn bikini niet aan...:( In het National Park aangekomen hebben we The Coastal Track gewandeld! Twee en een half uur gewandeld! Super mooi uitzicht over de zee en de stranden, ik heb ook zoooo veel foto's genomen! Was echt toppie!
Goed eenmaal terug van de wandeling hebben we wat lekkers gehaald in de supermarkt (schepsnoep), M&M's en cheesy macaroni uit blik. NIET TE VRETEN!!!:( Goed 's avonds zijn we weer naar de bios geweest en daar kwamen we mensen tegen die we in Brisbane hadden ontmoet! The 40 year old virgin gezien! Viel beetje tegen...maar was wel leuk! Lekker mijn M&M's gegeten! Daarna nog even bij Paul op zijn kamer gezeten en gekletst.

Woensdag 19-10-05:
9 uur op en met een busje naar een nieuw hostel, namelijk The Dolphin's hostel. Eenmaal daar hebben we onze backpack in de storageroom gelegd en ons eten in een van de koelkastjes. We zijn daarna lekker naar het strand gegaan (Sunshine Beach). Helaas was het een beetje bewolkt en waaide het aardig, dus echt warm was anders. De golven waren echt massive! Dus ik had helemaal zin om te surfen, maar ik zag helemaal geen surfers, dus ik naar de strandwacht en vragen waarom ik die niet zag. Hij vertelde dat de golven te snel braken en er een te hoge stroming stond! Hmm jammer! Na het strand nog even een busje genomen naar Noosa Junction om wat eten te halen voor die nacht. We waren namelijk van plan om op het strand te slapen. We gingen nog even bij Dolphin's zitten, bleek dat we daar niet mochten zijn als we er niet verbleven en dat we ook niks op mochten slaan...BITCH!!!:( Echt erg...dus wij met ons backpack naar het strand. We hadden eindelijk een plekje gevonden en daar ons handdoekje neergelegd. We hadden onze slaapzakken nog niet uitgerold, want er kwamen donkere wolken aan. Op een gegeven moment kwamen ze best wel dichtbij, dus ik zei tegen Jenny dat we beter even naar de overdekte picknicktafels konden gaan. Dus wij snel alles inpakken en op naar de picknicktafels. We stonden er nog geen 2 minuten onder en het begon me toch te hozen!!! Zoo erg...het overdekte picknicktafeltje werd ook een beetje nat!:( Dus wij zaten daar...willen we eindelijk iets avondtuurlijks doen valt het weer in de regen!!!:( Zal trouwens even uitleggen waarom we op het strand wilden slapen, omdat we de zonsopgang wilden gaan bekijken! Maar we besloten om toch maar naar Dolphin's te gaan om een kamer te boeken. Daar hebben we nog even buiten zitten kletsen en zijn vroeg naar bed gegaan! Ik zat trouwens te kletsen met mensen die surften hier in Noosa en ze hadden al heel wat haaien gezien, dus mijn plannetje om veel te gaan surfen viel zooo hard in duigen! Want dan durf ik dus ECHT niet, dat snap je wel!:D

Donderdag 20-10-05:
3.45 uur op. Om 4 uur waren we op het strand, het was nog pikkedonker! Om ongeveer 4.40 kwam dan eindelijk de zon op! Echt super mooi, helaas was het een beetje bewolkt, waardoor we niet de hele bol zagen, maar het was zeker indrukwekkend! Goed om half 6 lagen we weer in ons nest, om 9 uur stonden we weer op om nog een extra nacht te boeken en daarna zijn we weer gaan slapen! Om 12 uur stonden we weer op, hebben even een wasje gedraaid en naar het centrum geweest. Heb Turkish Delight gehaald, dat is Turks fruit met chocola eromheen, best lekker! Goed eenmaal terug bij het hostel hebben we een filmpie gekeken en daarna hebben we eindelijk weer eens lekker gekookt! Kip Tandoori met broccoli en sperziebonen! Mjam!!!:D Onder het eten hebben we The Patriot nog gekeken (uiteraard nog even een aantal traantjes weggepikt!;)) en daarna nog even in het WOOFboek gekeken(das een boek waarin staat waar je kan werken voor accomodatie op boerderijen). Bij Sue in Kin Kin (het adres wat ik van Melinda had gekregen) konden we niet, ze wilt me wel graag ontmoeten, dus ik ben benieuwd of ze nog een keertje belt om wat af te spreken in Noosa.

