My new home : ARUBA!!! - Reisverslag uit Palm Beach, Aruba van Blanche Peters - WaarBenJij.nu My new home : ARUBA!!! - Reisverslag uit Palm Beach, Aruba van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

My new home : ARUBA!!!

Door: Blanche

Blijf op de hoogte en volg Blanche

31 Juli 2011 | Aruba, Palm Beach

2 months later!

Jeetje miena wat is dat lang geleden dat ik een bericht geplaatst heb zeg, unbelievable…! Maar hier is ie dan eindelijk en ga er maar even voor zitten, want het wordt misschien een iets langer bericht dan normaal! ;-)

Ik zal beginnen met het heugelijke feit dat ik in Aruba blijf wonen voor minimaal 1 jaar!!! AAAAAAHHHHHH hoe kicken is dat!? :) Zoals in het vorige bericht te lezen is was ik al redelijk op dreef in de eerste week. Nou ik kan jullie vertellen het ging alleen maar beter! Jullie raden nooit wat ik nu ga doen voor werk…Iets wat ik zelf ook in de achterkant van mijn hoofd gezet had. Ik ga namelijk 24 uur per week gymles geven op de EPB Sint Nicolaas. En het wordt een dikke vette uitdaging, want het is gelijk speciaal middelbaar onderwijs en ze hebben over 4 maanden geen gymzaal meer. Dus ik moet mijn creabeadoos behoorlijk op de kop zetten. Het wordt veel zumba geven, veel balsporten en ook nog zwemles. Echt mega spannend! Daarnaast ga ik ongeveer 6 uurtjes groepslessen geven bij TheWorkout. Bodypump, zumba, Sh’bam en Kidzlessen. En ik geef 2 uur Personal Training op het strand aan groepjes. Dus opzich is het wel goed zo haha! :D Ook heb ik mijn eigen auto gekocht, een Volkswagen Polo en heb ik een studiootje geregeld vlakbij het strand en uitgaanscentrum! Dus gaat lekker! :) Het is wel veel geregel, vergunning, autoverzekering, ID-nr, etc. etc. Moest om 6 uur ’s ochtends voor de Censo staan, daar moet je heen om je in te schrijven. Dus ik daarheen, staan er ook al 5 mensen, gekkenhuis…En dan moet je wachten tot ie open gaat om 8 uur en dan sta je daar nog weer te wachten, geduld is een schone zaak! ;) Ik had een boekje mee, dus prima! :) Ook is mijn auto na 3 weken niet meer rijbaar, aangezien er iets met de stuurolie pomp of wat dan ook is en hij lekt olie, dus dat moeten we even verhelpen. En jah hoor hier op Aruba is de Volkswagen garage nog niet open, dus er moeten onderdelen besteld worden, gevolg: 2 weken geen auto, aaaaaarrggghh!!! Maar komt goed.

Maar mensen dat zijn de serieuzegedeeltes die wat minder zijn, voor de rest van de tijd heb ik zooooo veel leuke dingen gedaan, niet normaal meer. Ik ga er even een samenvatting van maken! ;)

In de eerste 3 weken was Wijnand nog veel voor school bezig, dus we zaten veel op het surfstrandje bij de Fisherman’s huts. Daar werd ook de PWA gehouden. Dat is een windsurf competitie, welke de hele wereld overgaat. Maar je moet je voorstellen…Je zit daar aan het strand, 30/40 pro surfers om je heen. Op het strand, op het water en doing the most sick tricks I have ever seen! Dus Wijnand en ik met stoeltje richting het rif. Gingen we daar zitten, eerste rang, waar ook de cameraman stond. Zo gaaf! Je hebt Freestyle en Slalom. Slalom gaat gewoon rete hard en Freestyle is waanzinnig om te zien. Iedereen heeft zijn eigen stijl en het ziet er wel behoorlijk makkelijk uit hoe die gasten het allemaal doen hoor….En die sfeer is zo relaxt, muziekje, Amstelbrightje (biertje), zon, zee en strand! Heerlijk!

Daarop volgend waren de Highwinds. Dat is een jaarlijks terugkerend evenement op Aruba, wind en kitesurfing competitions. En daar deed Wijnand ook aan mee. En ik was vrijwilliger, barwerk, fantastisch vond ik dat, heerlijk dat ouwehoeren! :) Als vrijwilliger kreeg je gratis eten en drinken, super ideaal. Ook kon je mee naar bijv. Flowriders. Dat is een golfsurf baan, net zoiets als een indoor snowboardrollbaan. Nou lachen joh. Ik had helemaal niks bij me, alleen bikini, maar je moet wel een broekje aan en shirt, anders gaat het fout…Dus ik dat geregeld, want ik moest en zou erop! ;) MOEILIJK!! 3 sec. boem daar lag ik. Maar was wel super tof! Daarna bios, zonder bikini in mijn korte broek en shirt, want het is daar koud!!! Maar dat zijn de leuke spontane dingen denk ik dan, voelde weer een beetje als backpacken.

Met Wijnand heb ik in the meanwhile ook nog andere super leuke dingen gedaan. We zijn met een grote groep op een Partybus gegaan. Dat is een bus zonder ramen, zonder stoelen, aan de zijkant banken en in het midden 2 palen. Keiharde beats, leuke mensen, drank en rocken maar! :) Die bus rijdt dus heel het eiland rond zo’n beetje en het is echt zooo lachen! Verder hebben Wijnand en ik veel bbq’s op het strand gehad, zijn we zondagavond naar Moomba geweest, Fullmoonparty bij Nikki beach en nog vaak genoeg naar Ladies Night bij Confessions. Fullmoonparty was met het thema SILVER, dus ik dacht nou dan doen we gewoon aluminiumfolie en versieren maar! Dus ik kom daar…niemand verkleed….haha heb ik weer! Gelukkig was het niet moeilijk om het eraf te halen. :) Mooie avonden zijn dat!

Toen kwam het moment dat Rik (goede vriend van Wijnand) aankwam. Nou toen begonnen we eigenlijk pas met feesten en leuke dingen doen voor zo’n 3 weken!!! We begonnen in Wijnand zijn kamertje in Pos Chiquito, nou dat was veel te klein. Dus wij via mijn toekomstige huisbaas een huisje geregeld wat ook iets dichter bij het uitgaanscentrum ligt. Heerlijk al die ruimte! En na 10 dagen daar gezeten te hebben zijn we verhuisd naar het huis van Brain, Wijnand zijn stage begeleider. Die ging naar NL en wij pasten op hun huis en dieren. Hop even een villa waar je in woont, HOE IS ‘T!? ;)

Goed we hebben zooooo veel leuke dingen gedaan. We zijn op een Mi Dushi boot geweest en op de Jolly Pirates. Dat zijn boten waarmee je naar snorkelbestemmingen gaat (shipwreck) en gedurende de hele trip mag je drinken wat je wilt….Erg vervelend! :) Ook hebben ze zo’n swing, dat is een soort trapeze koort, daarmee kan je van de boot af swingen en als je wilt een salto maken. Dus je begrijpt dat het helemaal los ging! Ben nog bij Wijnand op zijn rug gegaan en dan samen een salto, whaaaaaaaaaaaaaaaaa…PLONS! Lachen, gieren brullen!

Verder zijn we nog naar Babybeach gegaan. Dat is 1 van de mooiste stranden van Aruba. Daar lekker gechilld, beetje gesnorkeld en gelezen.

We zijn naar een Foamparty geweest op Perle d’Or. Perle is een appartementen complex waar veel studenten zitten. Er is daar een zwembadje en een restaurant. Dit was echt het meest fantastische feest tot nu toe. Iedereen helemaal onder het schuim, dansen als een malle en daarna in het zwembad met kleren en al! Het leuke is dat niemand meer make-up op heeft, iedereen zeiknat is en iedereen helemaal gek is! Superb! :)

De leukste activiteit die we gedaan hebben was het Quadrijden. Alledrie onze eigen quad en dan scheuren over het eiland. We zijn overal geweest. En je rijdt dus over RUIG terrein met een snelheid tussen de 40 en 80! Wijnand en Rik natuurlijk een beetje slippen en stunten, nou ik dacht ik vind het al spannend genoeg! We zijn naar the California lighthouse geweest en van daaruit naar het Arikok National Park, waar de Natural bridges zijn en natural pools. Heerlijk die pool! Maar om er te komen…poeh he! Ik heb doodsangsten uitgestaan! Op een gegeven moment stond ik zowat haaks op de weg, naja zeg maar rotsen. Maar ik zou er komen en uiteindelijk was het super kicken. Die natural pool bestaat uit 2 plasjes in rotsen waar het water stil staat. Beetje van de rotsen af duiken en vooral even afkoelen. Van daaruit zijn we naar de Quadiriki Caves geweest, waar muurschilderingen zijn van de Indianen en waar de vleermuizen leven. Toen was het tijd om terug te gaan. Super voldaan na zo’n avontuur.

Met 3 kitesurfers zijn we nog wezen deepsea fishen. Ik had alles geregeld, korting, drinken etc. En we moesten er staan om 7 uur ’s ochtends. Had die gasten echt 80x verteld hoe laat en waar, op facebook nog een berichtje achtergelaten en nog gesmst de avond ervoor. 7 uur….geen Tim, Denis en Thijs…ik bellen…na 2x nemen ze op. Helemaal brokkel, had ik ze wakker gebeld. Nou ik was me toch een partij pissig! Maar gelukkig waren ze er na 20 min. en hebben we nog een leuke trip gehad. Is echt wijs om te doen. Zit je in zo’n stoel en als er beet is krijg je die hengel tussen je benen en moet je draaien, liften, draaien, liften etc. Echt leuk! We hebben 1 tonijn, 2 andere vissen (die namen…to much!;)) en nog een needlefish gevangen. Niet de grootste vissen, maar een leuke ervaring en de tonijn was heerlijk!

Dan zijn we nog naar Palm Island geweest. Dat is een eilandje waar je de hele dag kan eten, drinken, Banaanvaren, snorkelen, zwemmen en relaxen. Super gezellig. Mooi gesnorkeld, veel Parrotvissen gezien, een eel en zo’n plofvis. Ook was er nog een korte salsacursus, nou Rik en ik hebben de sterren van de hemel gedanst, haha!

Na nog wat feestjes, stranddaagjes, bowlen, poolen en goede gespreken was het tijd om gedag te zeggen tegen Rik. Het was ZO gezellig, dat Wijnand en ik echt even moesten afkicken. En ik heb er gewoon een brother from another mother bij!

Wijnand en ik hebbenl; het toen iets rustiger aan gedaan. We hebben de HarryPotter reeks gekeken en zijn naar de laatste film geweest, top! :)

En ik heb inmiddels 2 kitesurflessen gehad! Super, super gaaf! Na 2 lessen stond ik al een klein beetje op m’n plankje. Maar toen zonk ik gelijk in het water, aangezien de wind wegviel. Denk wel dat dit een sport voor mij wordt! Heb alleen veel last van mijn ogen, leek wel of ze verbrand waren. Dus ga niet les na les na les. Verspreid het dus een beetje, maar ik zit hier nog een jaar, dus prima! :D

En toen kwam het volgende moment, het vertrek van Wijnand….:( De avond ervoor nog wezen gourmetten met een mega grote groep op Perle d’Or en geweerwolft. Dus een gezellige afsluiter. Bij the airport heb ik wel een traantje gelaten, want na zo intensief bijna 2 maanden met elkaar geleefd te hebben is het: DOEI en tot over 1 jaar….Kan je vertellen valt best zwaar! Maar daarna drankje wezen doen met Stephanie, een Belgisch meisje die samen met haar zus een hotel runt. En gisteren lekker naar mijn eigen appartementje geweest, beetje ingericht en daarna pizza gegeten met Zoetje + Fullmoonparty. Dus vermaak me prima!

Dit was in een notendop hoe het leven er hier tot nu toe uitgezien heeft. Ik zal proberen om binnenkort weer wat te plaatsen, zodat het niet zo’n lap tekt wordt! ;)

Heb de zon naar jullie kant gestuurd, dus geniet ervan en tell me about your life!

Dushi’s tot mails!

