Barca!!!:-D - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Barca!!!:-D - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Barca!!!:-D

Door: Blanche Peters

Blijf op de hoogte en volg Blanche

22 Juli 2014 | Spanje, Barcelona

Barcelona met Noortje, numero 1!:-)

22 juli zag ik Noortje (mn chicka uit Aruba) weer na 4 weken Nederland ongeveer haha. Uiteraard had ik nog even een dom momentje, want ik loop naar de trein en toen bedacht ik me dat we natuurlijk alleen handbagage hadden…oeps, dus al die grote flessen bodylotion, parfum etc. je kent t wel…Gelukkig kwam Everon langs op Schiphol (hij werkt daar tenslotte) en heeft toen en tasje met alles meegenomen. Noor en ik dik aan de wijn in het vliegtuig en 2 uur later waren we beetje tipsy in Barca!!! :-D Op Plaza Catalunya zijn we uitgestapt en naar Ghalle (hij heeft bij Noortje gelogeerd op Aruba en ook mijn appartementje gebruikt toen ik in Colombia zat!) zijn appartement gelopen, de wijk Rafel, oftewel midden in het centrum, hoe gaaf!!!  En wat een groot en mooi appartement, beter hadden we het niet kunnen treffen! Met hem en Ina (zijn vriendin) zijn we ’s avonds gelijk Pincho’s gaan eten in een wijk die net buiten de stad valt en dus veel goedkoper is. Pincho’s zijn allemaal kleine hapjes op een broodje voor €1,-. Aan het einde tellen ze het aantal stokjes die op je bord liggen en dat bedrag reken je af. Ook hebben Noor en ik kennis gemaakt met Clara, soort sneeuwwitje (bier met sprite). Heerlijk! ;-) Vervolgens zijn we naar Plaza Reial gewandeld en hebben we cocktails gedronken in Club Rosa. Het stappen begint in Barcelona pas rond half 2, dus we waren veelste vroeg, thuis ben ik in slaap gevallen, lekker eerste dagje! 

Na even met Noor ontbeten te hebben op Plaza Reval had ik afgesproken met Johnny, mn makker/collega van FitnessFirst Groningen (hij woont nu in Barcelona). Wat was dat leuk om hem weer te zien zeg! :-D Hij woont aan Plaza Reial samen met zijn vriendin, in een super gezellig appartementje. Na een flinke (om)wandeling haha, we waren zo aan het kletsen, kwamen we uit bij Brunch&Cake een gezellig lunchtentje. Salade met kip en mango en een soyakoffie gedronken. Ook had Johnny pancakes met jam en whippedcream bestelt, jeetje wat een eten!  Na het eten zijn we naar de Nikestore gegaan waar zijn vriendin werkt en vervolgens met haar en een vriendin naar El Born om lekker te terassen!  Daarna naar het strand Barcelonetta. Inmiddels was het alweer etenstijd, dus hebben we een burger gedaan bij Surfhouse. We hebben zo gelachen, want ineens was er een mega grote groep voor het terras de Jive aan het dansen. Beetje apart volk, maar zo leuk om naar te kijken! :-D Anyways we hebben veel gekletst over Personal Training en zijn eigen bedrijfje UrbanBootcamp. Ook hier kwam uit dat we wel samen zouden kunnen werken om iets op te zetten…damn mijn brain draaide overuren, hoe gaaf zou het zijn!?  Rond 23.00 hebben ze me afgezet bij Ghalle en Noortje, er was een Bday party bij een restaurant. Daar gezellig gezeten en toen ben ik op een Velobike terug gefietst, terwijl Noortje achterop de motor bij Ghalle zat! Je snapt ik heb als een malle gefietst haha, hilarisch!:-D Noor en ik waren nog niet klaar, dus nog weer naar El Born om vervolgens te gaan stappen. Bij Nose wat drankjes gedaan en toen er wat gasten tegen ons begonnen te lullen en irritant werden zijn we heel onopvallend weggerend hahahaha. ;-)

Vandaag was het tijd om te shoppen!!! Eerst heerlijk ontbeten bij een restaurantje waar ze juices en yoghurt etc. hadden. Top ontbijt! Toen gingen we los...heeel de dag op pad! Mega veel gekocht. Bikini’s korte broekjes, topjes, nikies (bij de vriendin van Johnny met korting, super lief!) en noem het maar op! Aan het einde van de dag hadden we honger, wauw! Dus wat is er dan beter dan Pincho’s haha. Daarna zouden we nog gaan stappen, dus met Ghalle naar de Beerfactory gegaan, goedkoop bier in een mega schuur, best wel druk! Daarna wat later op de avond nog een dikke burger gegeten bij Kiosk en toen bij Ina in de taxi gestapt opweg naar de uitgaansstrip. CLCD ingegaan (Ina had ons op de gastenlijst gezet, gelukkig! ;-)), maar er was naar onze mening iets te veel lounge. Langs de haven gelopen waar vooral de kinderdisco’s zijn, jeetje wat een proppers en wat een tieners helemaal ladderzat…Niet helemaal onze plek. Na nog 1 tent geprobeerd te hebben waren we er helemaal klaar mee en zijn we terug gelopen, ik kon niet meer! Elke stap was een overleving haha. Onderweg werd wel steeds aan alle mannetjes die bier verkochten gevraagd of ze Fanta hadden…hilarisch hahaha. :-D
Ps: Leuk weetje, een kunstenaar tekent op veel verboden toegangsborden poppetjes, heel gaaf om te zien!

Nog 2 dagen te gaan, deze zijn voor het volgende verhaal! ;-)

Liefs,

Blanche