Vrijdag 21-10-05:
10 uur op, ontbijten, douchen, je weet wel the usual en daarna ben ik nog even alleen naar het strand gelopen (het regende, dus jenny wilde niet mee). Was echt mooi! De golven waren zoo hoog en er liepen nog surfers langs die zeiden dat het super was! Daarna zijn we weer naar het centrum gegaan, ik heb even mijn foto's op cd gezet, helaas hebben ze er maar 1 gebrand, dus moet ik nog een keer een kopie maken!
Toen we terug kwamen zijn we nog even naar het strand gegaan, gewoon even gelopen en daarna terug gegaan! Er waren zoo veel surfers echt tof! Weer lekker gegeten 's avonds, namelijk rijst met biefstuk, sperziebonen, bloemkool en champignons. Daarna zijn we uitgeweest, want een jongen van het hostel moest een modeshow lopen daar (super knappe blonde zweedse jongen). Helaas had ie niet gewonnen, maar hij was duidelijk het knapst! Het was zoo grappig, aangezien alle modellen eerst in sportkleren op moesten en daarna in swimwear! Echt leuk, die PAKJES!!! Zo fout..., aangezien jongens in strakke broekjes en shirtjes gingen op rolschaatsen! Te grappig! Meiden maakte er ook een hele show van...erg gelachen! Daarna hebben we nog even gedanst en zijn naar het hostel gegaan! Oohjah ik had ook nog een prijsvraag gewonnen. Hoeveel Corona's kon je kopen voor 25 dollar en Jenny zei 5, dus ik met mijn hand zowat in die vrouw haar gezicht...VIJF...VIJF!!! Nou kreeg ik dus een Corona tas met Corona slippers erin, een pet van The Rolling Rock (het cafe waar we waren), en bierhouder en een T-shirt! Had ik net nodig!!!:D:D:D

Zaterdag 22-10-05:
Om 6 uur op, ontbeten, douchen, tas inpakken en kwart over 8 werden we opgehaald met het busje om te kanoen in de Noosa Everglades!!! Ik zat samen met Jen voorin de bus en heb dus de hele rit met die kerel zitten kletsen, zo leuk! Hij vertelde dat er Whale sharks (Bull sharks) rondzwommen in de rivier. WHAT??? Dat wordt dus geen zwemmen dachten wij! Maar goed na een stuk rijden (Kangaroes op afstand gezien!) kwamen we bij een klein strandje en van daaruit werden we by boot naar de rivier gebracht waar we gingen kanoen. Daar aangekomen kregen we uitleg over de dingen die we konden doen, waar we heen moesten en hoe we moesten sturen met kanoen!:) Onze tent, het kookstel, de kan water en de rest van onze spullen lieten we even staan bij het Informatiepoint en zijn toen de Kin Kin rivier opgevaren. Super mooi, stel je voor een soort regenwoud met allemaal mooie bomen en dan vaar jij over een riviertje die er recht doorheen loopt, genieten!:D Na ongeveer 4 uur waren we terug bij het Info punt, daar hebben we even geluncht en hebben we alles in onze kanoe geladen. Helaas moesten wij veel spullen van de andere 2 kanoes meenemen, aangezien zij met 3 mensen in 1 kanoe zaten. De trip naar de camping was best pittig. We moesten een soort meertje over (onderweg Pelikanen gezien) en verder door een smaller stuk rivier kanoen. Mijn handen waren zwart geworden van de peddel (erg vervelend, want je kreeg het er niet af met water!). Maar goed we kwamen aan op de camping erg gezellie! De mensen die er al 1 dag waren, waren erg aardig. We hebben onze tent opgezet en gingen naar de WC. Nou en wat voor een WC!!! Haha echt erg...het waren toiletten met een gat erin en daar ging alles in! Dus niks doorspoelen en afsluiten, nee het valt toch allemaal in het gat! Nou Jen en ik wisten niet wat ons overkwam! Die LUCHT!!! Zo vreselijk...maar ja alles beter dan in de bosjes tussen de slangen!;) s'Avonds hebben we een zakje spaghetti gegeten wat je moet mengen met water...was best lekker! Met een zaklamp heb ik het staan maken...jaja je leeft in een keer heel primitief!;) Na heel wat muggenspul opgesmeert te hebben, zijn we nog even bij het kampvuur gaan zitten, maar om 8 uur lagen we in ons nest! Ik kon zo slecht slapen! Ik had de hele tijd het idee dat ik gestoken werd en het was zo heet! Verder lag je zeg maar op de grond, zo'n matje geeft namelijk niet veel!:( Maar het is altijd goed weer even zo te leven, dan leer je een bed te appricieren!;)

Zondag 23-10-05:
5 uur was ik wakker van de hitte en om half 6 gingen we eruit. 7 uur zaten we alweer in de kanoe, opweg naar de start van de wandelroute die we zouden gaan doen! Eenmaal bij de start van het wandelpunt (9uur) gingen we even naar het toilet...kwamen we een hagedis tegen, en nee geen kleintje! Zo vet...!:) Goed, even helemaal goed ingesmeerd, watervlessen bijgevuld en een mueslireep gegeten (die dingen komen echt mijn strot uit nu, haha). Lekker wandelen, geen probleem, totdat ik zo onwijs last kreeg van mijn rug en van mijn hielen...:( Ik had namelijk meer dan 4liter water in mijn tas, een aidkit en nog wat andere dingen. Na een behoorlijke wandeling gemaakt te hebben (omhoog) waren we dan eindelijk bij de Sandpatch. Dat is een grote zandvlek midden in het bos! Echt heel erg apart. Toen we daar waren deed ik mijn schoenen uit en mijn slippers aan! BLAREN echt niet normaal! Zo groot als een stuiterbal en dan allebei mijn hakken!:( Dat had ik nog nooit gezien! Maar goed niet zeiken, doorgaan, ik ben een bikkel...oooh wat erg!!!;)
Het uitzicht vanaf The Sandpatch was echt schitterend! We hadden uitzicht op het bos en de rivier en een meer en aan de andere kant hadden we uitzicht op de zee! En we liepen in een soort woestijn! Het was zoo heet! Echt super mooi, zo de moeite waard, ik zou het zo weer doen als ik het over mocht doen! Maar we gingen nog verder wandelen (op mijn slippers, want schoenen kon ik niet meer aan), naar the Beach. Dat was nogmaals anderhalf uur wandelen. We moesten zoeken naar het pad en we hebben ons door alle bomen, takken, bladeren en beesten doorgewurmd! Op dat moment wenste ik echt dat ik mijn hakmes bij me had!;)Eenmaal bij het strand, prachtig!!! Het strand is helemaal verlaten, want het wordt gebruikt als weg. Er reden dus nu en dan auto's langs, erg apart. Daar hebben we even gezwommen, in de mooie zee en niet te ver natuurlijk (HAAIEN).;) Het zand was zo schoon dat je het hoorde kraken onder je voeten, het maakte gewoon geluid!:D We hebben even geluncht en zijn toen terug gelopen, helemaal naar de kanoes! Daar hebben we weer even gezwommen. Wat was ik bruin geworden zeg!!! Zo veel in de zon gelopen natuurlijk... We zijn terug gekanoet en hebben bij de camping noodles gegeten, nog even bij het kampvuur gezeten en zijn weer om 8 uur naar bed gegaan!
In totaal hebben we dus 6 uur gewandeld en 4 uur gekanoet, dan ben je best kapot geloof mij!:D De calorien gingen als een speer!:)

Vandaag Maandag 24-10-05:
4.45 stonden we op en om 10 voor half 6 gingen we door het bos wandelen in de hoop wilde beesten te zien, maar helaas! Geen beestjes, naast muggen, vliegen, horsels, mieren en een kalkoen!:) Goed we hebben daarna alles ingepakt en zijn terug gekanoet. Eenmaal bij het info punt aangekomen hebben we weer even gezwommen en gewacht op de boot om ons mee terug te nemen. Jen en ik waren zo moe! Toen we bij het hostel aankwamen hebben we meteen gedoucht, want die was daar niet aanwezig! Stel je voor zonnebrandcreme, muggenspul, zweet en zand, ieeeelgh zoo vies!!! En nu zit ik hier lekker fris en fruitig!;)

Nou mensen dit was het weer, jullie zijn weer op de hoogte, het heeft even geduurd maar het is gelukt!:D Ik hoop snel weer van jullie te horen en ben benieuwd naar al jullie belevenissen!

Oohjah Anneke Lam erg verrassend dat je mijn site ook leest, super!:D Vind het leuk dat je steeds een verhaaltje plaatst!:)

Nou mensen hele liefdevolle knuffel van mij!

Blanche

Ps: Ik heb hier heel slecht bereik, dus vandaar dat het waarschijnlijk leek dat mijn mobiel uitstond, maar ik luister jullie voicemails en soms ben ik wel te bereiken!:D

  • 24 Oktober 2005 - 10:47

    Mitch:

    Wat heb je weer leuke dingen meegemaakt! Je moet echt nog een keer met dolfijnen gaan zwemmen hoor, dat is echt geweldig!
    Ik kan zelf inmiddels weer aardig lopen en heb mijn stageverslag al bijna af! ;) Das wel een voordeel als je hele dagen thuis zit!
    Woensdag ga ik met mijn vader, (stief)moeder, oma, Kelly & haar vriendje hier in Breda in de stad eten (Mjammie), mijn vader is dan jarig! Als het goed is heb ik mijn telefoon dan inmiddels ook weer terug! Nu ga ik maar ff mijn kamer opruimen, want het is zo'n troep na afgelopen weekend! ;)

  • 24 Oktober 2005 - 10:49

    Vienthi:

    Hey blanche echt super leuk je verhalen!!! Ik heb nu tentamens:(. Als je met dolfijnen kan zwemmen zou ik het meteen doen..........echt te gek!!!!