Dikke kus,

Blanche


  • 31 Juli 2011 - 19:45

    Feikje:

    Hey chickaaa!! Dat klinkt allemaal HOPI BON! Wat een leuke dingen allemaal zeg!! En dus lesgeven op een middelbare, hoppa! Leuk zeg, echt een cariereswitch! Ben je er al begonnen? Is inderdaad even wennen om 24/7 met Wijnand te zijn en dat is ie ineens weg. Maar jij bent zo'n spontane chick dat je alweer allemaal nieuwe mensen om je heen hebt :D Hoe is het met de mannen daar ;)?? Nou de groetjes vanuit Curacao (dichtbij jou, we zwaaien wel even :P)
    XXX

  • 01 Augustus 2011 - 07:19

    Mams:

    Mijn dag is weer goed begonnen door jouw verhaal te lezen. Allemaal leuk, lekker feesten, zon en strand. Nog 2 weekjes en dan het serieuse werk - lesgeven. Met jouw enthousiasme en perfectie gaat dat zeker lukken. Veel plezier in je studio en alle andere dingen. Liefs en dikke hug, mams

  • 02 Augustus 2011 - 15:23

    Arjen:

    Hey Blanchie, Wat een heerlijke verhalen allemaal en super tof dat je een jaar daar blijft, echt knap!
    Ik ben nog aant reizen met Christine door China gaat top hier, nu tussen de palmbomen en dan door naar Hong Kong en dan weer aant werk in Belgie...

    Dan probeer ik wel eens langer je te pakken te krijgen, voor nu, sterkte daar en geniet ervan!

    xxx Arjen

  • 03 Augustus 2011 - 09:30

    Linda:

    Hey schattie,

    Klint allemaal super! Geniet er maar lekker van. Wel snel wat foto's plaatsen. En idd, hoe is het met de mannen daar?Hier alles prima. Wordt steeds dikker ;-) Is wel gek hoor als je jezelf zo in een winkelruit voorbij ziet lopen.

  • 03 Augustus 2011 - 12:32

    Marleen:

    Hoi lief vriendinnetje!

    Wat een verhaal!!! ASTEBLIEFT...HOE IS 'T?! hahaha Nee, helemaal leuk om te lezen en in 1 klap op de hoogte van al je avonturen daar! Klinkt alsof je het allemaal alweer goed voor elkaar hebt! Heerijk zeg!
    Ennuh...je eigen waggie! Nog ff en jij wordt een chauffeurtje waar we u tegen zeggen! haha Alhoewel...dat ie nu stuk is werkt niet echt mee natuurlijk! En trek je het nu een beetje zonder je kleine bro? Kan me voorstellen dat, dat even flink wennen is! Maar jou kennende red je, je ook weer uit!
    Echt super van je job trouwens, wauw! Dat wordt spannend allemaal!
    Laiverd, ik ging je net proberen te skyen, maar je nam niet op...jammah!!! Snel skypen, want dat is veel te leuk om echt met je te kletsen! Wat is een goeie tijd normaal gesproken? We contacten!

    Dikke kus Marley!

  • 09 Augustus 2011 - 09:41

    Rik:

    he blanchie,
    beetje late reactie maar voel mij vereerd genoemd te worden in het stuk en zelfs woorden gebruikt worden.

    Ik neem aan dat het zonder ons ook best goed te vertoeven is daar.

    Geniet er nog maar van,

    kus rik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Blanche
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 587
Totaal aantal bezoekers 100276

Voorgaande reizen:

24 Maart 2016 - 03 April 2016

Colombia 2016 van Medellin tot Cali! :-)

28 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Ecuador & Galapagos Islands!!!:-D

17 December 2014 - 04 Januari 2015

New York & Miami met Femke! :-D

03 Oktober 2014 - 12 Oktober 2014

Sint-Maarten & Saba

01 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

NEDERLAND 6 weken zomervakantie

11 April 2014 - 27 April 2014

Suriname!!!

16 December 2013 - 02 Januari 2014

COLOMBIA!!!

04 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

BOGOTA, Colombia

27 Maart 2013 - 07 April 2013

CUBA!!!

21 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Panama & Costa Rica

09 Mei 2012 - 12 Mei 2012

Bonaire

03 Oktober 2011 - 09 Oktober 2011

Jamaica & Curacao

05 September 2010 - 30 Juni 2011

Werken op een cruiseschip

08 Juni 2011 - 30 November -0001

ARUBA!!!

Landen bezocht: