Costa Rica baby!!! - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Costa Rica baby!!! - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Costa Rica baby!!!

Door: Blanche Peters

Blijf op de hoogte en volg Blanche

21 Maart 2013 | Costa Rica, Puerto Viejo

Chillin’ at Puerto Viejo!

Zo hier het vervolg. Eindelijk in Costa Rica aangekomen, happy de peppy, maar ook mega moe, besloten we uiteraard Puerto Viejo wel even te verkennen, te voet. Wat een heerlijk dorpje. Beetje hippie achtig, overal Reggea feestjes, surfers en leuke tentjes. Na een olingo (soort ratachtig beertje haha) over een electriciteitsdraad te zien lopen zijn we bij een gezellig hippietentje gaan zitten. We zaten op kussens op de grond, en er zat een groep naast ons gitaar te spelen en te chillen. We bestelden een Powerfruitshake en hebben met Fairycards (soort tarot kaarten) ons verleden en toekomst kunnen bekijken. Echt zo bizar wat daar allemaal uitkwam, op dat moment klopte het gewoon helemaal, heerlijk dat zweverige samen met Jolientje!  Bijzonder avondje!

Volgende ochtend pinnen, wat een drama was dat. Niet te doen hoelang we moesten wachten en het nut van het kaartjes trekken kennen ze duidelijk niet, de een na de ander werd geholpen die binnen kwam, alleen wij niet. Maar na een flinke lunch zijn we onze lowriders (bikes ;-)) gaan huren. Wat een topfietsen zeg! Jolien had der felroze fiets en ik de felblauwe fiets, gruwelijk! Hahaha Damn wat is fietsen lekker zeg, dat mis ik zo onwijs op Aruba! Wij lekker langs de kust fietsen, zien we in eens een man aan de zijkant van de weg zitten…en huh krijg nou wat er zit een aap op z’n hoofd en in de boom erboven hingen allemaal apen. Wij uiteraard stoppen. Ik zo’n 20meter van de man vandaan met mn fietsje, komt die aap in 1x aanlopen. Dus ik dacht shit wat nu…….!!! Klimt ie zo mn fiets op en hoppa daar zat ie op mn hoofd hahaha. Staartje om mn nek heen, wat een scheetje! Gelukzalig moment was dat! :-D Mijn dag kon niet meer stuk. Wat bleek nou, deze aap was gewond en nu hij weer beter was probeerde hij m weer in een groep te krijgen. Later stak ik nog een keer mn hand uit naar ’t beestje en daar ging ie weer, op mn hoofd. Damn ik wilde m niet meer wegdoen! Love at first sight.
Op de rest van de route hebben we nog veel meer apen gespot en terwijl het fietsen ben ik omhoog aan het kijken….bam, zat ik ineens in de berm, hahaha  We gingen heuvel op en af, riviertjes over en om ons heen wat jungle geluiden. Aan het eind van de route kon je niet verder. Maar je kon wel een nogal wat bruine rivier doorsteken, lopend. We kwamen uit op een eilandje/ander stuk land, waar we weer mega veel apen zagen, eekhoorntjes, hele hordes mega mieren (fascinerende beesten!) die in hele rijen bladeren vervoerden en mega krabben. Door de blubber gingen we omhoog richting een uitzicht punt. Daar even ontspannen van het uitzicht genoten, think: bergen, strand, rots in de zee en jungle!  Na een snelle duik bij het strand zijn we terug gereden.

’s Avonds gingen we opweg naar de Totumlodge. Michelle een vriendin van Nick (het vriendje van Jolien destijds) was daar op dat moment ook, aangezien ze reisleidster is in o.a. Costa Rica. Nick had vanuit NL even geregeld dat we daar konden eten, super lief, hij had zelfs een fles prosecco rose klaar laten zetten en een roos! Ook ik was even verliefd! ;-) Er werd daar Saxofoon gespeeld en er was een hele relaxte sfeer. Daarna zijn we met Michelle en haar chaffeur en vrienden even naar Tex-Mex geweest, zelf bier gehaald met Limon en Sinaasappel smaak…lekker! Bij Johnny’s nog Cuba Libre’s gedronken en toen voldaan en moe op bed. Verrukkelijke eerste dag Costa Rica!!!

Next story gaat over Turtles op Torteguero!

Dikke kussen

Blanche

• 21 Maart 2013 - 21:07

Marlies Peters:

Hey lovely daughter,

Nice journey message. You had a wonderful time specially with the apes! I am happy that you have a great adventure! Looking forward to the rest of the Costa Rica story.

Love you!
    Mom