This time from ARUBA!!! - Reisverslag uit Pos Chikito, Aruba van Blanche Peters - WaarBenJij.nu This time from ARUBA!!! - Reisverslag uit Pos Chikito, Aruba van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

This time from ARUBA!!!

Door: Blanche

Blijf op de hoogte en volg Blanche

13 Juni 2011 | Aruba, Pos Chikito

Bon dia oftewel goede dag vanuit het zonnig en winderige ARUBA!!!

Jullie zullen wel denken huh, maar dat is toch Portugees…Ja dat klopt, want Papiamento is een mix van Portugees, Spaans, Nederlands en Engels. Hopi Bon!

Na 4 weken in Nederland vertoeft te hebben met familie, vriendjes en vriendinnetje :-), vond ik het tijd voor een nieuw avontuur! Dus......

Woensdag 08 juni vertrok ik vanuit Lelystad met de trein naar schiphol en na een 10 uur durende vlucht was ik op dit prachtige eiland. Mijn broertje stond al klaar, echt SUPER om hem weer te zien. Hup alles in de Dodgeram2500 v8 cilinder, wat een bak zeg…damn! Eenmaal bij hem thuis, gelijk kennis gemaakt met Toni, de vader van Giovanni, waar Wijnand de kamer huurt. Tas uitgepakt en gelijk uiteten. We gingen naar de Zeerovers . Daar vraag je wat de vis van de dag is en dat krijg je dan met patat, gebakken bananen en een soort pannenkoekjes. Heerlijk, daar zitten smikkelen (eten met de handen!!) met een Balashi (Arubaans biertje) aan de zee met de zonsondergang, fantastisch!!! :)

De volgende dag zijn we naar Wijnand zijn stage gegaan. Ik heb daar in zijn opgezette fitnessruimte op de crosstrainer gestaan en hij heeft geschilderd. Daarna heeft hij me naar de bank gebracht. Wil namelijk een rekening openen. Hij was inmiddels al weer terug op school, maar ik kan geen rekening openen…Dus ben naar het strand gelopen. Daar bij een resort op een ligbed gaan liggen, mijn powerbalance bandje leek wel op het bandje wat die mensen omhadden, dus prima haha. Ik dacht dat het, het Ecobeachresort was. Bleek dat het, de Florin was. Dus Wijnand kon me niet vinden…Hoe ik daar dan weer bij kom!? Misschien die hitte. ;-)

Samen naar het surfstrandje geweest, bioscoopje gepakt voor 3 euro!!! en toen naar beachtennis. Wijnand doet daar mee aan competities. Echt super leuk om te kijken. En het is bij de Moomba beachbar, onwijs leuke tent. Allemaal hout en lampjes aan het strand, heerlijk.

Volgende dag zelfde ritueel, school, surfstrand. Deze keer ging Wijnand surfen en ik lag op een bedje te zonnen. Had alles super goed ingesmeerd, maar ben blijkbaar mijn buik vergeten…Verbrand!!!! Niet normaal. Anyways heb besloten om het windsurfen weer op te pakken. Want ik kan niet elke keer zo lang daar een beetje aan de kant liggen, dan wordt ik helemaal gek! Next time I’ll try! :)

Zaterdag weer naar een ander strand, Wijnand surfen met nog wat lui en ik boekje lezen en tannen! ’s Avonds zijn we op stap gegaan, super lachen! :) We gingen bij Confessions naar binnen, daar als een malle staan shuffelen met Wijnand, echt kickuh. Ook nog leuk gedanst met 3 people from New York. Één zo’n kerel had een hele fles whiskey op en ging knock-out midden in die tent, is ie door alle security naar buiten gesleurd (was nogal een dikke vent namelijk) en heeft ie buiten in zijn eigen kots gelegen. Nou toen was het tijd om naar huis te gaan! Wel top avondje!

The day after lekker uitgeslapen en weer naar het surfstrandje. Wijnand moest beach-tennissen met peeps die hij kent van Personal Training (PT). Echt lachen trouwens dat PT, gewoon buiten met allemaal materiaal op het strand, heerlijk! Anyways ik heb even met Zulijka gebeach-tennist, super lachen! Ga zondag gelijk met haar meedoen aan een competitie! Haha dat wordt nog wat! ;-) Daarna ’s avonds nog pech met the car, maar is allemaal weer gefixt. Mensen zijn hier echt super hulpvol! Toen nog even naar de Moomba geweest, even gedanst en toen lekker het bedje in. TOPDAG! I think I can definitely survive here! ;-)

Vandaag bij een sportclub naar binnen, leuke tent en leuke meid die er werkte. Ze hebben straks wel mensen nodig, dus top! Ook hoorde ik dat in de horeca wel werk is, je hebt hier namelijk een vergunning nodig, maar in de horeca niet altijd. Hotels zowiezo, dus dat wordt ‘m niet. We zullen het zien. Verder heb ik ook gewindsurft, setje gehuurd en daar ging ik!!! Begon wat stroef, maar ging best lekker! :) Helemaal leuk, gaan we weer een beetje oppakken, had je niet gedacht he pa!;-) Ooh en ik ga als vrijwilliger helpen bij de Highwinds, surfwedstrijd. Zo leer je toch wat meer mensen kennen!

