SXM Part 2 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Blanche Peters - WaarBenJij.nu SXM Part 2 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

SXM Part 2

Door: Blanche Peters

Blijf op de hoogte en volg Blanche

06 Oktober 2014 | Curaçao, Curaçao

De gewone werkweek was aangebroken voor Fleur, dus tijd dat ik mijn eigen waggie ging regelen! Er was geen kleine auto meer, dus kreeg een familie kar mee haha. Bij Grand Marché eerst wat boodschapje ingeslagen en toen op pad. Mulletbay was mijn eerste stop, daar heb ik op het strand onder een boom lekker een boekje gelezen in de schaduw en uiteraard een frisse duik genomen. ;-) Toen weer op weg naar Philipsburg om de stad even in te gaan met Fleur tijdens haar break. Parfum gehaald en gekeken voor een samsung Galaxy tablet. Helaas moest Fleur weer aan de bak, dus heb alleen geluncht in een super leuk Frans tentje genaamd Au Petit café. Allemaal glutenfree en lactosefree, toppie!:-D Terwijl ik daar zat begon het te regenen, dus heb er iets langer gezeten.
’s Avonds ben ik met Fleur meegegaan naar Crossfit, super gaaf zo’n box! Pittig damn! 

Dinsdag ging ik naar Prune Beach en Longue Bay. Je moet dan via een soort residence rijden. De stranden waren prachtig, maar ook behoorlijk dood, geen mensen te bekennen en toen ik net zat op mn stoeltje begon het te regenen! Haha Dus op naar Mulletbay. Daar was Wendell met zijn familie, welke ik had ontmoet zondag. Gezellig gesnorkeld naar de inham waar we vroeger toen we klein waren vanaf sprongen en onder water onder koraal doorzwommen…Zo leuk om dat weer terug te zien!:-D
Door de ouders van Wendell was ik uitgenodigd om te komen bbqen, dus ’s avonds met 2 bakken ijs die kant op. My gosh wat een mega appartement, wauw!!! Hele huis was wit, ze hadden uitzicht op Simpson Bay en op de hoogste etage zat zelfs een jacuzzi! Echt prachtig. Heerlijk gegeten en toen kwamen zijn vrienden, namenlijk de eigenaars van Barnacels (Grieks restaurant) met hun personeel. Zo onwijs gelachen om twee gasten, wat een verhalen kwamen daar uit! :-D Met z’n allen aan de Café Patron en later op de avond naar La Bamba, daar hadden ze namelijk salsa avond. Een klein beetje gedanst en vervolgens nog even gaan kijken bij stripclub Red, maar dat was van korte duur haha.

Na 3 uurtjes slaap ging ik woensdag opweg naar Marigot. Daar langs de marktjes gewandeld, veel verse vis en wat fruit. Bij Enoch’s place een hele snapper naar binnen gewerkt, mega veel, maar ook echt lekker! Later nog bij Karakter een beetje gezond en lekker gezwommen en voordat ik naar huis ging een heerlijk ijsje genuttigd! ’s Avonds zitten kletsen met Fleur, ze had een hondje moeten laten inslapen die was aangereden, dus was een beetje verdrietig. Fleur ging lekker op bed en ik ging naar Barnacles. Daar kwamen Wendell, zijn vrienden en ik aan de praat met Dennis, een man die parfum verkoopt op basis van oliën, mega interessant. Zag het al helemaal voor me, op Aruba mn eigen parfum verkopen. Haha maar uiteraard was dat weer een enthousiaste opwelling. ;-) Toen met Wendell en Dennis naar Skybeach gegaan in Maho, super mooi dakterras. Allemaal lounge zitjes en erg hip. Onwijs gelachen, we waren non stop grappen aan het maken over die parfums, hilarisch. Vervolgens zijn we beland in Tantra, ook een leuke tent. Veel gedanst! Rond 2 uur kon ik niet meer, dus ben ik naar huis gegaan.:-)

’s Ochtends heb ik mijn auto weggebracht en werd ik opgehaald door Aukje de Jong, vriendin van mijn ouders die nog steeds op Sint-Maarten woont. Eerst gingen we even kijken bij haar huis in Belair. Vervolgens hebben we bij TopCarrot een drankje gedaan en zo onwijs zitten kletsen, niet normaal, mega gezellig! Toen gingen we opweg naar de Franse kant, daar hebben we namelijk vroeger gewoond. Onderweg nog gestopt bij een tweedehands winkeltje en toen we bij ons oude huis aankwamen herkende ik het gewoon niet terug. Wat is dat raar! Dat komt ook omdat er nu een school voor het huis gebouwd is en meerdere huizen. In mijn hoofd leek alles veel groter, maar ik was toen natuurlijk ook rond de 5 jaar. Wel echt leuk om gezien te hebben. Het water aan de kust bij opstappoint voor Pinel was erg troebel en het hotel waar we altijd zwommen was weg. Ook deed het een beetje armoedig aan. Na dit alles hadden we best wel trek, dus in Grand Case bij Talk of the town ribs gegeten. Daarna was het tijd om weer naar Philipsburg te gaan. Daar mn Galaxytab gekocht en toen werd ik weer thuis afgezet. Wat een super tripje met Aukje en zulk kletsen met z’n tweeën, niet te stoppen! ;-)
De stroom en het water bleek thuis afgesloten te zijn, dus heb met flessen water gedoucht en toen met Fleur mee naar voetbaltraining. Even gekeken en werd daarna opgehaald door Wendell en Alberto. Bij Barnacles gegeten, heerlijke grilled octopus en later een gyrosplatter met heeeeeel veel knoflook haha. Na het eten zijn we door gegaan naar Red Pianos, want daar speelde Orange Groove. Alle vrienden van Fleur waren er, dus was een gezellige avond. Ruben en Lineke hebben me thuis afgezet en toen was het K.O. voor mij, want morgen met Fleur naar Saba!!!

Dus next story is about a little little little island called SABA!:-)

Liefs,

Blanche

  • 15 Mei 2015 - 12:17

    Zoet:

    Heerlijk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Blanche
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 100278

Voorgaande reizen:

24 Maart 2016 - 03 April 2016

Colombia 2016 van Medellin tot Cali! :-)

28 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Ecuador & Galapagos Islands!!!:-D

17 December 2014 - 04 Januari 2015

New York & Miami met Femke! :-D

03 Oktober 2014 - 12 Oktober 2014

Sint-Maarten & Saba

01 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

NEDERLAND 6 weken zomervakantie

11 April 2014 - 27 April 2014

Suriname!!!

16 December 2013 - 02 Januari 2014

COLOMBIA!!!

04 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

BOGOTA, Colombia

27 Maart 2013 - 07 April 2013

CUBA!!!

21 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Panama & Costa Rica

09 Mei 2012 - 12 Mei 2012

Bonaire

03 Oktober 2011 - 09 Oktober 2011

Jamaica & Curacao

05 September 2010 - 30 Juni 2011

Werken op een cruiseschip

08 Juni 2011 - 30 November -0001

ARUBA!!!

Landen bezocht: