Werk zoeken! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Werk zoeken! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Werk zoeken!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Blanche

01 Oktober 2005 | Australië, Brisbane

Dag mensen!

Maandag 26-09-05:
Vandaag hadden we geflyert, echt super leuk, maar we hebben meteen een hele doos opgemaakt, wat tot gevolg dat we alleen vandaag konden werken. De flyers waren op...:) Die Nederlanders zoals wij zijn ook zo snel!;) We hadden ook chocola met spek erin gekocht, was over datum dus helft van de prijs (haha echte Nederlanders he:-P), echt super lekker, maar zoooo vet! Na het eten (noodles) heb ik nog even een potje kaart gespeeld met Mark en John...was wel gezellie!:)

Dinsdag 27-09-05:
Vandaag werden we het hostel uitgezet, omdat we gewisseld hadden van bed met Dvir en Lyron...echt zoo dom, we hadden nog gevraagd of het kon en het was mogelijk!:( Naja dan maar een ander hostel zoeken... Die middag 11uur hadden we ook een afspraak met een catering bedrijf genaamd Caxtonstcatering. Interview gehad, erg aardige vent en het baantje houdt in dat je steeds ergens anders moet werken. Erg afwisselend dus!:) We moeten in de bediening, hapjes en drankjes rondbrengen! Die avond hadden we ook meteen een training...En we verdienen zo rond de 15dollar per uur, bruto! Ik verdien iets minder dan Jenny, omdat ik ook jonger ben! Grrr...nee hor ik gun het haar ook wel...:D Na het interview zijn we meteen gaan zoeken voor een nieuw hostel...midden in het centrum 1 gevonden genaamd The Palace. We werden gelukkig met backpack opgehaald bij een Transit Centre, anders moesten we zoo ver lopen!:) 's Avonds hebben we Subway gegeten. We kwamen langs een bord waarop stond dat ze dansers nodig hadden. Dus wij vragen wat het was...bleek het een striptent te zijn...haha! We spraken een meisje die daar buiten stond en die zei dat ze achter de bar ook nog heel veel mensen nodig hadden en dat je er super veel mee verdiend!:D Nou dus wij toch maar naar binnen, komt er een vrouw op ons afgestapt en het eerste wat ze vroeg was, are you dancers? Nou...zien we er zoo dellerig uit dan?:( Naja misschien ook wel een compliment;). Maar nee...voor de bar moesten we 's avonds maar terug komen, dan was de manager er. Meteen na Subway naar de training. Was erg leerzaam, vooral voor mij. We kregen een rondleiding door het hoofdgebouw en daarna leerden we tafels dekken, met flessen lopen en met een dienblad lopen! Haha echt lache, maar best zwaar... Ik ben daarin ook zo'n onervaren trutje!;) Die avond nog even een sollicitatieformulier in gevuld voor de stripclub.

Woensdag 28-09-05:
's Ochtends afspraak met Jeremy, een man van een ander hostel ook genaamd Palace en gelegen in het centrum. We konden daar werken voor accomodatie. Eentje achter de bar en eentje in de keuken. Jen en ik wilden beiden graag achter de bar, maar ik heb me uiteindelijk opgeoffert voor de keuken. Helaas bleek dat ook in de avonden te zijn, ja dat kon natuurlijk niet, omdat we dan bij het catering bureau moesten werken....:( Toen zijn we maar beiden gaan schoonmaken voor accomodatie. We konden vrijdag beginnen. Voor 2 uur werk kreeg je 1 nacht accomodatie. Vandaag was ik ook vet ziek...voelde me echt niet goed!:( Als avondeten bloemkool met gekookte aardappels en biefstuk gegeten. Daarnaast nog wat komkommer en een beetje tomaat. Als toetje hadden we fruit (gezond he;). 's avonds nog even gekletst met 2 jongens van onze kamer, was wel gezellie!:D

Donderdag 29-09-05:
Vandaag hadden we tot half 2 's middags uitgeslapen...goed voor me, aangezien ik ziek was. Om 7 uur 's ochtends kreeg ik een smsje dat Mitchell een ongeluk had gehad met zijn scooter, dus toen heb ik hem nog even gebeld. Hij heeft een gebroken enkel en had wat last van zijn pols, nu kan ie niet meer werken...echt klote...kan hem op deze manier natuurlijk ook niet verzorgen!:( Dus iedereen even Mitchell een kusje op zijn enkel geven en dan gaat het hopelijk snel over!:D
De rest van de dag hebben Jenny en ik gezocht naar kleren voor het werk in de catering. We moeten namelijk een zwarte broek, zwarte schoenen en een wit T-shirt aan. Uiteindelijk hebben we alles hetzelfde gekocht, behalve de schoenen, die waren er niet meer in mijn maat. 's Avonds hebben we een gepofte aardappel gegeten met philadelphia (hoe je het ook schrijft) met spercieboontjes, een hamburger, tomaat en komkommer en als toetje strawberry yoghurt met fruit! Poeh wat zat ik vol zeg!!!:) Na het eten heb ik een tijdje zitten kletsen met een jongen uit Nederland (Douwe), hij heeft zijn liefde ook pas ontmoet anderhalve maand voordat hij weg ging!:) Haha dat schept een band weetje!;) Goed verder hebben Jen en ik TimTammies gegeten met koffie...mhjam!

Vrijdag 30-09-05:
7 uur 's ochtends op en 8 uur aan het werk. Schoonmaken voor accomodatie. Eerst moeten alle prullebakken geleegd worden op de begane grond, daarna moet de begane grond gezogen worden, vervolgens doe je dat bij alle 5 de verdiepingen. Na afloop moet je alle vuilniszakken en alle vieze lakens opruimen en jah ik kan je vertellen dat zijn er heeeeel wat!:( Haha, maar men kan mij niet meer verwijten dat ik niet weet wat werken is!;) Jeetje wat heb ik zitten zweten zeg! Goed na het werk (van 8 tot 13.00) hebben Jen en ik onze broek in laten nemen (20dollar...aaah). Twee broodjes hamburger gegeten met sla en tomaat. Daarna met de trein naar het werk (South Brisbane). We kregen een jasje aan...zoooo lelijk, namelijk veelste groot! Ook snapte ik niet waar die witte t-shirts voor bedoeld waren, want die kon je helemaal niet zien...het jasje moest dicht! Maar goed het was een feestje van de premier van Queensland. Geen idee wie het was, maar maakt niet uit! We moesten dienbladen met drankjes vasthouden en dienbladen met hapjes... Ik met me geen ervaring trok het zooo slecht, het dienblad met drankjes kon ik echt niet vasthouden met 1 hand. Het ophalen van de glazen lukte wel heel makkelijk en het rondgaan met hapjes ook gelukkig! Het was best leuk zo voor de eerste keer. We mochten ook alle hapjes proeven, best goed te doen!;) Dus steeds stiekem een hapje gegeten! Haha ja we zijn tenslotte backpackers!:) Na afloop moesten we alles schoonmaken en afwassen, dat was minder, maar het hoort erbij he!:) We hadden gewerkt van 16.00 tot 20.30 beter! Mijn voeten deden zo'n zeer, maar toch zijn we nog even naar de Down Under bar geweest, die onder het hostel zit! Was wel oke, maar de muziek viel een beetje tegen...weer een aantal nieuwe mensen onmoet!:)

Vanochtend kon ik lekker uitslapen, dacht ik. Jenny zou gaan werken en dan kon ik lekker doorslapen. Werd ik uit mijn bed getrommeld, of ik wilde werken in een ander hostel voor 1 foodfoucher voor 1 uur. Nou vooruit dan maar, ben veelste goed voor deze wereld!:-p Dus 8 uur uit mijn bed getrommeld, in mijn pyjama zowat naar het hostel, haar in een staart en hup stofzuigen, ramen lappen, de lift schoonmaken en uiteraard vuilnis wegbrengen. En dat alles in nog geen 2 uur!:) Jaja ik wordt steeds sneller!;) Dus 2 foodfouchers verdient. Eenmaal terug nog even 1 uurtje in mijn bedje gelegen en toen Jenny nog even geholpen met het opruimen van vuilniszakken. En nu zit ik hier!:)

Mensen het heeft even geduurd voordat ik een nieuw berichtje heb geplaatst, maar heb het ook zooo druk. 's ochtends werken, 's avonds ook nog soms en dan tussendoor boodschappen doen. Hoop dat ik wat meer tijd heb straks om op internet te gaan! Maar peeps jullie zijn nu weer op de hoogte!

Hou van jullie allemaal,

Hele dikke kus,
Shorty (jaja zo word ik hier genoemd)snik snik ;)

  • 01 Oktober 2005 - 11:15

    Mitch :(:

    Nou je hebt weer veel leuke dingen meegemaakt, veel heb ik al van je gehoord, maar niet alles! Leuk om dat allemaal ook te lezen! Vanavond komen Marcel en Mike en gaan we ff de stad in (jaja met krukken ;)) Zal best gezellig worden, kan ik alleen niet dansen :( Nou lieverd jij ook nog veel plezier daar en ik hoor wel weer van je! Kus

  • 01 Oktober 2005 - 15:53

    Paps:

    het gaat steeds beter daar zo te lezen. Hoe lang blijven jullie op deze plek en waar sparen jullie voor? Wanneer gaan jullie naar new zeeland? Heb je de handstand al geoefend? denk aan je toekomst hoor. Het is hier nu prima weer om te zeilen en te surfen.Dat doen we dan ook wanneer mogelijk.oke meisje houw? je taai ......kus ...

  • 02 Oktober 2005 - 10:17

    Hi Shorty,:

    Dan zullen wij dat hier ook maar doen! Je bent nogal druk daar in het chille down under. En volgens mij heb je al een aantal spaarkaarten vol van de Subway!!! Geoff en ik gaan een partnervisum aanvragen. Zou toch top zijn als ik je dan nog zie in Perth/ Ballidu. Hey shorty, enjoy your day and behave yourself!!
    Cu hug Mel

  • 05 Oktober 2005 - 16:35

    Wijnand:

    eeehjlieve zus.!! allus goed.? met mij wel . ik was na school wel moe. vandaag moesten we zwemmen. We hebben de borstcrawl gedaan. daarna moesten we duiken (duikplank) dat ging vet goed. ik moest steeds voordoen de zweefduik. en we moesten snorkelen. dat was ook leuk. verder moest ik op de atletiek baan een warming-up geven aan mijn klas. dat ging ook goed. jij veel plezier in ausi, ga weer lekker surfen!! kusksus je broertje..!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Blanche
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 100475

Voorgaande reizen:

24 Maart 2016 - 03 April 2016

Colombia 2016 van Medellin tot Cali! :-)

28 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Ecuador & Galapagos Islands!!!:-D

17 December 2014 - 04 Januari 2015

New York & Miami met Femke! :-D

03 Oktober 2014 - 12 Oktober 2014

Sint-Maarten & Saba

01 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

NEDERLAND 6 weken zomervakantie

11 April 2014 - 27 April 2014

Suriname!!!

16 December 2013 - 02 Januari 2014

COLOMBIA!!!

04 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

BOGOTA, Colombia

27 Maart 2013 - 07 April 2013

CUBA!!!

21 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Panama & Costa Rica

09 Mei 2012 - 12 Mei 2012

Bonaire

03 Oktober 2011 - 09 Oktober 2011

Jamaica & Curacao

05 September 2010 - 30 Juni 2011

Werken op een cruiseschip

08 Juni 2011 - 30 November -0001

ARUBA!!!

Landen bezocht: