Backpacktrip Ecuador part 1!!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Backpacktrip Ecuador part 1!!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Backpacktrip Ecuador part 1!!!

Door: Blanche Peters

Blijf op de hoogte en volg Blanche

28 Juni 2015 | Ecuador, Quito

Hoppa!

28 juni 2015 was het dan zover…alleen backpacken voor de aller eerste keer…ECHT alleen! Mega spannend natuurlijk, oef!:-)

Vol vlinders in mijn buik stapte ik dan ook het vliegtuig in, nadat Noor me afgezet had op het vliegveld. Let the journey begin!;-) Rechts van me zat een vrouw met een kindje en aan de andere kant zat een stel ook opweg naar Quito. Ze vonden het maar al te interessant dat ik alleen ging reizen en zo geschiedde het dus ook dat ik eenmaal aangekomen in Quito met het stel mee kon rijden. Ze hebben me gewoon voor het hostel afgezet om half 2 ‘s ochtends. Wauw, mijn eerste indruk van Ecuadorianen is top! :-D

Na een korte nacht, natuurlijk te vroeg wakker ;-), zijn Inge (kamergenootje) en ik gaan ontbijten. Daar kwamen we aan de praat met vele andere backpackers. Dus ipv mijn vaccinatie te halen tegen HepA besloot ik om me aan te sluiten bij 2 Duiters, Varena en Bernando, welke naar de free citytour gingen. Met een mega grote groep gingen we de stad in. Eerst naar een markt, waar ze fruit en vlees verkopen (denk poten van koeien etc.). Vervolgens hebben we de wissel van de wacht gezien op Plaza Grande, waar de Palacio del Gobierno aan grenst. Geinig om te zien, duurt alleen wel lang! Paarden, soldaten en de vice president zijn aanwezig. Na deze happening hebben we nog een stuk gewandeld richting La Ronda (een klein straatje met boetiekjes). De stad is verrassend schoon en het beeld van Jezus is ook erg impressive. En laat ik nou tijdens die tour een vrouw uit Aruba ontmoeten, zo toevallig! Anyways we zijn nog gestopt op Plaza San Francisco en we hebben lokale lekkernijen geproeft (gesuikerde pinda’s en gedroogde peulvruchten etc.). Na de tour hadden we best honger dus weer naar the first stop, the meatmarket!!! Uiteraard moet ik natuurlijk weer iets lokaals proberen, dus als enige durfde ik het aan om Guatita (maag van een koe) te bestellen met rijst en avocado. Was niet verkeerd, maar zou het niet snel nog een keer bestellen haha. Tijdens het kletsen met wat mensen besloten we met een groepje naar de Basilica del Voto National te gaan. Uiteraard de toren op en wauw dat is zo gaaf, want wat een uitzicht!  Nog een kopje té de coca besteld (cocaine bladeren), want dit zou je energie geven en het is goed voor hoogte ziekte. Het was zo gezellig dat we besloten om nog een biertje te doen in de Mariscal (waar ons hostel zat). Uiteindelijk in de supermarkt een Brahma gehaald en buiten lekker opgedronken. (Cheap ass backpack style is dat!;-)) Het werd wat frisjes, dus in het hostel wat gaan zitten poolen. En al kletsende klikte het goed met Matthias (Oostenrijk), want toen ik vertelde over de Quilotoa lake loop hike werd hij helemaal enthousiast. Dus we hadden al snel besloten dat we met z’n tweeen deze gingen doen. Micha (Zwitserland) een jongen die ook in het hostel zat hoorde ons hierover praten en vroeg waar het precies over ging. Guess what, na 2 min. uitleggen hadden we een groepje van 3 en we zouden in 2 nachten vertrekken! Zo makkelijk kan backpacken zijn, heerlijk! :-D

Na een mega slechte nacht (had bedbugs…dat zijn kleine beestjes die in de bedden zitten en je helemaal kapot bijten, die bulten jeuken als een malle en de jeuk blijft 2 á 3 weken lang…) stond ik op met bulten op mijn rug, borst, armen, benen en zelfs mijn gezicht…GRRRRR! Maar hup de douche in, want moest mijn vaccinatie halen voordat ik op pad ging met de boys. Bij Clinique Pichinga hadden ze het niet, doorgelopen naar Centro de Salud, wat in een beetje een gure wijk ligt en nog best ver was. Twee oude mannetjes hadden me aangeraden een bus te pakken. Toen ik nog geen 2 min. stond te wachten riepen de mannen me terug en hadden ze een lift geregeld met een gezinnetje, super lief! :-D Helaas hadden ze het daar ook niet. Dus taxi terug gepakt naar het hostel en met Inge met de bus naar Mitad del mundo (the middle of the earth). Het park was mooi opgezet, maar het museum viel wat tegen. Naast het officiële park (350m naar rechts) ligt ook nog een onofficieel park, waar de echte mitad del mundo zit. Super leuke proefjes werden daar gedaan met water en balanceren etc. Bizar om te zien. Ook een stempel in mijn paspoort van de mitad del mundo, LEUK! ;-) Op de terug weg ben ik eerder uitgestapt dan Inge en ben ik nog naar Vos Andes Hospital gegaan, waar ik weer doorverwezen werd naar Centro di medicina LAY. Eindelijk daar hadden ze de HepA prik voor me! :-D Onderweg naar het hostel ben ik nog wat reisbureaus ingestapt om te checken of ze voordelige acties hadden voor de Galapagos. Er was een divecruise van 8 dagen voor $1900,-, lijkt duur, maar is mega goedkoop! Alleen de tour was t/m 4 aug en dan vlieg ik alweer terug, aaaaaah. Na een maaltijd bij Las mentras de la Almagro ben ik met Micha naar Matthias gegaan en hebben we de rest van de trip besproken onder het genot van een halve liter Presidente!:-p Trip was rond, Micha en ik weer terug met de taxi en besloten toch nog even te gaan stappen. Er was een bar waar ze een free drink aanboden, kom maar op dachten we. Nou ik heb me kapot gelachen om Micha, wat een energie in zijn dansen, hilarisch! :-D

1 juli zouden we de trip starten. Maar eerst uiteraard mn was heeeeel heet laten wassen, want bedbugs wil je niet meenemen…arghhh. Ook met de bus naar Copa airlines geweest om te kijken of ik mijn ticket kon veranderen…jammer genoeg kostte dat net zoveel als de ticket zelf, dus die vlieger ging helaas niet op. Aangezien ik mn was nog niet kon ophalen ben ik langs wel 10 travelagents geweest om te vragen naar aanbiedingen voor de Galapagos. Ik kwam erachter dat ik beter daar zelf een last minute kan boeken! 

En toen was het tijd om Matthias op te halen en de bus te pakken naar Latacunga! Ready for our Quilotoa Loop hiking experience! :-D See Ecuador part 2!;-)

Liefs,

Blanche

• 02 Januari 2016 - 12:38

Marlies Peters:

Hoi lieverd,

Wat schrijf je weer leuk. Kan me goed inleven in je belevenissen.

Op naar het volgende verhaal!

Liefs,
    mams