Eindelijk weer een berichtje!:) - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Eindelijk weer een berichtje!:) - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer een berichtje!:)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Blanche

06 Oktober 2005 | Australië, Brisbane

Zooo people!

Even mijn vervolg op zaterdag 01-10-05:
Die middag heb ik even een beltegoedkaart gehaald van 50 dollar en hebben Jen en ik weer een ijsje bij Hungry Jacks gehaald! Haha ja we zijn addicted!;) 's Avonds zijn we met Arthur, Douwe en....(vergeet zijn naam steeds) uit eten geweest in de Down Under bar, dat is een bar die recht onder ons hostel zit!:D Ik had een chickenburger besteld met patat, het was opzich wel lekker, maar zelfs ik als backpacker die overal mee tevreden is vond het niet helemaal je van hetje!:) Na het eten zijn we naar The Valley gegaan, dat is het uitgaansgedeelte. We zijn eerst naar Birdees gegaan, opzich wel leuke tent, de muziek viel alleen een beetje tegen. Haha wat een zeikerts zijn wij toch eigenlijk he!;) Daarna hebben we nog even een terrasje gepakt en zo rond half 1 gingen we terug naar de Down Under bar. Rond half 2 ging ik slapen, Jenny bleef nog even!

Zondag 02-10-05:
Jaja mensen 7 uur s'ochtends op om de boel schoon te maken! Heerlijk!:( haha.. Het terras op de 5e verdieping was zo'n puinhoop! Echt ieeelgh... Maar goed om half 1 klaar en na het douchen zijn we boodschappen gaan doen. Ik heb gezonde en ongezonde dingen gekocht, namelijk een behoorlijke reep chocolade...hmmmm:D en een avocado...ook hmmmm!:) We kwamen Lyron en Dvir tegen, met hen zijn we nog even naar een marktje geweest, was klein maar fijn! We zijn trouwens die ochtend ook nog van dorm geruild, we zitten nu in een 4persoons dorm. 1 meisje komt uit Campbell River (Canada), ja daar hebben wij gewoond, echt zo toevallig, ze bleek 10 minuten van mij vandaan gewoond te hebben! Dus dat was meteen kletsen over van alles en nog wat! Echt leuk!:D s'Avonds hebben we weer goed gekookt, namelijk 1 gepofte aardappel, mais (zooo lekker en zo makkelijk eigenlijk! lekker kluiven:-p) en een hamburger. Als toetje vanille yoghurt en strawberry yoghurt!:)'s Avonds hebben we 2 films gekeken in de woonkamer, met Douwe en nog heel wat anderen! Get over it en Dude where's my car, wat hebben wij gelachen zeg! Leuke avond was dat, toppie!:)

Maandag 03-10-05:
Half 11 stond ik op, heb even yoghurt met appel gegeten, nog even gelezen en Jenny nog even geholpen met de vuile was wegbrengen! 's Middags hebben jaja weer een broodje Subway gegeten! Haha zoo goed hiero..en niet duur!;) Daarna zijn we naar de Botanical Gardens gegaan (eindelijk een beetje sightseeing). Vergeleken met Sydney stellen ze niet zo heel erg veel voor, maar we hadden wel een podium ontdenkt, waar weleens films worden gedraaid, helaas niet als wij er zijn! We hebben even op het gras gezeten voor The Governement House. Was wel lekker relax!:) Op de terugweg hebben we weer een reep chocolade gehaald, jellybeans en kniekousjes voor in onze werkschoenen. De chocola hebben we in de koelkast gelegd en we gingen kijken of we er een tijdje vanaf konden blijven, goed he;). 's Avonds hebben we noodles met groenten gegeten en stukjes hamburger, best wel lekker! Na afloop zijn we naar de kamer van de jongens gegaan, even gekletst en daarna nog even gekaart (Crazy Eights) was wel grappig! Trouwens ook nog met Douwe soort van gevochten, gewoon voor de lol...ik had hem zo hard gebeten, dat hij nu nog mijn tanden in zijn arm heeft staan! Ik wilde hem geen pijn doen, maar hij zei steeds bijt harder dan, harder dan etc...dus ja..haha:) Eigen schuld dikke bult!;) We zijn na het kaarten nog even naar de Down Under bar geweest en daarna naar onze kamer...daar had ik een heel heftig telefoon gesprek met Mitchell. Was niet zo leuk, maar uiteindelijk is het toch goed gekomen en alles is nu weer oke!:D Hou van je lieffie!

Dinsdag 04-10-05:
Vanochtend was ik door mijn wekker heengeslapen, dus ik snel mijn lenzen indoen, broek aan en hup prullebakken legen etc. Had dus niks gegeten en niks gedronken!:( Maarja niks aan te doen! Na het werk zijn we naar het postkantoor gegaan, heb eindelijk mijn bankpasje binnen. Was vandaag trouwens ook nog gestoken op mijn been. Echt heel raar, allemaal rode bultjes in een cirkel en het jeukte, echt niet normaal!!!:( Dus wij naar de apotheek, de man die daar werkte zei dat het niks ernstigs was, pas als ik veel hoofdpijn, buikpijn of last op de plek zelf zou krijgen moest ik naar de dokter. Maar het gaat nu alweer weg dus, ma maak je niet druk!;) Goed 's middags snel broodjes gemaakt met kaas, ham tomaat en sla (in de oven). In de trein opweg naar werk opgegeten. We moesten hapjes en drankjes bedienen. Super lachen! Iedereen tegen je praten etc. Er was een man van eind 30 begin 40 die de hele tijd tegen me begon te praten en hij had mijn naam ook gevraagd, dus elke keer als ik weer met eten kwam was het van oooh Blench (want zo spreken ze het uit) how wonderfull, more food, you're the best! Op een gegeven moment zei hij dat ik de mooiste en helderste blauwe ogen had die hij ooit had gezien!...hmmm thanx, ik zag de bui al hangen...;) En ja hor, na afloop kwam hij naar de keuken toe en vroeg hij naar mij. Dus goed hij kwam naar me toe en vroeg of ik misschien zin had om mee te gaan voor een kop koffie ergens. Dus ik aan Jenny vragen of ze mee wilde, maar nee, want ze moest werken. Pff daar kwam ik weer goed vanaf. Maar toen vroeg ie of ik niet alleen met hem mee kon, dus ik zo nee ik laat haar niet alleen terug gaan naar het hostel etc. Toen vroeg ie of ie me een keer kon bellen, dus ik zo nou dat is best, maar ik heb mijn telefoon niet bij me. Hij had natuurlijk al wel door dat ik zoiets had van hmmm ga weg vent, dus hij vroeg of hij wel leuk was en niet te oud voor me. Dus ik zo, je bent een toffe kerel, maar inderdaad veelste oud!:D Ik vroeg hou oud hij was, maar hij wilde eerst weten hou oud ik was, dus ik gewoon eerlijk gezegd dat ik 18 was. Nou je had zijn gezicht moeten zien...hahaha:D Het eerste wat hij zei was: "Oooh my god, I could've been you're dad, I'm sooo sorry!" Dus hij gaf me een kus op mijn hand en vertrok. Jenny vertelde me later dat hij de hele tijd zo'n geile blik op zijn gezicht had, ieeeelghhh!:( Haha maar ja ik val in elk geval in de smaak bij vieze ouwe geile mannetjes!;)
Nou dat was het mannetjes verhaal, verder hebben we veel overgebleven eten meegenomen! Lekker, maar uiteindelijk toch weggegooid, want na een tijdje komt het je strot uit!

Woensdag 05-10-05:
Gister heb ik lekker uitgeslapen, gedoucht en daarna zijn we met onze foodfouchers wat gaan eten in het cafe. Ik had een broodje met kip, daarnaast een salade en patat. Als drinken hadden we allebei een bananen smoothie, poeh dat was zoo goed!:D Daarna zijn we opweg gegaan naar ons werk met de bus. We konden gratis, hij dacht zeker dat we studenten waren, we waren namelijk zwart met wit gekleed en gingen richting the QUT wat een universiteit is! We moesten drankjes en hapjes rondbrengen, vanavond moest ik meer drankjes rondbrengen. Best zwaar...echt die dienbladen met daarop allemaal volle glazen zijn best heavy! Echt RESPECT to all people who work in the hospitality! We moesten vanavond ook veel opruimen, in de zin van meubels verplaatsen, kratten met glazen verslepen. En ja hoor aan het einde vroegen weer 2 kerels of ik mee ging wat drinken ergens. Ik weet niet wat voor aantrekkingskracht ik heb op oude mannen, maar het is niet best!:) Ze zouden mijn drinken betalen, maar ik zei nee sorry ik moet morgen ochtend weer om 7 uur op en ben best wel moe. Na nog wat zeuren van ze legden ze zich er toch bij neer, haha!:-p Een van de mannen zei give her a tip man, she is beautiful! Helaas hadden ze geen geld mee!;) Goed eenmaal terug in het hostel (we kregen een lift van 1 van de meisjes waarmee we werkten) hadden we zo'n trek in de chocola die we laatst hadden gekocht en in de koelkast hadden gelegd. Dus wij naar de koelkast, was de hele reep weg!!!! Neeeeeeeee, hoe kunnen mensen zoo gemeen zijn!? Nou ik was boos! Ik heb alle tasjes in de koelkast doorzocht, maar helaas niks gevonden! Vanochtend sprak ik met die Nederlandse jongens, bleek dat hun eten ook was gejat (hamburgers, sla, tomaat en aardappels), nou hoe desprite kunnen mensen worden! Maar goed we komen er wel weer overheen!;)

Nou mensen dat was weer mijn verhaal voor nu, ik hoop snel weer wat van jullie te horen! Het is zo leuk om berichtjes van jullie te lezen! Ohjah Kelly thanx voor je berichtje, dat was een hele verassing!:)En Wijn je haar....:( haha als ik terug kom is het vast wel weer lang hoop ik!;)

Goed ik ga er weer van tussen!

Hele dikke knuffel,
Blanche

Ps: Als mensen me willen bellen vanaf vast naar mobiel kost 20cent per minuut als je dit nummer draait: 0900-1525 en dan mijn nummer: 040-4728019
Als je van vast naar vast wilt bellen (dat kan soms als naar het hostel gebeld kan worden) moet je dit nummer ervoor zetten: 0900-1521 en dan het vaste nummer van Australie bellen. Dat kost dan maar 2cent per minuut. Het nummer van het hostel waar ik nu zit is: 07 3211 2433 Yeah dus kom maar op met die telefoontjes!;) Waarschuw me wel even vantevoren via sms ofzo, dan ga ik bij de telefoon zitten!:)

  • 06 Oktober 2005 - 08:48

    Tina:

    Kijk,wat zeg je nou vandag ben ik de eerste met en berichtje van de thuisfront. Maar dat heb je met werklose vrouwen,zitten de hele dag aan de PC.hahaha.Het is iedere keer weer leuk om jou berichten te lezen. Hier gebeurt niet veel bezonders,alles gaat gewoon zijn gangetje.Hoe gaat het met surfen? Of heb je met al dat werken van jou geen tijdt meer over om leuke dingen te doen.Lieve Blanche ik hoop dat ik niet te veel schrijffouten heb gemaakt, maar er is niemand thuis die ik even kan vragen. Dikke Knuffel Tina

  • 06 Oktober 2005 - 14:05

    Nils:

    Je maakt wel weer lekker veel mee... en vooral het laatste stuk is vervelend om te horen.. .heb je chocola gehaald. Denk je dan heb je wat voor later is het gejat... wat een eikels daaro. Nou gewoon maar weer een nieuwe kopen en meteen op eten :). Vind het super om je verhalen te lezen. -x- Nils

  • 06 Oktober 2005 - 14:56

    Anne:

