Antwerpen: 2 nachtjes met Fardau!:-) - Reisverslag uit Antwerpen, België van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Antwerpen: 2 nachtjes met Fardau!:-) - Reisverslag uit Antwerpen, België van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Antwerpen: 2 nachtjes met Fardau!:-)

Door: Blanche Peters

Blijf op de hoogte en volg Blanche

15 Juli 2014 | België, Antwerpen

Stedentripje nr. 1!

Dinsdag 15 juli 2014
Far en ik opweg naar Antwerpen met de trein. Daar aangekomen namen we een bus naar de Drinkstraat, want jah wij dachten: ‘BIER’! Haha Nee, daar zat ’t Abhostel in de buurt. Op die straat waren veel hallalslagers en veel zaakjes met hoofddoeken etc. te vinden. Deed gelijk heel buitenlands aan, leuk!  Hostel was prima, ingecheckt en op pad. Gelijk bij Eco cafe (alternatiever tentje) een gemberthee en een soepje gedaan en opweg naar Meis, de winkelstraat. Fardau heeft onderweg nog een Abaija gepast ( Marokkaanse jurk), wijd verhullende kleding ivm. haar werk, ik heb me kapot gelachen haha.:-D Onderweg kwamen we veel mooie oude gebouwen tegen en we kwamen langs een gratis tentoonstelling RE: Fresco. Wij uiteraard naar binnen, hoe leuk!? Je moest gaan liggen op een rond rood bed en dan keek je naar het plafond. Je keek naar een soort glazen dak waar allemaal naakte mensen op zaten of lagen of liepen etc. Vooral veel harde geluiden, heel bizar. Het einde was hilarisch, want toen zagen we onszelf liggen, je snapt wij allemaal rare dingen doen, shirt half uittrekken, gekke houdingen etc. De mensen om ons heen konden er niet echt om lachen, maar wij gingen stuk! :-D Na een hele stapel ondergoed ingeslagen te hebben zijn we via de Botanical Gardens en het toneelhuis naar het St. Josephplein gelopen. Onderweg kwamen we veel mooie muurschilderingen tegen, wat een geweldige stad zeg! :-D Mensen zijn heel rustig en vriendelijk. Bij kapitein Zeppo’s hebben we heerlijk gamba’s gegeten met truffelrisotto en artisjoktapenade, WAUW!!!:-) Uiteraard met een Belgisch biertje, La Chouffe en later De Konick erbij. Na het eten zijn we via het park terug gewandeld en hebben we bij Café Mombasa (een fietsbar) nog een Seefbiertje gedaan. Leuk café, overal hangen fietsen en zeer gezellige sfeer! What a day!:-)

Woensdag 16 juli 2014
Vroeg op, eitje gegeten en weer op pad. Dit keer fietsen gehuurd. Van die rode fietsjes die je door heel de stad kan ophangen. Je hebt 30 min om gratis te fietsen (naja t is €3,60 per dag per fiets). Ga je eroverheen dan betaal je extra ofzo. Vandaag hebben we weer geshopt, kerken gefotografeerd en biertje (Ciney) gedronken op terras bij café De Pelikaan (bekend café!;-)). Uiteraard ook Vlaamse frietjes gegeten en toen we de Kathedraal in wilden bleek die helaas dicht!  Balen, maar van de buitenkant ook super gaaf om te zien. Wat een sfeer heeft deze stad, overal terrasjes, heerlijk! Vervolgens zijn we door een klein gangetje gelopen, waarin we konden zien hoe ’t er in de Middeleeuwen uit zou hebben gezien en vervolgens kwamen we uit bij het Stadhuis! Gewoon weer WAUW!!! Dikke fontein ervoor, overal vlaggen, allemaal leuke oude huisjes of panden aan het plein en op de achtergrond de Kathedraal…een plaatje! :-D Fardau zag een kroeg waar ze 30 bier op tap hadden, dus wij daarheen. Gollem heette het. Tapje Kasteel genomen, genieten! ;-) Buiten kwamen we aan de praat met 2 jongens, 1 uit Antwerpen en 1 uit Amerika. Met hen zijn we later naar ’t Steen gelopen(soort Fort) en daarna naar Wijk ’t Zuid (een upscale wijk) via een Wallart. Je kijkt je ogen uit in Antwerpen, overal grappige schilderingen of mooie oude panden, echt geweldig! De jongens wilden niet te duur uiteten en haakten al snel af, prima, beter eigenlijk haha! Mega veel terrasjes en tentjes waar we konden eten, veel was al vol of te ballerig, dus we zijn beland bij ’t Neuzeke. Daar lofsoep en paardenstoofvlees gegeten met een Duveltje erbij. Errug lekker al zeg ik het zelf. Toen met het fietsje terug naar ’t hostel. Voldaan en kapot op bed.

Helaas moesten we de volgende dag alweer terug, na een ijskoffie gedronken te hebben zijn we op de trein gestapt. Antwerpen is een geweldige stad, onwijs mooie gebouwen, schoon, super veel gezellige terrasjes, lekker eten, veel goede biertjes, heerlijk shoppen, maar ook cultureel gezien is er veel te doen. Zeker een stad waar ik nog eens naar terug wil! :-D

Next story: BARCELONA met Noortje Derksen!:-D

Dikke X