Bonaire - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Bonaire - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Door: Blanche

Blijf op de hoogte en volg Blanche

18 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

BONAIRE Divers paradise!!!

Lang weekend vrij, dus tijd om weer een reisje te maken dacht ik! ;-) Dit keer naar het voor ons niet zo verre Bonaire! Jaja want ik heb net mijn duikbrevet, dus ik kan los. En dit was tevens de eerste vakantie van Ray en mij, spannend! Haha

Aangekomen gingen we gelijk op pad met ons gehuurde scootertje. Er zijn hier geen stoplichten aanwezig en pas na elke 5 min. rijden kom je een tegenligger tegen als het niet langer is! :) Na de duik vastgelegd te hebben voor de volgende dag zijn we het onderste gedeelte gaan verkennen. Lekker romantisch. Ray reed en ik mn armen om hem heengeslagen, haren in de wind en just drive baby, drive. Mangroves en flamingo’s schoten aan ons voorbij. Bij het surfstrandje Lac Bay hebben we een lekker brightje gedronken op 2 zitzakken met uitzicht op the active ones! Daarna de trip vervolgd langs de kust, rosten, wild water, hier en daar een kerkje en the slafehuts in verscheidene kleuren. Tussendoor zijn we her en der gestopt om even te snorkelen. Red Beryl, Tori’s Reef en Salt Pier zijn we gestopt. Ff lekker het water in, wat echt super helder is op Bonaire. Daarna in bikini achter op de scooter en weer verder, super! Het laatste stukje kwamen we langs de zoutmijnen, echt apart. Ze hebben van die paarse wateren eromheen, leuk om even gezien te hebben. ’s Avonds uiteten geweest bij Mona Lisa en een lekker ijsje gegeten. Daarna Kralendijk nog even bekeken, er was een festivalletje op het grote plein met steeldrums en eet- en sieraden tentjes, erg gezellig. We waren beiden best kapot, dus na een bezoekje aan het casino, waar we $70,- dollar gewonnen hebben met roulette, zijn we lekker onder de klamboe gekropen.

De volgende dag zijn we gaan duiken! Met 10 anderen op de boot richting Klein Bonaire. Eerste duik was bij Leonora’s Reef en wel achterstevoren van de boot af rollen….spannend! :) En toen voor het eerst recht naar beneden zaken in plaats van zwemmen richting ondiepere wateren. Het was een mooie duik. Een schildpad, ballonvis en zeepaardje gezien. Verder uiteraard prachtig koraal! Tijdens de duik voelde ik me niet zo lekker en ik had voordat we naar Bonaire gingen al last van mn ogen, dus eenmaal boven hebben we besloten geen tweede duik te maken. We hebben toen op het dek liggen zonnen, ook lekker! ;-) Eenmaal weer aan land zijn we weer verder gaan toeren, nu de andere kant van het eiland op. Weer overal stoppen om te snorkelen en de devils mouth rockformation gezien. Ook bij 1000 steps, waarbij je een lange stenen trap naar beneden moet lopen hebben we gesnorkeld. Daar zag ik een mega barracuda, ik schrok me kapot. Dus ik Ray roepen, keek ik achter me, was ie 15m achter me….aaaaaaaah!!!! Lichte paniek, maar niks aan het handje uiteraard. Haha….Na 3 a 4 uur bezig te zijn geweest kregen we wel wat dorst. Dus stopten we in de middel of nowhere waar we mensen zagen. Bleek dat ze daar Lionfishes aan het fileren waren. Via het Bonaire Marinelife fonds gingen er meerdere mensen op pad om die beesten te vangen. Hele zak vol hadden ze. Goeie zaak, want die beesten zijn drama voor de rest van de vissen. Ze eten de eitjes namelijk op en hebben geen vijanden. Kill zeg ik, kill! ;-)
Toen via het Gotomeer, waar geen kip op de weg was richting Rincon. Daar nog even een drankje gedaan en vanaf de scooter samen met de ezels en de ongerepte natuur de zonsondergang bekeken.
’s Avonds zijn we bij At Sea wezen eten. Heerlijk 2 amuses en een 4 gangen diner. Nog even over de boulevard gelopen en lekker op bed.

The last day zijn we naar de Lagoen geweest. Dit zou heel romantisch moeten zijn. Na 20x verkeerd gereden te hebben, kwamen we eindelijk aan. Het viel wat tegen, erg troebel water en niet echt veel te zien. Maar sportief als we zijn, zijn we de rotsen opgeklommen en hebben een plekje gevonden waar we lekker zijn gaan zitten lunchen. Dit keer wel met een mooi uitzicht over zee wat in de verte omhoog spat en toch nog best romantisch. Daarna nog even gesnorkeld aan de boulevard, douchen en KFC. Het avontuur was klaar, maar we hebben echt genoten! Bonaire is heerlijk ontspannend, met 4 dagen heb je het wel gezien. Mooie natuur, mooi helder blauw water, een must voor duiken/snorkelen, ECHT een aanrader! :)

De eerst volgende reis is all-inclusive naar het Dominicaanse Republiek met Ray en daarna 3 weken naar Panama en Costa Rica met Jolien. Travelling runs through my veins!!!! ;-)

Tot het volgende avontuur enne feel free to let me know how you are!

Veel liefs,

Blanche

Ps: Er komt nog een reisverhaal van New York aan, die is nog van de kerstvakantie. Komt later! ;-)

• 28 Juni 2012 - 07:12

Arjen De Jong:

Hey Blanchie! Ben jaloers!!!!! Heerlijk om te lezen die tropische verhalen met snorkelen etc, dat mis ik wel! Ik zit achter mijn bureau, werken aan mijn studie.... en wetend dat ik niet op vakantie ga deze zomer is helemaal een reden voor die jaloezie! Maar hier gaat alles prima hoor, weinig zon en veel regen dus een perfecte nederlandse zomer!

Maaaaar ik en Christine zijn sinds mei groot grond bezitters! Hebben een prachtig huis gekocht! 4 slaapkamer, grote eet en woonkamer met open keuken en een tuin van 11 bij 5,5 meter op het zuiden in een relaxe wijk met veel groen en ruimte! Daarom gaan we geen reis maken deze zomer en gaan we veel verbouwen!!

Hey Blanche ik moet weer verder met mijn studie as weekend tentamens.... Ik wens je het alles beste en blijf lekker genieten! Liefs Arjen!

• 28 Juni 2012 - 08:51

Marleen:

Blabchieeeeee!!!!

Wat leuk om weer een verhaal v je te lezen!! :D Heerlijk!!!
    Zo ontzettend leuk dat jolientje en jij samen gaan reizen! En dan ook nog s met je lover, te gek! Wat zie jij n mooie plekjes op deze wereld! Jaloers! Ga lekker is door, we houden contact en waarschijnlijk, bijna zeker zie k je in september!!! AAAAAHHH!!! Zo leuk!!!
    We contacten!

Dikke x Marley!!

• 30 Juni 2012 - 18:06

Mams En Paps:

Mooi verslag! Toch weer anders dan Aruba. In die 3 dagen heb je veel gezien en gedaan op Bonaire. Top

xx

• 06 Juli 2012 - 11:03

Linda:

Heerlijk!!!! Jij levensgenieter! Goed te horen dat het zo lekker gaat met jullie. Dominicaanse is ook helemaal leuk! Hier alles prima. Maya is de grootste lachebek allertijden. Smelt. Gaat nu kruipen. Dikke kus van ons alledrie! xxx