Ecuador part 7 - Reisverslag uit Montañita, Ecuador van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Ecuador part 7 - Reisverslag uit Montañita, Ecuador van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Ecuador part 7

Door: Blanche Peters

Blijf op de hoogte en volg Blanche

20 Juli 2015 | Ecuador, Montañita

Guayaquil & Partytown Montanita!!!

Na 3 uurtjes slapen werd ik wakker door al het lawaai in de kamer, jaja dat is het nadeel van in een grote dorm slapen voor minder placa. Maar geen probleem, want Michael en ik gingen naar Guayaquil. Daar aangekomen, met de taxi naar het hostel gegaan en al snel hadden we mensen ontmoet waarmee we naar de 800 steps gingen, welke uitkwam op een lookout point. Eenmaal daar aangekomen zag het er mega gezellig uit. Allemaal leuke cafetjes en barretjes aan die lange trap omhoog. Veel mensen op straat en we hebben onderweg nog een ijsje gehaald en een churrico (worstje aan een stok met mosterd en Parmezaanse kaas), lekker!;-) Bovenaan hadden we een mega uitzicht over de stad. Er stond bovenaan een soort lighthouse, waar je dus ook nog in/op kon, prachtig. Vervolgens zijn we doorgelopen naar Zona Rosa. Allemaal gaybars. Uiteindelijk zijn we The Coco binnen gestapt. Jammer genoeg was het publiek mega jong. Wel leuk om te zien dat iedereen als een malle aan het schuren was en zodra er een salsa nr opkwam iedereen volledig omsloeg naar salsa! Ik was op van het reizen, dus was blij toen ik weer in mijn bedje lag.

De volgende ochtend heb ik mijn ticket naar de Galapagos Islands geboekt en ben zo snel mogelijk met Michael naar de busterminal gegaan. Guayaquil is absoluut niet mijn stad!!! Mega druk, beetje een enge vibe, veel criminaliteit (althans daar werden we voor gewaarschuwd, maar dat voelde je ook wel een beetje). Dus wij gingen naar Montanita, een party/surfers dorpje!:-D Daar aangekomen, regen….grrrr. Snel naar Iguana gelopen en kregen daar de zolderkamer, welke open was en waar allemaal matrassen lagen met een klamboe erover gedrapeerd. Erg bijzonder haha. Met Michael en een stel waarmee we in de bus hadden gezeten bier en pizza gegeten en een beetje rondgelopen. Leuk plaatsje, maar we hoorden de eerste avond gelijk dat iedereen daar keihard aan de drugs zit….iets minder.

Lekker vroeg op en ontbijten bij één van de vele ontbijtkraampjes. Denk; een karretje volgehangen met fruit en een plastic tuinsetje ervoor en dan een stuk of 8 naast elkaar die allemaal hetzelfde aanbieden. Fruitsalade met yoghurt en granola, top!:-D Daarna met Bernardo (welke ik in Quito had ontmoet en nu weer tegenkwam) en Michael een strandwandeling gemaakt, waarna we weer honger hadden gekregen en Rastapan pizza met mega veel knoflooksaus bestelden! Daarna aan de bier en als toetje een pannekoek met dulce de leche. Een dag vol met eten! I like, I like!;-) Later in het hostel hebben we met een grote groep drankspelletjes gedaan en daarna op stap gegaan. Aan de strawberry daiquiries en al snel stonden we te dansen op straat. Eerst gingen we naar Lost, maar daar was niemand, dus toen naar de Beachbar. Helemaal leuk! Nog vrienden geworden met Colombianen, welke onwijs goed konden dansen, en al snel zaten we met zn allen aan de aguardiente. Ook mn salsa was best goed te doen! ;-) Mooie avond, alleen eenmaal terug kon ik niet gelijk op bed, want er waren er twee aan t krikken op 1 van de 12 matrassen op de zolder waar ik ook sliep. Jep, that’s the keerzijde van cheap dorms haha.

Tijdens het stappen ben ik mijn balletje van mn neuspiercing kwijtgeraakt….grrrr…Dus ’s ochtends opzoek naar een piercing shop. Ze hadden alleen ringetjes en hij moest deze dichtmaken met een tang…pijn!!! Rond 12.30 zijn Michael en ik op de bus gestapt richting Puerto Lopez. Daar ben ik gelijk op de whalewatch tour gegaan (Michael wilde de fullday, dus die zou morgen terugkomen). Ik was best wel kapot van gisteravond, dus ik had niet heel veel zin in al die mensen om me heen eigenlijk haha. Maar gelukkig was het na 5 min. varen al raak en werd er een whale gespot. De humpback whale was non stop aan het springen (breeching noemen ze dat). Echt geweldig en zo dichtbij! Wat een prachtige beesten zijn walvissen toch ook! :-D Later nog even gesnorkeld, maar het water was mega troebel. Eenmaal terug had Michael gewacht en zijn we samen terug gegaan naar Montanita. ’s Avonds ben ik uiteten gegaan, weer pizza, haha Montanita is niet goed voor de lijn! ;-)

De volgende dag heb ik een beetje rondgeslenterd en later met Emma op het strand gezeten, wat hebben wij gelachen. Emma is een vrouw van 39, uit Engeland en het klikte onwijs goed. Ik had haar al eens eerder gezien in Quito, tijdens the free walk. ’s Avonds ben ik met Emma en Michael onbeperkt taco’s, burritos etc gaan eten. Was vooral weer erg lachen. :-D We waren zo verschrikkelijk vol, dat ik echt voor pampus lag, net een aangespoelde walvis haha. Maar na in het hostel weer met allemaal mensen gesocialised te hebben toch weer op stap. Onwijs gedanst, maar Emma voelde t niet, dus we gingen naar huis.

The next morning douchen en toen inpakken. Na dat lekkere fruitontbijt met de bus weer naar Guayaquil. Emma en ik hadden een private room geboekt met zn tweeen, heerlijk! We zijn naar de Malecon gewandeld, beetje boring, dus een McFlurry chocobanana geprobeerd, Chinees gegeten en met wat lekkere dingetjes een filmpje in het hotel gekeken. Gewoon even chill! :-D

Morgen naar de Galapagos eilanden!!!

Can’t wait!;-)

Love,

Blanche

• 07 Maart 2017 - 16:35

Marlies Peters:

Hey dochter, je maakt veel mee. Mooi dat je springende humpback whale hebt gezien. Gelukkig maak je veel contacten en ben je weinig alleen. Heb je nog wel eens contact met de mensen die je hebt ontmoet? Kus Je Mams