Cuenca!:-) - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Cuenca!:-) - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Cuenca!:-)

Door: Blanche

Blijf op de hoogte en volg Blanche

15 Juli 2015 | Ecuador, Cuenca

Ecuador part 6 Cuenca!!!

Vroeg op en alleen op de bus naar Cuenca. In Riobamba moest ik overstappen en ik moet zeggen 8 uur in de bus is behoorlijk killing haha. Wel prachtige vergezichten, heuvels, velden en dorpjes kwamen voorbij terwijl wij zigzaggend door de bergen gingen. Eenmaal aangekomen sprak ik een NLse jongen Michael en met hem een taxi gepakt naar het hostel Yakumama. Een mooie stad Cuenca, gelijk een lekker gevoel, veilig en soort van knus. In het hostel gelijk aangepapt met wat andere travelers en we kwamen Hannah ook tegen van Secret Garden, dus met een grote groep op pad om wat te eten. Toen nog even in het hostel aan de bar een cocktailtje gedronken en de free salsa lesson meegedaan in de tuin op een skatebaan. De toon was gezet, dus hop daarna richting een bar waar ze liters bier verkochten om vervolgens de salsa voort te zetten in La Mesa. Ik was behoorlijk kapot van de busrit, dus was blij toen ik in bed lag!;-)

7.45 bam aan het ontbijt en een taxi geregeld om naar Parque Nacional Cajas te gaan. Met zn 6en in een taxi die kant op. Helaas regende het toen we aankwamen en mochten we niet het park in om 1 van de hikes te doen. Dus maar een coca thee gedronken en de bus terug gepakt. Eenmaal terug in de stad hebben we een almuerzo genuttigd en toen na wat shopping bij Parque Calderon in de Catedral de la Inmaculada Concepcion de toren beklommen. Nog even een koffietje gedaan en toen in het hostel gechillt. ’s Avonds zijn we weer met een beste groep uiteten geweest bij een Mexicaans tentje, super gezellig om daarna naar Space te gaan. Die bleek dicht, dus met de eigenaar van het hostel door naar een bar aan de rivier. Hij vertelde dat veel travelers in Cuenca iets voor zichzelf zijn begonnen. Een restaurantje of een hostel of een bar, wel gezellig dus onderling. Ook heeft hij ons vertelt over de hotpools vlakbij Cuenca, sowieso dat we daar heen gaan!;-)

Na een beetje uitgeslapen te hebben en Michael en ik tijdens het ontbijt Angela een Ierse, hadden overgehaald om mee te gaan naar de hotpools hebben we een taxi gepakt. Op naar Piedra del Agua. We kregen een 2 uur durende tour door het spa park. Eerst 15 min. Turks stoombad, toen mudbath, 2 verschillende soorten. Dat moet ik wat meer uitleggen. Eerst moesten we ons helemaal insmeren met bruine modder, het 10 min. laten intrekken, afspoelen en daarna hetzelfde doen met witte/grijze modder. Ook op het midden van het hoofd, ontspannende werking haha. Nou mn huidje was heerlijk zacht daarna!:-) Na het modder gingen we de grot in, een heerlijk warm thermaal bad, alleen wel afgewisseld met 1 min. ijskoud water…oef! En dan als klap op de vuurpijl gingen we in de stoombox. Je zit op een plankje, alleen je hoofd komt uit de doos en die box wordt me toch een potje heet!!! Niks voor mij, maar het zou detoxerend werken, dus ik bleef zitten…Topfit kwamen we er alle drie uit. Nog even in de andere thermal pools gedobberd en toen na een kleine lunch weer terug naar het hostel, want ik had besloten mijn neus te piercen die avond. Al zo vaak heb ik gezegd dat ik dat wilde doen en ik vond dit het moment!:-) Ik was zenuwachtig!!! In een klein shopje, wel heel steriel (was even zoeken), werd ie gezet. Angela allemaal fotos nemen van elke stap….my gosh het deed toch meer pijn dan ik dacht haha. Daarna hadden we een brownie met ijs wel verdiend bij Tutto Fredo!!! Wat was dat lekker!:-D Weer in het hostel aangekomen was er een beerpong match, uiteraard volop meegedaan, hilarisch!:-D De man die mijn piercing had gezet ging ook met ons op pad die avond naar een bar aan de rivier, leuke tent! Het werd een lange nacht, maar erg gezellig!:-) Tevens ook mijn laatste avond in Cuenca, want vanaf hier opweg naar Guayaquil en Montanita!!!

Ciao,

Blanche