Sint-Maarten Part 1 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Sint-Maarten Part 1 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Sint-Maarten Part 1

Door: Blanche Peters

Blijf op de hoogte en volg Blanche

03 Oktober 2014 | Curaçao, Curaçao

Excitement! Jaja, want toen ik 3 jaar oud was heb ik daar met mn parents en brother 3 jaar gewoond. Dus super leuk om het eiland te zien en te ervaren op 27 jarige leeftijd! ;-) En hoe kan dat het beste? Door bij Fleur te verblijven, welke ik nog kende via Sanne (from SXM) en toen we in Groningen studeerden!

Opweg naar SXM had ik veel vertraging en toevallig kwam ik aan de praat met iemand, genaamd Nathaly, wie een vriendin bleek te zijn van Fleur. Helemaal leuk, dus aangekomen zijn we met haar en nog een vriendin Jen gelijk sushi gaan eten bij Bamboo. De ene mojito na de andere ging erin en de sfeer zat er lekker in. Dus gelijk door naar Karakter, een strandbar. Super lachen, want er staat gewoon een caravan, welke omgetoverd is tot een bar!  Daar heb ik voor het eerst vodka tin gedronken, soort grapefruit frisdrank, goed te doen haha.
Goed we waren nog niet bij Fleur thuis geweest, dus hup mijn spullen droppen en ff lekker douchen. Nou we kwamen daar aan, WAUW wat een uitzicht. Fleur woont boven op een berg en heeft uitzicht over the cruiseship terminal, baai en nou ja half Sint-Maarten haha. Prachtig! De avond was nog jong, dus opweg naar SoggyDollar. Ook weer een leuke tent, veel gedanst en gelachen. Wat een heerlijke aankomst haha. 

De next day had ik behoorlijke hoofdpijn, dus terwijl Fleur een voetbalvergadering had heb ik me nog even omgedraaid! ;-) Goed de middag stond in het teken van de Loteriefarm in Pic Paradis. Ook weer een prachtige plek! Een soort ontspanningsoord. Je hebt daar een zwembad, whirlpool en een soort hutjes die je kunt huren met een groep mensen om in te chillen en dit alles midden in het regenwoud. Fleur had een aantal vrienden opgetrommeld, dus het was een gezellige middag!  Lekker eten besteld, gefrituurde brie, miniburgers, chickenwrap, ribs, stoofpotje spinazie met kaas en crab, HEERLIJK! Na het eten gingen we met een paar de whirlpool in, ik zette die bubbels aan, maar het stonk, rook mega chemisch, dus maar snel er weer uit. Later zag ik dat al mn zilveren sieraden zwart waren geworden. Hmm dus probably een chemische reactie op wat er in het water zat. Verder had ik een vrucht geplukt, bleek een Calabas te zijn, kon helaas niet gegeten worden, er worden voornamelijk bakjes van gemaakt.

Helemaal relaxed en ontspannen gingen we opweg naar ons volgende feestje haha. Fleur geeft elke week vrijwillig straathonden te eten en ze had een bedankje. Super leuk bij de doggy volunteer meeting plek. Allemaal hapjes en drankjes (alsof ik nog niet vol genoeg zat haha) en leuke mensen.

En omdat deze dag niet al vol en leuk genoeg was ;-), hadden we na het douchen ook nog een etentje met Fleur haar Crossfit groep. 3 mensen waren jarig geweest en ze vierden het met een 3 course dinner…aaaaaah nog meer food!  Heerlijk gegeten en leuke sportieve mensen! Echte Sint-Maartenaren!:-D Uiteraard werd er nog even gestapt, dus gingen we naar Privé, een discotheek in SimpsonBay. Daar lekker gedanst, maar we waren behoorlijk kapot van deze dag, dus VOLdaan op bed! :-D

Sunday ROUNDTRIP SXM!!!:-D Hoppa samen in Fleur dr waggie en gaan.  Eerst Coralita Island bekeken, ook wel ShellIsland genoemd. Super mooi al die uitzichten over de baaien. Vervolgens Captain Olivers/Dawnbeachhaven, het strand was daar iets minder, er was veel zeewier. De haven was wel leuk om te zien, er zijn op Sint-Maarten veel meer zeilboten en haventjes, ik snap waar de passie voor zeilen vandaan is gekomen bij mijn ouders!;-) Toen naar 3 lookoutpoints bij de Loteriefarm in Picparadis na 2 korte hikes. We hadden uitzicht over Greatbay, Orient, Point Blanche, Belvedere, Shell Island en Greenkey en nog meer. Adembenemend! Wat een verschil met Aruba, zoveel groener, zoveel meer baaitjes, heuvels, boten, echt THE ISLAND FEELING! Vanaf Friarsbay zijn we naar Happybay gewandeld, erg leuk strand, mooie strandtentjes en mensen waren overal aan het bbqen en er was volop muziek.  Vanaf daar zijn we door Marigot heen gereden en bij Sunset de vliegtuigen zien landen onder het genot van een Tin. Erg impressive hoe laag die vliegtuigen over je heen komen. Gaaf! Goed nog even bij de ouders van Fleur gestopt….nou mijn mond viel open van verbazing, wat een huis ook weer! Op een cliff (Becanhill) met uitzicht over de baai, mooi zwembad, alles er op en eraan, prachtig! Even gezellig gekletst en Fleur en ik zijn toen een ijsje gaan eten bij Gio’s, lekkah!;-) De trip werd vervolgd naar Porto Clipecay, waar boten ook kunnen aanmeren en op maandag heb je daar een openlucht cinema. Toen David’s hole bekeken in BayRouge en als laatste naar Backbay/Point Blanche om de natural pools te checken. Het lijkt wel wat op de natural pools van Aruba, maar Aruba wint het! ;-) Inmiddels werd het al bijna donker, dus snel die kant opgelopen. Dit is echt een plek waar je als gewone toerist niet terecht komt, namelijk een oude vuilstortplaats, maar echt super gaaf. In het donker weer terug gelopen en ondanks dat we kapot waren zijn we ’s avonds toch nog op stap geweest haha. Sunset it was. Erg leuk! Lekker druk, veel dancehall en de Carib biertjes smaakten goed ;-) Later zijn we nog bij Soprano’s beland met 3 Amerikaanse mensen. Wendell from Philly, zijn zusje en vriend ontmoet. Super dagje!

Zoals je ziet zijn de eerste paar dagen SXM bom en bomvol met leuke dingen samen met Fleur, echt super! :-D Mijn volgende story zal gaan over mijn dagen in een gehuurde auto alleen, terwijl Fleur aan het werk is!:-D

Laterzzz,

Blanche

  • 15 Mei 2015 - 12:37

    Mama:

    Wat een heerlijke eerste dagen voor je op sxm. Dat je al die namen nog wist van de baaien, strandjes, bars etc. Leuk dat het zo goed klikt met Fleur. Ik zie dat ik je 2e verhaal al binnen heb dus ga die nu snel lezen. Liefs en kusjes je mammie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Blanche
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 100325

Voorgaande reizen:

24 Maart 2016 - 03 April 2016

Colombia 2016 van Medellin tot Cali! :-)

28 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Ecuador & Galapagos Islands!!!:-D

17 December 2014 - 04 Januari 2015

New York & Miami met Femke! :-D

03 Oktober 2014 - 12 Oktober 2014

Sint-Maarten & Saba

01 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

NEDERLAND 6 weken zomervakantie

11 April 2014 - 27 April 2014

Suriname!!!

16 December 2013 - 02 Januari 2014

COLOMBIA!!!

04 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

BOGOTA, Colombia

27 Maart 2013 - 07 April 2013

CUBA!!!

21 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Panama & Costa Rica

09 Mei 2012 - 12 Mei 2012

Bonaire

03 Oktober 2011 - 09 Oktober 2011

Jamaica & Curacao

05 September 2010 - 30 Juni 2011

Werken op een cruiseschip

08 Juni 2011 - 30 November -0001

ARUBA!!!

Landen bezocht: