Galapagos....!!!!! WHOOPWHOOP - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Galapagos....!!!!! WHOOPWHOOP - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Galapagos....!!!!! WHOOPWHOOP

Door: Blanche Peters

Blijf op de hoogte en volg Blanche

24 Juli 2015 | Ecuador, Galápagos

Ecuador part 8 Galapagos Islands!!!

Mega excited stonden Emma en ik op. Jammer genoeg moesten we elkaar gedag zeggen, maar we hadden allebei een nieuwe bestemming, dus het was goed zo!!!:-D Grace een meisje die ik had ontmoet in Montanita zou ook naar de Galapagos gaan. Toen ik landde was ze er al, dus vanaf de airport samen de bus gepakt, de ferry en vervolgens weer de bus om in Santa Cruz aan te komen. Wij gelijk langs allemaal touring agents om te kijken of we een mooie deal konden krijgen voor op een boot. Uiteindelijk een Tourist upper plus boottrip van 6 dagen, 5 nachten geboekt voor $1300,- dollar. Veel geld, maar als je eenmaal op de Galapagos bent wil je dit niet missen. Ook gelijk 2 duiken vastgelegd en een tripje naar Isla Islabela. Toen we dat achter de rug hadden was het tijd voor food en vervolgens hebben we ingecheckt bij een hotelletje met z’n tweeen. Tassen op bed en gaan!;-) In centro de rianza hebben we gelijk de giant Tortugas (landschildpadden) kunnen bewonderen. Ze hebben in het park verschillende gedeeltes voor verschillende leeftijden. Erg bijzonder om te zien hoe groot die beesten worden, wauw! En ze kunnen poepen, niet normaal, net paardenstrond, can you imagine!?;-) Ook waren er landiguana’s te bewonderen die echt alleen voorkomen op de Galapagos eilanden. Het lijken net kleine draakjes. Op de terugweg zagen we nog wat Pelicanen en zeehonden schooien bij de vissers aan de wal, zo kick hoe de mensen hier met de dieren leven. Santa Cruz is levendig, leuk! Helaas waren we helemaal kapot van al dat reizen, dus na het eten rond 20.00 knock out op bed.

Day 1
Na veelste vroeg wakker te zijn geworden…06.00….lekker geskypt met het thuisfront, gepind, ontbeten, duikpak gepast (my gosh ik heb nu gewoon cellulitis….ben wel wat aangekomen deze trip haha) en onze tas gepakt te hebben was het tijd om naar de Floreana (de boot) te gaan. Daar kennis gemaakt met de rest van de crew, mega goed geluncht op de boot en ons kamertje ingericht…naja spullen neergelegd :D. Toen naar ‘El Chato’ Ranch. Daar door lavatunnels gelopen en door het park. De Tortugas leven hier in het wild en we konden super dichtbij komen. Wat een prachtige beesten en huge!!! Als je te dichtbij komt trekken ze zich terug in hun schild en maken dan een geluid wat ons bang zou moeten maken. Na ook even in een leeg schild te zijn gekropen gingen we weer naar Santa Cruz om wat dingetjes te halen voor op de boot. Toen onze mega lekkere avondmaaltijd (garnalen en onwijs veel groenten, i like, i like) op was heb ik een beetje in het water gestaard met een kopje koffie. Dag 1 zat erop. ;-)

Day 2
04.00 uur wakker…hmm maar even kijken buiten. We waren nog aan het varen. Wat een sterrenhemel, echt ontelbaar veel sterren, waar ik ook keek! Nog even in bed gekropen en 6.30 op. Aangekomen bij Floriana. Zoveel zin in deze dag! Op het eiland hebben we veel flamingo’s gezien en later bij het strand overal stingrays in de branding, dus stay out, want anders wordt je gepierced. De 2e bestemming was snorkelen vanuit de dingy bij Devils Crown (een rots in de zee). Redelijk wat golven, was mijn snorkel stuk…dus moest al mijn stukken opduiken en het weer in elkaar zetten terwijl ik alle kanten opgeslingerd werd haha. De onderwater wereld was redelijk hetzelfde als Aruba. We zagen zeehonden op de rotsen liggen en de eerste bluefooted boobies, amazing!!! Later gingen we nog een grot onderwater door, naja alleen Lucas en ik gingen de guide achterna, de rest durfde niet. Diehards! ;-) En vervolgens kwam er 1 zeehond het water in, best wel spannend! Een turtle en een pofferfish gespot waarna het tijd was voor de immense lunch. Eten op de boot is echt super super super luxe en veel. Daarna hadden we een kleine break. We lagen bij Playa la Correo en er kwamen steeds allemaal schildpadden aan de oppervlakte, hoe leuk! De 3e activiteit was de mailbox. Als je, je kaart erin doet moet of mag iemand die uit ’t land komt waar de kaart aan geadresseerd is, de kaart meenemen en thuis op de bus doen. Super grappig. Toevallig zaten er twee kaarten in voor mensen uit Aruba, dus bon, mi ta haci e!;-) Tijdens het snorkelen bij het strand heb ik nog mega veel turtles gezien en later nog een stingray. Vanaf de kant hebben we nog een klein haaitje gespot en uiteraard weer overal zeehonden. Op de boot nog een beetje waterpret, door van de boot af te springen en toen genoten van een prachtige sunset! Na het dinner gingen veel mensen op bed, zelf heb ik nog wat gelezen op het dek en gekeken naar de swallow tailed gulls die om de boot heen vlogen en af en toe een vis vingen. Ook behoorlijk veel vliegende vissen gespot. Blij wordt je van al die dieren! :-D

Day 3:
Vandaag gingen we met een drylanding aan land bij Espanola. Onderweg zwommen er veel zeehonden in het water en op de kant waren meer dan 30 zeehonden en zee iguana’s te zien. Echt loads of them! Op elkaar gestapeld, lagen ze heerlijk te chillen. De iguana’s kunnen niet bewegen, omdat ze koud zijn en moeten dus eerst opwarmen. Wat betekend dat ze dus niet bewegen als je in de buurt komt. Heel gek. Tijdens de wandeling kwamen we een dood zeehondje tegen. Blijkt dat als de moeder overlijd, het kind automatisch ook niet blijft leven. Het zeehondje blijft zoeken naar melk van andere zeehonden, maar daar wordt hij/zij gewoon weggedreven, waardoor het kleintje uiteindelijk overlijdt. Zielig!  Later kwamen we super veel bluefooted/nasca(groene voeten) boobies, galapagos hawks en Albatrossen tegen die op nest zaten, zo kicken hoe mega die Albatrossen zijn, net airplanes! We mochten niet te dichtbij komen, want dan verlaten ze hun ei en dan is het klaar. Ze komen echt alleen op de Galapagos aan land, heel bijzonder. Echt bizar hoeveel dieren leven op dit eiland. Na de lunch was het tijd om met zeehonden te snorkelen. OMG!!! Fantastisch! Er waren er zoooooo ontzettend veel om ons heen en als je koprols onderwater maakt dan doen ze je na en gaan ze met je spelen, super leuk! Eentje kwam zo dichtbij dat ie me een soort kus of kopstoot gaf op mijn masker haha. Later op het strand weer tussen de zeehonden gezeten. Het wemelt echt van de zeehonden! ’s Avonds waren we zo in de goede sferen, dat we met zn allen de boxgame deden. Met de mond moet je steeds een kartonnen box optillen zonder te vallen en de box wordt steeds een stukje kleiner, hilarisch.

Day 4, day 5 en day 6 komen in het volgende verslag!

Stay tuned!;-)

Kus,

Blanche

• 20 April 2017 - 22:25

Marlies (mama):

Wat leuk al die dieren om je heen. Vooral de zeeleeuwen en turtles lijkt mij prachtig.
    Meid wat mask je veel mee. Geweldig!!