First few days in BOGOTA!!!:-D - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Blanche Peters - WaarBenJij.nu First few days in BOGOTA!!!:-D - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

First few days in BOGOTA!!!:-D

Door: Blanche Peters

Blijf op de hoogte en volg Blanche

04 Oktober 2013 | Colombia, Bogota

Colombia, BOGOTA!!


Mensen van het goede leven het is weer tijd om jullie op de hoogte te stellen van mijn laatste avontuur. Dit keer was ik allen naar Bogota, Colombia! :-D Eigenlijk was het de bedoeling om met mijn vriendinnetje Amber naar Suriname te gaan, maar DAE is failliet gegaan, dus waren we ons geld kwijt. Maar ik moest en zou weg, dus ben ik alleen gegaan om een Spaanse cursus en dans cursus te doen. Super spannend!!! ;-)

Vrijdag 04 oktober ging ik opweg. ’s Avonds in het donker kwam ik aan, de vlucht duurde maar 2 uurtjes ofzo, dus nergens last van!  Met de taxi opweg, maar eerst geld pinnen en overal verstopt zoals op internet aangegeven is….pfff wat een gedoe haha. Eenmaal bij het hostel La Pinta aangekomen voelde ik me gelijk thuis. Wat een aardige mensen, wel wat alternatief, maar heel relaxed. Ik had een kamer geboekt voor alleen vrouwen, maar er was maar 1 bed bezet, dus dikke prima. Zag er schoon en verzorgd uit allemaal. Tas uitgepakt en toen meteen een Colombiaans biertje, ging er lekker in! ;-) Ik hoorde de receptioniste over een hippie/gypsy feestje praten, dus uiteraard heb ik mezelf uitgenodigd haha. Wat een feest was dat zeg! Iedereen danste de polka op hele bizarre muziek, maar het maakte allemaal niet uit. Iedereen was happy en blij en vriendelijk. Echt een leuke ervaring! 3 uur was ik thuis en ging ik lekker op bed! 

Na het gratis ontbijtje (fruit, cornflakes, brood) wilde ik eigenlijk gaan shoppen, maar ik kwam een Braziliaanse jongen Thiago tegen en die wilde wel de Candelaria in. Wij besloten met z’n tweeën te gaan. In een klein vol busje opweg, gelukkig kon hij Spaans, anders was het niet helemaal goed gegaan denk ik! ;-) Toen we uitstapten wij uiteraard gelijk allemaal foto’s schieten, werden we gewaarschuwd door de politie ivm met dieven….Aaaaaah, snel weg daar! Op naar Plaza Bolivar, mooi groot plein vol met duiven en zelfs mensen met lama’s haha. Om het plein heen waren mooie gebouwen te zien, zoals Palacio de Justicia, Catedral Primada, Capilla del Sagriario en Capitolio Nacional. Vanaf daar zijn we een beetje gaan wandelen, erg mooi al die kleine gekleurde huisjes en dan tussen de straten door zie je de Montserrate berg in de verte, heerlijk! We zijn naar het Botera museum geweest, erg lachen om te zien. Fernando Botera schilderde namelijk allemaal dikke vrouwen, naja mensen en zelfs fruit en gitaren waren dik afgebeeld. Daarna zijn we wat gaan eten in een lokaal tentje, we namen Ajiaco. Dat is een soep met mais, aardappels, kip, kappertjes en room en daar krijg je een stuk avocado bij en een bakje rijst. HEERLIJK!!! Hierna konden we er weer tegenaan, dus op naar het museo de Oro. Oftewel het goudmuseum. 3 verdiepingen met wel 55000 stukken goud. Leuk om te zien, maar zoooooveel dat ik er al snel klaar mee was.

’s Avonds na een beetje gekletst te hebben met wat mensen die ook in het hostel verbleven hebben we besloten met z’n vieren Patacon te gaan eten. Dat is fried plantain met daarop kip, vlees, guacamole en tomaat. Ook weer super lekker. Na een dutje zijn we toen met een groep naar The mansion gegaan. 2 vloers discotheek. Helaas viel het wat tegen en ging ik weer vroeg naar huis. Mooi dagje dacht ik zo! 

Dag 3 alweer, de zondag. Super gaaf hier in Bogota, want op zondag zijn de straten gesloten voor auto’s. Dat betekend dat heel de stad te voet, te fiets of op skeelers buiten over de straten gaan. Erg leuk en een mega goed idee! :-D Lekker sportief! Alle mensen waar ik de weg aan vroeg waren mega vriendelijk en ik voelde me echt heel veilig. Ik ben van Calle 65 naar calle 83 gewandeld en daar ben ik de Andino Mall in gegaan. SHOPPUHHH!!! Naja viel wat tegen haha. Wel een hele leuke winkel genaamd Tennis bezocht, super. Verder geprobeerd leuk ondergoed te scoren, maar dat viel vies tegen. Verder de Berschka en Zara bezocht, heerlijk mezelf verwend! ;-) ’s Avonds avocado met tomaat op brood gegeten en lekker voldaan op bed!

In het volgende verhaal vertel ik over mijn ervaring met de cursus Spaans en dans! :-D

Besos,

Blanche

  • 09 November 2013 - 09:30

    Mams:

    Hoi Lieverd,
    Wat schrijf je toch leuk, je zou zo een reisprogramma kunnen presenteren. Een tweede Floortje Dessing.
    Heerlijk eten daaro. Op naar je volgende verhaal cursus Spaans en dans.
    Liefs,
    Mams

  • 09 November 2013 - 09:45

    Sjoukje:

    Hey Blanche!!
    Wat een leuk verhaal heb je weer geschreven! Ik zie het allemaal voor me ;)
    Ik vind het echt zooooo knap dat je het gewoon helemaal alleen doet, echt respect!! Maar doe je wel voorzichtig ;) Heel veel succes met cursussen! We moeten binnenkort maar weer eens mailen, ik heb de afgelopen tijd ook heel veel leuke dingen meegemaakt en heb weer een nieuwe liefde in mijn leven ;)
    XXX Sjouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Blanche
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 100299

Voorgaande reizen:

24 Maart 2016 - 03 April 2016

Colombia 2016 van Medellin tot Cali! :-)

28 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Ecuador & Galapagos Islands!!!:-D

17 December 2014 - 04 Januari 2015

New York & Miami met Femke! :-D

03 Oktober 2014 - 12 Oktober 2014

Sint-Maarten & Saba

01 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

NEDERLAND 6 weken zomervakantie

11 April 2014 - 27 April 2014

Suriname!!!

16 December 2013 - 02 Januari 2014

COLOMBIA!!!

04 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

BOGOTA, Colombia

27 Maart 2013 - 07 April 2013

CUBA!!!

21 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Panama & Costa Rica

09 Mei 2012 - 12 Mei 2012

Bonaire

03 Oktober 2011 - 09 Oktober 2011

Jamaica & Curacao

05 September 2010 - 30 Juni 2011

Werken op een cruiseschip

08 Juni 2011 - 30 November -0001

ARUBA!!!

Landen bezocht: