Brisbane! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Brisbane! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Brisbane!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Blanche

26 September 2005 | Australië, Brisbane

Ben ik weer!

Gisteren zijn we dan aangekomen in Brisbane. We zitten nu in een dorm voor maar 16 dollar per nacht, maaaaar, we zitten ook met z'n 32 op een kamer...:( Dat is eerlijk gezegd wat minder! Je hebt totaal geen privacy en totaal geen ruimte...Maar je moet er wat voor over hebben goedkoop te leven!;)

'S middags zijn we even het stadje ingeweest, het zag er leuk uit! Er is een hele lange winkelstraat, met allemaal leuke winkeltjes! Aaaah dat wordt kleren kopen! Dus we zijn wat winkeltjes ingeweest, eten gehaald voor 's avonds en daarna zijn we weer terug gegaan naar het hostel. Daar hebben we gekookt samen met Dvir en Lyron. Rijst met groenten en steak! Echt super lekker, maar het was zooo zout...dat was wat minder, maar we zijn backpackers dus klagen nergens over!:-p

De jongens van het hostel in Byron Bay kwamen 's avonds aan. Gezellig, weer dat vertrouwde groepje!:D 'S avonds hebben we dan ook bij hen gezeten op de kamer en lekker gekletst. Daarna zijn we nog even uitgegaan, maar dat kan het beste in The Valley, wat weer 25 minuten lopen van ons hostel ligt!:( Dus hebben we maar een taxi gebeld. Eenmaal daar zijn we nergens ingeweest en waren we binnen anderhalf uur weer terug...

Vanochtend om 10 uur hadden we een afspraak met mensen die appartementen verhuren. Met de auto zijn we langs 2 appartementen gegaan. De eerste was niet zo en lag zo goed als naast ons hostel en het andere appartement was erg mooi, maar ook erg afgelegen van het centrum! Dus dat werd het niet!

De rest van de dag hebben we naar baantjes gezocht. We zijn gewoon allemaal winkels of cafe's binnengestapt om te vragen of ze mensen nodig hadden. We hebben onze Resumes achtergelaten en wie weet!

Bij een ander hostel dan waar wij in zitten hebben we gevraagd of we konden werken voor accommedatie. Dit was nog niet mogelijk, maar ze hadden wel baantjes op een bord hangen. Zo zijn we bij een kapper terecht gekomen. Voor dit kapsalon moeten we flyeren! We verdienen 10 dollar per uur en cash in hand...:) Dus zwart! We beginnen vanmiddag meteen. Het is maar voor 6 uurtjes, steeds anderhalf uur! Dus we hebben sowieso 60dollar binnen!:D Kaching;)

Verder hebben we niet veel gedaan, mijn volgende avondturen volgen!

Knuffel,
Blanche

• 26 September 2005 - 15:15

Laura:

meissie,,ik lees dat alles goed met je gaat! gelukkig maar! en nu ook eindelijk een baantje.. en het betaald nog super goed ook...2x zoveel dan ik verdien en het werk is nog leuker ook..pff..
    ik wens je nog héél véél plezier en ik blijf alles volgen..
    Dikke kus Laura

• 26 September 2005 - 21:04

Hey Blanche:

Hey ozzie girl, alweer in Brisbane? Lekker zo snel doorreizen. Hey Brisbane grote city (voor ozzie begrippen) dus kijk eens in een sportschool voor een job. En vergeet niet een kijkje te nemen in een soort koala zoo waar je koala's nog mag vast houden. Ik zal de naam ff opzoeken voor je, dat is nml echt super gaaf. En je kan ff chille aan de rivier waar ze een strand van hebben gemaakt. Hey enjoy! ik ben net klaar met 2 uur body pumpen. cu hug Mel

• 26 September 2005 - 21:10

Mams:

Hoi schat, je maakt weer lekker veel mee. Leuk dat je al je eerste centjes hebt verdient. Jammer dat het hostel tegenvalt. Wie weet vind je snel een betere plek. Leuk je lange verhalen. Is echt gezellig iedere dag ze te lezen. Morgen begint het echt wat meer herfst te worden. Dus de zomerkleren gaan weer naar beneden. Veel plezier en zo te lezen hebben jullie het goed samen. dikke knuffel marlies

• 27 September 2005 - 13:21

Tina:

Hey Blanche, fijn om te lezen dat alles goed gaat met je en dat je geniet. Bij ons is ook alles ok, Robin heeft weer en vriendin, en hij is ook druk met rijlessen.Voor huiswerk blijft dus niet veel tijdt over, maar dat is niets nieuws.Vandaag is het niet zo lekker weer,het is wat kouder aan het worden en regent en klein beetje. Zo lieve Blanche ik hoop dat je snel werk vind en veel plezier maakten wij blijven jou volgen op deze manier. Groetjes H.T.R.N.Hassink

• 27 September 2005 - 14:40

Arvid:

hallo blanche,
    het gaat lekker zo. Je moet eens s'avonds naar chinatown gaan, ze hebben daar wel leuke kroegjes.
    of ga eens naar Dirbees of Birdees ben de naam vergeten tis hier ook wel gezellig tis trouwens ook bij chinatown. of in het centrum naar the vic. tis maar een tip. veel plezier verder. groetjes.

• 27 September 2005 - 20:48

Nils:

Het gaat helemaal lekker daar... en het is zeker lekker dat je eff 60 dollar kan verdienen voor wat flyers uitdelen. Ik zie je volgende verhaal wel weer verschijnen :) -x-

• 28 September 2005 - 11:28

Nynke:

***JALOERS***

• 30 September 2005 - 17:16

Kelly Visser (zusje Van Mitch):

Hey Blanche,
    Ik ben ook eens een kijkje gaan nemen op jouw site, leuk hoor om al die verhalen te lezen! Lijkt me super gaaf om het allemaal mee te maken! Beter dat jullie nu een baantje hebben, heb je tenminste ook wat geld om uit te geven. Niet onbelangrijk toch! Nog heel veel plezier met alles wat je nog mee gaat maken en ik blijf regelmatig je site bekijken!
    Kus Kelly

• 01 Oktober 2005 - 04:56

Mandy:

vergeet nou niet te vertellen dat je 2 leuke Nederlanders hebt ontmoet ;)

kijk ook ff op onze sites ;) :
    mandyinaustralie.web-log.nl
    arjanwegman.waarbenjij.nu

• 03 Oktober 2005 - 02:43

Suus Uit Byron Bay:

Heb al een paar keer gesurfd, probeer nu in 1 keer op te staan. Ga zeker een eigen board kopen. Veel plezier