    Hey Blanche,

    Eindelijk dan ook eens een berichtje van mij. Hou je het allemaal nog wel een beetje vol???
    Blijf je nu voorlopig in deze plaats of ga je al snel weer verder.. laat het weten veel plezier kus anne

  • 06 Oktober 2005 - 16:34

    Steefy:

    heee blanche!! aah wat super die verhale:)ik lig soms egt dubbel, zoals jij t hier schrijft dan hoor ik gewoon je stem en je lach hoe je t verteld!! echt heel grappig!!:) maar je trekt lekker veel mannen aan..:) misschien moet ik er ook maar heen haha nee grapje!! hier gaat alles nog steeds zn gangetje, nog steeds naar school elke dag bus enzz.. je kent et wel, afgelope zaterdag 1-10 laura en ik waren zoooo bezope niet normaal we lagen allebei snachts ziek in bed:( maja t ging vanzelf over..vanavond (donderdag) weer sporten!sprak nienke laatst en ze zei al dat ze je berichtjes ook bijlas elke x! en ze schreeuwt t nog welleens door de zaal, jaa blanche had weer een berichtje enz.. maja ik ben natuurlijk dan de enige die haar begrijpt :) nou kga even omkleden!!zometeen weer pumpen:) trouwens ik zag laatst in de Spits! dat broodje Subway staan (ik dacht broodje gezond ofzo) maar t zag er erg lekker uit en moest gelijk aan jou denken!! bijna elke dag kijk ik op deze site en vind t altijd vet leuk als ik zie dat je een nieuw verhaal hebt getypt!! en als er nix staat ben ik:( ik vind t egt leuk om je belevenissen te lezen!! nou meiss!! kga er vandoor kan niet wachten tot je nieuwe verhaal!! dikke kuss rustig aan!! haha wie had t ooit gedacht dat jij in de hospitality industry zal gaan werken:) had ik egt niet gedacht! haha maar wel leuk voor je!!
    Dikke knuf! en liefss
    Stephanie

  • 07 Oktober 2005 - 13:02

    Nynke:

    ***nog steeds JALOERS***
    Hee Blanchie!!! Geniet ervan hoor! Ik zorg er wel voor dat ze je hier bij SHAPE niet vergeten ha ha ha!!! Roberto is bezig met de AALO, (!)heeft over 'n paar weken examen en is al op twee sportscholen aangenomen en aan het werk!!! Marith en ik beginnen eind november aan de step. En nou jij nog, daar down under, zoek es een leuke sportschool en ga lekker lesgeven!!! hi hi
    LTRRR

  • 07 Oktober 2005 - 17:45

    Mams:

    hoi lieverd, zo te lezen gaat het prima daar. Leuk werken lijkt me in de catering - allemaal vrolijke mensen om je heen en zelf ook lekker meesnoepen. Is al echt zomer daar - kan je nog ergens zwemmen of ga je in het weekend nog naar het strand? gisterenmiddag met pa gezeild - was mooi zonnig weer maar weinig wind - morgen gaan we denk ik naar enkhuizen en zondag weer terug. vanavond schoolfeest op school - moet ik mijn gezicht even laten zien - ga denk ik 2 uurtjes wat helpen. oma H. komt vanavond terug uit tenerife. Ik had haar gebeld en ze had 4 uur vertraging, vervelend voor haar en tante rie. Paps voelt zich weer wat beter. Okay schat, ga zo positief door. Leuk je berichtje. Ik heb op jenny haar site weer wat foto's van jullie gezien. jennyvanderveldt.waarbenjij.nu was erg leuk en je staat er goed op. liefs en knuffels m

  • 07 Oktober 2005 - 20:34

    Cynthia:

    Hey blanchie,
    Vind het echt super om al die verhalen elke keer te lezen. Doet me af en te herinneren aan de 2 weken op de boot. Ben blij dat je je vermaakt en dat je leuk werk gevonden hebt. Geniet lekker en ik blijf je verhalen lezen. doei knuffel Cynthia

  • 09 Oktober 2005 - 09:57

    Michael:

    hey blanchi, tijd geleden dat ik contact met je heb gehad. ik heb vandaag ff bij wijn gelogeerd. We hebben gister avond een biertje gedronken en later gingen we met Marjolein en Annalia de ring twee gezien. Was erg leuk (half 4 thuis):P Maar genoeg over mij gelult hoe ist eigenlijk? ik heb je foto's gezien ziet er goed uit meisi. nou je weet dat ik geenschrijver ben dus dit was het, maar ik zal nog wel een paar keer wat achter laten. groeten michael el tony

  • 11 Oktober 2005 - 18:00

    Laura:

    Hey lieve Blanche..

    Super bedankt voor je lieve kaartje!! Ik was zo verrast.. héél erg leuk dat je aan me denkt terwijl je helemaal aan de andere kant van de wereld bent! Deed me goed om kaart van jou te ontvangen, ik kwam net terug uit het ziekenhuis dus het heeft geholpen met beter worden. Ben aan me oor geopereerd en alles is goed gegaan, was alleen beetje ziek na de operatie, maar alles is nu beter! Moest 1 nachtje blijven, en ben dus vanochtend terug gekomen. Ik heb nu weer 2 trommelvliezen...YEAH..Maandag terug voor controle en dan hoop ik woensdag weer naar school te gaan. Het doet me goed te horen dat alles nog steeds goed met je gaat! En idd wat steef zei, je trekt lekker veel jongens aan hè! Pff, straks blijf je daar nog!! Ik hou je site weer in de gaten, ik ga zo lekker me bedje in.. ff lekker uitrusten,, heb ik nu wel nodig..

    Dikke kus voor jou en héél véél knuffels XXX Laura

  • 11 Oktober 2005 - 18:14

    Laura:

    Hey lieve Blanche..

    Super bedankt voor je lieve kaartje!! Ik was zo verrast.. héél erg leuk dat je aan me denkt terwijl je helemaal aan de andere kant van de wereld bent! Deed me goed om kaart van jou te ontvangen, ik kwam net terug uit het ziekenhuis dus het heeft geholpen met beter worden. Ben aan me oor geopereerd en alles is goed gegaan, was alleen beetje ziek na de operatie, maar alles is nu beter! Moest 1 nachtje blijven, en ben dus vanochtend terug gekomen. Ik heb nu weer 2 trommelvliezen...YEAH..Maandag terug voor controle en dan hoop ik woensdag weer naar school te gaan. Het doet me goed te horen dat alles nog steeds goed met je gaat! En idd wat steef zei, je trekt lekker veel jongens aan hè! Pff, straks blijf je daar nog!! Ik hou je site weer in de gaten, ik ga zo lekker me bedje in.. ff lekker uitrusten,, heb ik nu wel nodig..

    Dikke kus voor jou en héél véél knuffels XXX Laura

  • 11 Oktober 2005 - 18:46

    Anneke:

    he die blanche alles oke daar?? leuk dat je zoveel meemaakt spannend hoor doe voorzichtig he?? groeten en kusjes van anneke janneke marleen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Blanche
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 100360

Voorgaande reizen:

24 Maart 2016 - 03 April 2016

Colombia 2016 van Medellin tot Cali! :-)

28 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Ecuador & Galapagos Islands!!!:-D

17 December 2014 - 04 Januari 2015

New York & Miami met Femke! :-D

03 Oktober 2014 - 12 Oktober 2014

Sint-Maarten & Saba

01 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

NEDERLAND 6 weken zomervakantie

11 April 2014 - 27 April 2014

Suriname!!!

16 December 2013 - 02 Januari 2014

COLOMBIA!!!

04 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

BOGOTA, Colombia

27 Maart 2013 - 07 April 2013

CUBA!!!

21 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Panama & Costa Rica

09 Mei 2012 - 12 Mei 2012

Bonaire

03 Oktober 2011 - 09 Oktober 2011

Jamaica & Curacao

05 September 2010 - 30 Juni 2011

Werken op een cruiseschip

08 Juni 2011 - 30 November -0001

ARUBA!!!

Landen bezocht: