New years eve Bogota, Colombia deel 5!!! - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Blanche Peters - WaarBenJij.nu New years eve Bogota, Colombia deel 5!!! - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

New years eve Bogota, Colombia deel 5!!!

Door: Blanche Peters

Blijf op de hoogte en volg Blanche

11 April 2014 | Colombia, Bogota

Where were we, ooh jah net aangekomen in Bogota…konden pas laat inchecken, maar we konden wel al 1 bed krijgen. Dus Mano lekker slapen en ik ben mijn manicure en pedicure gaan doen! :-D Rood met een leuk figuurtje! Best lastig om in je gebrekkige Spaans dingen uit te leggen, maar het is gelukt. :-) Eenmaal terug heb ik 2/3uurtjes geslapen en daarna ben ik met Mano rond gaan lopen door de stad. Lekker Ajiaco gegeten en daarna nog een Chai Latte bij Juan Valdez, life is good!  Aangezien het oud en nieuw was die avond hebben we een fles Aguardiente gehaald en bierrrr! Na in het hostel nog even gechillt te hebben en gedoucht etc zijn we beneden gaan zitten. Met andere mensen uit het hostel hebben we kaartspelletjes gedaan en daar kwam de Aguardiente en het bier tevoorschijn! Haha Echt mega gelachen. Ondertussen was ik aan t appen met NL en Aruba, want daar was het al zover. Ik miste iedereen best wel hard op dat moment, maar ik zat in Colombia, dus wat zeur ik eigenlijk.  Rond 11uur gingen we met de taxi naar La Villa, de international bar. Was zeker gezellig, lekker gedanst en we vertelden aan iedereen dat ik Mano z’n zusje was, mooi man! ;-) Leuke, maar aparte oud en nieuw, zonder enige vuurwerk gezien te hebben helaas. Gelukkig was Mano er. 

1 januari 2014
Lekker uitgeslapen en toen met Keith die we al eerder ontmoet hadden gaan lunchen en later ontspannen in een parkje gezeten met het zonnetje, heerlijk! ’s Avonds wilden we wel weer iets leuks doen, maar niks was open. Mega stil overal op straat. We hebben bij the Beercompany een biertje gedaan en toen nog even rondgelopen op zoek naar een restaurantje om te eten. Niks te vinden joh…Bizar. Veel zwervers op straat dat wel. Uiteindelijk bij McDonalds een McFlurry kitkat gegeten en daarna vroeg op bed. Vandaag was helemaal raar, aangezien het zo dood was in zo’n grote stad…Geen auto’s, geen mensen, geen restaurantjes niks…Dat verwacht je toch niet…!?

2januari. Laatste dagje en terugvlucht naar Aruba. We stonden vroeg op, zodat ik nog even naar een mall kon. Waren we TE vroeg haha, niks open… 10 uur ging ie pas open, dus hebben toen typisch ontbijt Tamale gegeten, dat is een bananenblad met daarin rijst, kip, mais, ei en varkensvlees. Was wel oke, maar niet nog een keer. ;-) In de mall niks meer gevonden, dus tas ingepakt, betaald en na nog een afsluitend cappuchinootje met Mano heb ik de taxi gepakt naar the airport. Colombia zat erop. Het was geweldig, veel gezien, veel gedaan en veel leuke mensen ontmoet. Waar ik wel achter ben is dat kerst en oud&nieuw niet gevierd moet worden in Colombia als je geen Colombianen kent. :-p En Ciudad Perdida was voor ons het hoogtepunt en een must see and do! :-D

Op naar de volgende reis!;-)

Besos,

Blanche