    groetjes Vienthi

  • 24 Oktober 2005 - 14:21

    Anneke:

    hoi lieve blache ik heet anneke van es sinds drie jaar nu whahahahh je schrijft super leuk!! en moet je niet op de lijn letten dame?? met als dat eten wat je doet!! pffffffff ik geniet van je verhalen! groetjes anneke van es en janneke en marleen lam

  • 24 Oktober 2005 - 15:07

    Nora:

    Jeetje wijffie, het is echt heel erg leuk wat je allemaal meemaakt! Ik vind het ook erg leuk om al je verhaaltjes te lezen.
    Waarschijnlijk hebben we binnenkort een reunie van het zeilen, jammer dat je er niet bij kan zijn, maar ik zal er eentje namens je drinken en iedereen de groetjes doen van je!
    Dikke knuffel!

  • 28 Oktober 2005 - 13:08

    Mams:

    Hoi meisie, eindelijk lees ik weer wat van je. Je hebt weer leuke dingen gedaan. Wat jammer dat je toch weer blaren kreeg! Hoop voor je dat je nu inmiddels weer je schoenen in kan. Gelukkig heb je nog geen slangen of enge spinnen gezien. Tof dat je de dolfijnen zo van dichtbij kon zien. Hoop voor je dat je nog met ze kan zwemmen. Pa en ik zijn de hele week wezen zeilen. Op ijsselmeer en markermeer. Op de wadden was het windkracht 8 dus dat deden we maar niet. We hebben 2 dagen in Hoorn gelegen omdat het maandag de hele dag regende en dinsdagochtend ook. Verder hebben we lekker veel wind gehad en mooi weer. Gisterenmiddag wilden we de ketelbrug onderdoor was die stuk en moesten we gedwongen in Urk 1 nacht liggen. Nu weer lekker thuis - wassen draaien - opruimen - tuin doen - etc. Morgenavond komen marjolein en haar ouders de film en foto's van Salagou kijken. Op naar je volgende verhaal. liefs en dikke kus M.

  • 31 Oktober 2005 - 10:19

    Annemarie:

    Hey Meis!!
    Ik ben beetje jaloers :-D! Ben blij dat jullie het zo leuk hebben! Wil je even laten weten dat ik aan je denk en ik zet weinig berichtjes neer, omdat het dan zo dubbel is! Ik neem aan dat Jenny je allemaal verteld wat ik stuur! Dus bij deze, die berichtjes zijn ook voor jouw :-D! Ik heb gehoord dat julle het pakje hebben ontvangen! Geniet van jullie pakje en eet het niet te snel op!! :-D!
    Dikke knuffel van mij!

  • 03 November 2005 - 15:13

    Laura:

    Hai Blans,,al een tijdje geen berichtje van je..!! Heb je het nog steeds naar je zin? Veel aan het werk en leuke dingen aan het doen? Ik heb leuk nieuws..Ik ga vanaf februari in Den Haag wonen, samen met 2 meisjes uit me klas. We hebben een huis gevonden, echt super mooi en gemeubileerd..En zo kan ik vanaf Den Haag heel snel naar m'n stage plek op Schiphol..Ja dan ben ik eindelijk een stewardes..YEAH...maar eerst nog even aangenomen worden uhumm.. erg belangrijk,, maar m'n leraar zei, dat alles wel goed zou komen..!! Laten we het hopen dan maar! Dus dat is dan weer een hele spannende verandering..Heb ook echt geen idee,,hou lang ik daar blijf wonen.!! Ik hou je op de hoogte..en ben benieuwd naar je nieuwe bericht..!! Dikke kuss.

    P.S. Oma viert zondag haar verjaardag en dan gaan we met z'n alle naar de Wok..vind het helemaal niet leuk dat jij er dan niet bent :(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Blanche
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 100455

Voorgaande reizen:

24 Maart 2016 - 03 April 2016

Colombia 2016 van Medellin tot Cali! :-)

28 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Ecuador & Galapagos Islands!!!:-D

17 December 2014 - 04 Januari 2015

New York & Miami met Femke! :-D

03 Oktober 2014 - 12 Oktober 2014

Sint-Maarten & Saba

01 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

NEDERLAND 6 weken zomervakantie

11 April 2014 - 27 April 2014

Suriname!!!

16 December 2013 - 02 Januari 2014

COLOMBIA!!!

04 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

BOGOTA, Colombia

27 Maart 2013 - 07 April 2013

CUBA!!!

21 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Panama & Costa Rica

09 Mei 2012 - 12 Mei 2012

Bonaire

03 Oktober 2011 - 09 Oktober 2011

Jamaica & Curacao

05 September 2010 - 30 Juni 2011

Werken op een cruiseschip

08 Juni 2011 - 30 November -0001

ARUBA!!!

Landen bezocht: