Cuenca!:-) - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Cuenca!:-) - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Cuenca!:-)

Door: Blanche

Blijf op de hoogte en volg Blanche

15 Juli 2015 | Ecuador, Cuenca

Ecuador part 6 Cuenca!!!

Vroeg op en alleen op de bus naar Cuenca. In Riobamba moest ik overstappen en ik moet zeggen 8 uur in de bus is behoorlijk killing haha. Wel prachtige vergezichten, heuvels, velden en dorpjes kwamen voorbij terwijl wij zigzaggend door de bergen gingen. Eenmaal aangekomen sprak ik een NLse jongen Michael en met hem een taxi gepakt naar het hostel Yakumama. Een mooie stad Cuenca, gelijk een lekker gevoel, veilig en soort van knus. In het hostel gelijk aangepapt met wat andere travelers en we kwamen Hannah ook tegen van Secret Garden, dus met een grote groep op pad om wat te eten. Toen nog even in het hostel aan de bar een cocktailtje gedronken en de free salsa lesson meegedaan in de tuin op een skatebaan. De toon was gezet, dus hop daarna richting een bar waar ze liters bier verkochten om vervolgens de salsa voort te zetten in La Mesa. Ik was behoorlijk kapot van de busrit, dus was blij toen ik in bed lag!;-)

7.45 bam aan het ontbijt en een taxi geregeld om naar Parque Nacional Cajas te gaan. Met zn 6en in een taxi die kant op. Helaas regende het toen we aankwamen en mochten we niet het park in om 1 van de hikes te doen. Dus maar een coca thee gedronken en de bus terug gepakt. Eenmaal terug in de stad hebben we een almuerzo genuttigd en toen na wat shopping bij Parque Calderon in de Catedral de la Inmaculada Concepcion de toren beklommen. Nog even een koffietje gedaan en toen in het hostel gechillt. ’s Avonds zijn we weer met een beste groep uiteten geweest bij een Mexicaans tentje, super gezellig om daarna naar Space te gaan. Die bleek dicht, dus met de eigenaar van het hostel door naar een bar aan de rivier. Hij vertelde dat veel travelers in Cuenca iets voor zichzelf zijn begonnen. Een restaurantje of een hostel of een bar, wel gezellig dus onderling. Ook heeft hij ons vertelt over de hotpools vlakbij Cuenca, sowieso dat we daar heen gaan!;-)

Na een beetje uitgeslapen te hebben en Michael en ik tijdens het ontbijt Angela een Ierse, hadden overgehaald om mee te gaan naar de hotpools hebben we een taxi gepakt. Op naar Piedra del Agua. We kregen een 2 uur durende tour door het spa park. Eerst 15 min. Turks stoombad, toen mudbath, 2 verschillende soorten. Dat moet ik wat meer uitleggen. Eerst moesten we ons helemaal insmeren met bruine modder, het 10 min. laten intrekken, afspoelen en daarna hetzelfde doen met witte/grijze modder. Ook op het midden van het hoofd, ontspannende werking haha. Nou mn huidje was heerlijk zacht daarna!:-) Na het modder gingen we de grot in, een heerlijk warm thermaal bad, alleen wel afgewisseld met 1 min. ijskoud water…oef! En dan als klap op de vuurpijl gingen we in de stoombox. Je zit op een plankje, alleen je hoofd komt uit de doos en die box wordt me toch een potje heet!!! Niks voor mij, maar het zou detoxerend werken, dus ik bleef zitten…Topfit kwamen we er alle drie uit. Nog even in de andere thermal pools gedobberd en toen na een kleine lunch weer terug naar het hostel, want ik had besloten mijn neus te piercen die avond. Al zo vaak heb ik gezegd dat ik dat wilde doen en ik vond dit het moment!:-) Ik was zenuwachtig!!! In een klein shopje, wel heel steriel (was even zoeken), werd ie gezet. Angela allemaal fotos nemen van elke stap….my gosh het deed toch meer pijn dan ik dacht haha. Daarna hadden we een brownie met ijs wel verdiend bij Tutto Fredo!!! Wat was dat lekker!:-D Weer in het hostel aangekomen was er een beerpong match, uiteraard volop meegedaan, hilarisch!:-D De man die mijn piercing had gezet ging ook met ons op pad die avond naar een bar aan de rivier, leuke tent! Het werd een lange nacht, maar erg gezellig!:-) Tevens ook mijn laatste avond in Cuenca, want vanaf hier opweg naar Guayaquil en Montanita!!!

Ciao,

Blanche

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Blanche
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 100312

Voorgaande reizen:

24 Maart 2016 - 03 April 2016

Colombia 2016 van Medellin tot Cali! :-)

28 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Ecuador & Galapagos Islands!!!:-D

17 December 2014 - 04 Januari 2015

New York & Miami met Femke! :-D

03 Oktober 2014 - 12 Oktober 2014

Sint-Maarten & Saba

01 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

NEDERLAND 6 weken zomervakantie

11 April 2014 - 27 April 2014

Suriname!!!

16 December 2013 - 02 Januari 2014

COLOMBIA!!!

04 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

BOGOTA, Colombia

27 Maart 2013 - 07 April 2013

CUBA!!!

21 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Panama & Costa Rica

09 Mei 2012 - 12 Mei 2012

Bonaire

03 Oktober 2011 - 09 Oktober 2011

Jamaica & Curacao

05 September 2010 - 30 Juni 2011

Werken op een cruiseschip

08 Juni 2011 - 30 November -0001

ARUBA!!!

Landen bezocht: