Ecuador part 5!!! - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Ecuador part 5!!! - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Ecuador part 5!!!

Door: Blanche Peters

Blijf op de hoogte en volg Blanche

11 Juli 2015 | Ecuador, Baños

Banos!!!:-D

Laatste dagje met Micha was aangebroken…snik snik snik. Wat was het intens met z’n drieën en zo gezellig!:-D Na de rum opgedronken te hebben in de jacuzzi en nog flink gechillt te hebben was het tijd om te gaan. Bij Machachi hebben we Micha uitgezwaaid en zijn Matthias en ik de Panamericana overgerend haha, heel die brug over lopen leek ons wat te zwaar met die grote tas! ;-) Eleonore, een meisje uit Londen, die ook bij Secret Garden verbleef ging met ons mee. Super uitzicht vanuit de bus, prachtig! We zijn gelijk naar een hostel gelopen en hebben daar een private kamer voor 3 geboekt. Tassen neer en uiteten!;-) Groot stuk vlees hadden we wel verdiend en daarna een ijsje bij wat marktkraampjes. Leuk plaatsje Banos! Gezellig en knus, omringd door bergen en watervallen. I like I like! ;-) Goed daarna zijn we nog even de kroeg ingegaan, namelijk de Irish Leprechaun. WAUW!!!! Dik kampvuur in het midden van de kroeg (wel openlucht uiteraard) en iedereen gezellig eromheen. Wat een tent! Kick! Nog even wat gedanst en toen terug, ik voelde me de hele dag al niet zo lekker, dus was blij dat we gingen.

De volgende ochtend zijn we verhuisd naar D’ Matthias. Goedkoper!:-) Het was mega druk op straat, iedereen ging naar de kerk. Overal ook tentjes waar ze een soort toffee verkopen en sugarcane. In het hostel kwamen we Nick en Hannah tegen (ook van Secret Garden). Met hen Guineau Pig (Cavia) gaan eten. Die beesten zijn huge!!! Aan t spit liggen ze dan boven het vuur, geen gezicht…Maar ik zal en moest t proberen haha. Smaakt gewoon naar kip, niet echt boeiend eerlijk gezegd. ;-) Daarna zijn we naar de bridge gegaan, waar je vanaf kon bungeejumpen, naja het was meer een soort swing. Aangezien ik me nog niet zo lekker voelde en ik al gebungeejumped heb, heb ik deze overgeslagen. Maar t was wel echt kick om te kijken, zo boven die rivier, doodsangsten van mensen, lachuh!  Toen onszelf getrakteerd op empenadas met chocola en bacoba en ’s avonds opweg naar de natural hotsprings La Virgen. Het water schijnt fofaat, magnesium en nog veel meer mineralen te containen. Er waren drie baden, maar my gosh wat was het druk, net een blik sardientjes... We moesten een badmuts lenen en daar gingen we dan. Heerlijk warm die baden en ook een koud bad (goed voor de bloedcirculatie ;-)). Na een paar keer in alle baden te zijn geweest was het tijd om ons weer aan te kleden en lekker te gaan eten!  We zijn in een tentje beland waar je op de grond zit op kussens, zonder schoenen, openhaard in het midden, oftewel super knus. Eten was best ok en na een gingerthee was het tijd voor bed, want morgen werd een intensieve dag! ;-)

Vroeg op en na wat pancakes met aardbeien en passionfruit hebben Matthias, Eleonore en ik fietsen gehuurd om de route de Cascades (route van watervallen) te doen. Van Banos naar Puyo fietsen! Heerlijk weer even actief zijn!  Onderweg kwamen we langs fruitplantages en uiteraard hebben we wat manderijntjes meegenomen…;-) Het was prachtig weer, uitzicht op bergen, rivieren, watervallen en wat heb ik dat fietsen toch gemist! Mijn dag kon niet meer stuk. Bij de Rioverde zijn we naar de grootste waterval gegaan, namelijk de Pailon del Diablo. Echt een reusachtige waterval en het leuke was, je kon via een klein paadje klauterend achter de waterval belanden, hoe kick!!! Wel zeiknat geworden, maar wat maakt t uit haha, we stonden achter de Diablo! :-D Eleonore bleef steeds erg ver achter met het fietsen, dus heb haar fiets genomen, bleek dat haar band lek was….aaarrghhh Maar gelukkig vonden we een mannetje met kokosnoten aan de zijkant van de weg, hij heeft een pomp geregeld. En terwijl wij een kokosnoot nuttigden werd de band opgepompt. Helaas duurde het niet lang voordat de band weer lek was, dus Eleonore ging met een bus terug. Matthias en ik wilde de tocht wel volbrengen, maar we zagen dat het nog wel even ging duren en voornamelijk ook bergop, dus besloten na een uur klimmen om ook een busje te pakken, het was ook al redelijk laat. In de bus lagen we allebei al snel te tukken. Na een douche was het tijd om te eten. Soep en ceviche en later na nog wat geshopt te hebben (muts gekocht) en een kleine wandeling gingen onze lichtjes uit! Heerlijke dag!:-D

Laatste dagje Banos was aangebroken en vandaag zouden we gaan Canyoningen!!! Hoe kickuh is dat!? Eerst een volledige outfit aan, de rode billen broek, net baviaantjes waren we, je snapt, de toon was gezet! :-D Wetsuit, jas, schoentjes, helm, alles! Opweg naar de watervallen! Na de uitleg over hoe je jezelf moest vast zetten etc. Gingen we bij de eerste achterstevoren eraf en het laatste stuk moest je springen, een kleintje, maar toch erg spannend! ;-) De tweede was alleen maar klimmend, de 3e op de billen naar beneden en de laatste was van 25m hoogte jezelf gewoon laten vallen. Zo leuk! Alsof je part of the waterfall bent! Ik snap Arjen de Jong (ALO makker) zijn passie hiervoor nu helemaal!:-D Tegen lunchtijd waren we weer terug en na een almuerzo gegeten te hebben en een kleine siesta namen we de bus richting Casa de Arbol. The swing and treehouse at the end of the word. Mijn energie was eindelijk een beetje terug!!! Best grappig, want iemand had gewoon een stuk grond, daar een schommel op gezet, een koe en mensen betalen allemaal om het te komen zien, mega slim! En het uitzicht over de Tungurahua vulkaan is prachtig. We hebben geschommeld als een malle en later op t gras nog even gechillt. Toen gaan wandelen naar beneden richting Cafe del Cielo. Onderweg nog met een lokaal vrouwtje een stuk gewandeld, welke ons een soort sluiproute gaf, want het was nog aardig ver. Eenmaal daar aangekomen viel onze mond open. Wat een uitzicht!!! Heel Banos konden we zien, al die lichtjes, prachtig! Ook al was het aan de prijzige kant voor backpackers vonden we dat we het verdiend hadden om hier te eten en een biertje te doen!:-) Heerlijke hartige crêpe en een biertje, kaarslicht, dat uitzicht, wat een euforisch moment! Ook nog even in de lobby gezeten van het hotel, toen besefte ik me dat je op 2 verschillende manieren Ecuador kan ervaren. Ze hebben namelijk ook prachtige hotels en restaurants, totaal anders dan waar wij als backpackers heen gaan. En juist dan is het leuk om af en toe van het luxe te genieten! Taxi gepakt in cafe Jack nog een Caneleza gedronken en toen na een kleine wandeling op bed. Weer zo’n topdag!:-D

Helaas was dit mijn laatste dag in Banos en ook met Matthias en Eleonore, morgen ga ik naar Cuenca.

Liefs,

Blanche