Cost Rica part 5! - Reisverslag uit Puerto Jiménez, Costa Rica van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Cost Rica part 5! - Reisverslag uit Puerto Jiménez, Costa Rica van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Cost Rica part 5!

Door: Blanche

Blijf op de hoogte en volg Blanche

06 Augustus 2013 | Costa Rica, Puerto Jiménez

CORCOVADO!!!

Allright first things first. Corcovado is één van het beroemdste National Park van Costa Rica. Het is mega groot en je kan er alleen echt in door erheen te wandelen of dus een vliegtuigje te nemen. Er zitten ook onderzoekers gevestigd, ivm met de vele diersoorten. Let me tell you how we experienced this park! :-D

Wij kwamen dus aan bij Sirena, 1 van de 6 Rangerparken. Hier hebben we eerst onze tent opgezet, die we van onze guide Felix konden lenen. Eigenlijk een 1 persoonstent, waar we met z’n twee ingingen haha. De tenten worden opgezet op een soort houten plateau boven de grond. Er valt veel regen hier, dus het is mega vochtig. Alles klaar hoppa gelijk wandelen. Een behoorlijk stuk naar de Sirena rivier. Onderweg nog Goocote gegeten, dat is een oranje vrucht met een dikke pit erin. De rivier overgestoken…naja Jolien en ik uiteraard geregeld dat we op de rug van die Spanjaarden konden, gracias gracias! :-p We hebben veel ibissen gezien, doodskop aapjes, spidermonkeys en brulapen. Wat een beesten zeg en veel! Al dat lawaai, fantastisch, echt in de middle of the jungle! Daarna hebben we nog veel grote roofvogels gezien, een krokodil en nadat we aan de rivier met een kokosnoot aan het chillen waren, hebben we ook nog een Tapier met kind gespot!!! Dat zijn ook animals zeg woooow. Soort olifant/nijlpaard maar dan wat kleiner. Het zijn vegetariërs gelukkig. In the jungle hebben we verder veel mushrooms gezien, Halloweencrabs (mega grote gekleurde krabben) en papagaaien die over vlogen. En we hebben termieten gegeten, boooooordevol eiwitten hahaha, best oke! ;-) Helaas begon het te regenen het laatste stuk. Dus poncho over mezelf en de tas heen en door. Eenmaal thuis, gedoucht, noodles gegeten en daarna aan de voorkant van de Rangerstation gezeten met een twixje. We vonden eigenlijk dat we een koud cervezaatje hadden verdiend, maar bleek dat ze alleen water verkochten….grrrrrrrr!!! Na nog even met wat gidsen gekletst te hebben gingen we het knusse tentje in. Drama…plakkerig, warm, hard, opblaaskussentje en dan Jolien zowat op me hahahaah…WELTERUSTEN!!! :-D

5.00 uur ’s ochtends werden we wakker gemaakt. Daar gingen we weer, hiken naar de rivier met de hoop een Poema te spotten. Helaas…niet gelukt. Later gingen we via het strand naar de Sirenarivier, ik op mn blote voeten, want had inmiddels al DIKKE blaren… Onderweg veel sporen gezien van schildpadden, neusbeertjes, tapiers en vogels. Eenmaal daar weer aan de kokosnoot. We waren daar omdat de tie opkwam. Op dat moment jagen de bullsharks aan de mond van de rivier, aangezien daar de vissen dan inzwemmen vanaf de zee. Het is weleens voorgevallen dat krokodillen en haaien daar dan in gevecht kwamen. HOE VET!!! Goed wij probeerden een bullshark te spotten, krokodil was al gespot. En ineens zien we een vin!!!!! WHAAAAAAAATTTT, ook zagen we hem later 2x springen, zooo gruwelijk! :-D :-D :-D
Op de terug weg hebben we nog een tapier in de modder gespot, een kleine kaaijman en een kakatoe. Op den duur liepen we door een zwerm bijen heen….rennen!!! Eenmaal terug bij de Rangerstation kregen we pannekoeken van Felix, heerlijk! Ff gedoucht, nog wat pasta van de Spanjaarden gegeten en een uurtje een dutje gedaan op onze parreo’s op de houten ondergrond….haha. Kapot waren we!
Bam daarna weer op pad. Deze keer richting de natural pool. Een woodpecker gezien, een 2toed sloth, kaketoes, papegaaien en een kameleon. En als klap op de vuurpijl het 4e aapsoortje, the whiteface monkey. We zagen alle soorten bij elkaar, gekkenhuis! Wel super kick!  3uur later kwamen we aan bij de rivier waar veilig gezwommen kon worden…heerlijk! Wel btje eng haha. Wij in bikini, wilden die Spanjaarden naakt…en gingen ze kiekjes van elkaar maken…Prima dat jullie op mannen vallen, maar dit hoeft echt niet zo… Felix vond in de rivier nog een dood klein aapje, vet zielig, was uit de boom gevallen. Goed, na de duik opweg naar de rivier waar we ’s ochtends ook waren. Onderweg nog de Panamaboom gezien, waar geen meubels van gemaakt kunnen worden. En een giftige plant met stekels waar mieren in leven. De mieren beschermen de plant. Als je met een stok ergens op slaat komen er mieren van alle kanten uit de plant naar die plek toe geraced, heel bijzonder. Bij de rivier weer een kokosnoot gedronken en gegeten, tijdens het bekijken van de zonsondergang en jaja deze kokosnoot hebben we zelf geopend! :-D Me is proud! ;-) In de schemering terug gelopen, MUGGEN!!! Damn…Later heeft Felix nog de redeyed green tree frog gepakt, het typische kikkertje van Costa Rica, mooi beestje! Inmiddels was het donker en zagen we ook allemaal vuurvliegjes om ons heen en we stuikelden zowat over de padden op de weg. Felix mocht ’s nachts niet guiden dus die kreeg nog op z’n flikker. Ach wij vonden t prima! :-D What a day!

Zo dit is wel weer even genoeg voor 1 verhaal. Next up is the way back…by foot…! AAAAAAAAH haha en tegelijkertijd mijn ultimo Costa Rica story! :-D

Liefs,

Blanche