Heb trouwens met veel mensen gepraat over het feit dat ik hier misschien wel wil gaan werken etc. Nou er is dus van alles te doen. Ga volgende week maar beslissen wat ik zoal wil doen en waar. Via via is er best wat te regelen. Dus wie weet! :)

Nou peeps keep me posted en ik ga nu een dutje doen, na zo’n zonnige dag! Life is beautifull!


Kus,

Blanche

  • 14 Juni 2011 - 04:14

    Mary:

    Whaaaaaah! Schat, heerlijk om je verhaal te lezen zeg. Zo te horen ga jij je daar helemaal vermaken :)
    Heerlijk genieten van alles en iedereen ben ook niet anders van je gewend! ;)
    Fijn om te horen dat alles goed gaat en natuurlijk dat er veel mogelijkheden zijn voor jou om te gaan werken.
    Ik zeg tot snel blanchieeeee!!!! :D

    Dikke kussen!!! Xxxxx

  • 14 Juni 2011 - 06:06

    Feikje:

    Hey Blansieee!

    Lekker verhaal hoor! Je hebt volgens mij weer een nieuw thuis gevonden voor de komende tijd! Nu lekker genieten na al dat harde werken: zonnen,zwemmen, watersporten, dansen! Top, geniet ervan! Ben binnenkort in de buurt want ga met Carlos 3 week Curacao pakken ;)

    X

  • 14 Juni 2011 - 07:09

    Mams:

    Hai lieverd, das snel je eerste verhaal! Toppie dat alles lekker gaat daar in het zonnige Aruba. Leuk dat je weer het surfen oppakt en ook zelfs beach tennis probeert. Ga je ook nog hardlopen? Ga zo door!!! Meissie geniet ervan en ben benieuwd waar je wat uurtjes kunt werken.
    Love you, XXX

  • 14 Juni 2011 - 11:34

    Anke:

    Lieve Blanche,
    Wat een heerlijk verhaal alweer! :) Jij gaat je duidelijk wel redden daar dus :D Genieten! Veel plezier en succes met het vinden van een job! Hou ons op de hoogte!
    Kus Anke

  • 15 Juni 2011 - 09:57

    Maarten:

    Blansie!!! hoe staat het er nu mee, ben je nog steeds verbrand? ook op de moeilijk bereikbare plekjes smeren he ;) hahah

    He wel jammer dat we nog niet ff hebben geborreld toen je in Nederland was, voor de volgende keer moet je echt ff naar Arnhem komen en kijken hoe wij wonen en werken. Natuurlijk wil ik alle foto's wel eens zien, want ik weet dat hier alleen de gekuisde versie op staat want jij staat normaal veel extremer op foto's!

    Is het nu de bedoeling dat je weer een langere tijd in Aruba blijft? Groeten Maarten

  • 15 Juni 2011 - 15:19

    Jolien:

    Hey meid,
    Klinkt goed zeg! Ik kan me helemaal in je verhaal inlezen, geniet er van. :) Lekker genieten, dat heb je verdient! Ik ga beginnen met knallen@Oerol. Begint vrijdag. Alweer een jaar geleden dat we samen aan het dansen waren op het groene strand@oerol. Dikke zoen!

  • 18 Juni 2011 - 08:23

    Marley:

    Alsof er niets veranderd is gaan we gewoon weer verder met het reageren op je 'waar ben jij'.... hoezo ondernemend typje? :D Het verhaal klinkt alweer helemaal Blanche! Lekker bezig, chillen en flink aan het socializen! Niks meer aan doen! Fijn dat 't zo leuk is om Wijnand weer te zien, heerlijk na zo'n lange tijd! Hopelijk kan je snel een beetje een baantje vinden! Super lachen in een strandtent! Daar red jij je wel weer! Geniet er lekker van!

    Dikke x Marley!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Blanche
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 602
Totaal aantal bezoekers 100269

Voorgaande reizen:

24 Maart 2016 - 03 April 2016

Colombia 2016 van Medellin tot Cali! :-)

28 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Ecuador & Galapagos Islands!!!:-D

17 December 2014 - 04 Januari 2015

New York & Miami met Femke! :-D

03 Oktober 2014 - 12 Oktober 2014

Sint-Maarten & Saba

01 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

NEDERLAND 6 weken zomervakantie

11 April 2014 - 27 April 2014

Suriname!!!

16 December 2013 - 02 Januari 2014

COLOMBIA!!!

04 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

BOGOTA, Colombia

27 Maart 2013 - 07 April 2013

CUBA!!!

21 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Panama & Costa Rica

09 Mei 2012 - 12 Mei 2012

Bonaire

03 Oktober 2011 - 09 Oktober 2011

Jamaica & Curacao

05 September 2010 - 30 Juni 2011

Werken op een cruiseschip

08 Juni 2011 - 30 November -0001

ARUBA!!!

Landen bezocht: